Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:28

op het poppetje onderin beeld klikken en dan onder de 'waiting shipment' en 'waiting confirmation' op de langere balk klikken, even scrollen en dan op 'disputes' klikken, dan zie je wel hoe of wat.
Ik zie overigens nooit of iets terug is of niet, ook niet op de laptop.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:08

Help ik heb jullie hulp nodig..

Ik heb bet afgelopen weekend een dispuut geopend.. Ivb met de niet ontvangen bestelling. Nu wil die persoon, dat hij het geld terug stort en ik hem een 5 sterren beoordeling ga geven voor alles.. Maar dat laatste vind ik niet terecht, maar heb ook geen zin in gedoe, en dacht in de eerste instantie van hmm ok dan hou je t geld maar! (Gaat om een euro of 4) maar dat is natuurlijk de werkwijze van deze persoon....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:23

Gewoon zeggen dat je het doet, geld terug krijgen en tong uitsteken naar je computerscherm :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:46

Gewoon terugsturen dat je je geld terugwilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:52

xkimmieejj schreef:
Help ik heb jullie hulp nodig..

Ik heb bet afgelopen weekend een dispuut geopend.. Ivb met de niet ontvangen bestelling. Nu wil die persoon, dat hij het geld terug stort en ik hem een 5 sterren beoordeling ga geven voor alles.. Maar dat laatste vind ik niet terecht, maar heb ook geen zin in gedoe, en dacht in de eerste instantie van hmm ok dan hou je t geld maar! (Gaat om een euro of 4) maar dat is natuurlijk de werkwijze van deze persoon....

Je kunt het ook zo zien: een leverancier stuurt jou een pakketje. Jij zegt dat het niet aangekomen is. De leverancier gelooft je op je woord en je krijgt je geld terug. Dat is keurig. Heeft die leverancier dan een slechte beoordeling verdiend?

Overigens zou ik in dit geval ook geen 5* geven, omdat ze het proberen af te dwingen. Ik zou gewoon zeggen: "Prima, stort dat geld maar terug!" en daarna gewoon helemaal geen review geven. De botte bijl erin (zoals hierboven voorgesteld) werkt vaak niet goed bij Chinezen. Past niet in hun cultuur.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:59

Ik zie nergens een botte bijl beschreven staan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:01

Sammie schreef:
Ik zie nergens een botte bijl beschreven staan :+

Je tong uitsteken lijkt me voor een Chinees een aardig botte bijl....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:46

Dat zien ze niet in China hoor := Tenzij je het via Skype doet :D

Sterker nog jullie stellen precies hetzelfde voor _O- Akkoord gaan en vervolgens niks doen

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:41

Vanwege dit topic ook maar een kijkje gaan nemen op aliexpress. M'n eerste pakketje is aangekomen op het vliegveld, ben benieuwd hoelang dat nog duurt..

Nu had ik een vraagje.. Ik wil graag een cluse horloge bestellen op aliexpress. Heeft iemand ervaring met horloges van aliexpress?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:58

Het pakket kan ergens kwijt geraakt zijn.
Ze sturen het op en ergens onderweg verdwijnt het.
Kan de verkoper ook niks aan doen.
Hij wil je geld teruggeven,dat vind ik al aardig als hij het wel verstuurd heeft naar je.
Dat zou mij wel 5 sterren waard zijn.
Goede service vind ik dat.
(en 5 sterren geven kost je niks)

Probeer hier in Nederland je geld maar eens terug te krijgen als je iets niet ontvangen hebt.
Je kan op je kop gaan staan,en je verhaal halen bij postnl,maar van de webshop waar je iets gekocht hebt krijg je mooi niks terug.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:01

Dat laatste is niet helemaal waar, je moet alleen wel vaak op de regels wijzen in NL en die weet ook niet iedereen. Daardoor komen webshops soms weg met zulke dingen. De webshop is verantwoordelijk voor de goederen tot de daadwerkelijke levering. Postnl eo zijn op dat moment een verlengstuk van die webshop.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:06

Dat zal wel,maar hier in Nederland moet je bij wijze van spreken de halve wereld op z'n kop zetten en bij Alie storten ze zonder moeite je geld terug.
Dan zou ik best 5 sterren geven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:07

Ik ga mee met Tinkerloos. En anders zou je nog kunnen zeggen ja is goed en als je het geld hebt ontvangen geen 5 sterren recensie geven.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:13

Je kan toch ook in je verhaaltje bij de recentie schrijven dat het product niet is aangekomen maar dat je netjes je geld terug hebt hekregen,en dat je daarom alsnog 5 sterren geeft?
Dan zien andere mensen dat, en weten ze dat als ze daar iets bestellen en het komt niet aan,dat ze dan iig hun geld terugkrijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:34

Tinkerloos schreef:
Dat zal wel,maar hier in Nederland moet je bij wijze van spreken de halve wereld op z'n kop zetten en bij Alie storten ze zonder moeite je geld terug.

Precies.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:40

Weinig hebben er dus blijkbaar moeite mee om gechanteerd te worden..? Dat vinden we in Nederland dus heel normaal :=

je krijg je geld terug, maar dan moet je wel een 5* geven. Naar mijn gedachten werkt dat niet zo.. En zeer waarschijnlijk kan de verzender er niks aan doen dat het kwijt is geraakt, maar het is wel aan de koper om dat hele traject een cijfer te geven. Iemand die zonder chantage geld teruggeeft zou bij mij eerder 5* krijgen dan iemand die gaat dwingen en chanteren. Dat alleen al vind ik een 1* :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:51

Je kan toch 5 sterren geven en er bij zetten; pakket niet ontvangen maar geld terug gekregen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:09

Heb nu meerdere disputs lopen en er zijn er ook een paar bij de vragen het te stoppen en dan 5 sterren te geven en dan de opmerking erbij "ik hoop dat je je geld van allie terug krijgt" Daar houd ik dus stug vol. En die krijgen geen 5 sterren van mij. Die wel netjes terug betalen krijgen van mij 5 sterren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:46

Ik heb toen met die ellende van moeilijk doen door de verkoper en onzinnige berichten sturen het dispuut geëscaleerd en toen ik eindelijk m'n geld terug had heb ik een 1* rating gegeven met daarbij dat ik een zeer slechte service kreeg en pas na veel moeilijk doen en dispute escaleren m'n geld terugkreeg.

Vd week kreeg ik m'n geld via Paypal terug, stond er ook de ochtend nadat ik m'n paypal had gegeven al op en diegene heeft een 5* rating gekregen omdat hij zeer vriendelijk en netjes was in de communicatie en snel terugbetaalde.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:14

Jessy_luna schreef:
Nu had ik een vraagje.. Ik wil graag een cluse horloge bestellen op aliexpress. Heeft iemand ervaring met horloges van aliexpress?

Dit vroeg ik mij dus ook af..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:15

Ik denk niet dat een antwoord daarop veel zin heeft. Het zijn namelijk allemaal verschillende aanbieders, dus het ene horloge kan puik zijn en het andere prut. Ik heb er hier wel een aantal voorbij zien komen die tevreden waren.

Geen idee wat cluse is, maar namaakmerken etc. mogen hier niet besproken worden :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:28

Tinkerloos schreef:

Ik heb ook bericht gehad dat ik m'n geld terugkrijg en het verzoek om 5 sterren te geven. Dat wil ik wel doen als ik m'n geld terugkrijg. Tevens de vraag om het alsnog te betalen mocht het pakket alsnog komen. Uiteraard zal ik dat doen, maar ik heb netjes teruggeschreven dat ik wel 20 dingen besteld heb en slechts 2 niet zijn aangekomen, maar vreemd genoeg in beide gevallen ongeveer hetzelfde artikel: een zilveren kettinkje. Tracing zegt binnengekomen in Nederland en dan houdt het op. 3 maanden wachten vind ik erg lang en dan komt het echt niet meer.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:50

Het is best jammer dat je niet kan zien waar het dan blijft.
Alie heeft het verstuurd,je kon het volgen tot aan de grens.
Als een of andere pipo dan de boel achterover drukt bij de douane of op het vliegveld dan moet de Alieverkoper dat voor lief nemen en het geld terug sturen.
Terwijl het wel verstuurd is.
Hij kan het niet zelf komen brengen, en is dus afhankelijk van derden die er voor zorgen dat het product ook aankomt.
Er gaat alleen onderweg wel eens wat mis.

Ik bekijk het van hun kant.
Als IK iets verstuur naar China,en ik heb een trace waarmee ik kan zien dat het in China is aangekomen,en de persoon in China zegt dan tegen mij dat ie zijn geld terug wil omdat hij het product niet ontvangen heeft,dan zeg ik waarschijnlijk niet: goed hoor,ik geef je geld terug.
Dan denk ik eerder dat ik zeg: ik heb het verstuurd, het is in China,ga maar bij de post vragen wat ze ermee gedaan hebben.

Ik weet dat het bij Alie winkels zijn waar je wat besteld,en dan zijn er misschien andere regels, maar het is in mijn ogen niet altijd eerlijk om van hun te eisen dat ze je geld terug storten terwijl ze het wel opgestuurd hebben.

Het is iets wat ik zelf ook zou vragen hoor,dat wel,maar ik zou niet moeilijk doen om 5 sterren te geven dan.
Ze hebben het product verstuurd,en ze geven het geld terug.
Dus hebben ze verlies.
Of het nou hun verantwoordelijkheid is of niet,ze hebben verlies.
Die 5 sterren kosten mij niks, en hun zijn blij ermee.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:36

Ik heb weer besteld! :')

Ook van die schilderijtjes met steentjes besteld, ook 2 meetlatten voor kinderen.

Leuk voor de kleintjes! :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:40

Ik zit al een week te wachten op een rouwkaart -:(- Gewoon binnen Nederland verzonden.

Ik ga es ff kijken of ik wat ga bestellen bij ali. Zit aardig wat in mn karretje :))

Afbeelding

Deze vind ik leuk :))

oh da's wel klein :')