Is jouw paard aarde, vuur, metaal, water of hout. Test het!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:16

water 25%, hout 17%, vuur 25%, aarde 8%, metaal 25%

De mooie, ingetogen eenling (angstig, wantrouwend, introvert)
Je kunt het waterpaard herkennen aan haar atletische, welgevormde lichaam en glanzende vacht en manen. Met haar doordringende ogen houdt ze haar omgeving goed in de gaten. Deze eenling is van nature wantrouwend en teruggetrokken. Eigenwijs als ze is, kun je alleen goed met haar werken als je haar in haar eigenwaarde laat. Onder de druk van een sterke ruiter wordt ze nerveus en angstig, maar ook de spanning bij een wedstrijd werkt verlammend op haar. Als ze de ruimte krijgt, kan ze laten zien wat ze kan. Wanneer je rustig en geduldig met haar omgaat, bereik je het meeste.

Het Vuurpaard (de lieflijke, aanhankelijke aandachttrekker)
Emotie: vreugde
Zwakke organen: hart en dunne darm

Het vuurpaard houdt van het contact met mensen. Vooral als ze haar komen bewonderen en veel aandacht geven. Zij is vrolijk, intelligent en staat ’s ochtends als eerste klaar om het baasje te begroeten. Het leven is een groot spel en ze wil er niets van missen. Ze kan nauwelijks een paar passen lopen zonder om te kijken om te zien wat haar vriendjes en vriendinnetjes aan het doen zijn. Ze houdt van shows in alle facetten. Het borstelen, invlechten, als het maar aandacht voor haar lichaam is. Ook in de ring vindt ze aandacht heerlijk. Als ze haar werk heeft gedaan vindt ze het fijn om uitgebreid te worden beloond. Ze geeft meer om schoonheid en gratie dan om snelheid. Een vuurpaard in balans is een paard met veel vreugde.

Met een sterke intuïtie anticipeert ze volledig op de ruiter. Vanwege haar gevoeligheid heeft ze een gelijkgestemde ziel als ruiter nodig.

Het Metaalpaard (de ongecompliceerde, rustige volger)
Emotie: verdriet
Zwakke organen: longen en dikke darm

Het metaalpaard is een no-nonsense figuur. Geen extreme blijheid, doet zijn werk goed en verwacht dat hij eerlijk wordt behandeld. Niet meer en niet minder. Als hij naar een wedstrijd gaat, heeft hij het liefst dat dit niet gepaard gaat met allerlei sentimentele zaken en poetsrituelen. Het liefste wordt hij gewoon meegenomen, gezadeld, gereden, afgezadeld en terug op stal gezet zonder allerlei flauwekul. Als hij vooruit moet, dan gaat hij tot nader instructie als een soldaat. Dit paard houdt niet van chaos en spanning. Wanneer hij eerlijk wordt getraind en behandeld, werkt hij graag en maakt hij snelle vorderingen. In balans hebben deze dieren een juist oordelend vermogen. Met zijn vierkante, slanke en sterke postuur straalt hij een rustige volwassenheid uit. Als dit paard oneerlijk wordt behandeld, trekt hij zich terug in zijn metalen schelp, wordt stijf, depressief en geeft geen respons meer.

MIJN PAARD IS SCHIZOFREEN

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:17

Deze test heb ik ook al eens gedaan toen ik Walter net had, volgens mij ken ik hem nu iets beter

water:4
hout: 2
vuur: 5
aarde: 2
Metaal: 1

Een combinatie van water en vuur dus.

dit stuk uit de omschrijving van het waterpaard is heel typisch voor hem:

Geduld is het sleutelwoord voor de trainer van het waterpaard. Omdat dit type door angst wordt geregeerd, is de manier van aanbieden erg belangrijk. Fysieke druk is fataal bij waterpaarden. Als dit type het vertrouwen in je kwijt is, dan krijg je het maar met heel veel moeite weer terug. Het waterpaard heeft ruimte en vrijheid nodig. Niet alleen zuiver fysiek, maar ook emotioneel. Over het algemeen zijn waterpaarden erg intelligent. Dat maakt ze nu juist zo lastig om mee te werken. Angst en vertrouwen blijven altijd een grote rol spelen. Continu vertrouwen geven en bevestigen is van belang bij het waterpaard.

Maar dit stuk ook:

Het vuurpaard houdt van het contact met mensen. Vooral als ze haar komen bewonderen en veel aandacht geven. Zij is vrolijk, intelligent en staat ’s ochtends als eerste klaar om het baasje te begroeten. Het leven is een groot spel en ze wil er niets van missen. Ze kan nauwelijks een paar passen lopen zonder om te kijken om te zien wat haar vriendjes en vriendinnetjes aan het doen zijn. Ze houdt van shows in alle facetten. Het borstelen, invlechten, als het maar aandacht voor haar lichaam is. Ook in de ring vindt ze aandacht heerlijk. Als ze haar werk heeft gedaan vindt ze het fijn om uitgebreid te worden beloond. Ze geeft meer om schoonheid en gratie dan om snelheid. Een vuurpaard in balans is een paard met veel vreugde.

Met een sterke intuïtie anticipeert ze volledig op de ruiter. Vanwege haar gevoeligheid heeft ze een gelijkgestemde ziel als ruiter nodig.

Zucchero

Re: Is jouw paard aarde, vuur, metaal, water of hout. Test h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:20

Wij hebben deze test al een hele tijd geleden gedaan. Al onze 8 paarden getest! En wat bleek?

Allemaal Subli-paarden!!!!!!!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:21

Turella is van alles!

water: 17%
hout: 8%
vuur: 25%
aarde: 25%
metaal: 25%

Voor zowel de karaktertypes Vuur, Aarde en Metaal heb je de meeste vragen met 'ja' beantwoord. Dit betekent dat deze drie karaktertypes in jouw paard voorkomen. Wanneer er drie karaktertypes zijn die even sterk zijn, dan wordt geadviseerd de 2 kruidenmengsels te gebruiken die het beste aansluiten op het paard.

Voor jouw paard is daarom het advies om twee karakterblends te voeren en daarbij te kiezen uit: Vuur, Aarde en Metaal .

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:31

water: 40%
hout: 10%
vuur: 40%
aarde: 10%
metaal: 0%

Typisch vuur/water paardje dus... dit klinkt trouwens erg tegengesteld

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:39

Kenmerken houttype:
Karakter:
+/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel
-/- schrokker, voernijd, energiek, dynamisch, agressief, stressgevoelig,
temperamentvol

Zwakke organen: lever en gal
Vatbaar voor: kramp koliek, darmstoornissen, snel zweten, stemmingswisselingen, problemen aan pezen en ogen, gewelddadig gedrag

water 15%
Hout 38%
vuur 23%
aarde 15%
metaal 9%

Ik krij het idee bij de omschrijving dat Raheem geweldadig is

maar ach hij gaat door het vuur voor me, dat maakt een hoop goed haha
Groetjes kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:09

Water : 18%
Hout : 35 %
de onvermoeibare, harde werker (dynamiek, agressief, temperament)
We noemen het houtpaard de onvermoeibare, harde werker, omdat dit paard een geweldige hoeveelheid energie bezit. Van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat wil hij knallen en het liefst bindt hij de strijd aan in een competitie. Het houtpaard neemt graag zelf de leiding. Het kan hem allemaal niet hard en hoog genoeg gaan en daarom moet dit paard tegen zichzelf beschermd worden. Door zijn impulsieve gedrag is hij zeer gevoelig voor blessures. Een houtpaard ziet er al vanaf jonge leeftijd gespierd en atletisch uit. Overvraag dit paard niet, want hij zal zelf niet aangeven dat het genoeg is. Hij wil gewoon altijd winnen en loopt zich liever dood dan op te geven. Hij kan absoluut niet tegen zijn verlies, dan raakt hij gefrustreerd.

Vuur : 24 %

Aarde : 6 %
Metaal : 17 %

Ik heb een aantal jaar terug ook zo'n test gedaan, maar dat was van een andere voerleverancier. Ik dacht van Pavo, die hadden toendertijd ook verschillende elementen. Toen kwam er vuur uit.

Vuur stond toen gelijk aan wat nu Hout is. Het komt helemaal over. Het gek zijn van aandacht heeft hij dan van het vuur.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:17

Water:1
Hout:5
Vuur:6
Aarde:2
Metaal:1

Voor het karaktertype Vuur heb je de meeste vragen met 'ja' beantwoord. Voor het karaktertype Hout heb je op-één-na de meeste vragen met 'ja' beantwoord. Het verschil tussen deze twee is minder dan twee antwoorden. Dit betekent dat beide karaktertypes in jouw paard voorkomen.

Voor jouw paard is daarom het advies om deze twee karakterblends te voeren: Vuur en Hout.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:42

Kaprice:
Water: 12%
Hout: 24%
Vuur: 18%
Aarde:29%
Metaal: 17%

Kaprice is vooral een Aarde paardje, wat in veel opzichten niet klopt.
Maar ook Hout ligt dichtbij en daar zie ik veel karaktereigenschappen in.

Karakter Hout:
+/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel-/- schrokker, voernijd, energiek, dynamisch, agressief, stressgevoelig,
temperamentvol

We noemen het houtpaard de onvermoeibare, harde werker, omdat dit paard een geweldige hoeveelheid energie bezit. Van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat wil hij knallen en het liefst bindt hij de strijd aan in een competitie. Het houtpaard neemt graag zelf de leiding. Het kan hem allemaal niet hard en hoog genoeg gaan en daarom moet dit paard tegen zichzelf beschermd worden. Door zijn impulsieve gedrag is hij zeer gevoelig voor blessures. Een houtpaard ziet er al vanaf jonge leeftijd gespierd en atletisch uit. Overvraag dit paard niet, want hij zal zelf niet aangeven dat het genoeg is. Hij wil gewoon altijd winnen en loopt zich liever dood dan op te geven. Hij kan absoluut niet tegen zijn verlies, dan raakt hij gefrustreerd.

Het Houtpaard (de onvermoeibare, harde werker)
Emotie: woede--> klopt absoluut niet

Het houtpaard staat ’s ochtends vol ongeduld te trappelen om aan het werk te gaan. Hij wil als eerste naar de racebaan worden gebracht, moet voorop. Competitie is zijn grootste genot. Hij is vastbesloten en energiek. Hij houdt van hard rennen en hoog springen en heeft een hekel aan autoriteit. Het houtpaard houdt alles in zijn omgeving in de gaten. Vaak is dit dan ook de drijvende hengst in de kudde. Dit paard is moeilijk te trainen, want de competitie gaat hij ook aan met zijn trainer. Eigenlijk traint hij als het ware de trainer. Zijn vastbeslotenheid eist nog net even iets meer vastbeslotenheid van zijn trainer. Geen paard voor beginners, maar voor mentaal sterke ruiters kan het houtpaard een geweldig paard zijn. In ongeoefende handen kan hij een ware kwelling zijn. Door zijn vechtersmentaliteit moet dit paard soms tegen zichzelf beschermd worden.

Het Houtpaard heeft beweging nodig en moet het geleerde het liefst in prestatievorm kunnen gebruiken. Dit houdt niet in dat er elke keer een topprestatie moet worden geleverd. Hoewel hij dit snel zal aanbieden, is het de kracht van de trainer om het er juist niet uit te halen, maar het basisgedeelte te perfectioneren door tegen zichzelf te beschemen. Het leertempo moet rustig zijn, maar de methode actief en energiek

Tot zover het HOUT-gedeelte, alles wat dik gedrukt is klopt, of klopt een beetje. Alles wat niet dik is klopt van geen kant.

Hier volgt haar Aarde gedeelte:

Kenmerken Aardepaard:
Karakter:
+/+ Zachtmoedig, goede vriend en lief voor kinderen
-/- veelvraat, eten grootste hobby, lui, sloom, slechte concentratie --> laatste 3 echt niet !

de vriendelijke, betrouwbare alleseter (vriendelijk, ronde buik, traag, eten als grootste hobby)
We noemen het aardepaard ook wel de vriendelijke, betrouwbare alleseter, omdat dit het meest zachtaardige paard is dat er bestaat. Ook al hangen er aan alle kanten kinderen aan zijn manen of staart, een aardepaard laat het allemaal gewoon over zich heenkomen. Zijn interesse kan eigenlijk alleen gewekt worden met eten en een aardepaard herken je dan ook aan zijn enorme bolle buik. Ook al is hij rond en dik, een aardepaard is wel een doorzetter. Voor lange tochten schrikt hij niet terug, maar men moet hem niet overvragen. Snelheid, springen, winnen, het komt allemaal niet voor in het woordenboek van het aardepaard. Dit type komt langzaam op gang en kan uren achtereen roerloos blijven staan.

Het Aardepaard (de vriendelijke, betrouwbare alleseter)
Emotie: sympathie, tobben
Zwakke organen: milt/pancreas en maag

Bomvast, daarmee is het aardepaard het beste te typeren. Hij staat rustig en geduldig met half gesloten ogen te wachten terwijl het ene kind op zijn hoofd zit te schuren en het andere zijn staart borstelt. Hij heeft een ontzettende dikke, ronde buik. Het enige waarvoor hij wakker wordt is zijn grootste hobby: ETEN.

Fysiek toont het paard een sterk lichaam met volle spieren. Het is geen snel paard, maar wel een volhouder met een tolerante natuur. Het perfecte paard voor beginnende ruiters. Goed in balans kan dit dier zich goed concentreren.

Het aardepaard is lief en betrouwbaar. Iedereen is dol op hem. Daardoor krijgt hij te vaak te veel kinderen op zijn rug. Zo wordt het aardepaard overvraagd. Als dat gebeurt, dan wordt het dier steeds slomer.

Aardepaarden zijn zogenaamde ‘duurtypes’. Ze zijn goed in staat om elke keer maar weer te herhalen. Ze hebben veel geduld en dat zal de trainer ook nodig hebben, want aardepaarden leren over het algemeen in een langzaam tempo. Daar tegenover staat dat het geleerde ook definitief wordt opgenomen in het systeem. Korte en krachtige trainingen slaan bij aardepaarden niet zo goed aan.

Dit hele laatste stukje klopt van geen kant..

Hihi..
Dat was mijn Top-Kaprice

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:57

nou ik vond het niet kloppen. rambo was aarde, hij is allerbehalve lui en sloom!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:23

Water: 3
Hout: 4
Vuur: 2
Aarde: 4
Metaal: 2

Ik zie Lin dan meer als Aarde paard...
Vriendelijk en gemoedelijk

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:07

mijn Shetje was..:
water: 14 %
hout: 0 %
vuur: 29 %
aarde: 43 %
metaal: 14 %

dus was me lieve shet een aarde paardje

me verzorgpony is:
water: 33 %
hout: 17 %
vuur: 0 %
aarde: 33 %
metaal: 17 %

een mengel moesje van aarde en water
maar wat houd het nou in? hihi

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:53

water (7%
hout (43%)
vuur (21%)
aarde (21%)
metaal (8%)

de onvermoeibare, harde werker (dynamiek, agressief, temperament)
Kenmerken houttype:
Karakter:
+/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel
-/- schrokker, voernijd, energiek, dynamisch, agressief, stressgevoelig,temperamentvol

Vatbaar voor: kramp koliek, darmstoornissen, snel zweten, stemmingswisselingen, problemen aan pezen en ogen, gewelddadig gedrag.

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:00

50 % hout
30 % vuur
10 % aarde
10 % water
klopt helemaal!!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:43

Kenmerken Aardepaard:
Karakter:
-/- veelvraat, eten grootste hobby, lui, sloom, slechte concentratie

Vatbaar voor: vervetten, gevoelige maag, gaskoliek, overmatige speekselvorming, vermoeidheid, zwakke bespiering, spijsverterings- en darmproblemen, voedselallergieën

het paard waar ik altijd op rij is 40% hout
en die beschrijving........net alsof ik gewoon een beschrijving van alleen dat paard zie

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:55

PP:
water: 2
hout: 4
vuur: 5
aarde: 1
metaal: -

Nes:
water: 1
hout: 3
vuur: 2
aarde: 6
metaal: 5

Wat ik heel erg grappig vind, ik heb de laatste jaren deze zelfde vragenlijst vaker gedaan bij paarden/pony's die ik reedt, en de paarden/pony's waar ik echt een band mee had, waren tot nu toe telkens vuurpaarden...
En zo nu ook weer, Nes is een heel leuk paard om te rijden, maar met PP heb ik toch veel meer een klik... En die is toch weer een vuurpaardje
Dus ik denk wel dat bepaalde personen tot bepaalde elementen aangetrokken zijn!!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:27

Water 42 %
Hout 25%
Vuur 33 %
Het karakter komt daar inderdaad wel mee overeen.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:03

water (0%)
hout (13%)
vuur (25%)
aarde (63%)
metaal (-1%)

Karakter klopt ook

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:22

PP--> Links

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:45

mijn merrie van 2 jaar is aarde en vuur.
allebei 31 procent

Kenmerken vuurtype:
Karakter: nerveus (treuzelaar met eten), nette eter, besluiteloos, showtype, levenslustig, bitterminnend

Zwakke organen: hart en dunne darm
Vatbaar voor: aandoeningen aan spijsverteringsorganen (met name dunne darm), slechte bloedsomloop (hart).

Beschrijving van het karaktertype: Vuur
In deze beschrijving wordt het karakter van een voorbeeld-vuurpaard geschetst. Er zijn vijf hoofdkaraktertypes, waarvan dit er één is. Het is de bedoeling dat er herkenbare eigenschappen zichtbaar worden. Maak niet de vergissing om te denken dat je paard per definitie één bepaald type is en dat al het andere niet meer mogelijk is. Ieder paard bezit namelijk kenmerken van alle types.

Kenmerken Aardepaard:
Karakter:
-/- veelvraat, eten grootste hobby, lui, sloom, slechte concentratie

Vatbaar voor: vervetten, gevoelige maag, gaskoliek, overmatige speekselvorming, vermoeidheid, zwakke bespiering, spijsverterings- en darmproblemen, voedselallergieën

Beschrijving van het karaktertype: aarde
In deze beschrijving wordt het karakter van een voorbeeld-aardepaard geschetst. Er zijn vijf hoofdkaraktertypes, waarvan dit er één is. Het is de bedoeling dat er herkenbare eigenschappen zichtbaar worden. Maak niet de vergissing om te denken dat je paard per definitie één bepaald type is en dat al het andere niet meer mogelijk is.

het klopt eigenlijk allebei,
met kinderen is ze geduldig en lief maar als ze naar een show moet dan geeft ze alles wat ze heeft en is ze fel

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:47

Hout en vuur, de omschrijvingen kloppen ook redelijk al sterkste punten bij hem....

Orola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:54

Nicky heeft Aarde. Beter een betrouwbaar paardje dan een vurig paard dat heen en weer springt! vind ik! )

JumpingRider

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:21

Flame is:

Water 0%
Hout 33%
Vuur 33%
Aarde 11%
metaal 23%

Het meeste hout en vuur.
Klopt deels ook wel

Cubone