Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:34

Dominique ik vind jou echt heel natuurlijk voor de camera, super leuk om te zien. Ben helemaal niet zo van de paardenvlogs (kijk ze normaal ook eigenlijk niet maar zag die van jou op FB voorbij komen) maar ik vind dat je het echt heel leuk doet, lijkt net alsof je al jaren aan het vloggen bent.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:59

Vind ik inderdaad ook! Alleen het geluid is heel slecht bij je laatste filmpje.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:19

Dominique, je kan eventueel met een voice-over werken. Of de camera uit de wind zetten (tas erlangs, naast een muurtje..)
En altijd even een proef-opname maken :D Ik heb eens een hele video opnieuw kunnen opnemen, omdat het achtergrond alles overstemde #)

Soesje, gewoon doen wat je leuk vindt hoor! Laat ze maar haten. Dat betekent dat je succes hebt en zij kunnen dat niet verkroppen. Their fault, not yours _-:(

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:27

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:29

Rebel_Jits schreef:
Dominique, je kan eventueel met een voice-over werken. Of de camera uit de wind zetten (tas erlangs, naast een muurtje..)
En altijd even een proef-opname maken :D Ik heb eens een hele video opnieuw kunnen opnemen, omdat het achtergrond alles overstemde #)

Maar hoe doe je dat dan als je camera op een statief staat? Kan er moeilijk een compleet windscherm omheen zetten :') Er bestaan toch ook wel microfoons voor dit soort dingen?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:53

Een clip-on-microfoon gebruiken en die zo plaatsen dat het door je kleren/houding uit de wind wordt gehouden. Vaak heb je dan een recorder in je zak, zodat je gewoon kan rondlopen en dingen doen.
Of met een pop-filter (een soort schermpje) werken. Er bestaan schermpjes (voor binnenshuis vooral) en windscreens voor buiten om je shotgun-microfoon.
Er zijn heel veel filmpjes op youtube om je audio zo goed mogelijk op te nemen, zowel binnen- als buitenshuis. Ook om de beste microfoon te kiezen voor elke situatie (voor elk budget). Voor buiten gebruiken ze meestal een clip-on of een shotgun-microfoon (met zo'n windscreen er rond).

Enige nadeel is dan wel dat je met een aparte audio-file zit, welke je moet synchroniseren met je video-file. Velen gebruiken een cue om de juiste beelden met het geluid te combineren. Bijvoorbeeld in je handen klappen. Voordeel echter is dat je in Audacity de audio heel fijn kan aanpassen om ruis eruit te krijgen, de juiste tonen te krijgen, harde geluiden te filteren etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:54

Isabel_k schreef:
Vind ik inderdaad ook! Alleen het geluid is heel slecht bij je laatste filmpje.

Thanks! Klopt inderdaad, dat wist ik ook en dat staat er ook bij. :)

Emmaa_ schreef:
Dominique ik vind jou echt heel natuurlijk voor de camera, super leuk om te zien. Ben helemaal niet zo van de paardenvlogs (kijk ze normaal ook eigenlijk niet maar zag die van jou op FB voorbij komen) maar ik vind dat je het echt heel leuk doet, lijkt net alsof je al jaren aan het vloggen bent.

Heee Em wat lief, dankjewel! :D

Vind het ook echt leuk om lekker te doen hoe ik altijd doe. Thanks voor het compliment. :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:23

Meteen gelezen en wat heb je dat leuk geschreven!

Ik ben nu wel enorm benieuwd naar je brownierecept. :))

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:31

Ontzettend leuk geschreven Mara! En ik ben heel benieuwd naar waar je nu werkt. Dat recept voor de brownies, daar vraag ik wijselijk maar niet naar... ;)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:34

Superleuk sprookje Mara! Geen wonder dat je bent aangenomen bij dat restaurant! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:48

Even een vraagje voor de vloggers onder ons die werken met een strak upload schema. Ik heb nu zoiets van, als ik maar wekelijks upload is dat prima. Maar hechten abonnees en kijkers waarde aan vaste dagen denken jullie?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:56

Ik heb het idee van wel Dominique, het is toch een stukje 'zekerheid' als subscriber. Mijn ervaring is dat ze op de tijden/dagen dat je upload er voor gaan zitten en wachten op je video :+

Moet zeggen dat ik dat zelf ook heb bij Youtubers die ik actief volg, zit dan toch in mijn ritme denk ik.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:03

Dominique, ik heb zelf nog maar heel weinig subscribers, dus geen idee hoe zij er over denken. Maar als ik naar mijzelf als kijker kijk, dan hecht ik inderdaad ook bij andere youtubers wel waarde aan een upload schema. Ik weet dan op welke dagen ik welke video kan verwachten, en plan die dan bv in als pauze tussen het werken/studeren door haha!

Mara wat leuk geschreven! En wat een gigantisch verschil haha, van niks lusten naar kok! Super tof!

En ohhh wat dom, ik ben helemaal vergeten om mijn vlogs hier te plaatsen, dus bij deze!!

Vlog van de dag dat ik olifantjes ging verzorgen, dat was echt GEWELDIG!! <3

En een kookcursus in Chiang Mai!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:03

Ik volg zelf weinig vlogs, maar bij de blogs die ik lees, vind ik het ook erg fijn als ze een vast schema hebben. Ik weet dan op welke dagen ik even kan kijken, en dat wordt daardoor ook meer een automatisme, anders vergeet je het toch weer sneller.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:27

Voor mijzelf kan ik zeggen dat het mij echt helemaal niets uitmaakt wanneer er gepost wordt, ik vind elke update leuk, maar blijf er niet speciaal voor thuis zeg maar :D

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:46

Ik probeer altijd elke woensdag (vandaag dus) een nieuwe video te uploaden om 12 uur. Ik heb het alleen nergens staan dat ik dat doe. Stel het is een keer niet gelukt dan post ik een dag later.
Anders heb ik het gevoel dat er enorm veel druk op staat van ooh de video moet online ik heb nog niks paniek. Dat maakt het natuurlijk veel minder leuk.

Groetjes Aafke

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:34

Bij mij is het tot nu toe goed gelukt om aan het schema te houden! Maar je kan natuurlijk vrij gemakkelijk afwijken zonder dat het grote gevolgen heeft :P

Ik zit inmiddels ook op 122 subscribers, ging echt veel te snel. En 1 van mijn video's heeft vandaag de 1.000 views bereikt! *\o/*

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:20

Mooie mijlpaal, gefeliciteerd!!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:00

Goed bezig!!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:32

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:57

Zoo! Goed zeg!
Jullie kunnen allemaal zo ontzettend leuk schrijven. En ik zie iedere keer weer prachtige designs voorbij komen, leuk om bij te houden en inspirerend.

Ik heb het weer opgepakt. Ik had even druktes en een dipje maar ik ben er weer helemaal klaar voor. Ik heb niet veel vaste bezoekers maar ik vind het vooral leuk lekker te schrijven, foto's te maken en een beetje aan te rommelen. Ik wil nog wat aan mijn design prutsen maar daar moet ik eens goed voor gaan zitten.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:11

Travel_me (en eventuele andere met een mening hierover), hoe lang na een reis schrijf jij nog erover? Ik ben nu een maand terug en heb net weer een stuk over Koeweit geschreven (https://thelifeandtimesofadutchieabroad.wordpress.com/2016/10/13/kuwaits-jet-ski-generation/, voor liefhebbers hier). Op een of andere manier heb ik op twee weken Koeweit zoveel meer inspiratie opgedaan dan in al die maanden Duitsland hiervoor, zoveel verschillende verhalen heb ik te vertellen, het is ook zo'n fascinerend land! Maar je kunt niet tot in de eeuwigheid schrijven over een locatie waar je zelf niet meer bent, toch? :P

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 06:55

Ik zeg maximaal twee weken, maar af en toe nog wel random mee pakken. :j

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:13

@ Narya: Ik schrijf nog steeds over landen waar ik twee jaar geleden ben geweest. Je kan er dan natuurlijk niet meer een echt reisverslag over schrijven, maar iets informatiever zeker wel.
Twee weken zoals Isabel aangeeft vind ik wel heel kort. Ik heb na een maand Nepal wel ongeveer 20 artikelen. Tsja dat ga ik niet allemaal nu doen. Dan wordt het wel heel Nepal. Wissel het dus altijd af. De meeste bezoekers komen bij mij toch via Google. Die maken het niet zoveel uit als je er niet meer bent.
Ik zou dus zeggen: ongeveer een maand/2 maanden voor de echte reisverslagen. Ander soort berichten hebben niet echt een houdsbaarheidsdatum.
Leuke post trouwens!
Nog een vraag van mijn kant: Jij hebt in Duitsland gewerkt heh? Hoe heb je dat gedaan met het leren van de duitse taal?

@Mara: Leuk verhaal. Ik lus(te) ook bijna niks, maar ben de laatste tijd toch wat aan het uit proberen qua koken.

Mijn nieuwste post: http://www.justtravelme.nl/multimedia/f ... bhaktapur/