Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mylittlejoy schreef:Nee, elke puntje in de foto heeft een net iets andere kleur, dus tenzij je precies hetzelfde puntje/pixel pakt als iemand anders (welke kans nihil is) krijg je altijd iets afwijkende getallen.
Loei schreef:[ Video ]
Stefaaah schreef:Resistance schreef:I swear to god... hij was vanochtend echt wit en goud...
Kom ik nu op facebook..
IS IE OPEENS ZWART EN BLAUW
Hij kan veranderen?Dan wacht ik in spanning af op het moment dat ik wit en goud ga zien.. Het lijkt zo ongeloofwaardig!
Thesserd schreef:Also known as Pac-Man illusion is another example of afterimage complementary color (green as opposite to lilac). Follow the movement of the rotating pink dot with your eyes and the dots will remain only one color, pink. But if you stare at the black + in the center, the moving dot will turn green. (by Jeremy L. Hinton)
cp112 schreef:Maar het komt door je hersenen
Waar het wel mee te maken heeft, is de manier waarop onze hersenen de kleur van een lichtbron corrigeren. Dat zit zo: mensen zijn gewend om te zien in daglicht, maar daglicht verandert van kleur. Van oranje-rood in de vroege ochtend, tot blauw-wit in de middag en vervolgens weer rood in de schemering. Wat je als mens automatisch doet als je de kleur van een object bepaalt, is de kleur van de lichtbron wegfilteren. Daarna zie je de echte kleur van het object.
De kleuren op deze foto zitten kennelijk net op een bijzondere grens. "Dus mensen filteren of de blauwe kleur weg, waarna ze wit en goud overhouden, of ze filteren de gouden kleur weg, waarna ze blauw en zwart overhouden", verklaart Bevil Conway, neurowetenschapper aan de Wellesley-universiteit.
_l_amanda_l_ schreef:sharon488 schreef:Ik zie blauw met poepbruin![]()
Hoe kan iemand hier wit in zien??
+1![]()
Ik kàn er echt geen wit in ontdekken...Dat goud x zwart zie ik nog wel, door die vage glans, maar wít?