Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MariaVerspek schreef:Melzazu schreef:Hmmm als de titel was geweest:
Is een paddock paradise wel altijd een paradijs?
En er was in je column duidelijk naar voren gekomen dat er ook andere paddock paradises zijn die wel degelijk een paradijs zijn voor paarden was het iets genuanceerder.
By the way: Mijn paard staat niet op een pp en ook niet 24/7 buiten voor wat het je waard is.
Zand, muggen, geen gras waardoor paarden zich vervelen, modder, smalle paadjes, water zonder doorstroom (gevaarlijk!). Ik zie het 'paradijs' er niet van in. Nergens.
Leo schreef:Te weinig ruimte is natuurlijk wel een belangrijk discussiepunt. Maar waar ik oprecht benieuwd naar ben: waarom wordt er gevallen over bijvoorbeeld 3000m2 Paddock Paradise maar is het nog steeds algemeen geaccepteert dat op pensionstallen paarden op, als ze mazzel hebben, 400m2 vlak omheind stuk zand staan, vaak alleen / naast elkaar of met 1 of 2 anderen. Om daarna de rest van de dag op 12m2 box te staan?
Ik snap dat oprecht niet.
Even er vanuit gaande dat de groep in dat PP een stabiele groep is.
MirandaMalik schreef:Maar als dat paard van jongs af aan in de kudde was opgegroeid zou dat dan ook zo zijn?
Oprechte vraag, zou daar onderzoek naar zijn gedaan?
Josien_ schreef:Wat JoyceB of Felinehoi hebben gerealiseerd vind ik werkelijk prachtig en zou ik enorm gaan willen voor mijn paarden. Nu heb ik wel paarden die gevoelig zijn voor dik worden en mijn oudste staat ongeveer 8 maanden per jaar overdag met graasmasker en 's nachts op de paddock.
Deze merrie staat het grootste gedeelte van haar leven al 24/7 buiten, maar toen ze een paar weken op box rust moest (samen met een maatje) was ze daar ook gewoon rustig onder.
Zoals al vaak gezegd; met goed management valt of staat een manier van huisvesting.
Avalanche schreef:MirandaMalik schreef:Maar als dat paard van jongs af aan in de kudde was opgegroeid zou dat dan ook zo zijn?
Oprechte vraag, zou daar onderzoek naar zijn gedaan?
Die is in de groep geweest in de opfok. Dus kent het weldus het antwoord daarop is ja. Er zijn ook wel paarden waar hij mee overweg kan, maar om echt in de groep te zetten heeft hij teveel praatjes. Had hij toen ook al.