Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
In dit hele gebied wordt het beleid van afvangen en castreren steriliseren uitgevoerd, en dat werkt! 
Citaat:Ik snap trouwens niet dat de dierenbescherming hierover begint te mauwen...ze hebben vast weer zieltjes nodig
KozieZ schreef:Wij hebben loslopende konijnen die overdag dus ook buiten lopen. Heb nu al een paar keer katten uit de tuin moeten jagen... Zou toch wat zijn als mijn konijnen dadelijk niet meer in mijn tuin kunnen lopen, omdat iemand anders zijn kat niet thuis houdt...
Sprintje schreef:Vol verbazing heb ik dit topic door gelezen. Ik vind het écht bizar dat mensen zo gemakkelijk over het doden van dieren denken. We hebben een probleem: dan werken we niet aan de oorzaak of duurzame oplossing: nee joh we knallen die beesten gewoon neer. Dat is de oplossing voor alles....![]()
Vóórdat je naar zo'n drastische maatregel grijpt moet je in mijn ogen eerst ALLE anderen mogelijk maatregelen onderzoeken.
Toen wij hier kwamen wonen liepen er ook genoeg zwervers. Wij hebben ons best gedaan deze te vangen en te laten castreren en steriliseren (ja regelmatig ook op eigen kosten). De grote grap is dat we nu na vijf jaar helemaal geen zwervers meer zien hierIn dit hele gebied wordt het beleid van afvangen en castreren steriliseren uitgevoerd, en dat werkt!
Aan alle mensen die overlast ervaren van katten: dit zijn juist vaak de katten van eigenaren als ik het zo lees. Mensen die in de woonwijk wonen. Dát probleem is een heel andere dan het zwerfkatten probleem in de buitengebieden en zal niet met afschieten verholpen worden. Om die problemen op te lossen zullen mensen op een respectvolle manier met elkaar moeten communiceren om tot een oplossing te komen die voor alle partijen werkt. Dat schijnt soms erg lastig te zijn.
Yinnar schreef:KozieZ schreef:Wij hebben loslopende konijnen die overdag dus ook buiten lopen. Heb nu al een paar keer katten uit de tuin moeten jagen... Zou toch wat zijn als mijn konijnen dadelijk niet meer in mijn tuin kunnen lopen, omdat iemand anders zijn kat niet thuis houdt...
Ik had mijn twee konijnen los in huis lopen tussen mijn 6 katten in. Kooi stond altijd open dus ze konden erin en eruit. Mijn katten hebben nooit een konijn gegrepen. Ik denk dat konijnen net een maatje te groot zijn voor katten.
Yinnar schreef:KozieZ schreef:Wij hebben loslopende konijnen die overdag dus ook buiten lopen. Heb nu al een paar keer katten uit de tuin moeten jagen... Zou toch wat zijn als mijn konijnen dadelijk niet meer in mijn tuin kunnen lopen, omdat iemand anders zijn kat niet thuis houdt...
Ik had mijn twee konijnen los in huis lopen tussen mijn 6 katten in. Kooi stond altijd open dus ze konden erin en eruit. Mijn katten hebben nooit een konijn gegrepen. Ik denk dat konijnen net een maatje te groot zijn voor katten.
iamsam schreef:Ik heb een paar jaar geleden een docu gezien over het leven in Roemenië.
Daar kwam een scene in voor over het afschieten van honden rondom een dorp.
Zie het voor je, een jager legt aan om een hond te schieten die in een weiland liep.
Het schot klinkt de hond valt neer, staat op en loopt kwispelend richting jager, een tweede schot
en de hond staat weer op maar loopt niet meer, een derde schot en de hond gaat neer.
ik ben zo gruwelijk over m'n nek gegaan die avond en heb de weken daarna slecht kunnen slapen.
ik ben een realistische dierenvriend met twee oude paarden, die gaan neer met een spuitje en niet met een schietmasker, hetzelfde geld voor mijn twee katten die ik gered heb, gelukkig hebben die niet de behoefte om buiten te zijn, maar steriliseren en terugzetten vind ik een betere optie dan afschieten.
Consequent volhouden en je bent op een gegeven moment echt van het probleem af.
Gelukkig dat een dier in het heden leeft en geen benul van de toekomst heeft.
Trouwens ik ben wel benieuwd wat jullie van het beheer op de Oosvaarders Plassen vinden...
Yinnar schreef:Sprintje schreef:Vol verbazing heb ik dit topic door gelezen. Ik vind het écht bizar dat mensen zo gemakkelijk over het doden van dieren denken. We hebben een probleem: dan werken we niet aan de oorzaak of duurzame oplossing: nee joh we knallen die beesten gewoon neer. Dat is de oplossing voor alles....![]()
Vóórdat je naar zo'n drastische maatregel grijpt moet je in mijn ogen eerst ALLE anderen mogelijk maatregelen onderzoeken.
Toen wij hier kwamen wonen liepen er ook genoeg zwervers. Wij hebben ons best gedaan deze te vangen en te laten castreren en steriliseren (ja regelmatig ook op eigen kosten). De grote grap is dat we nu na vijf jaar helemaal geen zwervers meer zien hierIn dit hele gebied wordt het beleid van afvangen en castreren steriliseren uitgevoerd, en dat werkt!
Aan alle mensen die overlast ervaren van katten: dit zijn juist vaak de katten van eigenaren als ik het zo lees. Mensen die in de woonwijk wonen. Dát probleem is een heel andere dan het zwerfkatten probleem in de buitengebieden en zal niet met afschieten verholpen worden. Om die problemen op te lossen zullen mensen op een respectvolle manier met elkaar moeten communiceren om tot een oplossing te komen die voor alle partijen werkt. Dat schijnt soms erg lastig te zijn.
Niets aan toe te voegen. Je verwoordt precies wat ik denk.
Afschieten lost het probleem niet op.
Jis_ schreef:Er zijn katten die dat zeker wel doen. Jouw katten zijn gewend aan konijnen die rond hupsen in huis, is wat anders dan een kat die dat niet kent.
Wij hadden bij mijn pa vroeger zo'n jager die wel eens met een wild konijn thuis kwam.
Agossie schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen en dat ga ik niet doen ook. Ik zie wel veel reacties van mensen die vóór het afschieten van katten zijn. Ik denk niet dat ik vrienden met deze mensen kan zijn.![]()
Ik heb getekend en ik hoop dat héél veel mensen dit ook gaan doen.