Leed door misbruik van het bit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Leed door misbruik van het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:17

Juist Kim.

N-fotografie; bitloos rijden heeft er niks mee te maken. Stel jij rijd en je paard maakt een megasprong opzij en wij maken op dat moment een foto. Wedden dat het op de foto lijkt alsof jij je paard omtrekt.
Ik zou toch een ander soort opmerking van jou verwachten, vooral omdat je blijkbaar in de fotografie zit en dit soort foto's vast wel eens hebt gemaakt of het nou de bedoeling van de ruiter was of niet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:56

*Heeft eens op het profiel van deze chestnutpony14 rondgesnuffeld.*

Dit is een filmpje van een 15jarige, uit engeland.
Ze beweert 8 paarden te hebben, en er staan ook filmpjes van haar eigen rijden op haar profiel, en haar 2e profiel, chestnutpony15.

Dan weten we tenminste met wat we te maken hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:04

Frappant, en tevens zorgwekkend, dat deze beelden door sommigen worden afgedaan als "momentopnames" en "het valt heus allemaal wel mee".

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:19

Idd, zelfs als je dagelijks 59 minuten en 30 seconden fijn rijdt met bit, maar elke dag die andere 30 seconden waarbij het wél misgaat bij elkaar optelt, wat denk je wel niet wat voor gevolgen dit kan hebben op lange termijn in de paardenmond...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:22

Laat me niet lachen Vork Kom op zeg, paard doet zijn hoofd naar boven door een vlieg *klik* huppa slecht moment te pakken, men plakt er een zielig liedje onder, zoomen even extra in om het 'dierenleed' te laten zien, en daarna laten we wat leuke penny foto's zien van iemand die zonder hoofdstel rijd, we zetten daar een zeer gezellig filmpje onder en huppakee missie filmpje misbruik door het bit is volbracht.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:36

Vind het filmpje nou niet echt aandoen alsof er bij elke foto een vlieg het probleem was. Bovendien vind ik dat er heel veel nogal zware bitten worden gebruikt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:43

Een vlieg was een voorbeeld, zo kan ik er nog veel meer opnoemen. Tuurlijk kunnen er momenten bijzitten die gewoon echt níet kunnen. Maar vind dat altijd zo triest bij die filmpjes, je weet niet hoe het momentopname had kunnen zijn, voor hetzelde geld was het een vlieggevalletje.
Heb ooit wel eens een fotoshoot in wei gehad, had toen een foto gemaakt waarbij het paard zijn hoofd omhoog gooide (hij was gewoon helemaal los) en daarna heel vrolijk weggalopeerde.
Op de foto zag je het wit van zijn ogen en leek het net alsof 5 man hem hadden afgetuigd, terwijl hij heel vrolijk een sprongetje maakte en daarna de wei doorschoot.... Dát bedoel ik met een moment opname.....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:56

Je hoort mij ook niet zeggen dat een momentopname niet vervelend kan uitpakken.

Alleen ik vind dat er op veel van die foto's flink wat scherp ijzer in de mond hangt. En dat er in mijn ogen gewoon veel sprake is van miscommunicatie.

Maar ik denk ook dat zo'n filmpje erg veel averechts effect oproept.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:39

Op dit filmpje stond toch ook een bokker? Nagelbijten / Gniffelen (tenminste, volgens mij heeft deze er al eerder op gestaan en toen dachten een paar mensen het paard van een bokker te herkennen)

Ik vind sommige foto's echt té erg . Tot bloedens toe, kom op zeg....

Maar ander foto's zijn weer net op het verkeerde moment genomen, zodat er ook wel een heel cru beeld ontstaat.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:41

Aranel schreef:
Op dit filmpje stond toch ook een bokker? Nagelbijten / Gniffelen (tenminste, volgens mij heeft deze er al eerder op gestaan en toen dachten een paar mensen het paard van een bokker te herkennen)

Ik vind sommige foto's echt té erg . Tot bloedens toe, kom op zeg....

Maar ander foto's zijn weer net op het verkeerde moment genomen, zodat er ook wel een heel cru beeld ontstaat.

Idd, had ze het bij 2 minuten gehouden, met enkel echt erge beelden, dan was het geloofwaardiger geweest.