werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:25

Omdat ik wou weten hoe iets uiteindelijk op je bord (kan) belanden. Ik ben van mening dat als je vlees kan eten, je eigenlijk ook hoort te weten waar het vandaan komt :) Daarbij was het ook reuze interessant om te zien. maar dit is offtopic

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:26

Ik vind het niet interresant, maar walgelijk... :(
(vegaknakker hier :D )

Edit:
t meeste vlees gaat idd dus naar de slagerij, maar als je daar hebt gekeken kun je
gelijk ook even een kijkje nemen bij de foie grass (schrijf ik goed?) en de bio-industie boederijen.
DAT is pas gezellig! :')
Laatst bijgewerkt door onbarefeet op 27-04-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:26

hoe weet je dat als je er nog nooit bent geweest? :)) :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:31

Geen enkel paard kiest voor zo'n Bucking Life, dat is wat de mensen er van willen maken.

Mensen die die rodeo's "leuk" vinden moeten maar eens verder op Internet zoeken... niemand gelooft toch ECHt dat de best bokkende rodeo paarden, met geweldige lauwerkransen, voor hun beste prestaties, een fijn thuisleven gaan leiden?
Net zo min als die ren en drafpaar den....In Nederland kan een ex draver nog wel een soort van toekomst krijgen. Maar over het algemeen is dit afgelopen.
Wie dit wel gelooft, moet maar eens wakker worden.
Dat er genoeg meiden zjn die zo'n ex-renner/draver van Duindigt nog een leuke kans willen geven is alleen maar toe te juichen. Somigen ook met groot succes!
Gelukkig hebben we in Nederland geen ja en nee cultuur dus is dsan alles maar geoorloofd?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:36

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:37

Tjah, ik vind er niks walgelijks aan :+ maar dat ben ik :P zal op jouw leeftijd er wel hetzelfde over hebben gedacht :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:37

Ik neem dan aan dat jij ook geen vegetariër/veganist bent he? :+
Dat heeft niks met mijn leeftijd te maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:38

Ik ook niet hoor lifaya; ik zie een lekker stukje vlees :9
Ook genoeg vegetariërs die het slachten geen enkel probleem vinden; snellere dood kun je als paard niet krijgen :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:40

Getver :r
Varkens, biggetjes, schapen (skappievlees :') ), koeien, afgedankte paarden :r
Nee, getver getver getver.
Daarbij helpen we door vlees eten ook nog eens de 3e-wereldlanden de oliebol in... :(
Ik dus niet :+ :Y)

Edit:
oliebol = sh*t :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:41

terpentijn schreef:
Geen enkel paard kiest voor zo'n Bucking Life, dat is wat de mensen er van willen maken.

Mensen die die rodeo's "leuk" vinden moeten maar eens verder op Internet zoeken... niemand gelooft toch ECHt dat de best bokkende rodeo paarden, met geweldige lauwerkransen, voor hun beste prestaties, een fijn thuisleven gaan leiden?
Net zo min als die ren en drafpaar den....In Nederland kan een ex draver nog wel een soort van toekomst krijgen. Maar over het algemeen is dit afgelopen.
Wie dit wel gelooft, moet maar eens wakker worden.
Dat er genoeg meiden zjn die zo'n ex-renner/draver van Duindigt nog een leuke kans willen geven is alleen maar toe te juichen. Somigen ook met groot succes!
Gelukkig hebben we in Nederland geen ja en nee cultuur dus is dsan alles maar geoorloofd?

Het is maar waar je op zoekt natuurlijk, stikt van de gekleurde filmpjes en sites. Als ik de foto's van lifaya op zoek, dan zie ik hele mooie dingen :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:42

Lifaya heeft foto's?
Waar dan? :o

rosaprinces

XEefjuhX schreef:
Daarbij helpen we door vlees eten ook nog eens de 3e-wereldlanden de oliebol in... :(

Edit:

mee eens!
ik zag je filmpje; schrok me rot bij dat witte paard!

vuurneon

XEefjuhX schreef:
Lifaya heeft foto's?
Waar dan? :o

Als je in haar berichten zoekt, zul je hele mooie foto's van de rodeo vinden :) Zij was er écht bij.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:43

rosaprinces schreef:
XEefjuhX schreef:

Edit:

mee eens!
ik zag je filmpje; schrok me rot bij dat witte paard!

Stond ook schokkend bij he :+
Wees blij dat je het hoofd niet zag toen het pistool er tegenaan werd gehouden... :r
Is niet geschikt voor kleine kindjes en emotionele mensen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:51

[BEU] USA - Kansas, 3 maanden
Hier in dit topic (even op mijn geplaatste berichten kijken!) kun je een hoop rodeo foto's vinden. Heb er op 3 gefotografeerd :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:31

terpentijn schreef:

Als je de informatie van het internet zo hoog inschat, kun je misschien wat minder eenzijdig gaan zoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=bbjkUMIwEfE

http://www.youtube.com/watch?v=_dW_htMSjgU

http://www.youtube.com/watch?v=qZppOUiN7PY

http://www.youtube.com/watch?v=IpXm5BMA4uk

En als je de informatie van het internet niet geloofd, dan misschien iemand die er geweest is. En als je het dan nog echt met eigen ogen wilt zien, dan spendeer er een reisje Amerika aan.

Dat paarden niet kiezen voor een bucking life is natuurlijk complete rubbish. Ze worden ervoor gefokt, maar hebben ze geen talent of geen drive, dan bokken ze niet. Het bokken kan niet worden aangeleerd, dat hebben ze in zich of niet. En bokken ze niet, dan worden het rijpaarden. Hebben ze het talent en de drive wel, gaan ze een lang en gelukkig leven tegenmoet. Van meedoen aan wedstrijden, 8 seconden bokken per run, soms een run per wedstrijd, tot ver in de jaren twintig van hun leven.

Maar goed, als jij in je hoofd hebt zitten dat het allemaal leugenpraatjes zijn, de paarden een slecht leven hebben, kunnen we hier ons best doen om je ervan te overtuigen, tot je doordringen doen we toch niet. De vergelijking met dravers in Nederland slaat helemaal nergens op, doorgaans komt men daar pas na een heel trainingsproces achter dat de paarden niet voldoen, dan hebben ze doorgaans al een keer voor de kar gestaan.

Op bokken valt niet te trainen. Paarden leren om te bokken gaat niet lukken. De paarden zullen gerust getest worden, en voldoen ze niet, gaat men daar niet mee door. Dus 1-2-3 jaar meedraaien ("leren bokken") en dan worden uitgerangeerd zal niet zo vaak voorkomen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:36

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 12:26

Minder?

Komaan, dan heb je oogkleppen op voor alle praktijken die 's nachts in de reining gebeuren of hoe de 'toppaarden' in de juming getraind worden om nog net dat iets hoger te springen

Hier ben ik het niet helemaal mee eens want dit is dus niet overal zo.(oké bij de rodeo gaat het er ook niet altijd zo slecht aan toe) wij hebben een fokkerij ( KWPN springgericht) en we fokken om zo maar te zeggen niet de slechtste paarden en wij trainen ze op basis van beloning en vertrouwen. Vertrouwd het paard je niet doordat je hem pijn doet doordat er een balk was gevallen, dan gaat ie echt niet het pacours rond! Dan is ie skijt benauwd als ie een hindernis ziet. En ik denk dat wij niet de enige zijn

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:15

Gatverdamme, wat een walgelijke filmpjes. Ben er helemaal misselijk van.

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 14:28

[quote="forest11"]Minder?

Komaan, dan heb je oogkleppen op voor alle praktijken die 's nachts in de reining gebeuren of hoe de 'toppaarden' in de juming getraind worden om nog net dat iets hoger te springen

Hier ben ik het niet helemaal mee eens want dit is dus niet overal zo.(oké bij de rodeo gaat het er ook niet altijd zo slecht aan toe) wij hebben een fokkerij ( KWPN springgericht) en we fokken om zo maar te zeggen niet de slechtste paarden en wij trainen ze op basis van beloning en vertrouwen. Vertrouwd het paard je niet doordat je hem pijn doet doordat er een balk was gevallen, dan gaat ie echt niet het pacours rond! Dan is ie skijt benauwd als ie een hindernis ziet. En ik denk dat wij niet de enige zijn. Het paard springt dan wel hoger, maar zo is de sport niet bedoeld en als hij al het pacour rond gaat, gaat dat niet op de manier zoals het moet

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:55

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:38

Cassidy schreef:
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Zitten stukken in van de eerder gelinkte films, en wat extra info.

http://www.youtube.com/watch?v=EKbV3l2GZd8

Ik heb maar 3 minuten van t filmpje gezien :')
Maar wel genoeg om te zeggen dat de meeste rodeo's écht geen dierenmishandeling zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:41

Liever het hele fimpje afkijken. Er komen dierenartsen aan het woord die toch echt geen potje staan te liegen voor de camera, maakt niet uit hoeveel inkomsten daar vanaf hangen.

En zoals de fokkers van de Bucking horses al zei: het is hun inkomen. Dus een paard die niet goed in zijn vel zit en niet optimaal presteert, is een reden voor de organisatie van de rodeo om de volgende keer het paarden en stierenmateriaal ergens ander vandaan te halen. Dus lopen ze daardoor inkomsten mis. Dus zorgen ze voor optimale verzorging, omdat ze daar hun inkomen uit halen. En als iemand dat exploiteren wil noemen, dan mag dat van mij :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:44

Sorry, ik ben te lui om het hele fimpje te kijken :') en ik heb ook wel andere dingen te doen :j
Maar ik vind het wel een goed filmpje voor alle penny's hier met hun: Zieluuuug ;( (of) Dierenmishandeling :r
:+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:52

Het hoeft ook niet nu meteen. Het probleem is dat je niet de enige bent die geen tijd denkt te hebben om het hele fimpje af te kijken :D