moet je zien!!! echt schandalig!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: moet je zien!!! echt schandalig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:51

Nou idd Ja
Zo denk ik er ook over.

@ voltigeur: Thanks Haha!

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:29

KiWiKo schreef:
Sorrie, ik zie hier alleen maar mensen die echt nog geen deuk in een pakkie boter rijden. Vind het ook absoluut niet representatief Lachen

Amen.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:25

In de extreme gevallen zullen er best wel tanden kunnen breken of zenuwen e.d. beschadigd kunnen raken, maar een mens met een beetje verstand gaat niet als een gestoorde zo in die mond rukken en hangen. En ik denk dat dat slaan ook wel meevalt..

Ik neem aan dat ze die 'extreme' gevallen uit hebben gekozen zodat je het beste kunt zien wat een bit aan KAN richten, dus het is ook lang niet bij elke ruiter zo.

Dusja om alle ruiters met een bit over één kam te scheren, denk niet dat dat de bedoeling was van de TS. Rij zelf trouwens zowel bitloos als met bit.

Die ruiters kunnen trouwens wel een aantal springlessen gebruiken..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:40

Nienkeee_ schreef:
denk niet dat dat de bedoeling was van de TS. Rij zelf trouwens zowel bitloos als met bit.

Maar wèl de bedoeling van de filmmaker Ja .

En idd, zie de 'mooie' foto's op de vorige pagina. Als ik de extreme gevallen van bitloos rijden er uit selecteer, kan je het beste zien wat een bitloos hoofdstel KAN aanrichten.

Maar daar worden dit soort filmpjes niet gemaakt, die worden gemaakt om mensen te brainwashen en subjectieve propaganda te voeren voor een bepaalde denkwijze, en dat lukt héél vaak.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:47

Ik rij zelf ook bitloos omdat het gewoon niet anders kan. niks medisch .

Mensen die met bit willen rijden moeten dat zeker doen. ik denk dat ieder van ons wel weet wat het best voor zijn/haar paard is.

Dit filmpje laat de extreemste gevallen zien net als de foto die hier is geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:50

quera schreef:
ik denk dat ieder van ons wel weet wat het best voor zijn/haar paard is.

Daar zet ik mijn vraagtekens bij eigenlijk.
Ik ga er WEL vanuit dat ieder het beste met zijn/haar paard voor heeft, dat wel Ja

Maar er zijn een hoop onbenullen die paarden kopen, neem dat maar van mij aan Ja

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:54

Zo bedoelde ik het Haha!

Lijkt me niet dat je een paard koopt om hem helemaal kapot te maken.
TEnminste dat denk ik dan... ookal weet ik dat sommige mensen daar anders over denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:01

Nope, daar ga ik ook niet van uit Lachen

Maar ik vind dit soort filmpjes altijd zo kortzichtig, zo zwart/wit, en de praktijk is dat helemaal niet.
Een bit is maar een instrument, en niet meer dan dat, net als een bitloze optoming. Met een slof kán een mens veel schade aanrichten, maar er ook een paard weer mee opknappen...
't Is maar hoe je ze gebruikt Lachen