"W van Willem"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:11

Lente schreef:
Ik ga m'n mp3 speler wel even zoeken :')

Ik heb ooit als nachtmerrie gehad dat ik steeds een bepaald nummer hoorde...echt het was vreselijk.
En dan kon ik ook nog niet 1,2,3 wakker worden.
Horror was dat.

I'm a skatman was dat...kan het nummer nu nog niet horen :')

Anoniem

Re: "W van Willem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:12

Oh brrrr :=

MP3 gevonden, ik ga lekker slapen :')

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:33

M3lisss schreef:
Tot 9 uur _-:(
Belde de baas toen? Of zijn ze toch maar uit zichzelf gestopt? -:(-

Appelflapje schreef:
NatasjavE schreef:
Na 5 x pas???

:') :') _O-

Ik dacht dat ze wel op zouden houden, dus ik gaf ze steeds nog een kans. Helaas, ze gingen maar door. Heb het nu nog in mijn hoofd zitten. :')

Ik heb het ook al de hele dag in m'n hoofd! Ik zing het gewoon heel hard hoor, dan hoor je pas echt goed hoe slecht het is, hahaha. 8)7
Laatst bijgewerkt door Motje11 op 22-04-13 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:40

ik weiger categorisch :+

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:11

toen ik hem voor eerste keer hoorde leek het wel of er een dood was of ging
zo droevig nummer vind ik het vond hem gewoon vreselijk

nee dan vind ik deze wel stukken beter lekker vrolijk en leuk bedacht http://www.youtube.com/v/S46pT8uEafg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:27

Die vind ik inderdaad ook echt 100 keer leuker, wat mij betreft mogen ze die zingen :+

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:40

Ik vind het liedje van die twee studenten ook erg leuk. :j

Het koningslied lijkt echt heel erg op het liedje: '10.000 reasons' van John Ewbank. Hier het nummer:

Ik moest om dit filmpje wel lachen. Geweldige analyse!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 00:01

Ik vind het koningslied niet het allermooiste lied dat ik ooit gehoord heb (zacht uitgedrukt, haha).

Maar wie is Sylvia Witteman nou om er een petitie tegen te starten? Laat zij zich lekker met haar eigen zaken bemoeien zeg, en niet die van anderen verpesten. Ze zit niet eens in de muziekwereld, dus waar bemoeit ze zich mee?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 00:36

Heeft Ewbank eigenlijk betaald gekregen voor dit nummer?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:46

44Myrthe44 schreef:
Maar wie is Sylvia Witteman nou om er een petitie tegen te starten? Laat zij zich lekker met haar eigen zaken bemoeien zeg, en niet die van anderen verpesten. Ze zit niet eens in de muziekwereld, dus waar bemoeit ze zich mee?

Dit lied zou namens alle Nederlanders geschreven moeten zijn. Dan mag iedereen dus best aangeven dat ze niet achter dit lied willen staan.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:52

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:16

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:45

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:47

44Myrthe44 schreef:
Ik vind het koningslied niet het allermooiste lied dat ik ooit gehoord heb (zacht uitgedrukt, haha).

Ik vind het juist erg gezond dat er mensen zijn die zich dit aangetrokken hebben. Overigens denk ik dat niet eens het lied an sich zoveel weerstand opriep maar vooral het feit dat het een miljoenenproject is dat Nederlanders verplicht leuk moeten vinden en mee 'horen te' zingen op dat en dat moment. Als het een initiatief van Ewbank zelf was geweest was het gewoon het zoveelste oranjenummer geweest.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:49

Motje11 schreef:

wat denk je zelf? :+

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:10

sallandval schreef:
Motje11 schreef:

wat denk je zelf? :+

Ik denk een heleboel, maar dat maakt het nog geen waarheid, vandaar mijn vraag.

Hier mijn achterliggende gedachte:
Ew heeft opdracht gekregen van het Nationaal Comité Inhuldiging. Als hij daarvoor betaalt wordt moet hij het dus terugbetalen als hij het lied “terugtrekt”.
Als er belastinggeld bij zit (ons geld dus) mogen wij toch verwachten dat er een goed product geleverd wordt. Als de kapper je haar verpest, of als de bakker een slecht brood levert, dan krijg je toch ook òf je geld terug òf een goed product geleverd?

Maar dat is er dus van afhankelijk of hij voor de opdracht betaald wordt, of uit de verkoop van het nummer. Dus als je nou in plaats van flauwe wedervragen gewoon antwoordt als je het weet, dan heb ik daar wat aan.
Van de andere “bekende” Nederlanders die meewerkten heb ik een keer opgevangen dat dat gratis was. Maar ik weet ook niet of ik dat goed gehoord heb.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:15

Interessant vraagstuk :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:14

Lente schreef:
Oh brrrr :=

MP3 gevonden, ik ga lekker slapen :')

Hoe krijg je hem überhaupt in je hoofd :')

Enige wat ik uit mn hoofd ken is de W van Willem.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:43

Motje11 schreef:
Ik denk een heleboel, maar dat maakt het nog geen waarheid, vandaar mijn vraag.

Hier mijn achterliggende gedachte:
Ew heeft opdracht gekregen van het Nationaal Comité Inhuldiging. Als hij daarvoor betaalt wordt moet hij het dus terugbetalen als hij het lied “terugtrekt”.
Als er belastinggeld bij zit (ons geld dus) mogen wij toch verwachten dat er een goed product geleverd wordt. Als de kapper je haar verpest, of als de bakker een slecht brood levert, dan krijg je toch ook òf je geld terug òf een goed product geleverd?

Maar dat is er dus van afhankelijk of hij voor de opdracht betaald wordt, of uit de verkoop van het nummer. Dus als je nou in plaats van flauwe wedervragen gewoon antwoordt als je het weet, dan heb ik daar wat aan.
Van de andere “bekende” Nederlanders die meewerkten heb ik een keer opgevangen dat dat gratis was. Maar ik weet ook niet of ik dat goed gehoord heb.

ohhhh de gedachte dat ik hier aan heb mee betaald ;(

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:18

Gaat het dan toch worden gezongen? Ik hoop zo dat ze het hier in het journaal laten horen en zeker het rapstukje want ik ben reuzebenieuwd hoe een grote meute dat gaat zingen :') . En mag je spieken of moet je het helemaal van buiten kennen? :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:27

NatasjavE schreef:
ohhhh de gedachte dat ik hier aan heb mee betaald ;(

Hahaha, kom we vragen allemaal ons geld terug aan Ewbank, daar heeft ie vast wel begrip voor. :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:31

Mijn Duitstalige kollega's vonden het wel wat voor het songfestival :+
Ze snapten alleen niets van die vingers in de lucht, dachten dat het een kroontje moest voorstellen _O-

Ik vind het persoonlijk een genant en slecht geschreven nummer.
Het enige wat blijft hangen is de wakkere stampot.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:34

Volgens mij ben ik de enige die het een fantastisch nummer vind.
Gisterochtend werd hij op q-music 5x achtereen gedraaid en waarschijnlijk nog wel meer. Ze zouden hem net zo vaak achtereen draaien tot de baas zou bellen dat ze ermee moesten stoppen.
Op een gegeven moment belde er een man die de hele studio wel even kort en klein zou slaan. Onvoorstelbaar dat mensen zo kunnen reageren. Ik zou zeggen: als je denkt dat je het beter kan, waarom staat er dan nog geen hit in de iTunes?
Kan me daar echt gigantisch aan irriteren. Mensen die denken dat ze het zelf 3x beter kunnen, maar als het er op aan komt: ho maar!

Ik vind het in elk geval een mooi lied en kan het nog wel 20x horen! Prachtig hoeveel gevoel erin zit!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:47

Mensen die gaan dreigen zijn sowieso kansloos...je kan iets slecht vinden, je kan iets zelf vreselijk slecht vinden..maar je daarin zo opwinden dat je mensen gaat bedreigen dan heb je een steek los. Maar ik kan het niet beter omdat ik geen muzikaal gevoel heb, wil niet zeggen dat ik het nummer daarom niet slecht kan vinden toch? Anders moet ik àlle nummers op de radio goed vinden wat ik ga het nooit beter kunnen :D .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:52

Mijn probleem zit hem vooral in het 'slaafse' wat de text voor mij uitdraagd.
Als Willem in de problemen komt lost ie dat maar lekker zelf op. Niets niet naast hem lopen, en over zijn bol aaien. We hebben het hier toch over een koning, niet over een kind :+
Ik had het liever anderom gezien: als het volk in de problemen komt dan hoop ik dat hij een poging gaat doen om het op te lossen. Daar wordt hij immers voor betaald.....