Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:58

Ik ga hem straks kijken!

Mijn blog staat online hier op bokt, maar dat hadden sommigen al door.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:12

Welkom Cindy!

MilleniumK hier gaat het combineren van studie, bloggen, youtube en fotografie opzicht ook wel goed. Het is wel een kwestie van prioriteiten stellen. Want ik heb inderdaad niet helemaal 100% de tijd voor alles, mijn fotografie zelf staat bijvoorbeeld op een iets lager pitje nu, maar ik heb gelukkig wel het geluk dat mijn opleiding tot nu toe nog niet super zwaar is. En bloggen en fotografie zijn mijn bijbaantjes, dus dat scheelt ook dat ik niet nog tijd kwijt ben aan ander werk, maar ik hobby en baantje kan combineren. Voor degene die het leuk vinden de artikelen met mijn naam erbij zijn door mij geschreven https://www.derooijfotografie.nl/fotografie-blog/
En verder heb ik al het beeldmateriaal voor mijn vlogs al opgenomen en hoef ik ze nu alleen nog maar te editten. En dat editten vind ik super leuk om te doen, dus dat zie ik dus ook echt 100% als ontspanning!

Ghostattack leuke video, maar dat zei ik in het andere topic ook al!

Gisteren is er ook weer een nieuwe Thailandvlog online gekomen! :D Ik ben nu eindelijk in het mooie noorden!!

Als jullie nog feedback of bepaalde tips hebben hoor ik het graag!! :D Ik heb ook nog een vraag aan jullie haha! Ik wil namelijk altijd een lekker tempo in mijn video's houden (om te voorkomen dat mensen afhaken en het interresant blijft) maar ik vroeg me af of sommige stukjes nu niet te snel gaan?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:20

Zoals jullie misschien kunnen merken gaat de combinatie bij mij juist totaal niet. Ik heb een halve post staan, maar finishen lukt qua tijd gewoon niet. :+ Maar dat komt wel weer.

Oh! En een goede blog AlwaysH! :))

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:35

Isabel_k schreef:
Zoals jullie misschien kunnen merken gaat de combinatie bij mij juist totaal niet. Ik heb een halve post staan, maar finishen lukt qua tijd gewoon niet. :+ Maar dat komt wel weer.

Oh! En een goede blog AlwaysH! :))

Dankjewel! En neem de tijd, afranselen is al helemaal niet fijn.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:11

Welk videobewerkingsprogramma gebruiken jullie?
Ik heb WMM gebruikt, maar dat doet soms moeilijk (eerst wel, dan niet een clipje ertussen etc).. Lightworks geeft maar 720p in de gratis versie. Ik heb express een 1080p gekocht om een beetje kwaliteit te hebben :)
Movavi ziet er goed uit, iemand ervaring daarmee?
Ik wil best een centje betalen, maar geen hoofdprijs. Eerst wat volgers erbij :D

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:41

Ik gebruik premiere pro, maar ik weet eigenlijk niet of je daar ook een los abbo voor kunt aanschaffen. Ik had namelijk al het totale pakket van adobe aangezien ik photoshop en lightroom ook voor mijn fotografie nodig heb.

Verder hoor ik ook goede verhalen over Imovie, maar dan heb je helaas wel een mac nodig

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:43

Heeft er iemand op zijn/haar blog zo een knop waarbij mensen hun email kunnen invullen en dan een email krijgen als er een blog online komt?

Ik heb het nu via bloglovin maar zou graag willen zien of mensen zich wel aanmelden en hoeveel het er zijn. Weten jullie daar een plugin/widget voor?

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:08

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:10

Ik heb mijn blog ook via Wordpress. Hoe kan jij het zien dan?

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:15

Bij statistieken heb je een knopje 'Wordpress volgers' onder 'volgers'. Als je daarop klikt kun je ook 'E-mailvolgers' selecteren. Dat bedoel je toch?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:21

Ja inderdaad. Ik zal eens even kijken of ik dat kan vinden :D

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:21

Yvettee schreef:
Ik gebruik premiere pro, maar ik weet eigenlijk niet of je daar ook een los abbo voor kunt aanschaffen. Ik had namelijk al het totale pakket van adobe aangezien ik photoshop en lightroom ook voor mijn fotografie nodig heb.

Verder hoor ik ook goede verhalen over Imovie, maar dan heb je helaas wel een mac nodig

Ik werk vanuit school met Final Cut Pro, maar dat is ook een programma voor mac.. Zou niet weten of dat voor Windows verkrijgbaar is. Premiere Pro is een heel fijn programma, eindeloos qua opties en je kan er lang in door leren. Als je dan toch bereid bent om er iets voor neer te leggen zou ik eigenlijk daarvoor gaan.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:13

Thanks all voor de tips! Wat ik vooral lastig vind is dat ik fysiek behoorlijk moe ben na een dag school. Ik volg een sportopleiding en heb daardoor gemiddeld 6 uur sporten in de week op school, naast het sporten wat ik zelf nog doe. Momenteel geen paard om te rijden, maar wel een drukke periode op de studentenvereniging hiernaast haha.

Ik denk dat ik de focus iets meer ga verleggen op filmen dan op bloggen. Editen en opnemen vind ik ontzettend leuk om te doen. Schrijven ook wel, maar kost me meer moeite.

In het andere topic speciaal voor volgers is het ook al wel eens gezegd, maar ik zou het echt leuk vinden om eens met andere een video op te nemen. :D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:14

Rebel_Jits schreef:
Welk videobewerkingsprogramma gebruiken jullie?
Ik heb WMM gebruikt, maar dat doet soms moeilijk (eerst wel, dan niet een clipje ertussen etc).. Lightworks geeft maar 720p in de gratis versie. Ik heb express een 1080p gekocht om een beetje kwaliteit te hebben :)
Movavi ziet er goed uit, iemand ervaring daarmee?
Ik wil best een centje betalen, maar geen hoofdprijs. Eerst wat volgers erbij :D

Ben je nog student? Via surfspot kan je met korting software kopen. Zo kocht ik vorig jaar het gehele Adobe pakket. Momenteel edit ik in Final Cut Pro. Heel fijn programma. :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:30

Oei, video's bewerken, daar waag ik me niet aan. Voor school vroeger wel eens geprobeerd, dat was zo'n drama, nooit weer! :')

Maar, body butter maken, dat doe ik wel graag! Met een heerlijk, herfstige kaneelgeur dit keer.
Home-made cinnamon body butter :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:22

He he... Mijn nieuwe artikel staat online. Deel drie van de grondwerk serie. Dit keer over respect en ruimte. Erg lastig om over te schrijven moet ik zeggen. Misschien moet ik nog een keer een filmpje opnemen.
https://horseoutofthebox.wordpress.com/ ... en-ruimte/

Ik heb vandaag ook Twitter aangemaakt, omdat ik wil proberen mijn blog toch naar een hoger niveau te tillen. :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 01:34

Vrijdag had ik een Fun Friday in plaats van een Facts Friday op mijn blog: Easy tips and tricks for Fun with your horse

Gisteren had mijn blog het onderwerp: The horse that changed my life

Ik ben nog steeds 2x peer week aan het bloggen, maar soms vind ik het echt lastig. Ik ben zo blij dat ik niet met 3x per week was begonnen. Dat had ik niet vol kunnen houden.

Maureen95 schreef:
Heeft er iemand op zijn/haar blog zo een knop waarbij mensen hun email kunnen invullen en dan een email krijgen als er een blog online komt?

Ik heb het nu via bloglovin maar zou graag willen zien of mensen zich wel aanmelden en hoeveel het er zijn. Weten jullie daar een plugin/widget voor?

Ik heb WP en dat is-zoals gezegd- super makkelijk want daar is een widget voor. Met bloglovin' hou ik me niet zo bezig. Ik forward mijn blogs automatisch, dat is het.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:28

Yvettee schreef:
Gisteren is er ook weer een nieuwe Thailandvlog online gekomen! :D Ik ben nu eindelijk in het mooie noorden!!
[ Video ]

Jaaa, supercool! Ik heb een nieuwe blog/vlog (kijk!) verslaving, en ik kom jouw filmpjes tegen, te gek! Ik ga in januari een maand naar Thailand, nog geen echt plan gemaakt. Jouw vlogs zijn erg leuk om te kijken en om inspiratie op te doen! :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:21

Zo hé, ik heb een stevige verkoudheid en griep te pakken, heb mijn beste vriend al aangestoken dus ik blijf morgen thuis. Geen idee hoe of wat met bloggen en video's deze week. Ik heb echt barstende koppijn door volle neus en zeurend oor. Val om de haverklap in slaap en ben duizelig. Ik lees wel mee nog!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:38

Geen student meer, dus die kortingen mis ik ;( Final Cut Pro is enkel Mac, ik heb "gewoon" een windows-pc.

Vanavond voor het eerst echt opgenomen op een spel. Na een aantal gewennings-takes, had ik eindelijk een goede. Maar toen viel het op dat je nogal erg m'n adem hoorde als ik even stil was 8)7 Beetje research leerde dat een microfoon aan je headset echt een no go is, dus heb de Blue Snowball besteld *\o/* Morgen een herkansing, hihi.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:06

Whoop. Mijn nieuwe visitekaartje voor mijn blog en fotografie is binnen :DAfbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:08

Gaaf! Ik wil er ook een, maar ik wacht even tot mijn eerste maand loon is overgeschreven! Maar dan wel vooral voor Fotografie, hehe!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:08

Nice :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:03

Hij is mooi geworden Maureen, heel stijlvol! :)