rodeo (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danamuts

Re: rodeo (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:42

Cassidy schreef:
Ik ben maar beperkt voorstander van rodeo. Calf roping hoeft van mij niet, maar cutting en working cowhorse vind ik heel gaaf om te zien, team penning ook. Bronc riding en Bull riding...tja, wie zijn leven daaraan waagt is niet goed snik. De Bronco's en de Bulls worden goed verzorgd, en hebben echt zo'n slecht leven nog niet.

bij mijn weten is cutting en working cowhorse en teampenning (wat jij leuk vindt om te zien, ik ook trouwens) gewoon western. Die andere dingen vind ik ook te belachelijk voor woorden maar dat had je al kunnen lezen. snap je reactie ook niet????? (maar ff hieronder gezet voor de duidelijkheid)
Cassidy schreef:
danamuts schreef:
volgens mij bedoel jij western??? of lijkt dat maar zo haha.

Tja, als jij het verschil niet kunt maken tussen western en rodeo, zijn we uitgepraat. Informeer je eerst voordat je zulke uitspraken de wereld inzet, dan praten we verder.
maar dan zijn we uitgepraat, heb trouwens ff op je profiel gekeken en je hebt meerdere mensen al tegen het hoofd gestoten met nutteloze uitspraken, misschien ligt het in dit geval niet bij mij maar bij iemand anders Duivel ben blij dat bokt. nl niet de wereld is....

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:43

Dit slaat echt werkelijk nergens op!! Kijk dan, dit is pure dierenmishandeling!!! Echt niet normaal dit, ze zouden hetzelfde moeten doen bij die mensen die dit doen, en bij de bezoekers ook! Mensen die hier van kunnen genieten hebben echt een zeer grote steek los, zeg maar compleet zieke gedachtes!!!
Reacties als " dit is niet het leukste filmpje, het is gene wereldramp"slaat helemaal nergens op, dan zou je eens het filmpje moeten kijken, dan zie je dat het allemaal mishandeling is!!!
Die paarden die worden bezeerd, getreiterd, testikels afgebonden, gepijnigd, helemaal compleet in schock gejaagd door dat domme zogenaamde zadelmakmaken wat het dan ook mag voorstellen, allemaal wreedheid wat ze op die mensen die dit doen moeten uitoefenen en niet op dieren!!!
Die kalfjes en stieren, zie je niet wat daarmee gebeurd??!!!! Hoe kan iemand hier nou godsnaam blij van worden om zoiets te doen, echt gewoon ziek!! arme beesten...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 01:37

afschuwelijk. ook ik heb zitten janken. niet normaal. wel goed dat er mensen zijn die dit soort dingen op een site zetten zodat meer mensen zich bewust worden van de situatie. ik hoop alleen dat ze iets voor de toekomstige "rodeo-dieren" kunnen betekenen.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:18

Wat verschrikkelijk.
Arme paarden die moeten lijden voor het entertainment van een groep kortzichtige, op sensatie beluste toeschouwers... en ruiters.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:37

Ik heb het filmpje nog niet gekeken, alleen die foto's onderaan, maar die zijn al afschuwelijk!

Wat kunnen mensen hier nou leuk aanvinden???
Dat is net als met dat stierenvechten en dansende beren en ga zo maar door! Boos!

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:47

@ Cassidy: Als je hier komt om iedereen hier op bokt te vertellen dat deze filmpjes de normaalste zaak van de werled zijn dan moet je maar ergens anders gaan zeueren.. 't enigste wat je zegt tegen iedereen: Penny reactie.. Fijn voor jou, maar zw zouden het maar eens met jou paard(-en) doen!
Pff, zo'n mensen zoals je je nu voor doet zijn in m,ijn ogen verwaand en denken dat ze té goed zijn t.o anderen!
Bah!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:10

ik heb net het hele filmpje gekeken maar ik vind dit echt alles slaan. ik wist wel dat er zo mee om word gegaan in VS maar dit...Boos! ik vind het echt zielig die kalfjes enz. eerst opgejaagd worden dan rent er iemand achteraan er word aan het touw getrokken en diegene moet dat zielige dier strak vastbinden. daarna word het ook nog vervoerd worden die arme beesten.. paarden die in paniek flink hard tegen de rand butsen en dan die kalfjes die niet op willen staan die krijgen een pak rammel of worden aan hun oren en/of staart omhoog getrokken.

Rianneke18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:17

wat een rot filmpje!
vooral met dat stiertje..
wat een rot mensen! die mensen moeten ze ophangen of martelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:18

--> LN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:23

Ik vind dit niet gezond hoor.. Dit is gewoon opzettelijke mishandeling in mijn ogen...

Rodeo ok.. Maar dat kan ook op een andere manier..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:24

Ik heb het filmpje maar niet gekeken ik zag die foto's op de site echt verschrikkelijk. Dit kun je een dier toch niet aan doen. Echt gatver dat mensen zoiets kunnen doen die mogen zelf eens flink lijden..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:30

Ik heb de foto's bekeken en kon de inhoud van het filmpje verder wel raden. Nu ben ik niet zo'n enorme voorstander van het rodeogebeuren, maar is dit niet een enorme exces? Een beeld van het ergste van het ergste van rodeo?

Wat is hier trouwens de uitkomst van geweest. Wat heeft de Amerikaanse dierenbescherming hier nou uiteindelijk aan gedaan? Als ik die series op Animal Planet af en toe wel eens zie, dan heb ik het idee dat de DB in Amerika wel iets meer in de melk te brokkelen heeft dan de DB hier. Of zie ik dat verkeerd?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:32

Bij het zien van de foto's heb ik maar besloten om het filmpje niet te kijken. Sjesus, die foto's alleen al, ongelooflijk. Dat mensen zoiets kunnen doen he.. Ik snap het echt niet..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:33

Je moet het accepteren dat dit in de wereld gebeurt. Dit is een
bepaalde tradtitie en dit kunnen tegenstanders niet voorkomen.

Als je er zelf erg tegen bent moet je zorgen dat het je eigen
paard/dier niet overkomt. Meer kun je er niet tegen doen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:34

MisMartine schreef:
Je moet het accepteren dat dit in de wereld gebeurt. Dit is een
bepaalde tradtitie en dit kunnen tegenstanders niet voorkomen.

Als je er zelf erg tegen bent moet je zorgen dat het je eigen
paard/dier niet overkomt. Meer kun je er niet tegen doen.

Ben ik het niet mee eens. Moet je zien hoe die dieren behandeld worden, en dat moet men maar gewoon accepteren? Ik denk dat wanneer vele mensen laten weten het niet eens te zijn met deze manier van doen er zeker wel dingen voorkomen kunnen worden.

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:35

Heb het filmpje (nog) niet bekenen, weet al wel wat ik allemaal voor debielen te zien ga krijgen.
Snap echt niet hoe mensen dit kunnen doen, dieren verdienen respect.
Dieren hebben al zoveel voor de mens betekend.
Hoop dat deze ellende over maximaal 5 jaar de wereld uit is.
Stelletje .....(geen woorden voor)

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:38

verschrikelijk,ik zit hier te huilen achter me pc,vieze vuille smeerlappen,kunnen ze wel tegen een hulpeloos dier!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:39

celintjuh schreef:
@ Cassidy: Als je hier komt om iedereen hier op bokt te vertellen dat deze filmpjes de normaalste zaak van de werled zijn dan moet je maar ergens anders gaan zeueren.. 't enigste wat je zegt tegen iedereen: Penny reactie.. Fijn voor jou, maar zw zouden het maar eens met jou paard(-en) doen!
Pff, zo'n mensen zoals je je nu voor doet zijn in m,ijn ogen verwaand en denken dat ze té goed zijn t.o anderen!
Bah!

Misschien kun je ook even in het topic kijken waar dit topic uit is ontstaan...daar kun je lezen dat ik het het filmpje namelijk niet kan bekijken, niet thuis en niet op mijn werk. Dus spoel even terug en ga opnieuw beginnen....

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:41

@cassidy tis misschien maar beter dat je hem niet kan zien tis echt te verschrikelijk voor woorden

Joyce1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:45

Ik heb hier werkelijk geen woorden voor, en dat er nog complete shows worden gehouden en mensen er gewoon naar kunnen kijken, dat snap ik echt niet.
Wat zijn mensen toch ziek.
En het erge,. het gaat gewoon door.

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:49

Wat ik toch wel apart vind is dat waarschijnlijk op misschien een paar duizend mensen na heel nederland het echt gruwelijk vind. Toch gebeurd er helemaal niets tegen (tenminste ik heb niet het idee dat het nou word tegengehouden)
Eigelijk zou de hele wereld dit filmpje eens moeten zien, kijken wat er dan gebeurd,...

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:04

Verschrikkelijk !! Niet eens omdat het paarden zijn. Alle vormen van zulke misselijk makend "entertainment"" zouden toch verboden moeten zijn !!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:15

Vind ik ook raar Annelies 2000.
Vind het trouwens ook vreemd dat ze de paarden als rijdier/hulpmiddel gebruiken om de dieren weg te voeren en om andere paarden wis zo de mishandelen.....

Als ik hier wat aan zou kunnen doen , zou ik t meteen doen.
En als ik die mensen mag berechten dan zal ik mijn vergevingsgezindheid proberen te vergeven en precies hetzelfde met die mannen doen als zij met de dieren hebben gedaan. Voor 1 keer zal ik zeggen: dat verdienen ze. Terwijl ik me al schaam om dit oordeel bedenk ik me wel dat dit gewoon moet stoppen en dat deze mensen niet ongestraft mogen blijven... en ik hoop dat als ze niet hier worden bestraft ze het op een andere manier en in een andere tijd het wel op hun rekening krijgen, en hard ook!

Je ziet de dieren gewoon naar adem snakken met hun 80% gebroken nekken.... die vent bijt gewoon in de oren van dat paard... wat voor haat en woede moet je in je hebben om dit te kunnen doen?

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:21

tsheeej!! ik wist dat er daarzo ruw met dieren om werd gegaan... Stoom uit je oren
maar zoo????? Verdrietig
Dit is niet normaal meer.... Zit hier bijna te janken. Verdrietig
Ze moeten die mensen ophange en lekker aan ze trekken e.d.
Hamer Hamer
Die dieren.. vreselijk.. .waar hebben ze het aan te danken????
Als je die hulpeloze hoofden zie van die dieren..... Huilen Huilen
Ik HAAT die mensen.... ze zijn niet goed snik...
Die dieren die vanalles breken, en worden gepijnigd... zo erg.. zo zielig
Kheb er geen woorden voor Verdrietig

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:15

yulan schreef:
Wat verschrikkelijk.
Arme paarden die moeten lijden voor het entertainment van een groep kortzichtige, op sensatie beluste toeschouwers... en ruiters.

ik snap sowieso niet dat mensen dit entertainment kunnen vinden!!!
wat bestaan er toch voor rare mensen zeg.. Nors opkijken