Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 00:54

Je rekent er dus maar gewoon op dat we over 60 jaar geen kinderen meer nodig hebben?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:10

Ik vind het woord fokken toch wel erg minachtend klinken nu.........
Daarbij ga ik er vanuit dat ook het merendeel van de kinderen geen vandaaltjes zullen worden.
Tja en toen ik kinderen kreeg had ik nog een leuk betaalde parttime baan.
De parttime baan is er nog steeds alleen wel minder goed betaald.
Daarentegen heb ik het zo weten te regelen en te plannen dat ik uitsluitend onder schooltijden werk, dus geen kosten voor naschoolse opvang.
En ja dan ben ik ook heel blij met de KB dat is dan toch even het extraatje voor de kinderen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:29

pharagirlke schreef:
Je rekent er dus maar gewoon op dat we over 60 jaar geen kinderen meer nodig hebben?

Nee, maar ik reken er ook niet op dat we over 60 jaar voor iedere 100 mensen die we nu hebben weer 100 mensen nodig hebben, maar n stuk minder.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:33

Denk niet alleen aan het werk dat gedaan moet worden, maar ook aan de financien!!! Hoe hoog worden de zorgverzekeringen wel niet als meer dan de helft van de bevolking uit bejaarden bestaat, hoe laag wordt de aow als 50 mensen de aow voor 100 ouderen moeten opbrengen?
Laatst bijgewerkt door odetteke op 14-10-09 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:37

Over 30 jaar is het aantal 65+-ers toegenomen met 72%!! Waarbij de beroepsbevolking is afgenomen met ruim 10%.
Niet dat de KB dit op kan vangen (ik ben ook niet voor een verhoging).

Inderdaad wordt de zorg over een aantal jaren onbetaalbaar Odetteke.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:38

Nu klinkt het gewoon bijna als: "Laten we snel maar kinderen NEMEN, want anders hebben we het straks zo slecht"

Hoezo egoïstisch?

Een kind wordt nu gezien als een product bijna als ik bovenstaande reacties allemaal lees, aardig shocking..... We moeten kinderen hebben want anders hebben we straks geen zorg, geen werkenden, geen dit, geen dat.... Dacht nog altijd dat je kinderen kreeg omdat je dat leuk, lief, schattig etc vond?

Komt nu de ware aard van het kinderen krijgen boven?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:44

Barmat schreef:
Nu klinkt het gewoon bijna als: "Laten we snel maar kinderen NEMEN, want anders hebben we het straks zo slecht"

Hoezo egoïstisch?

Een kind wordt nu gezien als een product bijna als ik bovenstaande reacties allemaal lees, aardig shocking..... We moeten kinderen hebben want anders hebben we straks geen zorg, geen werkenden, geen dit, geen dat.... Dacht nog altijd dat je kinderen kreeg omdat je dat leuk, lief, schattig etc vond?

Mensen krijgen kinderen omdat ze dat wensen. Die mensen denken niet na over de demografische ontwikkelingen. Maar een overheid moet vooruitzien, hetgeen ze dus ook blijkbaar doen door o.a. de AOW-leeftijd te verhogen. Blijkbaar vindt de overheid de demograische ontwikkeling zorgelijk genoeg, om het krijgen van kinderen van te stimuleren? De KB verhogen zal niet doorslaggevend zijn. Dat zou ook heel naief en kortzichtig zijn.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:45

Kinderen zijn ook zeker leuk lief en schattig (meestal :+). Maar aangezien er hier in het topic wordt gezegd dat we niet zoveel kinderen nodig hebben voor onze toekomst bestrijd ik dit aan de hand van financiele argumenten. Die argumenten moeten inderdaad geen reden zijn om aan kinderen te willen beginnen, maar de overheid moet door maatregelen (goede kinderopvang, kinderbijslag, goed onderwijs, belastingtechnische maatregelen) wel zorgen dat het financieel niet onmogelijk wordt om voor een gezin met 2 kinderen, een labrador en een opel te kiezen.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:48

Als je aan kinderen begint omdat je denkt dat het lief en schattig is, moet je nog maar eens nadenken, en een kind zien als produkt dat kan alleen maar iemand zeggen die ze zelf niet heeft!!

De economie heeft gewoon nageslacht nodig, en hoeveel we er in de toekomst nodig hebben dat weten we niet maar dat de werkenden van nu de AOW en ziektekosten voor de ouderen van NU betalen staat WEL vast. Het werkt nl via een omslagstelsel, we sparen niet voor onszelf maar betalen voor een ander. Dus over x jaar, minder werkenden= minder geld heel simpel!!

Als dan zoiets als KB, de ouders een klein beetje verlichtingkan geven of jonge wannabe ouders over de streep kan trekken om toch aan kinderen te beginnen heeft de KB een doel!!
Laatst bijgewerkt door Fidele op 14-10-09 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:49

odetteke schreef:
Kinderen zijn ook zeker leuk lief en schattig (meestal :+). Maar aangezien er hier in het topic wordt gezegd dat we niet zoveel kinderen nodig hebben voor onze toekomst bestrijd ik dit aan de hand van financiele argumenten. Die argumenten moeten inderdaad geen reden zijn om aan kinderen te willen beginnen, maar de overheid moet door maatregelen (goede kinderopvang, kinderbijslag, goed onderwijs, belastingtechnische maatregelen) wel zorgen dat het financieel niet onmogelijk wordt om voor een gezin met 2 kinderen, een labrador en een opel te kiezen.

Hahaha, je vergeet de sleurhut en skibox op het dak van de opel.

Maar je hebt gelijk.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:52

Only_Hellen schreef:
odetteke schreef:

Hahaha, je vergeet de sleurhut en skibox op het dak van de opel.

Maar je hebt gelijk.

Die skibox en bijbehorende vakantie zit er meestal niet in met 2 kinderen, misschien wel als je de KB van het hele jaar kunt opsparen :D :D Die sleurhut kan misschien nog net :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:03

Only_Hellen schreef:
Barmat schreef:

Hoezo egoïstisch?

Mensen krijgen kinderen omdat ze dat wensen. Die mensen denken niet na over de demografische ontwikkelingen. Maar een overheid moet vooruitzien, hetgeen ze dus ook blijkbaar doen door o.a. de AOW-leeftijd te verhogen. Blijkbaar vindt de overheid de demograische ontwikkeling zorgelijk genoeg, om het krijgen van kinderen van te stimuleren? De KB verhogen zal niet doorslaggevend zijn. Dat zou ook heel naief en kortzichtig zijn.

Grappig, ik krijg GEEN kinderen omdat ik wel nadenk over de demografische ontwikkelingen :Y)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:07

Ik heb wel nagedacht over de demografische ontwikkelingen en vond dat iig geen reden om geen kinderen te krijgen! ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:08

Blue_Eyes schreef:
Ik heb wel nagedacht over de demografische ontwikkelingen en vond dat iig geen reden om geen kinderen te krijgen! ;)

In die keuze is iedereen vrij. Gelukkig maar.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:18

Ik ben erg..........ik heb helemaal niet nagedacht ik heb ze gewoon gekregen :o Dwars door de anticonceptie heen, demografisch of niet..........................

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:28

odetteke schreef:
Denk niet alleen aan het werk dat gedaan moet worden, maar ook aan de financien!!! Hoe hoog worden de zorgverzekeringen wel niet als meer dan de helft van de bevolking uit bejaarden bestaat, hoe laag wordt de aow als 50 mensen de aow voor 100 ouderen moeten opbrengen?

Gelukkig zijn ze al bezig met het kijken naar de mogelijkheden om het omslag stelsel om te zetten naar een zelf voorzieningen stelsel. Dus ik geloof niet dat we bang hoeven te zijn voor onze pensioenen.

Maar ik ben het met Barmat eens, als we alleen maar kinderen krijgen omdat we het zelf anders later zo slecht krijgen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:31

Vjestagirl schreef:
En ik vind het prima als mensen besluiten om kinderen te krijgen. Maar dan wel op eigen kosten. Ik vind het onzinnig dat je een fokpremie krijgt van de staat.

Je vindt dat mensen geen 'fokpremie' zouden moeten krijgen....

Vjestagirl schreef:
Daar staat wel tegenover dat alle opleidingen gratis moeten zijn (hoewel ik vind dat je niet moet vergeten dat je nu ook maar 10% van de kosten betaald) naar mijn mening en kinderdagverblijf nagenoeg gratis zou moeten zijn.

En waarom zou dit dan wel vergoed moeten worden?
Laatst bijgewerkt door Diablo op 14-10-09 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:31

Dat is nou net het punt, dat is net al gezegd. Je krijgt geen kinderen omdat je het anders later zo slecht krijgt, daar zijn legio andere redenen voor. Maar het is WEL iets wat meetelt in de berekeningen van de overheid, dat er kinderen moeten komen omdat de financien anders in gevaar komen. En van wie krijgen we die kinderbijslag? Juist....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:33

Barmat schreef:

Hoezo egoïstisch?

Nee hoor, ik heb inderdaad alleen maar kinderen omdat ik ze (nouja, meestal dan :D ) leuk, lief en schattig vindt (mijn eigen kinderen dan he) en ik mijn hormonen niet langer kon negeren. Ik ben wel zo eerlijk om dat toe te geven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:36

Abeltje77 schreef:
Grappig, ik krijg GEEN kinderen omdat ik wel nadenk over de demografische ontwikkelingen :Y)

Dan is jou biologische klok nog niet zo hard gaan tikken, anders denk ik dat je wel kinderen had gehad ;) . Er waren voor mij genoeg redenen om misschien geen kinderen te krijgen (en ik riep 'vroeger' om het hardst dat ik nooit kinderen zou nemen), maar als iets binnen in je zegt dat je kinderen wil, zul je ze krijgen ook....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:39

Mijn kind is allesbehalve een 'product'. :)
En ik zal ook nooit van haar vragen om mij later te verzorgen, als ik oud en ziek ben. Zij heeft haar leven, ze is niet mijn bezit.

En een 'fokpremie'. Pffff, goh, ik zou willen dat ik mijn kind kon onderhouden van dat schijntje wat je krijgt. :D
Moet er toch aardig wat op toeleggen in deze dure tijden :+ . Overigens doe ik dat met alle liefde, hoor, laat dat effe heel duidelijk zijn. Maar voor de kinderbijslag hoef je niet aan kids te beginnen. Ik teken lekker wel. We betalen allemaal belasting en ik kan not TIG zaken opnoemen waar ik liever ook niet voor mee betaal, maar ja, zo werkt het nou eenmaal en ik kan er ook niet van wakker liggen. :P

En verder moet iedereen vooral zelf weten of jullie al dan niet aan kids beginnen (als je ze al kunt krijgen). En dat geldt dus ook voor mij en ik ben dolgelukkig met mijn meisje. :+:

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:41

Nou, ik vind ook - net als Vjestagirl - dat KB afgeschaft mag worden, maar dat opleiding/scholing gratis mag worden, en dat er goede/gratis/of in ieder geval goedkopere KDV mogen komen.

Waarom?

KB vind ik onnodig, het is geld. Je hebt geen controle hierover wat er mee gebeurt. Het zou net zo goed besteed kunnen worden aan een vakantie oid. Oftewel - je hebt geen zekerheid dat het naar het kind gaat. Scholing daarintegen, daarvan weet je dat het ten goede komt aan het kind zelf! Hiermee krijgt ieder kind in ieder geval een toekomst aangeboden, waarmee je een hoop kinderen de toekomst bied, die ze soms niet zouden krijgen (omdat ouders die bijv. niet kunnen bieden ivm te weinig inkomen).
KDV aantrekkelijk maken, zodat, mochten moeders de behoefte hebben weer te gaan werken, dit ook kunnen doen zonder dat ze "voor de opvang" aan het werken zijn. Het stimuleert hiermee de arbeidsmarkt en daar wordt de economie ook weer beter van.

Kortom - KB is slechts geld, al het andere zijn maatregelen waar meerderen van profiteren.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:46

Hele goede argumenten Barmat. Kan ik zeker achter staan als dat zou gebeuren. Hoewel de middelbare school nu, na afschaffing van boekengeld, heel goedkoop is geworden, zou het voor vervolgopleidingen zeker goed uitkomen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:48

Diablo schreef:
Abeltje77 schreef:

Dan is jou biologische klok nog niet zo hard gaan tikken, anders denk ik dat je wel kinderen had gehad ;) . Er waren voor mij genoeg redenen om misschien geen kinderen te krijgen (en ik riep 'vroeger' om het hardst dat ik nooit kinderen zou nemen), maar als iets binnen in je zegt dat je kinderen wil, zul je ze krijgen ook....

Ik ben bijna 33, wil jij dan even tegen mijn biologische klok roepen dat ie achterloopt? Misschien moet ik de batterijen vervangen?

_O- wat een onzinopmerking.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:49

Abeltje77 schreef:

Dito...!