@ Miska:Citaat:
Dusz....
Waar een filmpje al niet op uit kan lopen...
Ik vind het filmpje wel een realistisch beeld weergeven, want bloederige monden en dergelijke zijn geen moment opnamen meer.
Dan is er wel even wat meer geruk en gepluk vooraf gegaan!
Iedereen trekt wel eens onterecht in de mond van zijn paard, als het paard schrikt, maar dat is in dit filmpje niet altijd het geval!
Veel foto's uit het filmpje zijn moment opnamen, maar dat er veel mensen op een onvriendelijke manier rijden, is wel duidelijk als je goed rondkijkt op een wedstrijd terrein!
Onkunde en dat alleen maar omdat ze willen presteren en het gaat niet naar hun zin, wordt het paard gestraft zonder enige goede reden.
Dat wordt in dit filmpje wel goed weer gegeven!
Wel, ik vind dus dat dergelijke filmpjes géén beeld geven van de realiteit. De realiteit is dat er mistoestanden zijn, maar dat er meer mensen zijn die "correct" met paarden omgaan als mensen die ze slecht behandelen. En dat kan je uit dit filmpje niet afleiden. Dus heeft dit filmpje een vertekend beeld van de realiteit, ofte is niet realistisch.
Veel foto's uit het filmpje zijn moment opnamen? Een foto is altijd een momentopname. En met wat jij zegt (op wedstrijdterreinen zie je veel mensen die onkundig zijn, onvriendelijk rijden en zonder reden hun paard straffen) zal menig wedstrijdrijder waarschijnlijk ook niet in de wolken zijn hoor... Er zijn er inderdaad wel, maar laat ons eerlijk zijn: alles bij mekaar genomen valt het toch best mee.
Citaat:
Trouwens voordat je mensen op hun foto's gaat afzeiken uit hun profiel Voltigeur, denk ik niet dat je daar zomaar een oordeel over kan geven.
Ook iemand indirect aanvallen, niet met rechtstreekse woorden, maar wel zo bedoeld, vind ik behoorlijk respectloos!
Ik zeik niemand af, ik zei gewoon rechtstreeks aan de persoon zelf wat ik op die momentopname zie. Ik vind dat als je jouw redenering volgt, dat noch de maker van dit filmpje, noch iemand anders een oordeel kan geven over een groot deel van de foto's in dat filmpje. Wat wèl gedaan wordt, en de mensen op die foto's kunnen zich niet eens verdedigen of met tegenargumenten komen. Dat vind ik dan weer behoorlijk onder de gordel...
Citaat:
Kijk, we zijn natuurlijk niet allemaal zo goed als jij, want jij hebt de meeste ervaring met je kunsten of niet?!

Heb jij mij ergens horen beweren (of zelfs maar insinueren) dat ik goed ben of de meeste ervaring heb? Ik dacht het niet, dus probeer mij aub ook zo geen woorden in de mond te leggen (met de bedoeling anderen een slecht beeld over mij te laten krijgen), want ook dat is vrij respectloos.
Citaat:
Het filmpje is bedoeld om mensen wakker te schudden, hoe het vaak gaat in de sport en jij valt de persoon die dat gemaakt heeft, indirect aan om een punt te maken.
Jij hebt duidelijk een visie, mening die niet door iedereen gedeeld wordt en koppelt het ook nog eens aan het filmpje wat ook een vertekend beeld geeft?!
Mensen wakker schudden? Met zo'n filmpjes schud je naar mijn mening weinig mensen wakker. Wat wel gebeurt is dat een aantal mensen een reactie zal geven in de aard van "goh, wat erg", of "die mensen zouden geen paarden mogen hebben". En an sich is met zo'n opmerking of reactie niks mis, maar het verandert niks. Mensen die effectief hun paard mishandelen zullen niet zoiets gaan zeggen en vanaf morgen wèl met respect met hun paard omgaan. Dus wakker schudden? Nee, helemaal niet. Wel kun je mensen die (nog) vrij beïnvloedbaar zijn en/of niet objectief naar zo'n filmpje kunnen kijken (om welke reden dan ook), de indruk geven dat dit de realiteit is en dat alle wedstrijdruiters hetzelfde zijn.
En nogmaals, ik val niemand aan om een punt te maken. Getuige daarvan de PS onder mijn bericht waar jij het over hebt. Maar ik heb blijkbaar toch bereikt wat ik wilde bereiken: nl. aantonen dat foto's momentopnames zijn en dus een vertekend beeld kunnen geven van de realiteit.
Ik vraag ook nergens dat iemand (laat staan iedereen) mijn visie of mening zou delen dacht ik. Dit is een openbaar discussieforum, waar iedereen (of je 't nou leuk vindt of niet) zijn/haar mening mag geven en waarop gereageerd mag worden. Tja, als iemand een filmpje maakt en dit dan ook nog eens op internet plaatst, dan kan die persoon toch wel denken dat er reacties op zullen komen? En dat die reacties niet altijd de reacties zullen zijn die hij/zij zou willen krijgen, dat kan je toch ook wel voorzien?
Citaat:
Duidelijke vorm van een groot EGO, die zijn gelijk moet behalen over de rug van een ander!
Ik denk dat jezelf erg vertekend bent, door zulke uitspraken te plaatsen, want het getuigt niet van erg veel respect hebben voor een ander!
Bovendien lok jij op deze manier mensen uit hun tent om je punt te maken, waardoor je denkt, je gelijk te kunnen behalen omdat mensen er fel op reageren!
Nou ik kan je op een briefje geven, dat je op deze manier jezelf boven een ander stelt.
Dat is namelijk wat egoïstische mensen doen om zo een machtspositie te kunnen veroveren.
Kijk eens eerlijk naar jezelf, als je dat kunt, voordat je uitspraken gaat doen, die niet met een realistisch kijk op de zaak verwoord worden!
Jij hebt nog nooit 1 (één) woord met mij gewisseld, mij nog nooit ontmoet, maar je kan wel met zekerheid zeggen dat ik een groot ego heb? Welke opleiding heb jij genoten om op basis van 2 reacties op een forum een psycho-analyse van mij te maken?
En laat het duidelijk wezen dat ik bij elke reactie die ik plaatste de nodige kanttekeningen maakte waardoor ik de persoon in kwestie in eerste instantie het voordeel van de twijfel gaf én aangaf dat ik openstond voor eventuele reacties.
Getuigt jouw reactie naar mij toe van (veel) respect? Ik dacht het niet...
Ik lok helemaal niemand uit zijn/haar tent. Naast jou en de maker van het filmpje heeft niemand een reactie op mij gegeven. Maar daar heb jij waarschijnlijk wel schrik voor, want dan zou wel eens kunnen blijken dat ik niet de enige ben met die mening (die duidelijk niet de jouwe is). En dat kan natuurlijk niet, hé? Het liefste enkel mensen die mooi "ja" kunnen knikken blijkbaar.
Ik ben niet egoïstisch, en ik wil al helemaal geen machtspositie (een machtspositie moet je trouwens verdienen en niet veroveren).
Waarom zou ik niet eerlijk naar mezelf kunnen kijken? En je bedoelt waarschijnlijk dat ik moet naar mezelf kijken voor ik uitspraken ga doen die niet met jouw realistische kijk op de zaak verwoord worden...
Bart.
PS: ik ben de mening toe gedaan dat er niet per defintie een winnaar hoeft te zijn na een discussie, of dat je je gelijk volledig moet halen. Doel van een discussie is, in mijn ogen, achteraf een ruimere kijk op bepaalde zaken te hebben en/of iets ook vanuit een ander standpunt te kunnen bekijken.