Teken aub de petitie tegen paardenmishandeling in Mexico!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Re: Teken aub de petitie tegen paardenmishandeling in Mexico!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:05

Ik teken niet, ik ben niet tegen het consumeren van paardenvlees. Ik vind het absoluut verschrikkelijk wat op deze filmpjes te zien is. De manier waarop in de VS en Zuid Amerika, en ook in Zuid en Oost Europa paarden geslacht worden, is dieronterend en ook mensonterend (hoe je met dieren en kinderen omgaat verteld inderdaad heel veel over jezelf), maar ik ben niet tegen het slachten van paarden en volgens mij is deze organisatie daar wel tegen. In de VS is bij mijn weten al veel langer discussie over het slachten van paarden, maar die concentreert zich op het feit dat ze geslacht worden en niet op de wijze waarop dat gebeurt. Omdat ik het niet eens ben met de doelstellingen van deze organisatie, heb ik niet getekend, sorry.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:38

Fitch schreef:
Omdat sommige mensen in dat topic zeggen dat paardenvlees minder erg is dan koeien en varkens omdat 't toch allemaal dieren zijn en paarden zelfs vaak beter behandeld worden bij een slagerij ofzo. Maar hier is dus te zien dat dat niet zo is. En deze paarden zitten wel in onze kroketten, als je die eet tenminste.

Okee, nu begrijp ik de link. Al vraag ik mij af of mora oid echt zulk vlees in kroketten enzo stopt, als zoiets uit zo komen zou dat namelijk niet goed zijn voor de reputatie, dus ik denk niet dat je je daar in Nl erg druk om hoeft te maken.
Maar hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat het normaal is wat ze in mexico doen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 11:35

Ik geloof dat ze in de VS en Zuid Amerika niet echt dol zijn op paardenvlees, dus opzich is het niet zo gek dat het vlees verscheept wordt. Er staat duidelijk in de email die ik gekregen heb dat 't vlees wordt gebruikt door oa Mora. Maarja, keiharde bewijzen heb ik niet. Misschien ga ik Mora eens een mailtje sturen...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:59

Fitch schreef:
Ik geloof dat ze in de VS en Zuid Amerika niet echt dol zijn op paardenvlees, dus opzich is het niet zo gek dat het vlees verscheept wordt. Er staat duidelijk in de email die ik gekregen heb dat 't vlees wordt gebruikt door oa Mora. Maarja, keiharde bewijzen heb ik niet. Misschien ga ik Mora eens een mailtje sturen...

En wat wil je in dat mailtje zetten ? Vork

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:24

Fitch schreef:

Helemaal niet zo'n verkeerd idee, wijs ze er maar op hoe er met het vlees wat mogelijk in hun kroketten zit wordt omgegaan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:28

Tja, dikke kans dat ze dat wel weten....
Waar geld verdiend wordt, zijn dierenrechten maar ook mensenrechten vaak van ondergeschikt belang Huilen

ps: wat wel helpt is aandacht zoeken.... evt in de media. Als er 1 ding is waar alle bedrijven bang voor zijn, is het bad publicity!!!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 19:08

Ja, misschien kan ik beter Wakker Dier mailen. Die hebben ook dat onderzoek gedaan naar paardenvlees in snacks.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:05

runderen etc. worden daar net zo slecht behandeld,, vooral de kippen daar.. laatst nog filmpje gezien op www.peta.org
waar pamela anderson dat presenteerde dat ze de snavels tot bloedens toe afknippen en echt de kippen in een hok schoppen, en dan ook ECHT SCHOPPEN.

ik snap zelf het probleem niet waarom een stukje paardenvlees niet kan.. dan zouden koeien etc. ook niet kunnen toch?
dat daar paarden zo behandeld worden is hier niet anders, en ook niet voor runderen en gevogelte.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:08

Moet je je echte naam en e-mail geven? Daar zit ik namelijk niet echt op te wachten, maar wil wel graag tekenen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 21:36

DvdKloof schreef:
runderen etc. worden daar net zo slecht behandeld,, vooral de kippen daar.. laatst nog filmpje gezien op http://www.peta.org
waar pamela anderson dat presenteerde dat ze de snavels tot bloedens toe afknippen en echt de kippen in een hok schoppen, en dan ook ECHT SCHOPPEN.

ik snap zelf het probleem niet waarom een stukje paardenvlees niet kan.. dan zouden koeien etc. ook niet kunnen toch?
dat daar paarden zo behandeld worden is hier niet anders, en ook niet voor runderen en gevogelte.

Tsja, dat andere dieren ook slecht behandeld worden lijkt me niet echt een reden om 'dan ook maar niet voor paarden op te komen'. Als jij drie mensen halfdood ziet liggen op straat en je weet dat je er maar één kunt redden, dan laat je die andere twee toch ook niet liggen omdat je ze niet allemaal kunt redden? Ik ben blij dat ik tenminste iets kan doen, en als er een petitie voor kippen of koeien is teken ik ook. En hoezo is 'het niet anders' dat paarden daar zo behandeld worden? Ik wil daar heel graag iets aan doen!

Ringetje schreef:
Moet je je echte naam en e-mail geven? Daar zit ik namelijk niet echt op te wachten, maar wil wel graag tekenen.

Denk dat het wel het handigst is om je echte naam te geven. Als veel mensen niet werkende emailadressen opgeven verliest de petitie haar kracht, ben ik bang.

ReflexionS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:07

Ik steun je, maar ga niet kijken op die site's hoor!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:25

Verplaatst van PP naar LN.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:23

wat een verschrikkelijke filmpjes, ik vindt eigenlijk dat iedere paardenliefhebber hiervoor zou moeten tekenen, dit kan op een veel diervriendelijkere manier....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:57

vergeten de gene niet die denken,ach dat is in america en mexico.in nederland gaat dat niet zo!
nou daar zit je dus FOUT!!
wisten jullie wel dat hier in nederland niet zo heel veel paarden geslacht worden,maar dat er wel veel slachtpaarden uit nederland gehaalt worden en via belgie de hele wereld over gaan.
en dat de paarden met vrachtwagens vol hier gewoon bij handelaren op gehaalt worden.
vorig jaar zijn er in america een aantal grote slachthuizen voor paarden gesloten,doordat paarden daar niet meer geslacht mogen worden.
de eigenaar van die fabriek is een belg,toen de fabrieken daar werden gesloten,en de vraag naar paardenvlees even groot bleef,heeft hij fabrieken in belgie en mexico geopent,en ra ra waar komen nu de paarden vandaan,juist een deel uit nederland en er gaan nu veel paarden vanuit america naar mexico.
het vlees word veel verscheept naar japan.
hoe ik dit weet.ik ken een aantal handelaaren waar iedere week een belg komt om een hele vracht op te halen.
in belgie hebben ze in plaats van mesterijen voor koeien en kalveren ook mesterijen voor paarden!
laatst nog vertelde die handelaar mij dat die belg een merrie van wel 30 jaar oud op de wagen had staan,en dat dat dier er al zo lang op stond(die was uit duitsland gekomen en daarna mee gereist allerlei adressen langs in nl)dat dat oude paard helemaal niet meer kon staan en onderweg overleden is.
dus deze praktijken gebeuren echt wel in nederland!
daarom vind ik het super dat dat er telkens een topic over geopend word zodat er tenminste aandacht aan gegeven word.
en ik ben dus ook niet tegen het slachten zelf maar tegen de manier waarop en de manier voor dat het paard bij het slachthuis is aangekomen!!! mischien moeten sommige mensen wat minder naief zijn.
heel goed dat mensen van bokt bij het slachthuis gaan kijken waar het netjes gebeurt.
maar geloof me dat is niet de werkenlijkheid!!
ow en het voelt heerlijk om dit eindelijk eens van me hart te luchten!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:43

goede post knooopje!

LauraV93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:16

getekend Ja