Eloya schreef:Thnx allebei voor de dekkingen, heb nu al mijn volwassen merries weer drachtig. de ronde hierna weer selecteren. dit word wel de eerste ronde met externe dekkingen. benieuwd hoe het uit gaat pakken. mijn nieuwste merrie een valk heb ik eerst bij mijn eigen dubbel creme hengst gezet ff kijken hoe ze fokt
Leuk he? Al dat plannen van de fokkerij!
Ik probeer van al mijn zelfgefokte merries in ieder geval één veulen te fokken en ze dan afhankelijk van hoe goed het veulen is aan te houden of te verkopen. Merries verkoop ik altijd drachtig van mijn eigen hengsten.
Aan deze twijfel ik bijvoorbeeld dusdanig dat ik eigenlijk niet kan wachten om te verkopen:
https://www.horsereality.nl/horses/22314/praxedis
Maar ik wil echt kijken hoe ze fokken, ster zegt mij namelijk niet zo heel veel. Ik had een hengst en een merrie (ouders van Praxedis), allebei ster, maar fokten mij niet naar de zin eerlijk gezegd. Terwijl ik een merrie van KD heb gekocht (moeder van Tyllagush) die echt super fokt met 2P hengst, terwijl ze zelf ook 2P is.
Plus ik kan meteen met pap mee rijden, anders een half uurtje later met de fiets door de regen 
zoja verkoop je?
en een Z hengst en een D merrie. Brave paardjes vandaag.
Ben benieuwd of dat een hengst of merrie wordt...