Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ibbel schreef:inochiyo schreef:In plaats van dit af te schaffen omdat je domme mensen en kwajongens hebt, zou men beter en goede voorlichting geven. Het bestrijden van de oorzaak is veel beter dan het bestrijden van de symptomen.
Het lijkt me zo dat het verbieden van vuurwerk de ultieme bestrijding van de oorzaak is.
Air schreef:Wat denk je wat makkelijker is? Illegaal vuurwerk tussen al het vuurwerk wat wordt afgestoken zoeken, of mensen zoeken die toch vuurwerk afsteken terwijl het niet mag?
Lous schreef:Denken jullie echt dat al die agenten dan in alle tuinen van Nederland gaan kijken of er niet word afgestoken of dat er vuurwerk afgestoken is?
Lous schreef:Nou dan moeten er nog genoeg agenten zijn die bij meerdere meldingen weg moeten kunnen.
Ik zie het niet gebeuren dat dat gaat lukken.
, daarbij zijn er ook nog steeds de wijkagenten. Een melding van vuurwerk wordt niet anders behandeld dan een andere melding
en bij al die andere meldingen staan er ook agenten klaar. Lous schreef:Nooit genoeg heb ik het idee.
Ander punt waar ik net over nadenk.
Er gaat zoveel geld om in de verkoop van vuurwerk. Lijkt me ook een groot verlies in de inkomsten van de regering. En wie gaat die vuurwerkshows dan betalen?
muntdrop schreef:Lous schreef:Nooit genoeg heb ik het idee.
Er gaat zoveel geld om in de verkoop van vuurwerk. Lijkt me ook een groot verlies in de inkomsten van de regering. En wie gaat die vuurwerkshows dan betalen?
Weetje hoeveel geld er verloren gaat aan het herstellen van de veroorzaakte schade en het opruimen aan de rotzooi?
Lous schreef:Nooit genoeg heb ik het idee.