Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barmat schreef:@Alane: kinderen zijn weliswaar de toekomst, maar ik vind niet dat KB daarvoor als excuus moet gelden. Zoals ik in eerdere posts al zei: Liever zie ik het geld besteed worden aan goed onderwijs (dus ook voor kinderen en de jeugd), ouderenzorg (m.a.w. dat diezelfde "toekomst" goed betaald wordt, meer tijd voor ouderen / meer personeel), gezondheidszorg en/of chronisch zieken.
pharagirlke schreef:Barmat schreef:@Alane: kinderen zijn weliswaar de toekomst, maar ik vind niet dat KB daarvoor als excuus moet gelden. Zoals ik in eerdere posts al zei: Liever zie ik het geld besteed worden aan goed onderwijs (dus ook voor kinderen en de jeugd), ouderenzorg (m.a.w. dat diezelfde "toekomst" goed betaald wordt, meer tijd voor ouderen / meer personeel), gezondheidszorg en/of chronisch zieken.
en waar ga jij personeel halen als er geen kinderen meer komen?
Alane schreef:@Barmat: KB is bedoelt om de lasten van de ouders te verlichten, een soort gelijk trekken van lonen tussen de arbeiders die hetzelfde inkomen hebben en de 1 heeft wel kids de andere niet..... kids zijn de toekomst zijn geen excuus voor KB, maar als men gaat roepen paardenbijslag of hondenbijslag... is dat het verschil tussen jouw paard en mijn kind.
kinderen zijn de toekomst, maar brengen veel kosten met zich mee, inkomsten belasting blijft gelijk bij stijgende kosten... en dat hebben een aantal landen al vroeg herkent... heb gelezen dat Frankrijk een van de eerste landen was die ermee begonnen is....
een leuke vergelijking van de hoogtes van kindergeld in verschillende landen, onderaan de pagina.
KB per land
Alane schreef:vwb Duitsland... kapitalen bijbetalen voor tandarts (kids moesten een beugel) is in Duitsland gratis.
pharagirlke schreef:Vjestagirl schreef:En waar jij dan weer overheen leest is dat ik ook al 2 keer gezegt heb dat je prima kinderbijslag kan krijgen in situaties waar je zelf niets aan kunt doen. Zoals ziekte, zoals arbeidsongeschiktheid etc. Maar dat ik het belachelijk vind dat we betalen voor gezonde mensen met een prima baan, die er zelf voor kiezen om kinderen te krijgen en dan ook nog geld toe krijgen. Je kiest er toch zelf voor.
Ik kan ervoor kiezen om een auto te rijden, of om het niet te doen. Maar k moet de auto zelf betalen. Terwijl ik vind dat ik daar ook wel geld voor mag krijgen. Want hij moet onderhouden worden, nieuwe banden, APKtje, benzine moet erin. En het is goed voor de economie, want al dat geld gaat direct huppa weer terug, inc alle belasting die ik erover moet betalen.
wederom; zo lang het niet wettelijk is om kinderen te verkopen, kan je het niet vergelijken met iets dat je wel mag verkopen.
Sinds wanneer zijn kinderen luxe goederen?
kinderen zijn nodig voor de toekomst, om te zorgen voor jou en mij als wij later oud zijn.
Als niemand "fokt" zal het snel gedaan zijn met onze goede zorg sector.
Vjestagirl schreef:Kinderen zijn luxe goederen sinds je ze niet nodig hebt om te overleven, en je er voor kunt kiezen om ze wel of niet te krijgen.
En volgens mij lees jij NOGSTEEDS over de bovenste alinea heen.
Vjestagirl schreef:Auto's doen vanalles voor de maatschapij. Misschien niet uit zichzelf, but than again, dat doen kinderen ook niet.
En ik vind het prima als mensen besluiten om kinderen te krijgen. Maar dan wel op eigen kosten. Ik vind het onzinnig dat je een fokpremie krijgt van de staat. Als je het zelf niet kan betalen om kinderen te onderhouden dan moet je ook geen kinderen krijgen. Als je ze prima kan betalen maar arbeidsongeschikt wordt en na allerlei luxe dingen op te geven (paard, vakanties etc) nogsteeds niet kan betalen om je kinderen te onderhouden, dán verdien je kinderbijslag.
Daar staat wel tegenover dat alle opleidingen gratis moeten zijn (hoewel ik vind dat je niet moet vergeten dat je nu ook maar 10% van de kosten betaald) naar mijn mening en kinderdagverblijf nagenoeg gratis zou moeten zijn.
En ja, dat is heel erg banketstaaf. Maar ik krijg ook geen premie omdat ik kinderloos blijf, en mijn kinderen dus nooit vandaaltjes zullen worden, geen politie nodig hebben, geen scholing nodig hebben, geen ziekenhuis, geen openbaar vervoer, er geen wegen voor ze uitgebreid hoeven te worden, geen voorlichtings programma's over weet ik veel wat opgezet, helemaal niets. Ik vind dat ik best een kinderloosheids premie mag ontvangen, omdat ik de staat op heel veel andere punten niets kost.
En ja, ik heb iemand nodig om voor me te zorgen. Op het moment wordt er MEER dan genoeg gefokt in Nederland, en 60% gaat nogsteeds naar het VMBO en kan dus een opleiding doen om in de bejaardenzorg te komen. Daar komt bij dat ik stiekem mijn eigen plan van mensen uit Afrika ed. laten komen voor een periode van een paar jaar in ruil voor een goede opleiding nogsteeds erg goed vind.
Ps: ik ga er stiekem toch wel van uit dat ik de 80 haal hoor... 60 jaar is niet zo lang.