Mag Boran even jullie aandacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

se7entje

Re: Mag Boran even jullie aandacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:11

Ik snap niet dat een hond om zo'n l*llig iets in beslag genomen kan worden en sterker nog, afgemaakt kan worden.
Als je dan niet zo goed in de buurt ligt kunnen ze er zo met z'n allen voor zorgen dat je je hond kwijt raakt, belachelijk !!!
Blijf duimen voor Boran, dit kan niet waar zijn !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:12

jaa er is nieuws!!!

Onze Advocate is: Mevrouw J.A. Kazzaz- de Hoog uit Den Haag.
Ze heeft zich 100% ingezet en haar pleidooi was zeer duidelijk en goed.
De rechter was eenzijdig en luisterde niet naar haar of mijn verhaal.
Later heeft de rechter ons verhaal en de bijhorende schrijven van gedragstherapeuten nogmaals gelezen en heeft zijn mening veranderd.
Hij heeft eigenlijk gelijk gegeven dat Boran ook positieve kanten heeft en niet alleen negatieve zoals:
Als een hond in de vangstok bijt en niet zijn belager is dit eigenlijk heel positief en niet zoals de tester schreef: "negatief".
Dat Boran de "pop" niet aanviel en als "niet agrssief" beschreven stond bij deze enigste test.
Dat het oordeel niet op één test kan worden gebaseerd en rust zeer belangrijk is voor Boran en zijn omstandigheden, blaffende honden, in de kennel etc. zeer prikkelverhogend werken.
Dat ondanks de hoge prikkel hij toch rustig bleef en niet in oerdrift kwam.
De rechter int nu advies van de Universiteit van Utrecht waar hij getest zou kunnen worden. Afhankelijk wat hun gaan doen en indien ik erbij moet zijn moet de Universiteit laten weten.
Het negatieve van vrijdag is omgeslagen naar een positieve kant.
Wij zullen blijven vechten voor Boran, onze makker/rakker

wat super zeg!!laat het waar zijn dat boran vrij komt!!lekker naar zijn baasjes...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:19

GELUKKIG !!!
Was al erg bang dat het helemaal de verkeerde kant op zou gaan met het afschaffen van de rad, ben er heel blij mee maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat nu alle honden vogelvrij zijn verklaard, gewoon zorgen voor betere tests en een betere begeleiding.
Nog ff blijven duimen dat het ook echt goed afloopt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:31

Als ik het tweede verhaal lees, dat volgens mij geschreven is door de baas van de hond, vraag ik mij af: Hij zegt in het verhaal:
Citaat:
Bij de bushalte stond/zat ook een ned. man die bloeide aan zijn hand(later bleek dat hij zijn hand had uitgestoken).

Had hij de hond dan los lopen? Was hij zelf niet bij de hond toen dit gebeurde maar kwam hij aanlopen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:26

alles is geschreven door de eigenaar...

en ja hij had de hond vast,maar het is heel snel gegaan,die vrouw begon te gillen toen ze de hond zag,en ws heeft die andere man,de hond weggeduwd,aangeraakt...dat weet ie niet,alleen die had een schaafwondje aan zijn hand,bleek later toen hij terug kwam om te kijken hoe het met hun ging...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:17

Ik vind het wel een warrig verhaal. Ik ben het ermee eens dat Boran niet meteen afgemaakt hoeft te worden. Wel denk ik dat het bijzondere aandacht verdient, want kennelijk hapt deze hond toch wel. En dat kan natuurlijk niet als je met je hond over straat loopt.
Ik weet dat mijn hond niet de allervriendelijkste hond is, dus ik zal hem ook zeker niet zomaar overal mee naartoe nemen. Niet alleen uit veiligheid voor de mensen, maar helemaal voor de hond....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:02

ik denk ook dat deze meneer zijn lesje wel geleerd heeft Lachen

maar boran verdiend hiervoor niet de doodstraf

maar ik weet dat donnie ook niet gediend is van aanraken door vreemden,maar die laat ik dus echt niet meer uit de auto in nederland,zou het mezelf dus echt niet vergeven,en niet mee kunnen leven als die in beslag genomen zou worden...

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:49

Wat een grote klere onzin!!
Ik doe mijn examenjaar in honden gedrag nu en het is de grootste onzin die ik heb gehoord!
Als een rottweiler echt zou bijten, dan zet hij z'n kaak vast, hier kan de hond niks aan doen, het is gewoon zo.
Maar echt, slaat helemaal nergens op!
Ik heb ook getekend! Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:52

Mellanii schreef:
Als een rottweiler echt zou bijten, dan zet hij z'n kaak vast, hier kan de hond niks aan doen, het is gewoon zo.

Ik dacht juist dat dát achterhaald was......

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:38

Diablo schreef:
Mellanii schreef:

Ik dacht juist dat dát achterhaald was......

Een rottweiler klemt niet hoor hij heeft wel de meeste kaakkracht, als hij echt bijt ben je echt wel gewond!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:29

Ik wist heel dit verhaal niet!
Ik vind het zeer sneu voor de hond zo lang zonder zn baasje.. ik heb dus ook getekend

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:15

Ze klemmen wel hoor.
Kunnen ze zelf niks aan doen, de kaak gaat pas los na een paar minuten, net zoals de american stafford

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:20

Mellanii schreef:
Wat een grote klere onzin!!
Ik doe mijn examenjaar in honden gedrag nu en het is de grootste onzin die ik heb gehoord!
Maar echt, slaat helemaal nergens op!
Ik heb ook getekend! Lachen

ik denk ze bedoeld en correct me if im wrong dat als je echt gebeten wordt door een rottweiler dat je niet klaar bent met een pleister

even een verhaaltje van mijn kant om mijn punt wat licht te geven

wij hebben thuis ook een rottweiler gehad (meerder maar dat maakt nu even niks uit) een schat van een beest maar toen hij aan het stoeien was met de hond van de buren liepen de gemoederen te hoog op en hij scheen de hond van de buren gebeten te hebben ?(2kleine hondjes van de buren in onze tuin net verhuisd)

hond naar de dierenarts(de zelfde als ons godzijdank) waar de dierenarts dit meteen uit de buurvrouws hoofd gepraat heeft want: de hond van de buren had zo'n mega wond dat er geen eens een hechting in paste Koe de dierenarts zei ook als ie echt gebeten had dan was ie doormidden geweest(was een erg klein hondje) hij was meer tegen de tand van onze hond aangelopen

bij dit soort hond wordt alles zo onterecht onder een vergrootglas gelegd

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:37

ik heb zelf 3 rottweilers en ben een paar jaar geleden door 1 gebeten,flink gebeten...en die liet gewoon los hoor,dat kaakklemmen is helemaal niet waar...broodje aap verhaal...

en nee niet mijn hele hand was er meteen vanaf,ook dat is onzin,wel wat hechtingen mogen halen,dat wel...onverdooft...en een hand die 4x de dikte werd als normaal,en ik dacht echt dat elk botje in mijn hand gebroken was,zo hard beet ie..

maar kaakklem,

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:21

Sorry, maar als hondeneigenaar ben je helemaal verantwoordelijk voor het gedrag van je hond. Dat is nu eenmaal hoe de maatschappij vandaag in elkaar zit, er is weinig begrip nog voor dieren, en wie nog dieren wil houden, moet dus zorgen dat ze daar heel goed in zijn.

Deze hond haalde 2 keer uit in het openbaar, waarbij de baasjes te laat of zelfs niet konden ingrijpen. Het eerste incident is simpele onbeleefdheid, het tweede alweer een stapje verder... Ik zie dus zeker reden voor ongerustheid.

Maar de stappen die ondernomen worden zijn idd onzin: beest uit zijn omgeving en dan die test...

Sja dubbel... Voor mij hoeft zo'n dier niet dood, maar ik hoop dat de baasjes ook goed inzien dat dit allemaal niet had hoeven gebeuren als ze zelf meer verantwoordelijkheid hadden genomen.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:48

mm dan heb ik het fout mijn exuces Lachen
Maar vele vechthonden hebben het wel

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:09

Volgens mij is dit een angst bijter, en dus wel degelijk gevaarlijk.

Ik vind dat de eigenaar de bijtincidenten probeert te bagitaliseren.....en daardoor het probleem ontkent. Sterker nog, hij legt de schuld bij de boodschappentas en de man die zijn hand uitstak.

In deze vind ik de eigenaar dan ook gevaarlijker dan de hond. Ik heb 15 jaar een angstbijter gehad en ik ben altijd zeer voorzichtig met hem geweest en altijd uit de buurt gehouden van vreemde mensen. Ja, hij "snapte" alleen, beet niet door. Maar dat neemt niet weg dat hij dus wel degelijk gevaarlijk was!

Niemand behoort last te hebben van mijn hond. Ik snap werkelijk niet waarom dat beest geen muilkorf om heeft gehad.

Maar goed, andere baas zal wonderen doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:39

ik heb hier een rottweiler die echt niet bang is,maar gewoon niet blieft dat ie aangeraakt wordt door een vreemde en zegt dan ook hap...

dus hoeft absoluut geen angstbijter te zijn...snap zelf niet waarom mensen altijd zo nodig aan en vreemde hond willen zitten...maar oke..dat zal er allemaal wel bij horen..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:48

Hier zaten mensen niet zomaar aan een vreemde hond...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:53

jawel..dat deed die man wel...

die hond deed niets,vrouw ziet die hond en gaat krijsen,en de hond deed nog steeds niets,en meneer die ook in bushokje zat,wilde of de hond aaien óf wegduwen,dat is dus niet bekend,feit is dat de man wel zijn hand ZELF heeft uitgestoken naar de hond,en dat heeft die man ook toegegeven...de hond zelf heeft van te voren geen agressie oid getoont...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:54

Vreemde mensen hoeven zeker niet aan honden te zitten, maar goed, feit blijt dat kindjes het wel eens onbezonnen doen. Dan moet jouw hond toch wel in zoverre betrouwbaar zijn dat hij niet hapt of bijt.
Doet hij dat niet, hoeft hij van mij echt niet meteen afgemaakt te worden (ik heb zelf zo'n hondje), maar kijk dan niet raar op als je hond van de straat wordt gehaald.
Zo'n hond hoort gewoon niet in een drukke omgeving thuis als hij bijv. niet gemuilkorfd is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:56

En Fem (Kimmie), eigenlijk vind ik wel dat een hond niet meteen hoeft te happen als iemand eens een hand uitsteekt. Dat kan gewoon niet als je in een omgeving bent, met die hond, waar meerdere mensen zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:19

maw eigenlijk gewoon geen honden meer in het openbare leven,waar meer mensen lopen en leven,dit kan mijns inziens nl iedere hond overkomen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:34

kimmie261 schreef:
jawel..dat deed die man wel...

die hond deed niets,vrouw ziet die hond en gaat krijsen,en de hond deed nog steeds niets,en meneer die ook in bushokje zat,wilde of de hond aaien óf wegduwen,dat is dus niet bekend,feit is dat de man wel zijn hand ZELF heeft uitgestoken naar de hond,en dat heeft die man ook toegegeven...de hond zelf heeft van te voren geen agressie oid getoont...

Die eigenaren beweren zelf netjes met deze man te kunnen praten maar, met AL DEZE HEISA, hebben ze hem niet eens gevraagd wat er gebeurd is?
Waarom vind ik dat nou vreemd?
Is het dan wel zeker dat de hond niet eerst wat deed en toen de vrouw ging krijsen?
Ik zeg maar wat, maar ik vind het zeer eenzijdige berichtgeving...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:04