Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 20:51

Joaquim schreef:
Oh wait wait wait komt die smokey cream ter dekking, Tara? Want ik leef echt voor die kleur en die genetica.. wauw. <3

En haha, op de foto staat een akhal teke ipv een warmbloed - ik ken het paard, haha. :=

Jaa hij staat al op de dekpagina! En ja dacht al wel dat het een akhal teke was maar vind hem meer wat van de warmbloed hebben aangezien hij nog manen heeft :') en dubbel CR bij een warmbloed is niet heel veel van te vinden haha!

Joaquim

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:01

Ik had me ook mispakt aan de foto. :') Van de stal waar hij staat had ik al gekeken omdat daar enorm leuke paarden staan. Maar als je gewoon naar foto's kijkt van Kambarbay dan is het ook gewoon een warmbloed qua bouw. Foutje in de productie, lijkt het wel. :')

Zo, meteen een formuliertje ingevuld. Ik heb hem op Peaches gegooid want ik ben té verliefd op smokey cream en zijn genetica. :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:19

DohoShots schreef:
Falco hoorde er nog bij, geen idee waarom deze er niet bij stond! Voor de rest moet het wel kloppen toch? Heb je laatste lijstje gedaan, die op een reactie van een reactie

Nu klopt ie. Thanks :D

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:32

Is er iemand die morgen mijn paarden Valatoya, Superstar, Eye Catcher, Rough Diamant en Frozen star wil laten beleren? En dan Frozen Star in wil schrijven voor de fokkeuring? Ik ben Montama Stables. En dan bij fokken Lee An x Rule The World en als namen voor beide geslachten It Was Me? Beide paarden zijn van mij.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 21:41

Uhm lijkt me niet dat we nu echt alle formuliertjes door iemand anders moeten laten versturen :+

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 21:49

Zijn er trouwens nog mensen die ijslanders fokken of willen gaan fokken?

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:51

Ik fok IJslanders

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:24

DohoShots schreef:
Uhm lijkt me niet dat we nu echt alle formuliertjes door iemand anders moeten laten versturen :+

Mag wel alleen het beleren?

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:04

Laat maar van die formuliertjes. Ik weet niet of ik wel de goede namen heb ingevuld net bij health, het moeten in ieder geval Lee An en Rough Diamant zijn.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:58

Er is een merrie van mij niet mee genomen met de keuring. Special lady en volgens mij was ze eerder al goedgekeurd maar t staat er niet

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:14

Zijn er trouwens nog mensen die actief met Akhal-Tekes fokken? Ik heb zo'n gevoel dat ik de enige ben. :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:46

Oke ik heb eens nagedacht en gerekend wat betreft de levensdoelen. Er zijn er in totaal 4 en ik vind persoonlijk de paardenfluisteraar véél te makkelijk.

Als je natuurliefhebber als eerste neemt. Gemiddeld doet een speler er 1,5 tot 2 maand over om level 8 te zijn en zijn 2e gebied vrij te spelen. Voor het 5e en laatste gebied moet je level 20 zijn. De andere eisen laten we maar even voor wat het is, want ik denk dat die met een beetje geluk wel te behalen zijn in de tijd die je nodig hebt om level 20 te worden. Je doet er dus ongeveer 2 maanden over om level 8 te worden. Om naar level 20 te komen moet je nog 12 keer levelen. Daar doe je dus nog ongeveer 3 maanden over. Om natuurliefhebber te halen ben je dus ongeveer 5 maanden bezig.

Het volgende doel. Rodeogek. Om dat met 1 paard te behalen heb je 55 winstpunten nodig. Ik denk dat je gemiddeld 2-3 winstpunten per week rijdt met 1 paard (dit is inclusief maandelijks het NK, je rijdt vaak genoeg geen winstpunten of maar 1), dan zou je in het ergste geval dus 27,5 week bezig zijn met 1 paard. Maar je moet er niet 1, je moet er 10 naar de GP rijden. Als je dan pech hebt en je hebt 5 paarden van hetzelfde discipline in 1 klasse, dan ben je dus nog langer onderweg dan 27,5 week. Dat betekent dat je ongeveer 7 maanden bezig bent met dit doel.

Dan de fokker. Stel je begint en je neemt 7 merries (voor elke dag 1). Al deze 3 merries zijn in het begin bezig met goedgekeurd raken. Dit duurt minimaal 4 dagen, bij een herkeuring 8. Laten we er dan vanuit gaan dat bij de eerste keer er 3 zijn goedgekeurd. Deze 3 dek je in de daarop volgende dagen en op de 8e dag worden de andere 4 goedgekeurd en dan begin je met het dekken van de andere 4. Merries dragen bij de fokker maar 5 dagen, dus op dag 9 krijg je het 1e veulen. Als je telkens op de dag van de bevalling de merrie opnieuw dekt, dan krijg je gemiddeld 7 veulens per week. Om 20 veulens te krijgen ben je 2,5 week bezig. Samen met de tijd die je kwijt was voor de keuring betekent dat dat je iets meer dan 3 weken kwijt bent. De kans dat tussen die 20 veulens 2 hengsten zit is vrij groot. Om deze goedgekeurd te krijgen en weer 5 nakomelingen te laten krijgen kan lang duren als ze bij de laatste paar veulens van de 20 zitten, maar kan ook vrij kort duren als ze van de beginveulens zijn en je ze op een gegeven moment de merries laat dekken om bij de 20 te komen. Een ruwe schatting van de tijd die je kwijt bent voor dit doel: iets meer dan een maand.

Dan nu het laatste doel. Paardenfluisteraar. Voor een normale speler duurt het 10 dagen om een paard volledig te beleren. Voor een paardenfluisteraar minder lang. Hoeveel minder lang heb ik niet duidelijk kunnen vinden. Laten we zeggen dat een paardenfluisteraar er gemiddeld 8 dagen over doet om een paard te beleren. Je moet er 30 beleren. Nu kun je dan zeggen dat dat heel lang zal duren om 30 paarden te verzamelen, maar als je de paardenmarkt leeghaalt in bijvoorbeeld Northern Territory, dan heb je er al 12. Als je dan 7 vangt en 6 dekt heb je er al 25, waarvan er al 12 beleerd zijn. In week 2 vang je er nog 5 en halverwege week 3 ben je klaar. Als je volgens een iets minder strakke planning speelt duurt het iets meer dan een maand.

Conclusie: ik vind de verhoudingen van de moeilijkheidsgraad en tijdsduur van de doelen erg scheef. En mezelf stom want ik heb helaas niet voor paardenfluisteraar gekozen omdat die zo lekker makkelijk is.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 10:11

Haha dat jij de tijd neemt om dit allemaal zo te bekijken _/-\o_
Waarschijnlijk zijn die verhoudingen ook zo scheef omdat ik er zelf bij het bedenken hiervan nooit zo over heb nagedacht en ik zelf ook vind dat die 'doelen' ook niet de hoofdzaak zijn van het spel

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:16

Duurde slechts 10 minuutjes. Zat hier al veel langer over na te denken trouwens.

Ik kan me voorstellen dat je bij het bedenken ervan er niet zo naar gekeken hebt en er ook niet zo uitgebreid over nagedacht hebt. Mij lijkt het wel 'eerlijker' om ze wat bij te stellen vanaf nu. In plaats van 30, 50 paarden beleren en in plaats van 20 paarden en 2 dekhengsten met 5 goedgekeurde nakomelingen, 3 of 4 dekhengsten met ieder 5 goedgekeurde nakomelingen.
Of je trekt natuurliefhebber en rodeogek bij natuurlijk.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:19

Het is maar een spelletje :')

Ik vind het prima zoals het is! Ik vind het een leuk spel! :D

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 10:21

Ik heb bij de natuurliefhebber er nu van gemaakt alleen alle 5 de gebieden vrijspelen en bij rodeogek 5 paarden naar het GP. Dat lijkt me wat reëler !

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:23

Neverland schreef:
Het is maar een spelletje :')

Ik vind het prima zoals het is! Ik vind het een leuk spel! :D

Ik ben gek op doelen. In het leven, maar ook in spelletjes. :j Moeten ze alleen wel haalbaar zijn.

Super Tara!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:32

Sweetgirl1 schreef:
Er is een merrie van mij niet mee genomen met de keuring. Special lady en volgens mij was ze eerder al goedgekeurd maar t staat er niet

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:35

Nooit over nagedacht maar nu ik het bericht van PA zo lees zit er zeker wat in!

Fijn van t aanpassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:36

Maar, als je het ene doel behaald hebt ga je toch verder met een andere? Zo krijg je ze vanzelf allemaal als we lang genoeg blijven spelen :D

Ik ben natuurliefhebber, duurt even maar ik vind het wel leuk :) vind de aanpassing dan eingelijk ook wel jammer, want iedereen speelt die gebieden toch wel vrij. Maar geeft niks. Doel behalen en fokken is wel mijn doel in het spel :D

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 10:44

Wordt wel een beetje lastig als je naar een volgend doel gaat in de zin van als je bijvoorbeeld je doel fokker hebt behaald en je dan naar paardenfluisteraar gaat je dan natuurlijk wel vanaf dat moment aan dat doel gaat werken en je paarden die op dat moment al volledig beleerd zijn voor dat doel dan niet meetellen.. Even gaan bedenken hoe ik dat makkelijk kan onthouden dan

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:15

prugelpiet schreef:
Maar, als je het ene doel behaald hebt ga je toch verder met een andere? Zo krijg je ze vanzelf allemaal als we lang genoeg blijven spelen :D

Ik ben natuurliefhebber, duurt even maar ik vind het wel leuk :) vind de aanpassing dan eingelijk ook wel jammer, want iedereen speelt die gebieden toch wel vrij. Maar geeft niks. Doel behalen en fokken is wel mijn doel in het spel :D

Dat was ook mijn gedachte. Na de ene doel ga je naar de andere dus dan doet toch iedereen even veel moeite in the end. :)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 11:19

Staan een aantal paints en mustang op de markt!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:42

Tara ik heb nu al 3x die vraag gesteld, maar er wordt overheen gekeken,

Special Lady was naar mijn idee goedgekeurd, is alsnog van de week ingeschreven staat niet bij de keuring, Maar hier wordt ook niks over gezegd.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 11:49

Sweetgirl1 schreef:
Tara ik heb nu al 3x die vraag gesteld, maar er wordt overheen gekeken,

Special Lady was naar mijn idee goedgekeurd, is alsnog van de week ingeschreven staat niet bij de keuring, Maar hier wordt ook niks over gezegd.

En waarom vul je dan geen contactformulier in? Ik heb het voor nu even snel aangepast maar voortaan met dat soort dingen gewoon een contactformulier invullen ;)