Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:35

Travel_me schreef:
@ Narya: Ik schrijf nog steeds over landen waar ik twee jaar geleden ben geweest. Je kan er dan natuurlijk niet meer een echt reisverslag over schrijven, maar iets informatiever zeker wel.
Twee weken zoals Isabel aangeeft vind ik wel heel kort. Ik heb na een maand Nepal wel ongeveer 20 artikelen. Tsja dat ga ik niet allemaal nu doen. Dan wordt het wel heel Nepal. Wissel het dus altijd af. De meeste bezoekers komen bij mij toch via Google. Die maken het niet zoveel uit als je er niet meer bent.
Ik zou dus zeggen: ongeveer een maand/2 maanden voor de echte reisverslagen. Ander soort berichten hebben niet echt een houdsbaarheidsdatum.
Leuke post trouwens!
Nog een vraag van mijn kant: Jij hebt in Duitsland gewerkt heh? Hoe heb je dat gedaan met het leren van de duitse taal?

Oh, twee jaar is wel lang, dan heb ik nog even te gaan! En precies wat jij zegt, ik kan zo 20 artikelen schrijven over Koeweit, zo geweldig fascinerend vind ik het.. maar die wil ik eigenlijk niet binnen één of twee weken posten, dat is een beetje teveel van het goede. En mijn posts zijn inderdaad meer informatief dan reisverslagen, ik probeer meer richting de cultuurkant te gaan, sfeerverslagen, bijzondere gebeurtenissen.. :)

Ik werk nog steeds in Duitsland, dus voor eventuele vragen kun je nog steeds bij mij terecht! Ik werk bij een internationaal bedrijf en mijn team richt zich op de Benelux, dus voor mijn dagelijkse werkzaamheden heb ik geen Duits nodig. Dat maakt het af en toe ook wel lastig, want je pikt Duits wel een beetje op, maar het zou allemaal nog zoveel sneller kunnen. Wat ik zelf doe is een combinatie van grammatica bestuderen, woordjes leren en taaltandems. Vooral dat laatste is super handig, want ik lees en versta goed Duits, maar spreken vind ik nog een beetje eng, maar sinds ik twee keer in de week een avondje Duits spreek met een Duitser/Duitse spreek ik ook daarbuiten makkelijker Duits :) Een aantal collega's doen ook taalcursussen, maar dat vind ik zelf lastig te combineren met een 40-urige werkweek. Ik weet dat bij een aantal grotere bedrijven je ook taalcursussen kan volgen op kosten van de baas, dat er iemand op kantoor komt, maar dat geluk heb ik helaas niet. Overweeg je ook Duitsland, of ben je meer geïnteresseerd in het Duitstalige deel van Zwitserland?;\

Travel_me

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:27

Ah okee. Ja ik ga voor het duitstalige deel van Zwitserland. Moet ik uiteindelijk Zwitsers leren, maar in het begin is duits erg handig. Ik doe nu ook al woordjes leren en ga denk ik een week naar Hamburg voor een intensieve cursus. Meer tijd heb ik helaas niet. Ik versta alles ook redelijk goed, maar met spreken heb ik hetzelfde. Vind ik een beetje eng.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:39

Ohh, laat het vooral weten als je in Hamburg bent!! :D Zwitsers is wel ernstig moeilijk vergeleken met Hoogduits, good luck with that :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:13

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:16

Ik sta even stil, de reden hiervoor weten sommigen misschien al, maar ben bezig met een video die alles zegt...

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:30

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:11

Hoi allemaal! Zie leuke stukken voorbij komen, tof! Ik denk dat ik de hele herfst vakantie ga vloggen. Wil er veel meer werk van gaan maken. Deze vakantie staat dan ook in het teken van video's maken, bloggen en studeren. :)

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:48

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:21

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:26

Groningen is zo'n leuke stad! Ik moet er ook maar weer eens heen, als ik jouw foto's zo zie :)

Ik heb weer een post over Emily, dit keer over onze nieuwe aanpak met rijden. Het blijft nog wat wennen voor mij, maar ik sta helemaal achter onze overstap en ben vooral zo blij met het verschil dat ik zie bij Em. :j
Horseback riding 2.0

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:47

happypaardje schreef:
Groningen is zo'n leuke stad! Ik moet er ook maar weer eens heen, als ik jouw foto's zo zie :)

Ik heb weer een post over Emily, dit keer over onze nieuwe aanpak met rijden. Het blijft nog wat wennen voor mij, maar ik sta helemaal achter onze overstap en ben vooral zo blij met het verschil dat ik zie bij Em. :j
Horseback riding 2.0

Jaa, ik hou van Groningen! Ik vind de stad steeds leuker worden ;). Als je hier bent, laat het even weten! Dan kunnen we meeten.

Omg, ik heb vandaag een interview gehad voor de Catalaanse tv! Echt awesome. Niet perse over mijn blog, totaal niet, maar heb een internationale student geholpen. Als t kan gaat ze ook mijn blog naam noemen. Ook wilt ze mij interviewen voor haar blog die ze met haar moeder runt. En ze wilt me helpen met filmen/foto's maken :). Heel tof allemaal.

Vandaag staat er een oude outfit op de blog die ik in Wenen eerder dit jaar maakte. http://lifeofkirsten.nl/ootd-wenen-2/

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:00

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:28

Ik was deze week begonnen met mijn eerste weekvlog , maar nu staat er een hele hele korte video online waarom het niet echt helemaal uit de verf is gekomen . Maar volgende week kan ik hopelijk vol tegenaan !

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:18

Leuke post over Groningen. Ik heb er 4,5 jaar gestudeerd. Erg leuk :)
Men wij hadden gister een personeelsuitje met het restaurant waarbij ik werk. Beetje laat geworden, dus mijn artikel van vandaag wat te laat: http://www.justtravelme.nl/reisverslagen/1492/ Het 2de deel van het verslag van de trekking in Nepal

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:33

Mijn Bokt blog staat ook weer online! :Y)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:54

Ik heb deze week een logeetje (pupje van m'n schoonmoeder), dus ivm opvoeding en het kabaal kan ik niets opnemen deze week :o
Al heb ik wel wat materiaal met de voor- en nadelen van honden, haha.

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:18

Hoi, mijn naam is Isabella en ik heb ook een youtube kanaal :) Ik ben pas een paar maanden bezig, dus veel videos heb ik nog niet gemaakt. Mijn videos gaan voornamelijk over paarden (western en engels) en werken in Amerika.

*\o/* Ik probeer de videos zo intressant en professioneel mogelijk te maken, maar ik merk dat dat behoorlijk lastig is. Heeft er iemand nog tips voor mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:25

Als je het echt als professioneel wil neerzetten is mijn eerste tip zo bij het bekijken van de filmpjes dat je teksten nogal simpel overkomen. Ik zou vooral gebruik maken van hoofdletters, en de overtollige uitroeptekens weglaten. Ik vind uitroeptekens sowieso snel slecht staan in teksten en professionele producties, maar ik snap wel dat je een bepaald enthousiasme wilt uitdrukken. Dan denk ik dat een uitroepteken wel genoeg is :)

CharlotteST

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:52

Wat een ontzettend leuk topic! Ik vroeg me alleen af of er ergens een soort van opsomming is met alle paardenblogs die er op dit moment zijn, zodat ik daar eens lekker tussen kan koekeloeren :) Zelf volg ik www.horsegloss.com heel erg veel! :) :) :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:25

Hoi Isabella! Wat doe jij gave dingen, als ik dat zo zie! Wat ik zelf leuk zou vinden is dat de beelden in het filmpje de tekst matchen, dus als je in het begin zo'n overzicht geeft met woorden, dat je dan ook bijpassende stukjes film hebt. En klein stukje ponykamp, een stukje paarden trainen/lesgeven etc, snap je? :)

Een opsomming van paardenblogs zou ik zo niet weten, dat zullen er een heleboel zijn, neem ik aan!

Iemand zin in Pompoencurry? :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:08

ooooo lekker happypaardje! Ik hou van pompoen. :D

Mijn blog van vandaag gaat over eten en verveling. Tijdens verveling slaat het snacken toe terwijl tijdens leuke dingen je bijna vergeet om te eten. Hoe zit dat eigenlijk: eten en verveling?

https://levenomteeten.nl/2016/10/21/eten-en-verveling/

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:28

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:51

Oké meiden, ik post de laatste tijd heel weinig. Schrijf wel nog gewoon door, maar jullie mogen wel een beetje weten waarom ik mijn eigen blog heb verwijdert.
Het is jullie misschien opgevallen dat ik Ray niet meer bespreek etc, ik ben met hem gestopt wegens privéomstandigheden. Door problemen die achter mijn sociale media schuilhielden heb ik mijn blog verwijdert. Ik ga weer een blog starten, maar dit doe ik weer helemaal opnieuw en nu met een ander onderwerp. Momenteel ook geen bijrijdpaard, maar wel weer opzoek en wat geïnteresseerde.

Heel jammer hoe het is gelopen, maar ik zal mij weer herpakken....

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:02

He wat vervelend. :( Als je een keer behoeft hebt om te praten kan je altijd PB-en.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:03

Bedankt voor je steun, ik mag het er helaas niet met te veel mensen over hebben! :+: