Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:05

denk eens aan het dringen en duwen, zeker met oud en niuw ga je dat dan krijgen.
nee houd het maar gewoon bij partuculier als je het mij vraagt

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:05

Ik teken ook niet.
Ik vind het eenmaal nou bij O&N horen, ik vind het ook altijd mooi om te zien.
Dat die vervelende dingen gebeuren is ook niet normaal, maar ik denk dat zo'n vuurwerkverbod niets oplost, mensen komen er toch wel aan als ze willen, al is het niet in Nederland dan wel in Belgie of ergens anders.

En ik vind dat het moet kunnen eens per jaar, bij ons beginnen ze ook altijd vroeg, maar het zijn op zijn minst 3 dagen in totaal. En wie betaalt zo'n vuurwerkshow dan? De gemeente?
Laatst bijgewerkt door Ruby1995 op 01-01-14 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:06

Niet om het vuurwerk. Maar veel mensen bij elkaar. Mensen die al heel wat op hebben en daar ook allemaal kinderen bij.

Dan moeten moeten ze er toch meerdere per plaats hebben om dat veilig te houden.
Daarnaast zullen mensen toch altijd vuurwerk uit het buitenland blijven halen om zelf af te steken.
Dat zal denk ik altijd blijven.

Ik zelf haal overigens nooit vuurwerk uit het buitenland. Daar ben ik altijd heel braaf in geweest in het vuurwerk wat ik af heb gestoken.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:08

Ibbel schreef:
inochiyo schreef:
In plaats van dit af te schaffen omdat je domme mensen en kwajongens hebt, zou men beter en goede voorlichting geven. Het bestrijden van de oorzaak is veel beter dan het bestrijden van de symptomen.

Het lijkt me zo dat het verbieden van vuurwerk de ultieme bestrijding van de oorzaak is.

Het vuurwerk is maar een middel voor de kwajongens en dus een symptoom. Het probleem is het veel te zwaar illegaal vuurwerk.
Hier in België lukt het wel, geen enkele kat heeft hier een vuurpijl in zn kont gekregen en er word hoogstens 3u voor middernacht eens iets afgeschoten. in bijna iedere stad wordt er vuurwerk georganiseerd door het stad waar mensen naartoe gaan kijken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:10

Wat denk je wat makkelijker is? Illegaal vuurwerk tussen al het vuurwerk wat wordt afgestoken zoeken, of mensen zoeken die toch vuurwerk afsteken terwijl het niet mag? :+

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:12

Ik blijf het "grappig " vinden dat sommige alleen het illegale vuurwerk de schuld geven. Het is het legale vuurwerk dat evenveel schade maakt hier in nederland hoor..

Daarbij.. als het verboden zou worden hier in NL , dan mogen mensen hoog of laag springen wbt het kopen van illegaal vuurwerk, maar zodra ze ermee gezien worden is het einde oefening want dat mag dus niet meer. Veel makkelijker te controleren dus.

Air schreef:
Wat denk je wat makkelijker is? Illegaal vuurwerk tussen al het vuurwerk wat wordt afgestoken zoeken, of mensen zoeken die toch vuurwerk afsteken terwijl het niet mag? :+

Precies dat dus.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:15

Denken jullie echt dat al die agenten dan in alle tuinen van Nederland gaan kijken of er niet word afgestoken of dat er vuurwerk afgestoken is?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:18

Lous schreef:
Denken jullie echt dat al die agenten dan in alle tuinen van Nederland gaan kijken of er niet word afgestoken of dat er vuurwerk afgestoken is?

Je hebt ook zoiets als de burger die meldingen maakt..

Ik snap echt werkelijk waar niet waarom het verbod in nederland niet zou werken terwijl het in al die andere landen wel goed gaat..
Laatst bijgewerkt door Tess_C op 01-01-14 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:20

Nou dan moeten er nog genoeg agenten zijn die bij meerdere meldingen weg moeten kunnen.
Ik zie het niet gebeuren dat dat gaat lukken.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:23

Lous schreef:
Nou dan moeten er nog genoeg agenten zijn die bij meerdere meldingen weg moeten kunnen.
Ik zie het niet gebeuren dat dat gaat lukken.

Je moest eens weten hoeveel agenten er zijn ;), daarbij zijn er ook nog steeds de wijkagenten. Een melding van vuurwerk wordt niet anders behandeld dan een andere melding :) en bij al die andere meldingen staan er ook agenten klaar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:25

Want iedereen maakt op exact hetzelfde moment een melding en binnen 1 minuut is het weer gedaan? Hoeveel agenten denk je dat er nu op straat zijn tijdens O&N?

En hoeveel mensen denk jij dat zich er aan willen wagen om hun geld en vuurwerk kwijt te zijn en er dan bovenop een boete?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:26

Nooit genoeg agenten heb ik het idee.
Ander punt waar ik net over nadenk.
Er gaat zoveel geld om in de verkoop van vuurwerk. Lijkt me ook een groot verlies in de inkomsten van de regering. En wie gaat die vuurwerkshows dan betalen?
Laatst bijgewerkt door Lous op 01-01-14 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:27

Ik weet niet of verbieden veel uitmaakt.
Hier in België is het in vele gemeentes en steden verboden.
Toen ik om middernacht op straat ging staan, werd er toch overal afgeschoten.
Politie kan niet in iedere straat controleren op hetzelfde tijdstip, en dan nog, als je een pijl in de lucht ziet, is het nog heel moeilijk om te traceren van waar die pijl kwam.

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:28

Getekend. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:28

Lous schreef:
Nooit genoeg heb ik het idee.
Er gaat zoveel geld om in de verkoop van vuurwerk. Lijkt me ook een groot verlies in de inkomsten van de regering. En wie gaat die vuurwerkshows dan betalen?

Weetje hoeveel geld er verloren gaat aan het herstellen van de veroorzaakte schade en het opruimen aan de rotzooi?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:29

verlies voor de regering is even het laatst waar ik aan denk. Prioriteit moet hem in veiligheid zitten..

Daarbij, de regering heeft toen toch ook voor de wietpas gezorgd ? telt ook als verlies voor hen..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:30

muntdrop schreef:
Lous schreef:

Weetje hoeveel geld er verloren gaat aan het herstellen van de veroorzaakte schade en het opruimen aan de rotzooi?

Inderdaad :j
Ik heb ook getekend!! Ben helemaal voor het afschaffen!!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:30

Lous schreef:

Het geld wat nu gebruikt wordt om de straten weer schoon te maken en alles te vervangen wat onder vandalisme geleden heeft kunnen ze dan mooi in die vuurwerkshow stoppen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:32

Ja en mensen die zich niet kunnen gedragen tijdens de shows? Lees eerdere posts van mij. Gaat ook geld kosten. Verbod of niet. Qua veiligheid en kosten. Ik denk dat de veiligheid niet verbeterd word en de kosten niet verminderd gaan worden straks bij een verbod over het totaal gezien.

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:34

Afschaffen, zo snel mogelijk. Hoe kun je dit gedeeltelijke gedoogbeleid in hemelsnaam blijven verdedigen. Wekenlang al vuurwerk hier betekent dus sowieso illegaal! Vannacht 1 dode, huis totaal verwoest door kinderen, kat willens en wetens vermoord, meerdere handen kwijt en tientallen ogen blind gemaakt en dan nog alle andere ellende. Helaas steekt de regering zijn kop in het zand want verdiensten aan het legale vuurwerk dmv btw 21% bedraagt zo´n 13 MILJOEN Euro! Dit weegt blijkbaar op tegen alle andere ellende, naar mijn mening enorm hypocriet!

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:36

Mensen die zich niet gedragen heb je elke dag. Zoals al ergens eerder genoemd werd, dronken mensen heb je overal. De sfeer maak je zelf. Daarbij denk ik dat je een dronken persoon 'beter' in toom kan houden dan een explosieve stof die ergens in een menigte terecht komt.

Heb zelf dan liever een blauw oog van een klap, dan een blind oog en weet ik veel wat nog meer door ontploffend vuurwerk van anderen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:39

Veiligheid niet verbeterd? Heb je enig idee wat er allemaal speelt? Alleen al al die branden door vuurwerk, het oogletsel en overige letsel..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:40

Er zullen ook altijd kinderen bij zijn. Die kunnen zich een stuk minder verdedigen bij opstootjes,rellen e.d.
Ach ik heb mijn punt gemaakt. Ik zie wel wat er gaat gebeuren als er een verbod komt. Maar ik heb een zeer groot gevoel dat dat verbod er niet gaat komen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:42

In Rotterdam hebben ze toch ook een grote vuurwerk show? Nog nooit gehoord dat daar rellen zijn ontstaan..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:42

Even tussendoor, er zit toch al een leeftijdsgrens op maar dan vanaf 16? Vriendin wou sterretjes kopen en die kreeg ze niet mee omdat ze geen 16 was, bepaald de winkel dat of geld dat voor alle winkels?

Volgens mij is Nederland ook een van de weinige landen die zelf vuurwerk afsteekt hoor, als we het nou mooi zoals in Australië doen valt er ook te genieten in plaats van het namaken van een wereldoorlog.