Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:38

Heel variërend dus. Maar alles is tot dusver wel aangekomen? :D

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:44

Hoe zit het nou precies met als je duurdere dingen besteld? Boven de €21,00 kan je het niet zomaar de grens over krijgen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:45

Een keer een concealer van 30 ct die niet aan kwam, voor de rest altijd alles. Wel geld teruggekregen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:48

Willeke_ schreef:
Hoe zit het nou precies met als je duurdere dingen besteld? Boven de €21,00 kan je het niet zomaar de grens over krijgen toch?

Is ongeveer 100 keer uitgelegd in het topic. Rechtsonder zit een zoekfunctie :)
Of op google ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:09

Dan wordt het duimen voor mij :=

Gisteravond make-up set besteld, en al verzonden. Ben benieuwd wanneer het arriveert. :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:05

Keet schreef:
Willeke_ schreef:

Is ongeveer 100 keer uitgelegd in het topic. Rechtsonder zit een zoekfunctie :)
Of op google ;)

Bedankt voor je uiterst vriendelijke reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:07

Gezellige sfeer zo :+
Willeke, als de vraag 100x gesteld wordt is het begrijpelijk dat men een keer gaat verwijzen naar die zoekfunctie in 't topic. Daar is die zoekfunctie namelijk voor ;)
Dan kan je heel sarcastisch antwoorden met 'bedankt voor de uiterst vriendelijke reactie' maar er is een goed werkende zoekfunctie op bokt. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Scheelt een hoop 'uiterst vriendelijke' reacties ;)

Even OT, ik ben helemaal blij met de haaienslaapzak voor m'n kleine <3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:10

Bij lange en grote topics is het gebruikelijk om de laatste paar pagina's even door te lezen :) ipv zo maar je (vrij makkelijk zelf te beantwoorden vraag) neer te plempen en andere het werk maar te laten doen.
Vind dat zo verschrikkelijk lui.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:11

Plus... even googelen en je treft de info ook op de site van de rijksoverheid. (of elders).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:05

De muur boven m'n bank wordt binnenkort opgesierd met deze:
http://nl.aliexpress.com/item/Vintage-R ... 46061.html
Moet er nog wel een lijst bij kopen maar ga volgende week toch langs de Action dus noteer de maten vd poster dan even en kijk daar of ik iets van m'n gading kan vinden.

En de katten gaan weer heel blij zijn, heb er hier 2 van besteld:
http://nl.aliexpress.com/item/2016-Funn ... 72267.html
Ik weet dat Mowgli dit zowiezo geweldig vindt, opvangertje Poema gok ik van dat hij het ook leuk gaat vinden maar hij kent dit nog niet.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:14

luxje schreef:
fjordjes schreef:
Van die kabels etc heb ik wel eens gehoord als je je telefoon op vliegtuigmodus zet dat ie dan wel op laad.

Klopt, hier werken de opladers van ali prima op de iphone, al is de originele inderdaad wel sneller

Dit is niet slim.. Heb al meerdere malen mee gemaakt dat door het gebruiken van ''niet orginele'' opladers je iphone kapot gaat, deze passen vaak niet helemaal en doordat je hem dan doorduwt gaat je iphone oplaad dingetje in je telefoon kapot! En dat is een duur grapje!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:30

En worden ook afgeraden dat ze niet veilig zijn en er brand door kan ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:48

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:05

xkimmieejj schreef:
Heb al meerdere malen mee gemaakt dat door het gebruiken van ''niet orginele'' opladers je iphone kapot gaat, deze passen vaak niet helemaal en doordat je hem dan doorduwt gaat je iphone oplaad dingetje in je telefoon kapot! En dat is een duur grapje!

Die van Hema past perfect, is fijn geprijsd, heeft een fijne lange kabel (3m dacht ik) en laadt relatief snel op, binnen 1,5u is mijn bijna lege telefoon (meestal) 100% opgeladen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:46

lor1_1984 schreef:
xkimmieejj schreef:
Heb al meerdere malen mee gemaakt dat door het gebruiken van ''niet orginele'' opladers je iphone kapot gaat, deze passen vaak niet helemaal en doordat je hem dan doorduwt gaat je iphone oplaad dingetje in je telefoon kapot! En dat is een duur grapje!

Die van Hema past perfect, is fijn geprijsd, heeft een fijne lange kabel (3m dacht ik) en laadt relatief snel op, binnen 1,5u is mijn bijna lege telefoon (meestal) 100% opgeladen. :)

Goed om te weten. Thanx!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:12

Die van ali passen ook prima, hoef helemaal niet door te drukken en diegene die ik nu heb, laden allemaal prima op ook zonder de vliegtuigmodus te moeten gebruiken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:26

De lader van Hema werkte bij mij 2 dagen en daarna niet meer. Nu eentje van trust en dat gaat prima!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:27

Dat kattenspeeltje is leuk! Denk dat Noa dat ook erg leuk gaat vinden, binnenkort ook even bestellen! :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:19

Nav dit topic ook maar wat besteld. :) (sieraden)
Ben benieuwd!

Het is natuurlijk niet 'the real deal', maar voor die prijs kan ik het niet laten liggen!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:26

Pff ik word gek van dat dispute dat ik heb geopend. Heb nu maar escalate dispute geklikt. Ze willen met totaal niet tegemoet komen. Heb al gezegd dat nieuwe Zuignappen ook goed waren of dus een refund. Maar dat willen ze niet. Want niemand heeft ooit geklaagd dus zal ik het wel fout hebben... Jaja...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 10:46

wat ik ook vervelend vindt is wanneer je een dispute opent, ze zeggen dat ze je een nieuw product zullen opsturen, zodat ze het geld niet hoeven terug te storten en het ook niet negatief is voor hun winkel.
vervolgens ontvang je helemaal niks meer, en als je een berichtje stuurt met de vraag wanneer je vervangend product komt krijg je totaal geen reactie meer.... soms is zelfs de hele online winkel verdwenen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:53

Dat meen je niet! Wel je geld terug hoop ik?

Ik hoop echt dat ik geld terug krijg. Gaat om 16 euro..
Afbeelding

Je ziet duidelijk verschil. Beide komen overigens van ali, ene van deze verkoper en andere van andere welke wel goed blijft hangen en vacuum zuigt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:03

Bij escalate dispute moet je met bewijzen aankomen in de vorm van foto('s)/video('s) en een duidelijke omschrijving van het probleem.
Wijst aliexpress je claim af dan is de zaak ook afgesloten.

silvericathy schreef:
wat ik ook vervelend vindt is wanneer je een dispute opent, ze zeggen dat ze je een nieuw product zullen opsturen, zodat ze het geld niet hoeven terug te storten en het ook niet negatief is voor hun winkel.
vervolgens ontvang je helemaal niks meer, en als je een berichtje stuurt met de vraag wanneer je vervangend product komt krijg je totaal geen reactie meer.... soms is zelfs de hele online winkel verdwenen.

Melden bij aliexpress!
De kans is nl groot dat ze dit vaker flikken en hoe sneller het gemeld wordt hoe beter aliexpress kan ingrijpen.

Ik had een bestelling die niet was aangekomen en de verkoper heeft het geld op m'n paypal teruggestort.
Vlotte afhandeling, ik gok dat er 48 uur overheen is gegaan na het openen van de dispuut, verkoper krijgt zometeen van mij alsnog een 5 sterren rating. :j

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:21

Voor het eerst dat ik een pakketje moet ophalen bij het postkantoor... Zal dat vanwege invoerkosten zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:25

Nee, daarvoor krijg je een brief.. Zelf chinese pakketjes ophalen is nieuw vanuit postnl.