Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:In veel gevallen ligt het aan de opvoeding van de hond.
en is de eigenaar/opvoeder eigenlijk de "schuldige " van dit gedrag.
Liedje schreef:Word een 7-jarige aangevallen?Dan ga ik niet kijken
Wat gebeurd er?
Samir schreef:Vreselijk...
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat golden retrievers gevaarlijker zijn dan pitbulls o.i.d.. Het ligt volledig aan de opvoeding, en uiteraard ook het karakter. Ik heb zelf een golden (en hiervoor 2 gehad) en die rent zelfs weg als hij een kat aan de overkant van de straat ziet.Ze is ook totaal niet agressief of iets, ook niet buiten de huiselijke kring. Pitbulls hoeven ook niet agressief te zijn, maar als ze zo getrained worden uiteraard wel.
Citaat:Ik ben het er trouwens niet mee eens dat golden retrievers gevaarlijker zijn dan pitbulls o.i.d
Silence schreef:Citaat:Ik ben het er trouwens niet mee eens dat golden retrievers gevaarlijker zijn dan pitbulls o.i.d
Uhm, nou Golden Retrievers staan in de top drie van honden die het meest aanvallen.
Pitbulls staan daar niet in.
Bij Golden Retrievers lijkt het niet op te vallen, omdat zulke incidenten niet als filmpje op internet staan en van pitbulls altijd wel.
Citaat:@Samir: Golden Retrievers zijn de op 1 na meest bijtgrage honden (Rottweilers op 1), dat kan je niet vergelijken met de top 40, raakt kant nog wal. Het veschil is dat goldens niet doorbijten en pitbulls bijv. vaak wel. Een gewone beet of aanval van een hond komt niet altijd op het nieuws, een aanval / beet met ernstigere verwondingen wel, en dat zijn vaker honden zoals Pitbulls.