Paard met 3 benen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Paard met 3 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:16

toch ook triest, als je dat gaat verzinnen.. daar kan ik niet bij..
Maar nogmaals, iemand met een programma die scherp in kan zoomen?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:18

Wat een foto's!
Ik vind het er nogal paardonwaardig uitzien.

Sorry ik heb geen programma waar je scherp mee kan zoomen, hopelijk heeft iemand dat wel, want ik ben ook erg benieuwd.
het is inderdaad een wat vreemde foto.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:20

Goh wat apart!
Het paard ziet er vrolijk uit, hij zal waarschijnlijk geen 30 worden, maar ik denk dat zo'n paard prima gelukkig kan leven, zeker als ze er zo mee geboren zijn. Paard weet niet beter, en ik denk dat zijn voorbeen ook zeker steviger gaat worden dan bij andere paarden, daar zorgt het lichaam zelf wel voor, dat het gewicht kan worden gedragen. Ik denk ook dat het paard best wel kan rennen en springen, moet je maar eens op animal planet zien wat die geitjes en honden enzo op 3 poten kunnen! Tinkers zijn nu eenmaal erg rustige paarden, de meeste jaarlingen die ik ken liggen heel vaak lekker languit te slapen Ja

Ik heb een aantal jaar frans gehad.. ik zal het even proberen te vertalen..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:23

Ja, graag ook dat stukje waarom ze het nodig vinden hem aan zn benen op zn rug te sleuren :S

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:33

Hier de vertaling (ongeveer), van de langere stukjes. De teksten onder de foto's heb ik nog niet vertaald.
De foto waarbij ze haar omrollen, daar staat alleen bij dat ze alles met zich laat doen, ze houden haar niet op de rug vast, maar rollen haar gewoon om.. Staat verder niet bij waarom..

Nou, hier komt de vertaling van de beginpost:

Paardje is dus een jaar oud geworden Lachen
Citaat:
Een jaar gevuld met geluk, vol ontdekkingen en vol liefde. Het jaar is niet altijd even makkelijk geweest, maar het wordt al een mooie meid. Om dat te vieren, enkele foto's van mij kleine SP. Ik ben niet zo goed in het maken van foto's.

Sinds SP in de weide naast mijn huis staat houdt ze mijn oude merrie Corinne gezelschap. (te veel gras voor de grote alleen)

Mijn kleine SP, voor jou is de toekomst onzeker. Op de lange termijn is het afwachten. Om niet te hard van stapel te lopen wens ik je nu nog een jaartje vol geluk, liefde en goede gezondheid, en ik hoop volgend jaar jouw tweede verjaardag ook op dit forum te kunnen vieren.

Dan zal ik even kijken of ik in de reacties nog iets nuttigs tegenkom Lachen
Kan even duren, sommige woorden moet ik nog even opzoeken Bloos

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:35

hoe kunnen jullie zeggen dat dit zielig is, je kan niet oordelen voordat je het zelf hebt gezien, niet met dit, mischien vonden ze het gewoon leuk om lig foto's te plaatsen, mischien kan die wel rennen, en spelen en verder een normaal leven lijden, ja het is en blijft een vluchtdier maar waarvoor zou hij moeten vluchten, rijden zal niet gaan, als die lekker van ze leven op 3 benen in een weiland kan genieten, waarom niet. als het niet kon denk ik niet dat de eigenaren, die zo op de foto's te zien om het paardje geven, anders hadden ze zoiezo geen paard met 3 benen gehouden, dan hadden ze hem waarschijnlijk niet in leven gehouden. op bokt word soms wel erg snel verordeeld, tewijl ze neit eens weten wat er in de tekst staat! dat dit dierenmishandeling is vind ik te ver gaan!

edit, staat nu de begin post. Zo te lezen houden ze wel van hun paard en zijn hun ook niet zeker van de toekomst, dus kom maar op met je dierenmishandelingpraatjes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:43

De reactie van Karbone:

Citaat:
Ik wens je proficiat, en ook de anderen bij jou. Je hebt zo'n grote verantwoordelijkheid. Ze vertrouwt je helemaal. Ze is zo rustig en kalm. Een ander paard zou zich snel druk maken, maar zij vertrouwt volledig in de mens. Bovendien is de super mooi. Als ze 4 benen had gehad zoals andere paarden dan was ze niet bij jou terecht gekomen. Maar het is de vraag of zij hierdoor een achterstand oploopt op latere leeftijd. Ik hoop dat ze sterk genoeg is. Geef haar een grote knuffel van me.

Schijnt dus dat ze het paard hebben gered, misschien gratis gekregen??

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:46

Denk niet dat ik er over kan oordelen of dit beestje het wel naar dr zin heeft of niet.

Heb de afbeelding ook even zo goed als kan ingezoomd maar t ziet er niet gephotoshopt uit.
Geen rare vervormingen of wazige stukken of zelfs gekopieerde stukken.
Denk dat die hoefafdruk gewoon van de plek is waar ze daarvoor stond met haar voorhoef.

En paardje zal wat vaker moeten rusten door die ene hoef.
VInd nou niet dat ze er ongezond uitziet hoor..dun of vies ofzo.
Lekker leven in de weide slijten met gepensioneerde weide maatjes.
Kan slechter zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 17-06-08 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:46

Hmm, K vind t nogal wat.. en ben ook nog steeds erg benieuwd naar die foto..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:50

Een reactie van de TS:

Citaat:
Karbone, ze heeft geen groeiachterstand, dit lijkt zo omdat de voorhand lager staat, dat komt doordat ze het voorbeen in het midden zet om haar evenwicht te houden. Als ze recht staat is ze niet te veel overbouwd. Het is zeker dat ze niet bij mij zou zijn als ze 4 benen zou hebben. De samenvatting van de geschiedenis kun je terugvinden in mijn profiel (er staat eigenlijk presentatie, ik neem aan dat dat hetzelfde is als profiel, maar daar kan ik niets vinden..)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:59

En nog een reactie Tong uitsteken

Citaat:
Ze vertrouwt het niet. (ik denk dat ze bedoelen dat ze er niet zeker van is dat t paard erg oud wordt) Het besluit staat snel vast als het niet meer gaat. Ze zal nooit een dressuurpaard worden, maar ze galoppeert wel.

Paard kan dus wel galopperen Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 20:00

Da's raar... een driebenig paard dat kan galopperen? Da's knap...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:00

tja.. en wanneer beslis je dan of het niet meer gaat..
wanneer gaat het niet meer, Het gaat zo al niet Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:06

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:09

Ja idd, verschrikkelijk niet? Is dat leedvermaak ofzo?
Snap dat ook niet.. aan de benen op zn rug trekken..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:12

Leedvermaak? Ik vind het eerder een teken van hoeveel vertrouwen dat paardje in hen heeft. En vertrouwen win je niet met leedvermaak Knipoog
Ben eigenlijk wel benieuwd of paardje zo geboren is of niet. Wel tof dat ze paardje nog een leuke tijd op de wei met vriendjes geven. Je moet er tenslotte maar zin in hebben; een 3 benig paardje opvangen, verzorgen enz waarvan je weet dat je het nooit kan rijden en je het binnen aanzienelijke tijd moet laten inslapen...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:27

Misschien een domme vraag, maar zou een protese niet werken, of is dat nog niet uitgevonden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:04

Protheses zijn inderdaad al uitgevonden voor paarden, is laatst ook een topic over geweest, maar ik ben bang dat het bij dit paardje niet werkt, omdat je voor zo'n prothese eigenlijk nog een stuk been moet hebben.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:44

Tsja...over het niet kunnen galopperen, ik ken een paard wat een dusdanig vergroeide hoef heeft (hij loopt in principe op het puntje van zijn hoef, op zijn teen dus) waarbij je in het eerste gezicht ook niet denkt dat hij kan draven en galopperen. Maar hij kan het wel...het ziet er anders uit...maar ik denk dat veel mogelijk is. Er zijn meer beesten die kunnen functioneren op 3 ipv 4 benen. Ik denk dat het inderdaad in principe wel mogelijk is voor dit beestje om te galopperen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 13:01

Laatst bijgewerkt door CoonArt op 18-06-08 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:02

knap! Link die anders naar dat meisje Haha!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:37

Maar bij die prothese heb je nog wel een stuk been nodig.
Die mist echt bij dit paard

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:38

Jaimyliefje schreef:
edit* dit is al helemaal een duidelijk geval dat het niet geshopt is, maar wat er op deze foto gebeurd vind ik echt niet kunnen..
http://www.bellapix.com/STORAGE2/BELLAP ... G_8339.jpg

Eventjes invoegen;
Je weet toch niet eens zeker wat ze daar aan het doen zijn? Het kan idd een teken van vertrouwen zijn, maar het kan eventueel ook zo zijn dat dit paard een poging deed tot rollen en ze 'm daarbij ''helpen'' of dat het op zn rug bleef liggen en dus niet meer weg kon draaien.
Hoe kun je zo snel een ordeel vellen als je er niet bij was? Lachen Niet aanvallend bedoeld, maar niet altijd alles is dierenmishandeling als het er niet perfect uit ziet.

Wel vind ik dat je een paard met 3 benen geen volwaardig leven kunt geven. Ik had voor de optie afmaken gekozen, omdat dit dier nooit meer kan rennen, bokken of lekker kan stoeien. Het speelt altijd met z'n evenwicht. Hij zal hier weliswaar handigheid in krijgen, maar een paard is van nature een vluchtdier. 3 benen zijn daarbij niet ingeprogrammeerd.
Mag misschien erg simpel klinken, maar zo'n leven als dit gun ik een paard niet. Net zoals ik een manege leven een paard niet gun. Lachen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:57

Axel_Clauw schreef:
Ik vind het eigelijk gewoonweg dierenmishandeling.

@ maaikemo, voor een mens is alles even wat luxer en meer ontwikkelt dan voor een paard met 3 benen.

Een hond en een kat missen soms ook wel een pootje. Die redden zich ook prima

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:04

Dierenmishandeling is vergezocht en daar kunnen wij niet over oordelen .deze mensen houden waarschijnlijk verschrikkelijk veel van het beestje met de bste bedoelingen
Persoonlijk zou ik niet willen dat een van mijn paarden zo zijn leven moet slijten
ik zeg dus nee tegen dit soort handicaps bij een paard