Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 01:19

Interessant filmpje, Ghostattack. Ik vind hem persoonlijk alleen veel te lang duren :o Ben persoonlijk van mening dat content op YouTube snappy en vlot moet zijn, en vond dit erg langdradig. Ligt waarschijnlijk heel erg aan mij verder hoor!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:12

Leuke blog komen weer voorbij.
Mijn blog van gisteren gaat over hoe je nu gemakkelijk je paard kan leren targeten op een wormspuit en hoe je vandaar uit je paard ook gemakkelijk leert om de ontwormingspasta of andere orale medicatie te accepteren.
Ik weet wel dat ontworming in Nederland misschien minder vaak gedaan wordt, maar hier in Canada is het net als het in Nederland 10 jaar geleden was: gewoon 4 x per jaar. ;)
https://hippologic.wordpress.com/2016/0 ... deworming/

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:12

Maureen95 schreef:
Dat doe ik ook. Ik neem het op met Audacity en kan dan zo een mp3'tje naar Premiere slepen.

Ah oke, je zou mocht je een iPhone hebben, het hier ook mee kunnen doen. De dictafoon is echt super. Veel professionele bloggers werken ook met deze dictafoon :).

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:16

Heb helaas geen Iphone :( wel heb ik een speldmicrofoon gekocht als ik in de bak wat dingen uit ga leggen en ik niet teveel ruis wil horen :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:03

Nog maar één nachtje slapen en dan ga ik naar Nepal. Vanaf dan komen er zeker een flink aantal Nepal posts. Nu een review over de waterdichte tas vd Action: http://www.justtravelme.nl/ervaringen-r ... de-action/

Heb ik nog een vraag voor jullie. Ik wil graag in Nepal een reisfilmpje gaan maken. Geen vlog zoals de meeste dat doen (tenminste denk het niet), maar echt alleen mooie beelden en muziekje.

Wat vinden jullie leuk om te kijken (lang filmpje, rustige beelden, snelle overgang)? Oftewel hebben jullie tips? Hippologic gaf bij mijn vorige filmpje als tip om namen van de plekken die ik film erin te zetten. Dit ga ik zeker doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:07

Ik hou van een relaxte vibe in vakantiefilmpjes. Rustige beelden, rustige bewegingen, wat langer en rust in de overgangen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:33

Als je muziek eronder zet, geen herhalende muziek als je de loop 2 x gehoord hebt begint het te irriteren. Ik hou ook van rustige overgangen en korte filmpjes (max 5, tenzij je echt een reisprogramma gaat presenteren. Ook leuk!)

@Maureen met welke camera gebruik je de spelt microfoon? Ik wil binnenkort een camera kopen en ga zeker letten op een ingang voor een externe microfoon.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:58

Ik heb gister een rolschaatsvlog geüpload, telt ook toch? :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:10

Travel_me schreef:
Nog maar één nachtje slapen en dan ga ik naar Nepal. Vanaf dan komen er zeker een flink aantal Nepal posts. Nu een review over de waterdichte tas vd Action: http://www.justtravelme.nl/ervaringen-r ... de-action/

Heb ik nog een vraag voor jullie. Ik wil graag in Nepal een reisfilmpje gaan maken. Geen vlog zoals de meeste dat doen (tenminste denk het niet), maar echt alleen mooie beelden en muziekje.

Wat vinden jullie leuk om te kijken (lang filmpje, rustige beelden, snelle overgang)? Oftewel hebben jullie tips? Hippologic gaf bij mijn vorige filmpje als tip om namen van de plekken die ik film erin te zetten. Dit ga ik zeker doen.

Cool, heel veel plezier!! En wat betreft de filmpjes heb ik liever iets rustiger, met een mooi achtergrondmuziekje, maar da's echt persoonlijk.

Ik heb iets geschreven over bierfeesten in het noorden van Duitsland, als reactie op de Oktoberfeesten die overal weer beginnen: https://thelifeandtimesofadutchieabroad ... -festival/

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:38

Leuke video AlwaysH!

En Sandra aan de dasspeld microfoon zit een uitgang waardoor je hem ook aan de mobiel kan doen. Ik moet alleen nog even een goede opname app vinden. Ik heb android dus ik ga maar even op zoek!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:23

Bedankt voor jullie reacties! Ik zat zelf ook aan rustige beelden te denken.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:05

Ik kijk ook liever filmpjes met rustige beelden en evt. passende muziek, wanneer het om reisfilmpjes gaat. Zoals de anderen ook al zeggen inderdaad.

Op mijn blog was het even een tijdje stil, drukte door werk, wat gedoe op stal, en gewoon helemaal geen inspiratie. Maar, die tijd heb ik mooi gebruikt om eens na te denken over wat ik eigenlijk wil met mijn blog. De laatste tijd haalde ik er nauwelijks meer plezier uit, en dat is toch niet de bedoeling. Voor mijn werk ben ik al veel bezig met serieuze/informatieve teksten over natuur, om dat dan ook voor mijn (hobby)blog te doen werd wat veel van hetzelfde. Dus heb ik besloten om me iets meer op een groene leefwijze te gaan richten en mag ik van mezelf ook meer over eten schrijven. Eens zien hoe dat me bevalt. :)
Autumn vibes and blog changes

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:30

Mijn eigen blog ligt alweer een tijdje vrijwel helemaal stil, maar ik ben bezig met een schoolopdracht waar ik ook een blog voor moet bijhouden. In een iets ander format, er zullen dus twee keer per week grote artikelen gepubliceerd worden (longreads over feminisme vooral, interviews, grote achtergrondartikelen etc), en daarbuiten regelmatig 'snap stories' met dingen die me interesseren, lijstjes met feministische films en boeken en ga zo maar door. Ik gooi hem er hier even in omdat er misschien wel mensen zijn die het leuk vinden om te lezen.

De Twitterfeminist

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:10

@Happypaardje: ik herken het wel een beetje. Zit ook een klein beetje in een kleine dip. Maar het is dan altijd goed om bij jezelf na te gaan, wat wil je eigenlijk met je blog? En het allerbelangrijkste, je moet er plezier in blijven houden!

Zo schreef ik net in een half uurtje een blog over enkele situaties uit mijn periode als barista. Je leert een heleboel over hoe weinig mensen eigenlijk weten van hun koffie.

https://levenomteeten.nl/2016/09/06/ver ... n-barista/

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:24

Nieuwe video waarbij je alles te weten komt over buitenrijgebied de posbank!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:36

Interessant, hoe mensen met koffie omgaan, en wat het eigenlijk allemaal is!

Ik begin de nieuwe insteek van mijn blog met een simpel receptje voor anti-muggenspul. Gek toch, hoe je soms midden in de nacht inspiratie krijgt door een vervelend insect. :D
All-natural mosquito repellent

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:34

Ik heb een notitieboekje waar ik al mijn blogs ideeën en plannen in kan zetten. Dan kan ik af en toe tijdens school, als ik mijn werk bijvoorbeeld af heb, aan een blog werken.
:)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:20

Haha dat heb ik ook en zet soms ook notities in mijn telefoon.
Ik ben sinds dinsdag in Nepal en het plan was vrijwilligerswerk te gaan doen, maar dat ging niet door. Heb erover geschreven in mijn reisverslag vd eerste dagen: http://www.justtravelme.nl/reisverslage ... s-gepland/

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:18

Horse event vlog :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 07:29

Ik had ooit ook zo'n "ideeënboekje", maar uiteindelijk bleek dat ik daar toch niet zoveel in schreef, of me uiteindelijk niet aan de planning hield etc. Als ik echt een idee heb schrijf ik meestal even een kort stukje erover op wat ik dan ook maar bij de hand heb. :P

Gisteren had ik enorm veel zin om wat te schrijven over eten, dus daarom: Outdoor Brunch Inspiration :D

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 11:29

Mara super leuke blog! Eerlijk gezegd ben ik een van die mensen die eigenlijk niet weet wat ze bestelt haha, dus wel goed om dit nu te lezen haha!

Travel_me oeehh ik ga je blog zo even lezen!

Gisteren is er weer een nieuwe Thailand vlog online gekomen! (Vanaf volgende week ben ik Bangkok uit en dan worden de vlogs pas echt leuk hahaha, ik had namelijk niet zoveel met Bangkok zelf)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:46

Hoi allen! Gister is Anouk Daris haar eerste wedstrijd verslag online gekomen op mijn blog. Doordat ik voorlopig niet meer (actief) zal paardrijden en ik het paarden gedeelte op mijn blog wel in stand wil houden helpt Anouk mij een handje :D.
Haar verslag van afgelopen weekend vind je hier: http://lifeofkirsten.nl/anouk-daris-wed ... rslagen-1/
Ook ben ik eindelijk weer in de gym geweest en dat heb ik gefilmd! Samen met mijn huisgenoot hebben we ons weer lekker in het zweet gewerkt. De video vind je hier: https://youtu.be/Ny8iZVM-D4U

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:44

En er staat weer een blogpost online! De para ruiters zijn gister goed door de vet check gekomen en vanavond gaan ze van start! Alle starttijden heb ik voor jullie op een rijtje gezet zodat je niks meer hoeft te missen. http://lifeofkirsten.nl/paardensport-pa ... -rio-2016/

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:01