Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happypaardje

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:31

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:31

happypaardje schreef:
Leuke dingen komen er weer voorbij :)

Ik was dit weekend naar een food event: a Food Filled Weekend

Leuke blog! En wat ziet het er leuk en lekker uit! Ook gezellig al die kraampjes!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:46

Dankje! Het was echt leuk inderdaad, zo veel lekker eten! :D

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:06

@lauwtje, super leuk en idd handige tips.. er valt een paardengek genoeg te geven, maar voor de niet-paarden mensen kan het toch lastig zijn. Leuk gedaan en lekker los geschreven, vind ik een fijne stijl.

@happypaardje, leuk zo'n weekend! Het is heel wat anders dan paarden en zeker leerzaam ook, geen idee dat er zoiets bestond.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:58

Hoi allemaal :)
Ik geloof dat ik eerder gereageerd heb hier maar toen heb ik het bloggen al snel opgegeven _O-
Ik doe momenteel weer een poging en ben al sinds augustus redelijk constant met 1x in de week iets plaatsen.
Waar ik over blog is echt compleet willekeurig en het is ook niet echt voor publiek bedoeld (ik deel het verder ook niet met bekenden ofzo) maar mocht iemand het leuk vinden: leauwe.wixsite.com/leauwe
Ik heb sinds kort een fatsoenlijke camera waarmee ik ga proberen er nog wat meer uit te halen en verder zie ik wel wat er gebeurd. Ik probeer het momenteel vooral gewoon leuk te houden dus ik blog letterlijk over waar ik zin in heb; soms gewoon onzin, soms politiek en soms persoonlijke verhalen. Een echt rommeltje is het :D

De bedoeling is ook om hier weer wat mee te gaan lezen en reageren, ik kan duidelijk een hoop leren van iedereen :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:38

Welkom Alice! Je schrijft leuk, en ach, zolang je doet wat je zelf interessant vindt maakt het niet uit of er echt een lijn in zit, toch? Zeker wanneer je het vooral voor jezelf doet. :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:35

happypaardje schreef:
Welkom Alice! Je schrijft leuk, en ach, zolang je doet wat je zelf interessant vindt maakt het niet uit of er echt een lijn in zit, toch? Zeker wanneer je het vooral voor jezelf doet. :)

Dankje :)
En idd, ik weet ook van mezelf dat als ik het ga forceren ik er mee stop na een week _O- Been there done that. Wie weet dat ik er later wat meer mee ga doen maar voor nu is het leuk om een beetje te oefenen met schrijven.

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:29

Kijken jullie weleens hoeveel mensen online zijn op dit forum? Op dit moment 176 mensen! Ongelooflijk.

Ik zit dit moment ook in een herfstdipje. Heb al 3 weken geen nieuwe video geupload. Dit weekend ga ik eindelijk weer proberen om iets te filmen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:56

happypaardje, wwat ene vrolijk geschreven artikel met leuke foto's erbij. :j Krijg er honger van. :9

xAlice, ik heb een paar aangeklikt en je schrijft leuk. Alledaagse onderwerpen passeren de revue en dat is wel leuk. :j Je schrijft dat het een rommeltje is, vind ik op zich niet. De lay-out zorgt ervoor dat alles mooi bij elkaar pas en verder straalt het vooral "jou" als individu uit. Ik ga het zeker volgen. :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:22

iza_things schreef:
Ik zit dit moment ook in een herfstdipje. Heb al 3 weken geen nieuwe video geupload. Dit weekend ga ik eindelijk weer proberen om iets te filmen.

Hé, dat is vervelend. Maar aan de andere kant, een beetje afstand kan soms juist weer voor heel goede, nieuwe ideeën zorgen. :j

magda_90 schreef:
happypaardje, wwat ene vrolijk geschreven artikel met leuke foto's erbij. :j Krijg er honger van. :9

Aw, dankje! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:26

Alstu. :)

Ik herken het, ik wilde ook verder gaan met mijn tweede, ik heb in een halve wel wel al een titel. :+ En veel dingen opgeruimd etc. :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:02

Ik heb een behoorlijke stapel aan papers liggen die ik nu stuk voor stuk aan het lezen ben. Nu kom ik onder andere een mooie tegen over onderzoek naar een simpele trens in de paardenmond (ik zal de vieze plaatjes weglaten ze hebben het uitgevoerd op dode paardenhoofden), ik voorzie genoeg materiaal voor een mooi artikel. Echter de paper komt uit 2003.
Is dat heel "erg" als jullie de lezer zouden zijn? Het is een uitstekende bron, absoluut maar ik meende dat blogs vooral "nieuw" moesten zijn of zit dat weer tussen mijn oren? :+

De nadruk komt (denk ik nu dan) vooral op de tong te liggen en wat een bit daarmee doet. Ik moet meer papers hebben daarover als het goed is waardoor ik denk ik wel wat moois ervan kan maken.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:16

magda_90 schreef:
Ik heb een behoorlijke stapel aan papers liggen die ik nu stuk voor stuk aan het lezen ben. Nu kom ik onder andere een mooie tegen over onderzoek naar een simpele trens in de paardenmond (ik zal de vieze plaatjes weglaten ze hebben het uitgevoerd op dode paardenhoofden), ik voorzie genoeg materiaal voor een mooi artikel. Echter de paper komt uit 2003.
Is dat heel "erg" als jullie de lezer zouden zijn? Het is een uitstekende bron, absoluut maar ik meende dat blogs vooral "nieuw" moesten zijn of zit dat weer tussen mijn oren? :+

De nadruk komt (denk ik nu dan) vooral op de tong te liggen en wat een bit daarmee doet. Ik moet meer papers hebben daarover als het goed is waardoor ik denk ik wel wat moois ervan kan maken.

Wat je je kan afvragen bij een oudere bron is of er geen nieuwe onderzoeken zijn die iets anders zeggen of het juist nog eens bevestigen. Die zou ik als je besluit deze bron te gebruiken erbij vermelden.

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:30

Hoe oud je bron is maakt niet uit vind ik. Zolang de feiten die in het staan, nog steeds waar zijn. (Zoals papillo al zei) Ik zou wel gebruik maken van meerdere bronnen en invalshoeken om het origineel en interessanter te maken.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:09

Normaal wetenschappelijk onderzoek maakt over het algemeen ook ontzettend vaak gebruik van bronnen die tien jaar of nog langer geleden gepubliceerd zijn, dat kan prima. Je moet inderdaad alleen wel even checken of het nog steeds klopt, en eventueel andere onderzoeken aanhalen die eenzelfde onderwerp hebben en kunnen aanvullen/nuanceren.

Als het je om de nieuwswaarde gaat, tja, echt wereldnieuws is het niet natuurlijk, maar voor jouw doel maakt dat niet uit, omdat jij toch vooral op een toegankelijke manier informatie wilt geven (toch?). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:33

magda_90 schreef:

Op een blog maakt het niet zo veel uit, aangezien het 100% jouw stukje internet is. Als jij denkt dat het een relevant paper is om mee te duiden op je blog zou ik dat vooral lekker doen. Vanuit mijn opleiding leer ik dat we geen wetenschappelijk onderzoek van langer dan 5 jaar geleden mogen gebruiken in principe. Uitzonderingen zijn wanneer bewezen kan worden dat de cijfers ongeveer gelijk zijn gebleven en wanneer er absoluut geen nieuwer onderzoek te vinden is, maar dan moet je in je tekst aangeven dat het 'oude' cijfers zijn.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:41

Onderzoek naar paarden en paardrijden wordt niet op grote schaal uitgevoerd en dus zijn papers vaak al wat ouder. Wij hanteerden op school een verjaring van 15 jaar, omdat er over sommige onderwerpen bar weinig te vinden was. Zeker wanneer je het hebt over studies die rijden onderzoeken, zijn de testgroepen zo klein dat het toch eerder een kwalitatief onderzoek is, waaruit je dus geen gegeneraliseerde conclusie kan trekken.
Desalnietemin is het aanhalen van wetenschappelijk onderzoek in mijn ogen wel belangrijk; hoe meer aandacht ervoor is, hoe meer geld er uiteindelijk naartoe gaat. Ik vind het helemaal super dat je zoiets in je blog wilt verwerken!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:46

Ik denk er over na om een blogserie (aantal delen nog onbekend) te schrijven voor de komende weken.
Over aanleuning, aanspanning en ontspanning en harmonie!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:31

Bedankt voor jullie antwoorden. :)

Ik zat toch al met het idee om meer bronnen/nieuwere onderzoeken etc erbij te betrekken omdat ik achteraf anders maar een klein tekstje kreeg. Ik neem jullie berichten mee, bedankt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:31

Ik ben erg benieuwd wat je nu verder gaat schrijven, magda!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:36

Ik ook. :+ Lastig hoor om iets duidelijk op papier te krijgen. :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:37

Ik vind het makkelijker (ook met afbeeldingen ter verduidelijking) dan verbale uitleg, maar dat spreekt voor zich.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:58

Klopt ik ook, maar ik ben al vrij snel geneigd om de "moeilijke" benamingen erbij te schrijven zoals ventraal. Maar dat is voor de lezer niet handig, dan moet ik schrijven aan de buikzijde bijvoorbeeld.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:02

Haha, ja dat zou ik ook niet begrijpen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:05

Daarom haha, maar goed ik heb de tijd, kan ik rustig aan mijn zinnen kiezen. :j