Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:14

Een logo lijkt mij ook nog wel een lastig iets. Op dat gebied ben ik helaas niet de meest creatieve ziel :D

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:16

Yontheke schreef:
Kiki1995 schreef:
Via waar hebben jullie je blogs gehost? Ik zoek iets wat een beetje goedkoop is.. maar zit toch elke keer tegen de 15 euro per maand.

Kijk en dit is dus Chinees voor mij. Wat bedoel je hiermee? :D

Hosting is het 'stukje' internet waar jouw website op staat. Er zijn heel veel bedrijven die plekken op hun servers aanbieden zodat jij vanaf daar je website online kan zetten. Dan heb je ook niet meer een url met .webs.com ofzo er achter! :) Staat toch wel even wat netter vind ik..
Heb maar een domein gekocht bij versio, was anders bang dat mijn goeie idee al weg was. Vanavond maar is een pakket uitzoeken.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:21

Las wat over Google. Ik ben nu 2,5 week bezig en krijg sinds een week ook een enkele bezoeker via Google. Ben ik al erg blij mee :) Doen jullie ook speciale dingen om hoger in Google te komen?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:24

Haha ja ik had laatst ook 2 searches via Google. En o.a. een Deense :))

Ik gebruik Yoast SEO en goede tags, categorieën en titels.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:26

Yontheke schreef:
Een logo lijkt mij ook nog wel een lastig iets. Op dat gebied ben ik helaas niet de meest creatieve ziel :D

Een logo is gewoon aanmodderen. Ik wilde iets wat voor vrijheid stond en schrijven. En tada daar is mijn verwerkt veer :D

Maar als je het niet zelf wil doen dan kan je het altijd laten doen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:28

Ik wil ook wel graag buiten zelf stukjes schrijven eventueel artikels of andere blogposts linken waarvan ik vind dat er nuttige dingen instaan. Dit kan gaan over de laatste blogpost van Paard&Lifestyle tot een artikel van thehorse.com.
Is het best om daar dan mijn bevindingen bij te schrijven of wat ik er specifiek interessant aan vind?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:29

Hosting2Go is trouwens ook 'n hele fijne, betaalbare host. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:30

Yontheke schreef:
Ik wil ook wel graag buiten zelf stukjes schrijven eventueel artikels of andere blogposts linken waarvan ik vind dat er nuttige dingen instaan. Dit kan gaan over de laatste blogpost van Paard&Lifestyle tot een artikel van thehorse.com.
Is het best om daar dan mijn bevindingen bij te schrijven of wat ik er specifiek interessant aan vind?

Dat zou ik wel het leukst vinden om te lezen :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:32

Poging 100-zoveel voor een blog. Echt, ik ben te perfectionistisch en heb dan ineens geen inspiratie meer. Maar het blijft kriebelen, dus: www.blissious.wordpress.com :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:33

Yontheke schreef:

Mocht ik je kunnen helpen, dan hoor ik het graag. Wil mijn portfolio uitbreiden en vind het leuk om in mijn vrije tijd wat creatiever bezig te zijn. Al ben ik nu bezig met een kerstkaart tekenen/maken in Illustrator :))

Verder vind ik het belangrijk dat je logo passend is en herkenbaar. En op vele formaten te gebruiken. Dus geen lappen tekst en overdreven veel losse onderdelen.

Mijn logo bevat bijvoorbeeld kleur, verfspatten en een wat losser handschrift, wat mij betreft heel passend voor nagellak (een beetje met het lakken in je achterhoofd). En natuurlijk de naam van mijn blog :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:42

Indd een logo moet passend zijn.

Verder vind ik linkjes naar vind ik interessant. Maar dan wil ik ook wel jou mening. En jou bevindingen lezen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:42

Ik heb mijn logo ook laten maken door een vriendin die dat graag deed, en ben daar erg blij mee :D

Leuk, al die nieuwe mensen hier! En bedankt voor de felicitaties met mijn boek! :D Ik zit al even te broeden op mijn volgende blogpost, maar ik heb even helemaal geen inspiratie, dus dat moet nog even wachten :7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:43

Ik moet ook nog steeds een logo maken, maar zo weinig tijd... die van jou vind ik erg leuk Drunksheep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:47

Aaaarghh hier ook logo stress hoor. En dan ben ik wel creatief maar logo vind ik lastig.
Mijn vriend en ik zijn bezig om een heel nieuw ontwerp te maken voor de site dus logo moet ook komen... zucht. Achja, ik heb nog even de tijd... :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:52

Hier moet ook nog ooit een logo komen, maar voor nu zijn andere dingen even belangrijker

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:52

Drunksheep schreef:
Yontheke schreef:

Mocht ik je kunnen helpen, dan hoor ik het graag. Wil mijn portfolio uitbreiden en vind het leuk om in mijn vrije tijd wat creatiever bezig te zijn. Al ben ik nu bezig met een kerstkaart tekenen/maken in Illustrator :))

Verder vind ik het belangrijk dat je logo passend is en herkenbaar. En op vele formaten te gebruiken. Dus geen lappen tekst en overdreven veel losse onderdelen.

Mijn logo bevat bijvoorbeeld kleur, verfspatten en een wat losser handschrift, wat mij betreft heel passend voor nagellak (een beetje met het lakken in je achterhoofd). En natuurlijk de naam van mijn blog :)

Bedankt voor je aanbod Drunksheep. Als ik een naam verzonnen heb, dan houd ik je er graag aan :D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:56

Drunksheep; als je tijd over hebt, je bent altijd welkom wat aan te modderen voor mij hoor :P hihi...

Ik wil inderdaad eigenlijk ook wel een goed logo, kan zelf ook wel wat met photoshop/bambootablet etc. maar vind het zo lastig iets te verzinnen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:02

Je mag me altijd een berichtje sturen met je ideeën/hersenspinsels, wat het doel is van je blog enzovoort :) dan ga ik er naar kijken.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:04

Awesome!! Zal je later even een berichtje sturen :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:26

Ik heb mijn blog lang thuis gehost op eigen servers alleen genereert hij nu dusdanig veel verkeer dat ik hem elders moest gaan hosten. Ik zit nu op de €35 per maand. Hij draait op WP maar ik heb een hoop eigen plugins geschreven omdat ik dingen graag in eigen hand hou.
Mijn verkeerd komt van over de hele wereld, uit 115 landen totaal. Heel gaaf om te zien dat het ook veel terugkerend verkeer is.

Ik heb vandaag een lekker fris kleurtje om de donkere dagen wat kleur te geven. China Glaze Sun Worshipper, een oudje maar daarom niet minder leuk.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:30

Moet je met hosting rekening houden als je nog maar net begint via WordPress?

Ben WordPress aan het bekijken en daar word ik al helemaal tureluurs van. Veel te veel lay-outs om uit te kiezen zeg!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:31

Nee Yontheke, je kan gewoon een gratis Wordpress account aanmaken en dat wordt dan gehost door Wordpress zelf. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:45

Wat Yasmine zegt klopt. Ik zou eerst eens kijken of je het leuk vind en of het gaat lopen voordat je geld gaat uitgeven aan domeinnamen en hosting.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:56

Ik ben het met Tazzey eens gewoon eerst kijken of het gaat lopen. Dan geld uitgeven.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:06

Travel_me schreef:
Las wat over Google. Ik ben nu 2,5 week bezig en krijg sinds een week ook een enkele bezoeker via Google. Ben ik al erg blij mee :) Doen jullie ook speciale dingen om hoger in Google te komen?

Ik doe niets anders en blog erover :D www.kimstein.nl

Is m'n werk, dus als je vragen hebt :)