Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barmat schreef:Nu klinkt het gewoon bijna als: "Laten we snel maar kinderen NEMEN, want anders hebben we het straks zo slecht"
Hoezo egoïstisch?
Een kind wordt nu gezien als een product bijna als ik bovenstaande reacties allemaal lees, aardig shocking..... We moeten kinderen hebben want anders hebben we straks geen zorg, geen werkenden, geen dit, geen dat.... Dacht nog altijd dat je kinderen kreeg omdat je dat leuk, lief, schattig etc vond?
Komt nu de ware aard van het kinderen krijgen boven?
odetteke schreef:Kinderen zijn ook zeker leuk lief en schattig (meestal). Maar aangezien er hier in het topic wordt gezegd dat we niet zoveel kinderen nodig hebben voor onze toekomst bestrijd ik dit aan de hand van financiele argumenten. Die argumenten moeten inderdaad geen reden zijn om aan kinderen te willen beginnen, maar de overheid moet door maatregelen (goede kinderopvang, kinderbijslag, goed onderwijs, belastingtechnische maatregelen) wel zorgen dat het financieel niet onmogelijk wordt om voor een gezin met 2 kinderen, een labrador en een opel te kiezen.
Only_Hellen schreef:odetteke schreef:Kinderen zijn ook zeker leuk lief en schattig (meestal). Maar aangezien er hier in het topic wordt gezegd dat we niet zoveel kinderen nodig hebben voor onze toekomst bestrijd ik dit aan de hand van financiele argumenten. Die argumenten moeten inderdaad geen reden zijn om aan kinderen te willen beginnen, maar de overheid moet door maatregelen (goede kinderopvang, kinderbijslag, goed onderwijs, belastingtechnische maatregelen) wel zorgen dat het financieel niet onmogelijk wordt om voor een gezin met 2 kinderen, een labrador en een opel te kiezen.
Hahaha, je vergeet de sleurhut en skibox op het dak van de opel.
Maar je hebt gelijk.
Only_Hellen schreef:Barmat schreef:Nu klinkt het gewoon bijna als: "Laten we snel maar kinderen NEMEN, want anders hebben we het straks zo slecht"
Hoezo egoïstisch?
Een kind wordt nu gezien als een product bijna als ik bovenstaande reacties allemaal lees, aardig shocking..... We moeten kinderen hebben want anders hebben we straks geen zorg, geen werkenden, geen dit, geen dat.... Dacht nog altijd dat je kinderen kreeg omdat je dat leuk, lief, schattig etc vond?
Mensen krijgen kinderen omdat ze dat wensen. Die mensen denken niet na over de demografische ontwikkelingen. Maar een overheid moet vooruitzien, hetgeen ze dus ook blijkbaar doen door o.a. de AOW-leeftijd te verhogen. Blijkbaar vindt de overheid de demograische ontwikkeling zorgelijk genoeg, om het krijgen van kinderen van te stimuleren? De KB verhogen zal niet doorslaggevend zijn. Dat zou ook heel naief en kortzichtig zijn.
odetteke schreef:Denk niet alleen aan het werk dat gedaan moet worden, maar ook aan de financien!!! Hoe hoog worden de zorgverzekeringen wel niet als meer dan de helft van de bevolking uit bejaarden bestaat, hoe laag wordt de aow als 50 mensen de aow voor 100 ouderen moeten opbrengen?
Vjestagirl schreef:En ik vind het prima als mensen besluiten om kinderen te krijgen. Maar dan wel op eigen kosten. Ik vind het onzinnig dat je een fokpremie krijgt van de staat.
Vjestagirl schreef:Daar staat wel tegenover dat alle opleidingen gratis moeten zijn (hoewel ik vind dat je niet moet vergeten dat je nu ook maar 10% van de kosten betaald) naar mijn mening en kinderdagverblijf nagenoeg gratis zou moeten zijn.
Barmat schreef:Nu klinkt het gewoon bijna als: "Laten we snel maar kinderen NEMEN, want anders hebben we het straks zo slecht"
Hoezo egoïstisch?
Abeltje77 schreef:Grappig, ik krijg GEEN kinderen omdat ik wel nadenk over de demografische ontwikkelingen
Diablo schreef:Abeltje77 schreef:Grappig, ik krijg GEEN kinderen omdat ik wel nadenk over de demografische ontwikkelingen
Dan is jou biologische klok nog niet zo hard gaan tikken, anders denk ik dat je wel kinderen had gehad. Er waren voor mij genoeg redenen om misschien geen kinderen te krijgen (en ik riep 'vroeger' om het hardst dat ik nooit kinderen zou nemen), maar als iets binnen in je zegt dat je kinderen wil, zul je ze krijgen ook....