Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:44

Ibbel schreef:
mies_dummy schreef:
Maar het niet afschaffen er is al zo weinig meer echt nederlands blijf dan aub hier van af!

Echt Nederlands? Hihihi, even een stukje geschiedenis: het afsteken van vuurwerk met oud en nieuw is door de Chinese immigranten in de jaren 50 mee naar ons land genomen... Niks traditioneel Nederlands aan hoor.

Fantastisch.... eerder werd Sinterklaas er ook al bij gehaald. Het malle post-Fortuijn redeneren van sommige mensen is echt tenenkrommend.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:46

N0a schreef:
In Rotterdam hebben ze toch ook een grote vuurwerk show? Nog nooit gehoord dat daar rellen zijn ontstaan..

Klopt,maar er zijn daar nu nog minder mensen omdat je nu zelf ook nog zelf mag afsteken. Nu is alles nog verspreid. Straks bij een verbod niet meer. Dan heb je straks veel meer mensen op een oppervlakte.

muntdrop

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:49

Joh er zijn toch veel meer situaties waarbij veel mensen bij elkaar zijn? Denk aan festivals en concerten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:52

Ik zit nog in twijfel of ik hier heel hard om moet lachen of moet janken..

Misschien woon ik in een nette buurt -denk het niet- maar van vernieling heb ik werkelijk nog nooit gehoord. Buiten dat ís het afsteken voor de 31e al verboden, dus dat verbieden heeft geen zin :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:53

Nies_ schreef:
Ik zit nog in twijfel of ik hier heel hard om moet lachen of moet janken..

Misschien woon ik in een nette buurt -denk het niet- maar van vernieling heb ik werkelijk nog nooit gehoord. Buiten dat ís het afsteken voor de 31e al verboden, dus dat verbieden heeft geen zin :')

Dan kom ik bij jou wonen, jij woont echt in een soort paradijs volgens mij :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:55

Of ik ben gewoon geen zeikerd en heb wel wat beters te doen dan anderen hun lol afpakken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:56

Tot je huis in de fik staat door een verdwaalde vuurpijl? Tot je zelf letsel op loopt door vuurwerk? Of je paard...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:57

Nies_ schreef:
Of ik ben gewoon geen zeikerd en heb wel wat beters te doen dan anderen hun lol afpakken.

Makkelijk gezegd, je geeft zelf aan dat er in jouw omgeving nooit wat gebeurd, is dus ook niks voor jou om over te zeiken.

Want geen vuurwerk meer mogen afsteken is zo verschrikkelijk!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:58

Je huis staat niet zo maar in de fik hoor. Paar jaar geleden is hier een vuurpijl de straat door gegaan, geen gewonden en niks kapot. Ongelukken gebeuren, maar bij de mensen die hun handen kwijtraken is het toch vooral domheid. Heb er gister ook genoeg zien lopen waarvan ik me verwonderde dat het goed ging. Was dat fout gegaan, dan was dat niet de schuld van het vuurwerk, maar van de domheid van de gebruiker.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:59

Nies_ schreef:

Hier nog eentje hoor. Heb daarnaast nog nooit waar ik ook heb gewoond of ben geweest overlast of een ongeval door vuurwerk meegemaakt.

Tess_C

Je kan toch ook lol hebben in de andere dingen op die dag. De sfeer maak je zelf..
( doet mij meteen denken aan de opmerking : " je moet alcohol op hebben om lol te kunnen hebben" |o )
Dan maar een zeikerd met lol in andere dingen, maar wel nog al mijn ledematen in bezit.

En inderdaad, het is de domheid van de gebruiker. Daardoor krijgen andere letsel.. dus moeten we hetgeen waarmee domme dingen gebeuren weghalen.. De domheid van de gebruiker zelf kunnen we namelijk niet tegengaan.
Laatst bijgewerkt door Tess_C op 01-01-14 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:00

Nies_ schreef:

Je zegt zelf al dat je zelf nog niet heb meegemaakt anders zou ik het een hele domme reactie vinden.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:00

Ja lekker dus, dus omdat jullie ergens wonen waar geen overlast is, is er dus ook nergens overlast en is iedereen een zeikerd?

Ongeveer de helft van de vuurwerkslachtoffers waren omstanders die het dus niet zelf hebben aangestoken! Op tv was nog een jongen die ergens liep, een vuurpijl tegen zijn hoofd kreeg en nu blind is aan één oog. Ja dat is inderdaad echt zijn eigen schuld ja.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:01

Pff.. Wat een gemekker weer :')
Is het geen zwarte piet, dan is het wel vuurwerk..

Volgend jaar weer een nieuwe pietitie en vuurwerk petitie?? :roll:

Die ene dag dat er vuurwerk wordt afgestoken..
Het is echt al zoooooo lang een traditie en we weten niet beter dat er vuurwerk wordt afgestoken met oud en nieuw.

Ja mijn hond is ook bang voor vuurwerk, die ligt dan helemaal onder de tafel te trillen, maar ik ga dat petitie echt niet tekenen :')
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 01-01-14 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:02

Door domheid van bepaalde mensen komen anderen in gevaar. Dat je je eigen handen eraf knalt is je eigen probleem.

Sommige mensen zijn bijna te dom om hun eigen kont af te vegen. Die zie ik liever niet smoorbezopen met vuurwerk.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:03

mysa schreef:

Achach. Neem aan dat jij paardrijdt? Hoeveel doden en gewonden vallen daar wel niet mee?
muntdrop schreef:
Ja lekker dus, dus omdat jullie ergens wonen waar geen overlast is, is er dus ook nergens overlast en is iedereen een zeikerd?

Ongeveer de helft van de vuurwerkslachtoffers waren omstanders die het dus niet zelf hebben aangestoken! Op tv was nog een jongen die ergens liep, een vuurpijl tegen zijn hoofd kreeg en nu blind is aan één oog. Ja dat is inderdaad echt zijn eigen schuld ja.

Ik zei ook "domheid van de gebruiker".

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:03

_Nancy schreef:
Pff.. Wat een gemekker weer :')
Is het geen zwarte piet, dan is het wel vuurwerk..

Volgend jaar weer een nieuwe pietitie en vuurwerk petitie?? :roll:

Die ene dag dat er vuurwerk wordt afgestoken..
Het is echt al zoooooo lang een traditie en we weten niet beter dat er vuurwerk wordt afgestoken met oud en nieuw.

Ja mijn hond is ook bang voor vuurwerk, die ligt dan helemaal onder de tafel te trillen, maar ik ga dat petitie echt niet tekenen :')

Ja stierenvechten is ook een traditie.

Vuurwerk afsteken is niet eens typisch Nederlands, maar is afkomstig uit China. Volgens mij wordt er nog niet eens zo heel lang vuurwerk afgestoken in Nederland :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:05

Nies_ schreef:
mysa schreef:

Achach. Neem aan dat jij paardrijdt? Hoeveel doden en gewonden vallen daar wel niet mee?
muntdrop schreef:

Ik zei ook "domheid van de gebruiker".

Dus gevaarlijke dingen mogen niet verboden worden? Vuurwapens ook maar gewoon in de supermarkt verkopen dan?

Sommige dingen zijn nou eenmaal gevaarlijker dan andere dingen he.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:07

Wat een absolute onzin die petitie. Ik vind het ook belachelijk al die bommen en hoe ze dieren opblazen, maar een verbod? Pff.. heeft met de verantwoordelijkheid van de mens te maken. Moeten de mensen die er wel normaal mee omgaan daar ook onder lijden dan. Nee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:09

Nies_ schreef:

Dus jij vind dat alle mensen die moeite hebben met het hele vuurwerk gedoe zeikerds, oke, mag je vinden. Dus jij vind ook dat een pleziertje belangrijker is dan honderden gewonden, opgeblazen dieren(kat en twee ganzen) zwaargewonde mensen en dieren zelfs dodelijke slachtoffers, raar idee van plezier houden sommige mensen er dan op na.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:10

Ik zie op nrc (eerste hit op google) 125 vuurwerkslachtoffers.
“Maar het waren vooral lichte verwondingen. Het was ook fijn dat niemand agressief was richting het personeel. We zijn blij dat we geen politie nodig hebben gehad om iemand te kunnen behandelen.”
"Vuurwerkdode stak vuurwerk zelf af
Tot nu toe is er één dode gevallen bij het afsteken van vuurwerk. Gisteravond kwam een 51-jarige man in Medemblik om het leven toen hij, naar nu blijkt, zelf zwaar vuurwerk afstak. De Veiligheidsregio Noord-Holland Noord spreekt van een ‘vuurwerkbom’."

In 2009 waren er 720 verkeersdoden. Dus, verkeer ook maar verbieden dan? (bron: veiligverkeer NL)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:11

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:11

Nies_ schreef:
Ik zie op nrc (eerste hit op google) 125 vuurwerkslachtoffers.
“Maar het waren vooral lichte verwondingen. Het was ook fijn dat niemand agressief was richting het personeel. We zijn blij dat we geen politie nodig hebben gehad om iemand te kunnen behandelen.”
"Vuurwerkdode stak vuurwerk zelf af
Tot nu toe is er één dode gevallen bij het afsteken van vuurwerk. Gisteravond kwam een 51-jarige man in Medemblik om het leven toen hij, naar nu blijkt, zelf zwaar vuurwerk afstak. De Veiligheidsregio Noord-Holland Noord spreekt van een ‘vuurwerkbom’."

In 2009 waren er 720 verkeersdoden. Dus, verkeer ook maar verbieden dan? (bron: veiligverkeer NL)

_/-\o_

Ook maar een verkeers petitie maken dan?? :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:12