Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:24

Ik gebruik ook Yoast SEO en optimaliseer mijn berichten zo veel mogelijk. Ik vind het erg interessant!

Mandarijn, gave site. Heb je het zerif (lite) thema daarvoor gebruikt toevallig? Lijkt er namelijk heel erg op. Een van mijn favoriete thema's <3

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:29

Zo. Dus. Ik wist niet eens dat je moest verifieren om op google gevonden te worden :+ net maar gelijk even gedaan..

What on earth is yoast seo? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:31

Hu ho stop... moet dat? Ik ben namelijk al een paar keer op google gevonden zonder iets daarvoor te doen?

Yoast SEO is een plugin voor wordpress die je helpt met het optimaliseren van je tekst om vaker gevonden te worden.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:01

Klopt, hoeft niet perse, maar het inzetten van Search Console zorgt dat Google je website gemakkelijker indexeert. En je krijgt meer inzicht in een hoop gegevens die weer handig kunnen zijn.

Vooral voor nieuwe websites handig, dan duurt het geen weken voordat Google ze ziet, maar enkele dagen. Vinden m'n klanten fijner :+

@ Wubwub: nee, 'Story' heb ik gebruikt. Maar ben nog aan het verbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:04

Ik host bij Hosting2go en betaal 45 per jaar :)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:06

Hey Jans, hoe is het?! Lang niet gezien :D Tegenwoordig bok ik onder een andere naam dan vroeger. Toen zaten we samen in het CMD topic. Wellicht herken je m'n paard nog (zie onder profiel). Hoe is het met Ollie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:09

Wow das lang geleden! :oo ik weet nog wie je bent :D Ollie is van Neej, maar het gaat goed met hem :P Hoe is het met jou?

Ik moet mijn blog echt een kickstart geven, maar ik kom er zo hard niet aan toe elke keer :')

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:12

O dat komt omdat ik Ollie in je profiel zag staan :+

Hier ook alles goed. Nog steeds druk met de computers ;)

Wat is je URL?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:15

Indexeren, google search, seo.. Ik ben er nog niet in thuis, ik probeer maar wat :P

Ik wil er wel in thuis raken dus ik probeer gewoon wat uit. Ik ben m'n site gestart omdat ik het leuk vind en toen had ik nog 'gratis' hosting, nu voor 19 euro per jaar. Elders hield ik een dagboek bij en daarom begonnen met een openbare blog, wel leuk als anderen het ook lezen. Maar ik heb nog niet zo veel bezoekers, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:20

Ik zit ook bij Hosting2Go, betaal volgens mij ook 45 euro per jaar voor mijn pakket :)

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:10

Wow, ik heb het een weekje druk en ik mis gewoon het hele tweede topic van bloggers en vloggers haha. Nou ik ben er ook weer. Al een hele tijd maar een aantal keer per maand geblogd, maar nu ik ook moet bloggen voor een project van school (Synergy Eleven) ging het ook weer kriebelen voor mijn eigen blog. Ik heb dus afgelopen week 3 pagina's volgeschreven met onderwerpen waar ik over kan bloggen en die meteen in mijn concepten gezet. Er staan er nu al 6 van ingepland die vanaf 7 december elke dag online komen. En nu hoop ik dat ook echt te gaan vasthouden. :)

Ik host trouwens bij Antagonist ook voor 45 euro per jaar geloof ik.

ps. Mijn persoonlijke blog is dus Riancaa.nl
Laatst bijgewerkt door RianC op 03-12-15 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:11

Geblowd of geblogd? :))

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:13

Drunksheep schreef:

oh god doe ik het weer :')

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:15

RianC schreef:
Drunksheep schreef:

oh god doe ik het weer :')

Hahaha het blijft leuk _/-\o_

Ik ben met een nieuwe post bezig, maar weet niet zo goed hoe ik hem wil rondmaken als het ware, zit er al een tijdje op te broeden. Misschien dat ik hem gewoon eens helemaal opnieuw moet schrijven.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:47

RianC schreef:
Wow, ik heb het een weekje druk en ik mis gewoon het hele tweede topic van bloggers en vloggers haha. Nou ik ben er ook weer. Al een hele tijd maar een aantal keer per maand geblogd, maar nu ik ook moet bloggen voor een project van school (Synergy Eleven) ging het ook weer kriebelen voor mijn eigen blog. Ik heb dus afgelopen week 3 pagina's volgeschreven met onderwerpen waar ik over kan bloggen en die meteen in mijn concepten gezet. Er staan er nu al 6 van ingepland die vanaf 7 december elke dag online komen. En nu hoop ik dat ook echt te gaan vasthouden. :)

Ik host trouwens bij Antagonist ook voor 45 euro per jaar geloof ik.

ps. Mijn persoonlijke blog is dus Riancaa.nl

Blog jij dan ook via Wordpress, waarna je op je eigen domein host?

Zijn er hier ook mensen die niet via wordpress of blogger werken en die toch bloggen op een eigen domein? Hoe doen jullie dat?

Edit: Sorry dat ik zo weer kom binnenvallen trouwens! Ik was in het vorige topic wat actiever, nu lees ik vooral mee.
In de nabije toekomst wil ik mijn bloggen weer oppakken, maar dan over de kleinschalige Ijslanderstal die wij momenteel aan het opstarten zijn :)
Duurt nog eventjes voordat een en ander officieel is en we echt kunnen beginnen, maar we zijn ons nu lekker aan het oriënteren :)
Laatst bijgewerkt door Bnet op 03-12-15 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:48

Hoe bedoel je dat precies?

Ik blog namelijk niet via WordPress.com, maar heb het CMS van WordPress op mijn domein geïnstalleerd en gecustomized.
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 03-12-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:49

Je kan volgens mij ook sites/blogs maken zonder dat je daar wordpress of blogger o.i.d. voor nodig hebt. Ik ben vooral benieuwd hoe je dat zou doen en of er dus mensen in dit topic zijn die dat op die manier doen.

Wat is het CMS precies?

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:52

Ja ik heb niet echt een idee hoe dat zit precies, maar je kan wordpress ook op je eigen domein installeren (bij antagonist is het heel simpel hebben ze geregeld door middel van een app) en dan heb je dus een wordpress op een eigen domein achtig iets. Haha lekker duidelijk maar niet heus, maar misschien helpt google wat?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:58

RianC schreef:
Ja ik heb niet echt een idee hoe dat zit precies, maar je kan wordpress ook op je eigen domein installeren (bij antagonist is het heel simpel hebben ze geregeld door middel van een app) en dan heb je dus een wordpress op een eigen domein achtig iets. Haha lekker duidelijk maar niet heus, maar misschien helpt google wat?

Maar dan zit je nog steeds via Wordpress, toch? Het is niet dat ik dat ab-so-luut niet wil hoor, maar ik vraag me af hoe dat eventueel zou kunnen en of dat dan makkelijker of juist ingewikkelder is dan alles via Wordpress regelen.

Yontheke

RianC, heb net even jouw website/blog bekeken. Leuke stijl heb je! Gefeliciteerd met je aankomende huwelijk. Niets is zo leuk als daarvoor plannen. Wacht maar, de dag zelf is zo voorbij!

Zijn er ook bloggers die weinig tot niets van social media aan hun blog gekoppeld hebben?
Ik ben namelijk vrij allergisch aan die dingen. Instagram zou ik nog overwegen maar al de rest..
Facebook begin ik niet aan.

Drunksheep

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:59

Yontheke schreef:
RianC, heb net even jouw website/blog bekeken. Leuke stijl heb je! Gefeliciteerd met je aankomende huwelijk. Niets is zo leuk als daarvoor plannen. Wacht maar, de dag zelf is zo voorbij!

Zijn er ook bloggers die weinig tot niets van social media aan hun blog gekoppeld hebben?
Ik ben namelijk vrij allergisch aan die dingen. Instagram zou ik nog overwegen maar al de rest..
Facebook begin ik niet aan.

Ik alleen Instagram tot nu toe. Wil wel een aparte Facebook maken voor mijn blog :j

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:00

Zoals ik het begrijp kan je je hele site zelf coderen. Dit vraagt best wat kennis en tijd en zelf kan ik het dus bijvoorbeeld totaal niet.
Wordpress levert al totale codes aan als het ware en vertaalt dit naar diverse lay-outs waar jij uit kunt kiezen en waar automatisch dan je posts op worden gezet.
Als je zelf kan coderen is het heel fijn om te doen denk ik, omdat je alles precies kan maken zoals je wilt, maar voor mensen zoals ik is het niet aan te raden, in mijn opinie :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:01

BernetteO schreef:
RianC schreef:

Maar dan zit je nog steeds via Wordpress, toch? Het is niet dat ik dat ab-so-luut niet wil hoor, maar ik vraag me af hoe dat eventueel zou kunnen en of dat dan makkelijker of juist ingewikkelder is dan alles via Wordpress regelen.

Dan zou je zelf een complete website en/of CMS moeten bouwen. WordPress is gewoon een ontzettend goed, gratis medium wat door vele grote bedrijven wordt gebruikt. Het is zonde om zelf het wiel opnieuw uit te (laten) vinden.