corinepgek schreef:Ik teken ook absoluut niet. Eerste reactie was wel oh wat zielig maar er zijn gewoon teveel katten. Alles vangen en castereren kost gewoonweg teveel geld. Prima dat ze er zijn en ik ben natuurlijk groot dierenliefhebber maar soms moet je gewoon harde keuzes maken.
Wij hadden thuis een kat van een jaar of 15, was ziek en na een scan bleek dat hij een grote operatie nodig had die en een hoop geld zou gaan kosten en ook niet 100% genezing. De betreffende dierenarts wilde het beestje niet in laten slapen. We zouden dan afstand van hem moeten doen en dan zou de dierenbescherming de operatie betalen en een nieuw baasje zoeken. We stonden echt perplex dat ze zoveel geld wilden uitgeven aan zo'n oud beestje terwijl de asiels al overvol zitten met gezonde katten. We hebben de kat weer opgehaald en bij onze eigen dierenkliniek in laten slapen(deze konden die betreffende scan niet maken vandaar dat dit bij een andere kliniek gebeurde).
Op tv zijn ook die programmas over RSPCA enzo. Dan zie je dat bijvoorbeeld een aangereden hond de poot wordt geamputeerd, heb mij door een katteneigenaresse laten vertellen dat dat voor een kat al 600 euro kostte. In een aantal gevallen is de operatie succesvol en heb je een lieve 3 potige hond die eerst weet ik veel hoe lang in het asiel moet zitten voor ze een nieuw baasje hebben. In een hoop gevallen blijft de hond toch pijn hebben en wordt hij uiteindelijk toch ingeslapen. Terwijl honden die dan te aggressief zijn om te herplaatsen wel gelijk ingeslapen worden. Dan denk ik van help dan de gezonde beestjes, er zijn al veel te veel dieren.
Misschien is het anders als je eigen hond of kat aangereden wordt en je betaald zelf de rekening, je hebt zelf immers een band met het dier. Toch denk ik er wel eens over na en als je logisch nadenkt zou je het beestje beter snel uit zijn lijden kunnen verlossen en een nieuwe kat uit het asiel halen die staat te springen om een baasje.
Wat heeft jouw hele verhaal te maken met het afschieten van katten? Een castratie kost helemaal niet zo veel en de katten kunnen dan gewoon verder leven, zonder problemen. Een kat die aangeschoten is maar nog leeft vlucht weg en zal een langzame, zeer pijnlijke dood sterven. En reken maar dat er veel katten niet meteen dood zijn, maar nog dagen, weken liggen/lopen te lijden met een kogel ergens in hun lijf.