Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:55

Ik hoop het ook!

Loes ik gebruik Premiere Pro. Superhandig en aardig makkelijk om te bedienen :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:03

Maureen is die erg duur, weetje dat toevallig?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:04

Ja die is erg duur :P Maar ik heb hem via een andere weg op de kop getikt O:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:06

iMovie werkt op zich heel fijn, maar veel functies zitten nogal lastig verstopt := Als je het eenmaal door hebt vind ik het goed werken.
Premiere is erg duur inderdaad, maar Final Cut Pro is een stuk goedkoper en is ongeveer net zo uitgebreid :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:08

Isabel_k schreef:
Komt wel goed! Je komt heel gedreven over in alles, Chantal!

Dankjewel!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:42

final cut pro is een geweldig programma, heb ik mee gewerkt tijdens mijn stage maar ik wil geen 100+ uitgeven aan n bewerkingsprogramma, t moet leuk blijven eh hahaha. Als mijn account nou echt enorm populair zou worden dan ja, maar nu: nope nog niet hahaha. Even kijken of ik het op 'een andere manier' binnen kan krijgen gheghe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:47

Ik werk vanuit m'n opleiding met Final Cut Pro of Premiere Pro maar kan je bij deze vertellen dat iMovie voor een heeeeeel groot deel dezelfde functies heeft en dat als je niet professioneel wil monteren iMovie prrriiimmaaaa voldoet. Pas als het echt gaat om langdurige videobewerking zie ik pluspunten aan Final Cut oid (wat ook weer vooral gebruiksgemak voordeeltjes zijn), en dan moet je echt denken aan grote producties als documentaires etc.

iMovie moet je even handig in worden, maar het is zeker een enorm uitgebreid programma waar je heel veel mee kan. Ik zie het nut er niet zo van om een duur programma aan te schaffen voor het editten van vlogs behalve 'voor de heb'.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:17

Emma kijk dat is nou nog eens een goede tip! Dan ga ik toch wat verder stoeien met iMovie. Final Cut Pro was toen inderdaad voor een langdurige bewerking van een documentaire (stage middelbare school), maar dit is puur voor vlogs en pas 'beginnend' maar wil een mooi product uploaden :') Dus toch wat stoeien dan maar

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:34

Hoi!
Ik heb al een tijdje niets meer gepost, maar ik heb het één en ander aan mijn blog veranderd en mijn eerste post gemaakt!

Ondanks dat ik het heel eng vind om mensen het te laten lezen ben ik benieuwd of er wat tips zijn?

http://asvinianl.wordpress.com/

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:45

iMovie kan inderdaad heel veel, zelfs dingen als greenscreen/bluescreen enzo, maar veel functies zitten dus inderdaad wat verstopt onder allerlei menuutjes. Als ik een bepaald effect zoek dan kijk ik meestal gewoon een youtube tutorial. Daar zijn er echt honderden van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:04

Kan je imovie via een omweg op je windows krijgen?

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:57

8nnemiek schreef:
iMovie werkt op zich heel fijn, maar veel functies zitten nogal lastig verstopt := Als je het eenmaal door hebt vind ik het goed werken.
Premiere is erg duur inderdaad, maar Final Cut Pro is een stuk goedkoper en is ongeveer net zo uitgebreid :j

haha voor mij is het ook echt nog een zoektocht!

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:57

Hoi Hoi, ik kom ook weer om de hoek kijken..
mijn website is af, nog paar dingen wil ik wellicht anders, maar ga nu toch maar eerst beginnen met schrijven.. dus binnenkort mijn eerste post!

Hierbij mijn website voor de nieuwsgierige
http://www.miniequi.nl

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:03

Cpinnetje schreef:
mijn website is af, nog paar dingen wil ik wellicht anders, maar ga nu toch maar eerst beginnen met schrijven.. dus binnenkort mijn eerste post!

ziet er goed uit!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:21

Wat een leuk onderwerp voor je site! En het ziet er mooi uit inderdaad! :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:10

Ik ben even stil geweest hier, ik had het vooral even heel druk met de studie. Lees vaak in de trein even bij, maar reacties plaatsen lukt soms niet, helaas.

Welkom aan alle nieuwe bloggers/vloggers hier!

Cpinnetje, ik vind het onderwerp van je blog erg leuk! En je naam past daar echt super bij!

Asvinia, ik vind je Lay-Out erg mooi, mooi strak!

Filmbewerkingprogramma's heb ik weinig ervaring mee. Ik ben niet zo'n vlogger ;)

Inge, mooie overzichtspost over jouw jaar met Emily! Wat zijn jullie gegroeid samen, echt heel leuk om te lezen!
Heb je inmiddels al een beter beeld wat je met je blog zou willen?

Maureen, wat jammer dat je nu in een dipje zit!

AlwaysH, goede blogs schrijf je voor de voorpagina. Heel interessant om te lezen hoe vanzelfsprekend sommige dingen voor mij zijn, maar hoe lastig ze voor jou kunnen zijn. Vind je opbouw in de blogs ook erg goed, ze zijn prettig om te lezen.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:12

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ben ook blij met het resultaat. Nu schrijven. Dit weekend ga ik dat echt doen, stiekem wel spannend en maar hoop dat veel mensen het leuk zullen vinden.
Jullie reacties zijn al erg verwarmend en bemoedigend !

Ga vanavond de nieuwe blogs lezen, vind erg leuk en veel diverse onderwerpen hier :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:17

Wat een gaaf onderwerp Cpinnetje en wat een leuke mini's heb jij <3 ! En een toepasselijke naam :) vind de site ook heel mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:19

Cpinnetje schreef:

Super mooi zeg! <3

-

Zo vandaag deel 2 van de verhuisserie opnemen, morgen deel 3 en over een weekje deel 4. Blij als die verhuizing erop zit zeg. _O-

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:34

Ben benieuwd naar deel 2 Dominique

Ik ben iets te vroeg met mijn vlog deze week :o ik heb het vrijspringen opgenomen, was onze eerste keer. En voorheen ontweek hij altijd balkjes en staanders (ook als er niks tussen de staanders lag liep hij er om heen.)

https://www.youtube.com/watch?v=BlQCCumYHvw

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:05

Ga je morgen verhuizen Do?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:18

Ik meld me ook even hier. Ik speelde al een tijd met het opzetten van een informaties youtube-kanaal/vlog over je houding. In de hedendaagse tijd kun je daar niet in achterblijven wanneer je een 'nieuwe' manier van rijden probeert te promoten.

Dus na veel geschrijf, gestoei met montageprogramma's, fotobewerkingsprogramma's etc. is het dan toch gelukt. Niet alles is nog naar mijn zin. Ik wil zeker nog wat doen aan de belichting en achtergrond in de vlogs. Ook het geluid is nog niet altijd zoals ik me wens. Ook moet ik persoonlijk erg wennen aan de camera, maar ik merk wel dat dat steeds beter gaat. Hebben jullie nog tips hiervoor? Ik zit nu weer in de pre-productie van de volgende video.

En toen bedacht ik me; er zijn op bokt vast nog veel meer mensen die dit soort dingen doen. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als je een topic hebt zoals dit, vol met tips en steun van 'lotgenoten'. En wat zijn we met veel! Superleuk, dat had ik niet verwacht. Ik blijf in dit topic even hangen denk ik.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:46

Interessant onderwerp alicia2u, je hebt er een abonnee bij :)

Ben zelf 2 maanden geleden begonnen met 'ruiterfitheid' en wilde hier voor mijn blog een soort verslag van bijhouden hoe dat gaat om inspiratie en motivatie te kunnen geven. Weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet doen om het interessant voor de lezer te maken.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:02

Wauw, wat leuk. Bedankt Lauwtje!

Ruiterfittrainingen geef ik ook. Ontzettend leuk om te doen. Dergelijke oefeningen komen zeker nog eens terug in mijn videos. Binnenkort staat er ook een artikel over in een bekend paardenblad, waarvoor ik ben geïnterviewd. Ik denk dat een blog goede motivatie kan zijn, want volhouden is vaak het moeilijkste.
Mij motiveert het vooral als ik doelen stel en dat ik die op korte termijn kan halen. Dat geeft me een goed gevoel. Daar zou ik wel over willen lezen.
Als Hippisch Sportoefentherapeut ben ik natuurlijk ook altijd geïnteresseerd in de oefeningen die andere mensen geven in een dergelijke training; soms doen ze iets waar ik zelf nog niet aan heb gedacht ;)
Laatst bijgewerkt door Alicia2u op 19-11-16 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:06

@Domii, super bedankt!
@dominique, bedankt en spannend verhuizen! leuk dat je zo iedereen meeneemt in het proces van het verhuizen xD
@Alicia, klinkt interessant! ik ga je ook volgen, ben heel benieuwd. ik ben ook echt pro ruiterfitheid, maar ik sta er ook na genoeg altijd naast, dus nu doe ik vooral hardlopen, maar wil wel meer oppakken voor al gehele conditie, rijden staat op een laag pitje (helaas). Lijkt mij wel leuk om idd meer te weten te komen over welke oefeningen echt ruiter gericht zijn, lijkt mij vooral core-stability, maar kijk nu al uit naar je posts!
@ Lauwtje, vind ruiterfitheid zeker een top onderwerp en lijkt mij ook interessant om over te bloggen. Wellicht kan je oefeningen of workouts posten, je eigen vooruitgang en bv. ook waarom bepaalde oefeningen juist goed zijn voor ruiters ect.