Heb ik er niet duidelijk bijgezet.
(bijv. de gehandicapten etc.)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jssica schreef:Oke, ik heb het filmpje dus snel weggeklikt toen ie naar het veulentje hapte(?). Ik ben dus nog niet helemaal over mijn penny tijd heen.
ChantalSmook schreef:Furia schreef:Tsja, dat is idd de natuur.
Maar toch krijg ik er wel kippenvel van..
Gelukkig maar dat mensen dit niet (meer)doen.
Mensen doen het nu op een subtielere manier .. als het veulen ongezond is of een aandoening heeft waar niks aangedaan moet worden wordt het ook ingeslapen.. paarden doen het gewoon wat minder subtiel ,
Cowgirl schreef:En toch stond er vorige week zo'n mismaakt paardje te koop op marktplaats (dwerg fries). Ik had bijna een hele boze mail gestuurd.
Nettieejj schreef:Hier is een hele lange discussie over geweeest, toen hy er eerder opstond.
Het was een ziek veulen, en hy zou alleen maar lyden, ds de hensgt wou hem uit zyn lijden verlossen!
KiWiKo schreef:Cowgirl schreef:En toch stond er vorige week zo'n mismaakt paardje te koop op marktplaats (dwerg fries). Ik had bijna een hele boze mail gestuurd.
ik ken er ook zo een, ongeveer 50 cm hoog, kromme pootjes, veul te groot hoofd....... en zo "mongool" als maar zijn kan.... Dier is stalmascotte en de enige die zonder toezicht over het terrein mag banjeren![]()
gruwelijk fijn leven heeft het dier, maar is daar gekomen omdat de VA het dier niet af kon maken toen het net geboren was, en hun hem hebben aangenomen
ChantalSmook schreef:ik vind het voor de merrie wel heel zielig... maar het is goed dat de hengst die stap heeft genomen, ik denk dat zo;n merrie het veulen nooit zal kunnen doden
Cowgirl schreef:Er is ook nog een andere humane manier.....
KiWiKo schreef:omdat het veulen ergens niet goed is, daarom doet hij dit. Bescherming van zijn kudde en de sterke genen in stand houden. Waarschijnlijk had dit veulen een aangeboren afwijking
e_horse schreef:KiWiKo schreef:omdat het veulen ergens niet goed is, daarom doet hij dit. Bescherming van zijn kudde en de sterke genen in stand houden. Waarschijnlijk had dit veulen een aangeboren afwijking
Als je de hele film hebt gezien, kom je erachter dat deze hengst niet de vader is van dit veulen. De moeder en de eigen kudde hebben het achtergelaten.
Deze hengst komt langs en vertoont 'machogedrag' de andere jonge hengsten staan er omheen, geloof ik. Hij komt uit een jonge hengstengroep.
Citaat:je kunt zien dat zijn achterbenen niet werken,
dat zou een reden kunnen zijn.
maar waarom springt hij er niet gewoon met zijn voorbenen op,
dan is hij op slag dood denk ik zo..