waarom is dit nog steeds een number one sport in Amerika ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Kiekie

Re: waarom is dit nog steeds een number one sport in Amerika ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:41

KiWiKo schreef:
omdat amerikanen over het algemeen het iq van een poffertje hebben............ kijk naar wie het land leid

Proest!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:54

Ik heb 5 jaar in dat land gewoond, en dit soort dingen bevestigd alleen maar mijn mening. Veel amerikanen zien dieren als een gebruiksvoorwerp, ze gaan er slecht mee om en als ze er genoeg van hebben "gooien" ze hem weg.
Ik ging van dit filmpje zowat over m'n nek.
Ik hoef dus niet te zeggen dat ik daar nooit meer wil wonen!!!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:01

wat een verschrikkelijk filmpje zeg Verdrietig
dit is toch geen sport meer Boos!
Arme dieren je ziet de angst gewoon in hun ogen Verdrietig

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:45

WN AM -> AL LN

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:16

Heb tranen in mijn ogen van dit filmpje, echt verschikkelijk. Ik hoop dat, wat hier al eerder gezegd werd, dit niet gebruikelijk is en niet goedgekeurd wordt bij de controlerende organisaties van Rodeo! Dit moet echt verboden worden, ze hebben veel hardere straffen tegen dierenmishandeling in amerika, pas die hier maar toe!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:48

Tja, Amerika is voor een groot merendeel christelijk, en die christelijke meederheid kiest republikeins, en we weten allemaal dat christenen dom zijn Haha!

Daarom wordt hier waarschijnlijk ook zoveel cda gestemd, mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is Sigaar

@jesskn: dan heb jij toch heel ergens anders gewoond dan ik, en hier in Europa, en overigens over de hele rest van de wereld ook, is het niet veel anders hoor...

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:00

Ik vind het echt verschrikkelijk wat er met de dieren gebeurt. De tranen sprongen in mijn ogen toen ik ernaar keek Verdrietig .

Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe heet dat liedje?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:47

Wat een boktkortzichtigheid weer allemaal. (ik praat niets goed overigens, gaat mij op mdeze beelden ook echt te ver). De mensen die het hardst schreeuwen zijn vaak de mensen die de grootste plaat voor hun kop hebben. Kijk eens naar sommige manege's en de paarden die er rondlopen, ons slachtvee, de bioindustrie, de bontfokerijen, hondepuppyfabrieken......en nu niet gaan roepen dat je óók dat vreselijk vindt. We houden het met zn allen in stand.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:54

"Tranen in mijn ogen" Die Amerikanen zijn gek. Hamer

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:16

Echt te verschrikkelijk.. Niet normaal..

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:29

Ik snap het nut van deze sport niet. Ik snap van wel meer sporten het nut niet, boxers die elkaar in elkaar timmeren. Maar zei kiezen er zelf voor. Deze koetjes zouden liever geboren worden op een weide, en sterven op een zacht bed van stro. Die paarden zouden liever op een grasland staan dan dat hun flanken eraan gaan. Dat ze stroom gebruiken om die beesten op te fokken.. Elke flik*ker die een dier dit aandoet, daarbij zou eigelijk dat aparaat in hun r**t gestopt moeten worden, en 6000 volt er door heen laten gaan ( of hoeveel het ook was ).. Een nutteloze sport.. Zonde van die prachtige dieren.. En de beest is weer eens de mens zelf. Nors opkijken

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:03

Tja, ik weet niet zo goed wat ik hier op moet zeggen.
Sommige mensen zijn gewoon harteloze en gruwelijke wezens.
dat je een machteloos dier zoveel pijn en stress aan kan doen.
dat zal ik nooit begrijpen.......... Ach gut

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:08

Pff heftig filmpje zeg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:09

silby schreef:
wat een verschrikkelijk filmpje zeg Verdrietig
dit is toch geen sport meer Boos!
Arme dieren je ziet de angst gewoon in hun ogen Verdrietig

die ogen vielen mij inderdaad ook al op.. het is vreselijk dat dit nog steeds gebeurd in amerika inderdaad.. maar ja, wat kun je er aan doen he? Verdrietig

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:25

Ik ga geen uitspraak over de sport zelf doen. Als het nu goed of slecht is...Ik ben er persoonlijk ook niet heel voor, maar ik ken ook mensen met argumenten die wel voor zijn.

Maar even nu over het filmpje: Jullie zien een filmpje, en beoordelen jullie nu écht op wat jullie zien in een PARTIJDIG filmpje hoe een sport in elkaar steekt? Of hebben jullie ècht research gedaan, feiten opgezocht, misschien gepraat met mensen die volop in deze sport zitten?

Om maar te vergelijken: Ik heb filmpjes gezien waar paarden vreselijk in de mond gerukt worden. Paarden waar het bloed uit de mond stroomt, die met doodsbange ogen naar de sterren kijken of die zo hard getrokken worden dat ze met hun kin tegen hun borst lopen. En ja hoor, dan hoor je ze roepen "baaaah wat een rotmensen die dat bit gebruiken! wat een dierenmishandelaars kijk eens hoe zielig die paarden zijn! ophangen aan de hoogste boom, die een bit durven gebruiken! lang leve bitloos!"

Ontspannen foto's van een schuimend paard met vrolijke oortjes zonder dwang worden er natuurlijk niet getoond.

Ik kan een dagje gaan fotograferen op een jumping en overal de foto's uithalen van paarden die geslaan en getrapt worden. Misschien zijn het er 20 van de 100. Maar alleen die 20 laat ik zien, en iedereen is het er over eens dat jumping zielig is en dierenmishandeling. Dat er 80 andere paarden wel eerlijk behandeld worden, dat zie je niet.

Ik wil niet zeggen dat dit filmpje zeker weten foute feiten neerzet, maar dat het sterk gekleurd is, is wel duidelijk. Ik hoop dus dat iedereen wel wat meer info zoekt achter deze sport en dan pas gaat oordelen. Vind je het dan nog steeds erg, ook goed (zoals ik zei, ik ben ook niet pro!). Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:14

en weer een hoop bokkers die maar EEN beeld hebben
Nou jullie mogen t weten IK ben GEK op RODEO!!
Tevens zijn dit allemaal onzindingen die NIET meer voorkomen..
En ja de band om de FLANKEN.. ziij zeggen mischien wel : jullie nederlanders rijden met stang,slof,grote sporen enz . enz.
Heb films gezien van mensen die ik ken, die dagelijks bij de rodeo kwamen, en de paarden zien dr beter uit dan een gemiddelde manegepony!

En verder ga ik met bovenstaande eens! Lachen

om ook gelijk maar ff te zeggen dat ik ooit een topic over de waarheid van rodeo heb geopend en een heleboel bokkers toen hun ogen geopend hebben Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:10

Nou, ben wel heeeeel erg benieuwd naar dat topic van jou, kan me niet voorstellen dat ik dan van mening verander..... en eh, ik ben nederlander en rijd paard zonder al die dingen die jij beschrijft...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:16

Zammie schreef:
en eh, ik ben nederlander en rijd paard zonder al die dingen die jij beschrijft...

En wie zegt dat er geen rodeopaarden zijn zonder pijnlijke marteltuigen en slechte behandeling zoals het filmpje beschrijft... Knipoog

Misschien bestaan ze inderdaad niet. Misschien zijn ze allemaal slecht behandeld en staan ze doodsangsten uit. Maar om dat te beoordelen via dit filmpje...nee dan toch beter op zoek naar iemand die er wat objectiever tegenover staat Lachen .

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:18

Ik HAAT de mensen die die arme diertjes dat aan doen! ik wil ze wel allemaal dood slaan ofzo! die arme beestjes, hier kan ik dus echt niet tegen, al die stomme sukkels mogen oprotten van mij

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:22

xKatleentjex schreef:
Zammie schreef:
en eh, ik ben nederlander en rijd paard zonder al die dingen die jij beschrijft...

En wie zegt dat er geen rodeopaarden zijn zonder pijnlijke marteltuigen en slechte behandeling zoals het filmpje beschrijft... Knipoog

Misschien bestaan ze inderdaad niet. Misschien zijn ze allemaal slecht behandeld en staan ze doodsangsten uit. Maar om dat te beoordelen via dit filmpje...nee dan toch beter op zoek naar iemand die er wat objectiever tegenover staat Lachen .

ik zie het niet alleen op DIT filmpje hoor! Je ziet het helaas ook gewoon op tv en dat jij dat normaal vind zegt meer over jou dan over mij.... Kijk voor de aardigheid 's naar animal planet, daar zie je genoeg voorbeelden over hoe ze daar met paarden omgaan. Gebeurd hier ook van alles wat niet door de beugel kan, begrijp me niet verkeerd... maar om dit nou goed te keuren, ECHT NIET!!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:35

Kijk dat bedoel ik dus Knipoog .

Kijk voor de aardigheid maar eens naar die anti-bit filmpjes die je op youtube vindt, daar zie je genoeg voorbeelden van hoe mensen met een bit omgaan. Als jij dat goedkeurt, zegt dat meer over jouw dan over mij....(ga er wel vanuit dat je niet bitloos rijdt)

Even voor de duidelijkheid:Dit bovenste was niet mijn mening (rij zelf ook met bit), maar die was een voorbeeld van hoe je mening gekleurd kan zijn door docu's en filmpjes die zeer duidelijk een standpunt innemen.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik het normaal vind (lees het nog maar eens goed, ik zeg zelfs dat ik TEGEN ben!). Maar ik vind het gewoon in het algemeen slecht om je mening te vormen op basis van 1 filmpje. Dat jij het nu niet hebt gedaan goed, maar velen hier wel. Als animal planet objectief de feiten vaststelt (dus nadelen én voordelen(!) laat zien) en je vindt het nog mishandeling, dan ben je in je goed recht. En dan geef ik je ook helemaal gelijk als je het erg vindt hoor. Om het nogmaals te herhalen: ik heb het hier niet over of rodeo zielig is of niet, ik heb het erover dat mensen een mening vormen over iets omdat ze een duidelijk gemanupileerd filmpje hebben gezien. Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:51

Hoezo gemanipuleerd.. Het zijn toch nog altijd ECHTE beelden. Ben in ieder geval blij dat ik je verkeerd heb begrepen!! Bloos Dacht ff dat je voorstander was en ja, ik rijd wel met een bit maar ben altijd eerlijk tegenover m'n paarden. dus geen hang en trekwerk. Dit keur ik ook af...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:04

Zammie schreef:
Nou, ben wel heeeeel erg benieuwd naar dat topic van jou, kan me niet voorstellen dat ik dan van mening verander..... en eh, ik ben nederlander en rijd paard zonder al die dingen die jij beschrijft...

rij jij in de topsport, als k je zo hoor : nee
rodeo is dat een topsport : ja

en even zoeken naar het topic is niet zo meoilijk toch als je écht nieuwschierig bent

Ok zeg ik niet daat ik erVOOR ben, maar ben dr niet TEGEN als het op de manieren gebeurt zoals ik ze maandelijks op film voorbij zie komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:10

jemig arme paarden armje kalveren arme stieren diep triest ze zouden die manjnen eens zo behandelen dan piepen ze anders

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:11

Ten eerste; wat is bij jou topsport? Ben ik wel nieuwsgierig naar.. en rodeo is topsport??? en dan mag je dit allemaal toestaan. Volgens mij mag iedere gek meedoen aan die rodeo's. is op eigen risico en ik ben en blijf erbij: die band om de lies vind ik zeer paardonvriendelijk (en zoals ze springen, lijkt me alles behalve gezond, maar heb dit al eens gezegd) en ik heb me er id niet in verdiept. Totaal geen behoefte aan.