Petitie tegen het afschieten van (zwerf)katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:13

Een teveel aan konijnen, herten, vossen etc wordt ook afgeschoten... Niet dat ik dat leuk vind, maar ik zie dan niet echt in waarom dat voor katten "erger" zou zijn...

Persoonlijk hoeven katten van mij niet afgeschoten te worden, als er een andere oplossing bedacht kan worden, waar ik niet voor hoef te betalen... Ik ben wel erg voor een losloopverbod voor katten. Wij hebben loslopende konijnen die overdag dus ook buiten lopen. Heb nu al een paar keer katten uit de tuin moeten jagen... Zou toch wat zijn als mijn konijnen dadelijk niet meer in mijn tuin kunnen lopen, omdat iemand anders zijn kat niet thuis houdt...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 06:09

Koziez...katten hebben een losloop verbod alleen er is bijna geen mens die dit naleeft en er is ook geen controle op.Daar zit hem nu net de kneep.

Hier lopen ook katten rond en ik ben er verre van blij mee...ze piesen in de tuin en mijn stro waar mijn paarden van moeten eten.Leuk als je een struik moet snoeien en de kat heeft er heerlijk tegenaan gesproeid.
En het zijn geen zwervers maar er is geen eigenaar langs geweest om te vragen of wij het erg vonden of te katten in de tuin liepen :+

Ook ons konijn is op een haar na aan de dood ontsnapt toen hij werd aangevallen door een kat.Ik moet mijn dieren ophokken zodat de kat van iemand anders heerlijk mijn vogels op kan vreten.
Vriendin haar cavia's zijn ook opgevreten door een loslopende kat,leg dat maar eens uit aan de kleine kindertjes waar ze van waren.Dikke tranen en een opengesloopt hok...diertjes hadden geen schijn van kans.

Katten mogen wat mij betreft ook afgeschoten worden mits het door mensen gebeurd die weten waar ze mee bezig zijn maar dat geld voor het afschieten van elk dier.Beestje moet er niet van merken.

Ik snap trouwens niet dat de dierenbescherming hierover begint te mauwen...ze hebben vast weer zieltjes nodig :+

Het afschieten van katten is al sinds jaar en dag,vooral in gebieden waar ze echt een plaag zijn.Katten zijn faunavervalsing en een gevaar voor inheemse diersoorten die het in veel gevallen al moeilijk genoeg hebben.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 06:49

Tinky12 schreef:
Koziez...katten hebben een losloop verbod alleen er is bijna geen mens die dit naleeft en er is ook geen controle op.Daar zit hem nu net de kneep.

Ik doelde ook op een losloop verbod wat echt gehandhaafd wordt. Niet zoals het nu is :)

Sprintje

Re: Petitie tegen het afschieten van (zwerf)katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 07:42

Vol verbazing heb ik dit topic door gelezen. Ik vind het écht bizar dat mensen zo gemakkelijk over het doden van dieren denken. We hebben een probleem: dan werken we niet aan de oorzaak of duurzame oplossing: nee joh we knallen die beesten gewoon neer. Dat is de oplossing voor alles.... :r

Vóórdat je naar zo'n drastische maatregel grijpt moet je in mijn ogen eerst ALLE anderen mogelijk maatregelen onderzoeken.
Toen wij hier kwamen wonen liepen er ook genoeg zwervers. Wij hebben ons best gedaan deze te vangen en te laten castreren en steriliseren (ja regelmatig ook op eigen kosten). De grote grap is dat we nu na vijf jaar helemaal geen zwervers meer zien hier :)* In dit hele gebied wordt het beleid van afvangen en castreren steriliseren uitgevoerd, en dat werkt!

Aan alle mensen die overlast ervaren van katten: dit zijn juist vaak de katten van eigenaren als ik het zo lees. Mensen die in de woonwijk wonen. Dát probleem is een heel andere dan het zwerfkatten probleem in de buitengebieden en zal niet met afschieten verholpen worden. Om die problemen op te lossen zullen mensen op een respectvolle manier met elkaar moeten communiceren om tot een oplossing te komen die voor alle partijen werkt. Dat schijnt soms erg lastig te zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:11

Citaat:
Ik snap trouwens niet dat de dierenbescherming hierover begint te mauwen...ze hebben vast weer zieltjes nodig

Ik vind het juist een goede actie deze keer. Ik was behoorlijk geschrokken over het aantal dat jaarlijks afgeschoten word: 8000 tot 16000 katten maar liefst.
Dat is enorm veel en een vertelt ons maar weer hoe naief we zijn met onze huisdieren.

Er moet wat aan gedaan worden en dat houd niet in alleen maar afschieten. Dat is dwijlen met de kraan open.

Overigens ben ik ook geschrokken over hoe makkelijk men er over denkt. Maar ja dan denk ik altijd maar Bokt is een soort virtuele wereld en ik ben benieuwd of de mensen in real life net zo hard en ongevoelig zijn als op het forum.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:14

KozieZ schreef:
Wij hebben loslopende konijnen die overdag dus ook buiten lopen. Heb nu al een paar keer katten uit de tuin moeten jagen... Zou toch wat zijn als mijn konijnen dadelijk niet meer in mijn tuin kunnen lopen, omdat iemand anders zijn kat niet thuis houdt...

Ik had mijn twee konijnen los in huis lopen tussen mijn 6 katten in. Kooi stond altijd open dus ze konden erin en eruit. Mijn katten hebben nooit een konijn gegrepen. Ik denk dat konijnen net een maatje te groot zijn voor katten.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:16

Sprintje schreef:
Vol verbazing heb ik dit topic door gelezen. Ik vind het écht bizar dat mensen zo gemakkelijk over het doden van dieren denken. We hebben een probleem: dan werken we niet aan de oorzaak of duurzame oplossing: nee joh we knallen die beesten gewoon neer. Dat is de oplossing voor alles.... :r

Vóórdat je naar zo'n drastische maatregel grijpt moet je in mijn ogen eerst ALLE anderen mogelijk maatregelen onderzoeken.
Toen wij hier kwamen wonen liepen er ook genoeg zwervers. Wij hebben ons best gedaan deze te vangen en te laten castreren en steriliseren (ja regelmatig ook op eigen kosten). De grote grap is dat we nu na vijf jaar helemaal geen zwervers meer zien hier :)* In dit hele gebied wordt het beleid van afvangen en castreren steriliseren uitgevoerd, en dat werkt!

Aan alle mensen die overlast ervaren van katten: dit zijn juist vaak de katten van eigenaren als ik het zo lees. Mensen die in de woonwijk wonen. Dát probleem is een heel andere dan het zwerfkatten probleem in de buitengebieden en zal niet met afschieten verholpen worden. Om die problemen op te lossen zullen mensen op een respectvolle manier met elkaar moeten communiceren om tot een oplossing te komen die voor alle partijen werkt. Dat schijnt soms erg lastig te zijn.

Niets aan toe te voegen. Je verwoordt precies wat ik denk.

Afschieten lost het probleem niet op.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:22

Yinnar schreef:
KozieZ schreef:
Wij hebben loslopende konijnen die overdag dus ook buiten lopen. Heb nu al een paar keer katten uit de tuin moeten jagen... Zou toch wat zijn als mijn konijnen dadelijk niet meer in mijn tuin kunnen lopen, omdat iemand anders zijn kat niet thuis houdt...

Ik had mijn twee konijnen los in huis lopen tussen mijn 6 katten in. Kooi stond altijd open dus ze konden erin en eruit. Mijn katten hebben nooit een konijn gegrepen. Ik denk dat konijnen net een maatje te groot zijn voor katten.

Ik denk dat als een kat honger heeft, dat 'ie gerust een konijn pakt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:39

Yinnar schreef:
KozieZ schreef:

Er zijn katten die dat zeker wel doen. Jouw katten zijn gewend aan konijnen die rond hupsen in huis, is wat anders dan een kat die dat niet kent.
Wij hadden bij mijn pa vroeger zo'n jager die wel eens met een wild konijn thuis kwam.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:42

Onze boerderijkatten kwamen met ratten, eenden, hermelijntjes, konijnen en al het standaard gevogelte thuis hoor. Vingen soms zelfs mollen. Dus wat dat betreft, een kat die enkel voor zichzelf moet zorgen, zal dat zeker wel evenaren :D

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:51

Ik teken niet!

Laat eerst al de katteneigenaren maar eens stappen ondernemen, Om de overlast van loslopende katten op te lossen. En aangezien (veel) eigenaren dat zielig vinden om de katten binnen te houden, Of buiten de tuin katproove te maken (of bang zijn zelf geen tuinruimte meer te hebben.)

En dan nog al die mensen die oopsnestjes hebben, of hun kater lekker niet te castreren. en dan maar denken" Hoe komt er toch zo`n katten overschot?" Tja....

Nee hoor zo lang de mens geen verantwoordelijkheid neemt voor HUN dier, dan moet het op een nadere manier. En als dat op dit moment het afschieten van katten is, dan moet dat maar. En ipv een petitie tekenen, kun je ook het heft in eigen hand nemen. houd de kat thuis!

Mijn honden/paarden poepen ook op eigen terrein, en gebeurt dat per ongeluk ergens anders ruim ik het op. en mijn hond plast niet in zandbakken van kinderen, en sproeit de struiken niet dood.
Of rennen jullie ook met een schepje achter je kat aan de hele dag?

(en tja dan zijn er gelukkig ook katteneigenaren die wel voorzorgsmaatregelen nemen.) En het is niet aan jullie te danken dat de katten dood geschoten worden, maar wel aan jullie medekatten eigenaren.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:02

Ik heb een paar jaar geleden een docu gezien over het leven in Roemenië.
Daar kwam een scene in voor over het afschieten van honden rondom een dorp.
Zie het voor je, een jager legt aan om een hond te schieten die in een weiland liep.
Het schot klinkt de hond valt neer, staat op en loopt kwispelend richting jager, een tweede schot
en de hond staat weer op maar loopt niet meer, een derde schot en de hond gaat neer.

ik ben zo gruwelijk over m'n nek gegaan die avond en heb de weken daarna slecht kunnen slapen.

ik ben een realistische dierenvriend met twee oude paarden, die gaan neer met een spuitje en niet met een schietmasker, hetzelfde geld voor mijn twee katten die ik gered heb, gelukkig hebben die niet de behoefte om buiten te zijn, maar steriliseren en terugzetten vind ik een betere optie dan afschieten.
Consequent volhouden en je bent op een gegeven moment echt van het probleem af.

Gelukkig dat een dier in het heden leeft en geen benul van de toekomst heeft.

Trouwens ik ben wel benieuwd wat jullie van het beheer op de Oosvaarders Plassen vinden...

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:06

Nogmaals het gaat niet om katten in woonwijken. De kat van de buren blijft ondanks het afschieten van verwilderde katten gewoon tegen je struiken piesen, in je tuin poepen, de stadsvogel merel opeten etc. Om dat op te lossen moet je met je buren ingesprek gaan.

Het afschieten gaat om de opbrengst van de talloze nestjes die in het buitengebied voornamelijk op boerderijen geboren wordt. Katten die nooit binnenkomen, niet of nauwelijks worden bijgevoerd en al helemaal niet gecastreerd. Het binnenhouden of op je eigen erf houden is hier dus helemaal niet aan de orde.

De schade aan de natuur die deze katten veroorzaken zal icm de schade die de mens veroorzaakt peanuts zijn. Na de kerst is er bij ons bijna geen haas meer te zien. Dat ligt niet aan de katten hoor, maar aan diezelfde jager die ook de katten om zeep helpt.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:38

Tuurlijk is binnenhouden of op eigen erf houden wel aan de orde. Waar denk jij dat de kittens van de "huis"poezen heen trekken? juist naar buitengebieden. en oja er worden ook woonwijken tegen het buitengebied aangebouwd. En tja tegenwoordig heb je meer buitengebieden waar de boer is weggetrokken, en nu de mensen uit de stad wonen met hun hele beestenboel. en ach tja laat maar buiten lopen die kat/poes. En dan nog zichzelf dom afvragen hoe het toch kan dat er een katten overschot is.

Ik woon op een boerderij, Maar ik zie hier veel katten lopen van de buitenhuis eigenaren. en dan woon ik aan een zeer drukke 60km weg waar dikwijls meer dan 100 km wordt gereden. het gebeurt maar wekelijks dat we een kat van de weg kunnen schrapen. Nee dan liever afschieten.

Misschien moet je eens iets verder weg kijken dan alleen jouw straat/dorp.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:56

iamsam schreef:
Ik heb een paar jaar geleden een docu gezien over het leven in Roemenië.
Daar kwam een scene in voor over het afschieten van honden rondom een dorp.
Zie het voor je, een jager legt aan om een hond te schieten die in een weiland liep.
Het schot klinkt de hond valt neer, staat op en loopt kwispelend richting jager, een tweede schot
en de hond staat weer op maar loopt niet meer, een derde schot en de hond gaat neer.

ik ben zo gruwelijk over m'n nek gegaan die avond en heb de weken daarna slecht kunnen slapen.

ik ben een realistische dierenvriend met twee oude paarden, die gaan neer met een spuitje en niet met een schietmasker, hetzelfde geld voor mijn twee katten die ik gered heb, gelukkig hebben die niet de behoefte om buiten te zijn, maar steriliseren en terugzetten vind ik een betere optie dan afschieten.
Consequent volhouden en je bent op een gegeven moment echt van het probleem af.

Gelukkig dat een dier in het heden leeft en geen benul van de toekomst heeft.

Trouwens ik ben wel benieuwd wat jullie van het beheer op de Oosvaarders Plassen vinden...

Kijk ...zo schiet je dus geen dieren af.Dat kan en mag ook niet gebeuren...bij geen enkel dier.Zo'n vent zouden ze nooit meer een wapen vast mogen laten houden.

Maar om jezelf nu een realistische dierenvriend te noemen omdat je je paarden niet met een schietmasker af wil laten schieten vind ik ook weer zowat.Om een dier af te maken heeft ieder zo zijn eigen mening...een goed gericht schot is veel sneller dodelijk dan een injectie.
Het gaat erom dat degene die de handeling verricht,verdomd goed weet waar hij/zij mee bezig is.

Met castereren los je het probleem niet om van de overlast als je ze daarna weer terugplaatst.

Wat wel een goede stap zou zijn is als mensen eens leren om hun verantwoording te nemen...wil je niet met een bepaald doel fokken (geen oeps en ooo jaa lief-nestjes dus) castereren die hap,zo snel mogelijk.
Houd je dieren op eigen terrein en alle katten zullen verplicht gechiped moeten worden zodat als een dier gevangen wordt,de kosten kunnen worden verhaald op de eigenaar...inclusief een flinke boete.
Als een dier wegloopt meteen melden zodat men op de hoogte is als het diertje gevonden wordt.Weglopen en bewust de deur uitzetten zijn natuurlijk 2 verschillende dingen.

Een controlerende instantie zou ook fijn zijn...

Het beleid in de Oostvaardersplassen? Bagger...dieren liggen in de winter te creperen van de honger,gaan langzaam dood als ze een grote verwonding hebben.Dit krijg je als je dieren zonder natuurlijke vijand in een omheind gebied plaatst.
Met een goed jachtbeleid kun je een hoop voorkomen en de rol van de natuurlijke vijand overnemen.

Zolang de dieren niet kunnen trekken om voedsel te vinden,zonder tegen een hek op te lopen moet je zorgen dat er voldoende voedsel is.Dat kan door uitdunnen van de populatie en/of bijvoeren...in Nederland is er nu eenmaal geen ruimte meer voor een echt grenzenloos natuurgebied.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:27

Yinnar schreef:
Sprintje schreef:

Niets aan toe te voegen. Je verwoordt precies wat ik denk.

Afschieten lost het probleem niet op.

Zo denk ik er idd ook over.

Er lopen hier trouwens twee discussies door elkaar. De mensen die last hebben van katten van de buren en de mensen die werkelijk ingaan op het bericht van de TS.
Die eerste lijkt me helemaal niet zo relevant, want daar gaat het helemaal niet over en is een heel ander probleem.

We moeten op zoek naar een oplossing voor dit probleem en volgens mij is de echte oplossing dat zwervers zich niet meer voort kunnen planten. Dat er geen nieuwe aanwas meer bij komt. Ik heb het dit topic al veel vaker gezegd. Volgens mij bereik je daar veel meer mee. Oude katten gaan dood en er komt geen nieuwe aanwas meer bij. Werkt aan twee kanten.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:33

Ik heb hem getekend.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:04

Beter afschieten dan onnodig dierenleed.
Bij overlast krijg je anders toch 'mensen' die het nodig vinden om ze dan te vergiftigen.
Hmmm,denk dat ik liever afgeschoten word.
Castreren is leuk als preventie maar geen optie als er overlast is.
Vangen en inslapen evenmin te kostelijk en door alleen al de stress zeer katonvriendelijk.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:07

Jis_ schreef:
Er zijn katten die dat zeker wel doen. Jouw katten zijn gewend aan konijnen die rond hupsen in huis, is wat anders dan een kat die dat niet kent.
Wij hadden bij mijn pa vroeger zo'n jager die wel eens met een wild konijn thuis kwam.

De katten waren er veel eerder dan de konijnen dus ze waren er niet aan gewend. Ik nam konijnen van iemand over die er vanaf wilde maar ik heb een aversie tegen konijnen in een kooi. Dus een grote 1.40 m. lange kooi gekocht en de voorkant open gezet. De katten vonden het maar vreemd maar accepteerden het wel. Laten we het dan maar op mazzel houden. Het waren overigens middenslag konijnen geen dwergen.

Ik ben het overigens eens met sakkia dat er hier twee onderwerpen door elkaar lopen. Het gaat hier over het willen afschieten van zwerfkatten in natuurgebied. Of je je kat wel of niet in de tuin of binnen moet laten is een andere discussie.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 04-10-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:10

Ik heb hem net getekend. We wonen hier aan het veld en ik moet er niet aan denken dat een jager mijn kat voor wilde kat aanziet. Poeslief gaat dagelijks wel even het veld in om een muis te scoren.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:13

Ik heb niet het hele topic doorgelezen en dat ga ik niet doen ook. Ik zie wel veel reacties van mensen die vóór het afschieten van katten zijn. Ik denk niet dat ik vrienden met deze mensen kan zijn. :n
Ik heb getekend en ik hoop dat héél veel mensen dit ook gaan doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:15

Inmiddels al ruim 86.000 mensen die hebben getekend en je ziet als je op F5 drukt het aantal stijgen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:20

Ik teken ook absoluut niet. Eerste reactie was wel oh wat zielig maar er zijn gewoon teveel katten. Alles vangen en castereren kost gewoonweg teveel geld. Prima dat ze er zijn en ik ben natuurlijk groot dierenliefhebber maar soms moet je gewoon harde keuzes maken.

Wij hadden thuis een kat van een jaar of 15, was ziek en na een scan bleek dat hij een grote operatie nodig had die en een hoop geld zou gaan kosten en ook niet 100% genezing. De betreffende dierenarts wilde het beestje niet in laten slapen. We zouden dan afstand van hem moeten doen en dan zou de dierenbescherming de operatie betalen en een nieuw baasje zoeken. We stonden echt perplex dat ze zoveel geld wilden uitgeven aan zo'n oud beestje terwijl de asiels al overvol zitten met gezonde katten. We hebben de kat weer opgehaald en bij onze eigen dierenkliniek in laten slapen(deze konden die betreffende scan niet maken vandaar dat dit bij een andere kliniek gebeurde).

Op tv zijn ook die programmas over RSPCA enzo. Dan zie je dat bijvoorbeeld een aangereden hond de poot wordt geamputeerd, heb mij door een katteneigenaresse laten vertellen dat dat voor een kat al 600 euro kostte. In een aantal gevallen is de operatie succesvol en heb je een lieve 3 potige hond die eerst weet ik veel hoe lang in het asiel moet zitten voor ze een nieuw baasje hebben. In een hoop gevallen blijft de hond toch pijn hebben en wordt hij uiteindelijk toch ingeslapen. Terwijl honden die dan te aggressief zijn om te herplaatsen wel gelijk ingeslapen worden. Dan denk ik van help dan de gezonde beestjes, er zijn al veel te veel dieren.

Misschien is het anders als je eigen hond of kat aangereden wordt en je betaald zelf de rekening, je hebt zelf immers een band met het dier. Toch denk ik er wel eens over na en als je logisch nadenkt zou je het beestje beter snel uit zijn lijden kunnen verlossen en een nieuwe kat uit het asiel halen die staat te springen om een baasje.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:21

Het beste aan deze actie is hopelijk dat mensen na gaan denken over hun kat en er misschien toch weer een handvol hun verantwoordelijkheid gaat nemen.
Een kat brengt ontzettend veel schade aan in de natuur, veel meer dan een hond. Toch is blijkbaar algemeen geaccepteerd dat een hond bij zijn baas moet zijn en een kat buiten mag lopen, zich in wilde weg voort mag planten en op dieren mag jagen. Echt onacceptabel.

In mijn ogen zou het goed zijn om verplicht te gaan chippen en registreren, zoals bij honden sinds april dit jaar ook verplicht is. Daarnaast een verplichting om dieren op je eigen terrein te houden. Voor honden is het geaccepteerd dat je geen hond die veel ruimte nodig heeft houdt in een appartement. Dat zal voor katten dan ook vanzelf geaccepteerd worden.
As ik een tuin heb moetik die hondproof maken, dus met een kat zul je je tuin katproof moeten maken.

Doordat mensen die verantwoordelijkheid nooit genomen hebben, is nu dit kattenoverschot ontstaan.

Ik zeg eerst verplicht chippen en registreren en verplicht op eigen terrein houden. Een overgangsperiode van een jaar en daarna actief alle katten die nog buiten lopen (en dus geen baas hebben) gaan bestrijden. Het diervriendelijkst is alles steriliseren, maar datbrengt een hoop kosten mee. Wellicht kattenbelasting invoeren om daarmee dit te betalen? Tenslotte is hondenbelasting vroeger ook om soortgelijke reden ingevoerd. Ik weiger er iig aan mee te betalen, betaal al genoeg omdat ik een hond heb die niemand tot last is. En ik durf te wedden dat het gros van de poezeneigenaren die het nu zielig vind ook geen kattenbelasting gaat betalen om te helpen bij deze sterilisatie. Dan blijft afschieten over.

Het ergste zijn de boerderijkatten die ieder jaar gewoon weer een nest krijgen waar niemand naar om kijkt en de katereigenaren zonder verantwoordelijkheid die hun kat niet castreren. Tenslotte merken zij er niks van als de kater weer een poes gedekt heeft.

Echt, ik blijf em verbazen dat we deze gang van zaken met z'n allen correct vinden. Het wordt tijd dat iedereen zijn verantwoordelijkheid gaat nemen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 04-10-13 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:22

Agossie schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen en dat ga ik niet doen ook. Ik zie wel veel reacties van mensen die vóór het afschieten van katten zijn. Ik denk niet dat ik vrienden met deze mensen kan zijn. :n
Ik heb getekend en ik hoop dat héél veel mensen dit ook gaan doen.

Waarom? Het gaat vooral om zwerfkatten die hebben geen baas er zullen er tussen zitten die wel een baas hebben maar zoals ik hier lees blijven de meeste katten toch rond de tuin van de baas dus waar ben je dan bang voor.
Maar dagelijks worden dieren dood gemaakt voor vlees en die dieren hebben echt geen fijn leven achter de rug. En die zwerfkatten hebben misschien al jaren een vrij leven gehad wat is er dan verkeerd aan om dat in de hand te houden om ook te voorkomen dat er zoveel komen dat ze allerlei rare en pijnlijke ziektes en aandoeningen krijgen. 1 schot ze voelen er niets van. Een beetje jager weet echt wel hoe die moet schieten hoor. Kijk als iedere leek nu ineens katten mag gaan schieten word het wel anders.