pitbull & eigenaar....(kan schokkend zijn!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Li_lee_yang

Re: pitbull & eigenaar....(kan schokkend zijn!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:10

hhmm ik kan het filmpje niet zien.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:23

Citaat:
In veel gevallen ligt het aan de opvoeding van de hond.
en is de eigenaar/opvoeder eigenlijk de "schuldige " van dit gedrag.

Onze hond werd op zijn derde ook vals maar dat lag echt niet aan zijn opvoeding.
Die hebben we ook laten inslapen omdat hij op een gegeven moment mijn vader en broer ging aanvallen als mijn moeder iets tegen hun zei.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:24

wat een vies wijf.. bah!
arme hond..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:33

dat mens is echt ziek in dr hoofd..... arm beest...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:39

nikki: uiteraard schuld eigenaar, zielig voor het beest en de mensen die verwond zijn... Dat wijf is echt gek in der hoofd. Levenslange opsluiting in psychiatry zou ik zeggen..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:47

het is wel zielig dat die hond ingeslapen word. Maar op het momend dat die hond weer geadopteerd word en men geeft een comando en dat was michien wel het comando dat die vrouw gebruikte dan ben je nog veel verder van huis. dus zo heel zielig vind ik het niet. stel je voor dat er nog een meisje of jongen van zulke jonge leeftijd word gegrepen. of dat de hond in verkeerde handen valt en dan alsnog asl vechthond gebruikt word. En btw waarom zou je je er nu nog druk om maken?? die hond is toch al dood (sorry als ik bod over kom) maar zo denk ik over.
@aslan: Ik ben een beetje nieuwschierig of je autopsie hebt laten doen. Want mij zus heeft dit ook meegemaakt met een hond. Dat was de hond van een man en die was altijd heel lief en leuk en speels alles wat je ven een hond verwacht. En me zus wou hem aaien en hij valt aan. hond ingeslapen en er is een aotopsie gedaan. Bleek dat hij een tumor in zijn hooft had waardoor hij zo werd.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:52

Echt een ziek wijf die eigenaresse, bah kreeg er echt de gruwels van brrr

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:10

Ik vind het helemaal niet raar dat die hond is ingeslapen, dat mens maakte gewoon misbruik van het dier, en nee, dat zou nooit meer 100% goed komen met die hond...Stel je voor, dat een nieuw baasje voor de grap "pak ze" zou zeggen tegen die hond...

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:14

Het zou gegarandeerd nog een keer fout gaan, het is beter zo...

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:16

Hond naar gevangenis en BAASJE afschieten.

Die hond is gewoon zo opgevoed, hij gaat voor zijn baas door het vuur.
Zulke mensen moeten ze echt afschieten, elke bloedverwant wat van zulke mensen nog op de wereld komt is al gedoemd te mislukken.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:37

Liedje schreef:
Word een 7-jarige aangevallen? Scheve mond Dan ga ik niet kijken Wat gebeurd er? Scheve mond

Nee dat zie je niet. In het filmpje wordt er een vrouw die de hond op komt halen (doghandler) aangevallen.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:45

Vreselijk...

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat golden retrievers gevaarlijker zijn dan pitbulls o.i.d.. Het ligt volledig aan de opvoeding, en uiteraard ook het karakter. Ik heb zelf een golden (en hiervoor 2 gehad) en die rent zelfs weg als hij een kat aan de overkant van de straat ziet. Knipoog Ze is ook totaal niet agressief of iets, ook niet buiten de huiselijke kring. Pitbulls hoeven ook niet agressief te zijn, maar als ze zo getrained worden uiteraard wel. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:04

Samir schreef:
Vreselijk...

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat golden retrievers gevaarlijker zijn dan pitbulls o.i.d.. Het ligt volledig aan de opvoeding, en uiteraard ook het karakter. Ik heb zelf een golden (en hiervoor 2 gehad) en die rent zelfs weg als hij een kat aan de overkant van de straat ziet. Knipoog Ze is ook totaal niet agressief of iets, ook niet buiten de huiselijke kring. Pitbulls hoeven ook niet agressief te zijn, maar als ze zo getrained worden uiteraard wel. Knipoog

en wat denk je als goldens getraind worden??? dat dat eeuwige ouwe sulletjes blijven?? dacht het toch niet...

http://www.youtube.com/watch?v=ccHWEWcbq2I

een mooi filmpje over pitbulls...

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:08

Dat zeg ik niet, ik zeg dat het aan de opvoeding en het karakter ligt. Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:09

Citaat:
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat golden retrievers gevaarlijker zijn dan pitbulls o.i.d

Uhm, nou Golden Retrievers staan in de top drie van honden die het meest aanvallen.
Pitbulls staan daar niet in.

Bij Golden Retrievers lijkt het niet op te vallen, omdat zulke incidenten niet als filmpje op internet staan en van pitbulls altijd wel.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:15

Ik geloof best dat Golden Retrievers in die top 3 staat. Wij hebben ook een.. Een heel lief beest echt waar.. Zal je nooit bijten.. Zo zou mijn moeder haar omschrijven..

Maar ik wed dat als er straks iemand hier in huis komt (baby van mijn moeder, niet mogelijk maar goed) dan zie ik haar ervoor aan dat zij die pakt..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:19

Die hond heeft gewoon iets gedaan dat niet goed te praten is, of dat nu een poedel is of een duitse dog, of een jack russel.

Constant als er iets gebeurd worden de rassen zo verdedigd.........

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:21

Silence schreef:
Citaat:
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat golden retrievers gevaarlijker zijn dan pitbulls o.i.d

Uhm, nou Golden Retrievers staan in de top drie van honden die het meest aanvallen.
Pitbulls staan daar niet in.

Bij Golden Retrievers lijkt het niet op te vallen, omdat zulke incidenten niet als filmpje op internet staan en van pitbulls altijd wel.

Dat wil niks zeggen. Knipoog Omdat er b.v. geen hardcore in de top 40 staat wil dat toch ook niet zeggen dat niemand het leuk vindt? En het lijkt idd niet op te vallen, aangezien ik nooit iets zie op animal planet of het nieuws of iets dat een Golden iemand heeft aangevallen, en vast blijft houden. Ook lees ik het niet in kranten of tijdschriften. Ove pitbulls doe ik dat wel, dus waarom zou er niks over Golden te vinden zijn en ze toch wel in de top 3 staan? Vind ik een beetje vreemd hoor. Lachen Het gaat gewoon niet om het ras, maar om de opvoeding en het karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:46

@Samir: Golden Retrievers zijn de op 1 na meest bijtgrage honden (Rottweilers op 1), dat kan je niet vergelijken met de top 40, raakt kant nog wal. Het veschil is dat goldens niet doorbijten en pitbulls bijv. vaak wel. Een gewone beet of aanval van een hond komt niet altijd op het nieuws, een aanval / beet met ernstigere verwondingen wel, en dat zijn vaker honden zoals Pitbulls.

Aslan, ik kan er nite over oordelen maar bij mijn weten wordt geen enkele hond vals geboren, tenzij er bovenin door bijv. een tumor een 'steekje los' zit (dat kan ook nog lang na de geboorte komen).. als dat niet het geval is ligt het altijd aan de opvoeding, naar mijn mening.

Even on-topic verder.. Gadverdamme wat een walgelijk wijf. 't Arme dier heeft totaal geen goede opvoeding genoten helaas.. ontzettend zielig dat ze hem laten inslapen, maar geen andere keuze. Het kost zoveel tijd en moeite om een dier weer teruggetraint te krijgen en je behoud de kans dat in bepaalde situaties hij weer wat van zijn oude trekjes terugkrijgt en straks weer iemand aanvalt.. helaas kan dat risico niet genomen worden, maar het blijft verschrikkelijk zielig dat zo'n dom wijf een hond zo erg kan verpesten.. het dier kan er ook niets aan doen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:47

Citaat:
@Samir: Golden Retrievers zijn de op 1 na meest bijtgrage honden (Rottweilers op 1), dat kan je niet vergelijken met de top 40, raakt kant nog wal. Het veschil is dat goldens niet doorbijten en pitbulls bijv. vaak wel. Een gewone beet of aanval van een hond komt niet altijd op het nieuws, een aanval / beet met ernstigere verwondingen wel, en dat zijn vaker honden zoals Pitbulls.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:03

Ik vind dit gewoon te ziek voor woorden!
arm beessie.
dat wijf deugt gewoon niet
en ja dit is toevaliig een pitbul maar je kunt alle honden leren om op comando te leren
Het heeft geen zin om dit te gaan vergelijken met andere rassen!!
Wel ben ik het er mee ens dat pitbul bijv heel anders bijten dan bijv golden.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:09

Als de Golden al zo aanvallend zou zijn, waarom worden ze dan gebruikt als blindgeleide- en/of hulp-hond? Spreekt voor mij dan nog al wat tegen. Goldens zijn speciaal voor de jacht gefokt. Ze leren daar dat ze nergens in mogen bijten omdat het nog gegeten moet worden, ze moeten alles zachtjes vast pakken, en het afgeven bij de eigenaar. Ze zijn er op gefokt (ik ga nu maar niet een heel verhaal over het fokken met frequenties neerzetten Knipoog) en het zit dus ook in hun "aard" om nergens in door te bijten. Maar zoals ik al eerder heb gezegt (stuk of 3x) ligt het vaak aan de ópvoeding en niet aan het ras.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:10

Ik had het afschuwelijke filmpje al op de TV gezien,dat is echt horor!!Ja die vrouw is natuurlijk de meest foute in het gehele gebeuren,en die moet levenslang krijgen!!Maar al krijgt ze even straf,je zal zien dat ze doodleuk weer zulke honden gaat nemen.Ze schijnen er op te kicken!!En opvoeden??Ja opvoeden tot vechthonden en er dan mee bluffen of dreigen.Zulke mensen moeten voor het leven een verbod krijgen om ooit weer honden te houden!!Want de dieren zijn altijd de dupe van deze lieden.Wij hebben Animal Planet en daar komen ook nog weleens zulke dingen op voor,ach Amerika is een land waar veel te veel kan.En ik zet dan ook meestal even een andere zender op,want wij kunnen hier helemaal niets doen.En de arme dieren die nu eenmaal niet beter weten krijgen de doodstraf.Het zal soms ook echt niet anders kunnen,maar met goede opvoeding had veel voorkomen kunnen worden.

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:12

Zo hee !!
Stuurde die vrouw nou gewoon die hond op die politie agente af?
Woow,,Ben er echt ff stil van Ach gut

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:14

Dat pitbulls doorbijten is algemeen bekend maar op het momend dat je aan gevallen word door wat voor hond dAn ook is de retrever toch echt het agresiefste. De rede waarom we nooit in de krant lezen dat een retrever een meisje of jongetje of volwassene heeft aangevallen komt doordat wij de golden retrever als de perfecte hond zien. En niemand wil natuurlijk de afschuwelijke waarheid van de retrever zien. EN AL HELEMAAL NIET OM DAT HET DE MEESTGEBRUIKTE BLINDE GELEIDEN HONDEN ZIJN!! De de media en dergelijke houd zich daar wel stil over. want wie zou er dan nog zo'n liefe schattige kleine pup adopteren voor een jaar. Iedereen denk dat ze zo ongelovenlijk trouw zijn. maar dat valt reuze mee.

Waar ik het weer wel mee eens ben is dat rotweilers op nummer een staan. ik heb er zelf ook een (althans halfboeldje) En het zein echt niet de makkelijkste honden en ja die bijten wel een keer. Maar dat is om uit te proberen en ja dan moet je heel streng zijn en ja het zein eigenlijk ook bangerikken ook. Maar een golden retreven niet. Die blijft bijten ook als je hem weer zijn plaats wijst. die blijft door gaan. Pitt bulls daarintegen zillen je nooit maar dan ook echt nooit bijten tezei je hem een comando hebt geleerd

@samir: die worden daar voor getraint maar dat wil nog net zeggen dat ze altijd even lief en aardig zijn