Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niisj schreef:Maar volgens mij is dit een American Saddlebred. En die hebben zulke versnelde gangen zoals in het filmpje ...Zodat de ruiter comfi zit.
De saddlebred beheerst 5 gangen. Stap, draf, galop, de slowgait & de rack.
Of misschien is het de Tennesee Walking Horse of de Missouri Fox Trotter ...Ik weet het niet er zijn zoveel gangen paarden ...
Ik weet het niet zeker welke gang dit is dus ook niet welk ras dit zou kunne zijn ...
Op http://www.gangenpaarden.nl vind je veel info & ook veel van die filmpjes ...
ja dat idee dus)
poeniwoeni schreef:kvind het er niet echt gezond uitzien.. paard kijkt ook niet zo heel vrolijk..
MarcoBorsato schreef:kehdra schreef:zoals ik begrijp vanuit die link, zijn deze paarden erop gefokt.
Dan vraag ik me weer af.. hoe lopen ze als ze gewoon in de wei lopen dan?
haha ik zie die paarden al lopen in het land...
Net zoiets als Bonfire die op het weiland zijn galopwissels oefent

smeetjoew schreef:O, wat onnatuurlijk voor een paard! Je hoort 'm echt snuiven. Dit gaat een beetje tegen de natuurlijke gangen van een paard in.
Lara_Silver schreef:Sorry als mijn post ietwat harder overkomt maar ik heb er nogal een hekel aan dat er gewoon altijd mensen zijn die foutieve uitspraken doen over zaken waar ze niks van af weten, en deze uitspraken dan ook doen zonder zich vb. eerst geinformeerd te hebben om te kijken of ze het mischien toch bij het foute eind hebben..
ze hebben allemaal t zelfde, alsof ze tegen een muur aanlopen maar worden opgejaagd, heel creapyA_lette schreef:[
OT: Deze gang is normaal bij dit dier. Ja ze worden erop getraint maar laten wij onze paarden ook niet de benen goed onder de kont zetten ect? Ja? Juist. Zielig? Nee. De dieren worden verder vast wel goed verzorgd.

Lara_Silver schreef:Niisj schreef:Maar volgens mij is dit een American Saddlebred. En die hebben zulke versnelde gangen zoals in het filmpje ...Zodat de ruiter comfi zit.
De saddlebred beheerst 5 gangen. Stap, draf, galop, de slowgait & de rack.
Of misschien is het de Tennesee Walking Horse of de Missouri Fox Trotter ...Ik weet het niet er zijn zoveel gangen paarden ...
Ik weet het niet zeker welke gang dit is dus ook niet welk ras dit zou kunne zijn ...
Op http://www.gangenpaarden.nl vind je veel info & ook veel van die filmpjes ...
Er staat gewoon naast dat het een Paso is.![]()
Ik kan het filmpje nu niet bekijken maar ik heb een vaag vermoeden welke het is. (mijn commentaar is dus gebasseerd op het filmpje waarvan ik denk dat dit het is, so correct me if i'm wrong)
Paso Fino's zijn gangenpaarden, dit is hun versie van tolten. Dit overingens in verschillende snelheden, en niet aangeleerd, een gangenpaard heeft van nature aanleg voor speciale gangen, je kunt een paard simpelweg geen extra gang aanleren. Wel varianten op een reeds bestaande gangen maar compleet nieuwe niet. Het is dus zware onzin dat het slecht voor de botten/gewrichten/en waar jullie het nog meer slecht voor zouden vinden- het is gewoon een natuurlijke gang voor dat paard. (vb. pas maar op dat je niet te veel draaft met je paard dat is slecht voor de botten..ja dat idee dus)
Ze rijden met deze paarden vaak over een 'fino strip' een plaat die de rytmische geluiden van het hoefgetrappel in bepaalde gangen extra goed weergeeft. Sorry als mijn post ietwat harder overkomt maar ik heb er nogal een hekel aan dat er gewoon altijd mensen zijn die foutieve uitspraken doen over zaken waar ze niks van af weten, en deze uitspraken dan ook doen zonder zich vb. eerst geinformeerd te hebben om te kijken of ze het mischien toch bij het foute eind hebben..

.. Als deze paard los zou lopen, zou hij dat echt niet zomaar ff gaan doen..

esperance schreef:Hoe kan dit dan een natuurlijke gang zijn.. Als deze paard los zou lopen, zou hij dat echt niet zomaar ff gaan doen..
Zie je het al voor je? Kom laten we onze pas geboren veulen eens los laten.. Oh wooow, zie daar, wat een mooie gangen heeft hij zeg..

esperance schreef:Hoe kan dit dan een natuurlijke gang zijn.. Als deze paard los zou lopen, zou hij dat echt niet zomaar ff gaan doen..
Zie je het al voor je? Kom laten we onze pas geboren veulen eens los laten.. Oh wooow, zie daar, wat een mooie gangen heeft hij zeg..
echt niet nodig geweest. 
Susanne_ schreef:Hoor dat paard ook hijgen
xDramaQueen schreef:als jullie eens wat meer filmpjes kijken moeten jullie ook luisteren naar de ademhaling van die paardjesze hebben allemaal t zelfde, alsof ze tegen een muur aanlopen maar worden opgejaagd, heel creapy
edit: of t een natuurlijke gang is of niet, ik vind dit echt niet kunnen.
) nodi schreef:Salinero zal toch ook niet uit zichzelf gaan piaferen in het weiland? Dus dan is het ook niet slecht als een paard iets niet uit zichzelf doet?
Voltigeur schreef:nodi schreef:Salinero zal toch ook niet uit zichzelf gaan piaferen in het weiland? Dus dan is het ook niet slecht als een paard iets niet uit zichzelf doet?
Weet je wat het probleem is bij velen? Alles wat er niet uitziet als wat men gewoon is te zien, dat is bij voorbaat al slecht of dierenmishandeling...