nieuwe hype?je paarden slaan ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiill_

Re: nieuwe hype?je paarden slaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:35

Ik snap niet dat er mensen zijn die dit leuk vinden of kunnen doen of ernaar kijken??? dan moet je toch een zieke geest hebben ofniet dan?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:36

Billy schreef:
Nee, maar ik denk dan ook maar zo dat deze paarden zich niet zomaar laten breken, en wel waardigehid houden.
Ik snap sowieso niet waarom mensen bijv Criollo's op die manier willen invoeren. Zoek dan een exemplaar wat normaal met mensen opgegroeid is.
Ik denk trouwens dat het trauma van zo'n reis groter is dan van zo'n kerel 10 min op je rug....

Ben het ook met je eens, het is in beide gevallen 3x niks. Waardigheid waarschijnlijk nog wel, maar vertrouwen in hun berijder... denk het niet. En dat is echt geen 10 minuten hoor, die gaan door tot het paard doet wat ze willen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:41

vertrouwen kun je later weer opbouwen.
Ik denk dat het bij de cowboys en indianen voor Pat Parelli net zo toeging Knipoog
Maar heel eerlijk gezegd ben ik wel blij met mijn kleine man die me vertrouwt en die ik in alle rust kan beleren Ja

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:45

Billy schreef:
Ik denk dat het bij de cowboys en indianen voor Pat Parelli net zo toeging Knipoog
Maar heel eerlijk gezegd ben ik wel blij met mijn kleine man die me vertrouwt en die ik in alle rust kan beleren Ja

Das ook weer zo en van de cowboys en indianen zou ik ook niet verbaasd zijn als het op een bijna identieke manier ging. Maar dan hoop je dat ergens nog op het onbeschaafde plaatje te kunnen gooien, en dat het nu in de 21e eeuw toch eigenlijk niet meer nodig zou moeten zijn....

Geniet lekker van je kleine menneke!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:46

Billy schreef:

En aangezien we niets bijgeleerd hebben sinds die tijd... Keuren we dit soort methodes maar goed?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:48

Ach, ik denk zomaar dat deze mannen ook niet in dezelfde luxe omstandigheden leven als wij hier, en dat het leven en werken voor hun een stuk harder is.
Dan doe je je werk, want je hebt een gezin te voeden, en dan heb je iets minder oog voor het welzijn van je paard Knipoog
Doet ik, ben er erg blij mee Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:01

En zolang er niemand is die hen laat zien dat het ook anders kan, zullen ze terugvallen op de voor hen bekende manier. Er zou eens iemand moeten gaan pionieren daar eigenlijk....

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:07

Candy_x3 schreef:
jah, als het wilde paarden zijn, die zo zadelmak worden gemaakt heb ik er geen probleem mee, maar wel als ze dat zouden doen met goed beleerde paarden..

Maakt voor mij geen enkel verschil. Zo ga je gewoon niet met dieren om, punt.

Cultuurverschil, gewoonten, wild paard, het zal me allemaal m'n reet roesten, dit is gewoon fout!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:34

Yinari schreef:
Candy_x3 schreef:
jah, als het wilde paarden zijn, die zo zadelmak worden gemaakt heb ik er geen probleem mee, maar wel als ze dat zouden doen met goed beleerde paarden..

Maakt voor mij geen enkel verschil. Zo ga je gewoon niet met dieren om, punt.

Cultuurverschil, gewoonten, wild paard, het zal me allemaal m'n reet roesten, dit is gewoon fout!

nee, dat is niet fout.. hoe wij met onze paardjes dressuur gaan rijden is fout Clown
oké, ik vind dat het er ook een beetje over gaat.. maar ik vind dwangmatig lekker schuinlopen veel fouter.. hoopt dat ze niet heel bokt tegen haar krijgt Sorry, maar zo denk ik er nu eenmaal over, al moet ik toegeven dat ik het soms wel iets over vind.. maar ik zie een paard liever zo 'wild' dan helemaal gebroken.. *.weet niet hoe ik het anders moet zeggen.*
ik keur dit niet goed!! dat hoor je mij zeker niet zeggen, maar ik vind dressuur even erg, en misschien zelfs erger

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:27

De dressuur waarbij paarden in een gedwongen houding lopen is ook mijn ding niet, ben ik helemaal met je eens Ja.

Maar dat was hier de discussie niet, en ik vind niet dat omdat het één erger is het ander dan maar goed te keuren is. Als je het paard liever nog 'wild' ziet is dat prima. Maar hier zit er een één of andere malloot op die het dier continu slaat en dus in paniek maakt. Ik zie daar he-le-maal niets goeds in

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:49

Voor de lol een paard slaan , sommige mensen ..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:44

Wow Wow! wat kunnen die mensen zitten zeg!! Mijn complimenten.

Volgensmij heeft dit alles te maken met het breken van het paard. Meer niet..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:45

Ben het trouwens volledig met Candy_x3 eens. Ja

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:47

het gaat hier om wilde paarden!maar dan ook echte wilde paarden,dit is hun manier om ze zadelmak te maken,ik zie het al voor me,kijk je naar groeten uit de rimboe,en dan zie je tussen de geiten kudde iemand zijn paard longeren haha.
ow ja en ze slaan ze om ze voorwaarts te houden,om te voorkomen dat ze achterover gaan!
overigens zien deze paarden er goed uit,in sommige landen is dat wel anders!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:02

Hoi. ik wil ze wel kijken, maar ik ben bang dat ik me de pestpleuris schrik Gaaaap Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:20

Afgezien van het feit dat het inrijden van paarden in dergelijke landen niet zo zachtzinnig gebeurt en er een macho cultuur heerst waardoor je het ook zo snel de wereld niet uitkrijgt, zijn vooral het eerste en het tweede filmpje opgenomen tijdens een officiele rodeo. Vooral het tweede filmpje: het paard heeft duidelijk geleerd om van de ruiter af te komen als hij zich achterover laat klappen.

Tijdens Amerikaanse Rodeo's gebeurt er niets anders. Sterker nog, goede bokkers zijn veel geld waard en worden speciaal voor de rodeo's gefokt. Ze moeten tijdens een rodeo even uit hun dak (en sommige paarden hebben er duidelijk plezier in) en mogen de rest van hun leven op de wei slijten.

Voor topics over rodeo's moet je hier even kijken:

[LN] waarom is dit nog steeds een number one sport in Amerika ?

[LN] rodeo (schokkend)

[WN-AM] is rodeo nou wel of niet zielig?!

[PP] wat vinden jullie nou van.....

En om te laten zien dat het er niet allemaal even hard aan toegaat (al zal menigeen ook deze ruiter te hard met zijn paard vinden omgaan)

[NH] Martin Hardoy-Argentijnse Paardenfluisteraar

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:19

Ik heb maar de helft gekeken van het eerste filmpje , dit is vreselijk , als ik hun tegenkom, zullen ze die dag nooit vergeten, stel hufters. Koe

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:16

sorry maar als je opgelet heb zie je dat dit geen rodeo is,de paarden hebben namenlijk GEEN band om hun liezen,wat bij de rodeo dus wel gebeurt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:21

Ze hebben een nummer op hun achterhand, en de titel van de eerste film zegt het toch? Rodeio = Rodeo?
En ik betwijfel of er bij het normaal zadelmak maken/breken zoveel publiek komt kijken.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:29

deze paarden komen uit de heuvels,waar ze gewoon in het wild leven,ze worden dus uit de heuvels gehaalt en geselecteerd,vandaar dat ze een nummer krijgen,bovendien laten mannen zo hun manlijkheid zien door op zo een paard te gaan zitten,een aantal word verkocht en de rest gaat weer terug de natuur in,en dat degene die het filmpje plaats de titel rodeo geeft zegt niks,dit is een jaarlijks festifal

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:34

Ik zal mijn collega even vragen hoe dat zit, die komt uit Argentinie en heeft dit misschien wel vaker gezien. Wat ik weet is dat de band om de buik iets is voor Amerikaanse Rodeo's, of deze in Argentinie gebruikt wordt zal ik even moeten nagaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:36

knooopje schreef:
dat degene die het filmpje plaats de titel rodeo geeft zegt niks,dit is een jaarlijks festifal

En een rodeo is geen jaarlijks feest?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:50

Cassidy schreef:
Ik zal mijn collega even vragen hoe dat zit, die komt uit Argentinie en heeft dit misschien wel vaker gezien. Wat ik weet is dat de band om de buik iets is voor Amerikaanse Rodeo's, of deze in Argentinie gebruikt wordt zal ik even moeten nagaan.

die word dus niet gebruikt,want die zie je duidenlijk zitten!
deze paarden bokken natuurlijk,en die van een rodeo niet,die bokken op de band in hun liezen,die laten ze bokken,deze paarden bokken omdat ze echt wild zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:03

Het is dit soort "temmen" waar mensen als Roberts, Parelli ea hun manier van met paarden omgaan tegenover stellen.

Maar goed, hier zien we dus hoe misschien wel driekwart van de paardenwereldbevolking met paarden omgaat. Ook bijvoorbeeld in Mongolië pleegt men niet dmv een join up ala Roberts of Parelli of Hempfling te werken...Daar is het ook gewoon plaatsnemen, zitten blijven en laten uitrazen, met wat mep en schopwerk erbij.
Het is maar een klein stukje wereld waar mensen redelijk soft met paarden omgaan.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:50

Al is het Rodeo of Temmen het blijft vreselijk en onacceptabel.
Rodeo zelf is ook zwaar sneu, stoer als je op zo'n dier gaat zitten en hem verrot mept? Nee.
Het is pas stoer als je het niet doet. Knipoog