Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mand schreef:Ik vind het heel bijzonder dat de meeste mensen die hier reageren totaal hun best niet doen om de hele movement te begrijpen en voornamelijk een racistische "het boeit me niet" instelling hebben in het andere topic. Waarom boeit het jullie zo veel?
Liesje1611 schreef:Ik zie dit topic als een topic waarin links en pagina's gedeeld kunnen worden voor iedereen die zich wilt verdiepen in racisme/white privilege etc. Ik vind het waardevol! Voor de mensen die dat niet willen, kunnen terecht in een van de andere discussietopics toch?
Daarbij wil ik graag het account @zeikschrift aanbevelen op Insta, zij maakt zich hard voor veel maatschappelijke/feministische thema's en besteedt nu veel aandacht aan George Floyd en racisme.
_Penotti schreef:Nee BLM die beweging interesseert me inderdaad niet.
Omdat dit hier niet speelt!
Speelt er hier discriminatie in alle soorten vormen.
Ja zeker. Van discriminatie tot huidskleur, tot homo's tot chronisch zieken, tot dike mensen tot, zo ontzettend veel.
En ik interesseer me daar dan wel weer voor.
Ver van mijn bed, heel naar, maar laten we onze energie hier in Nederland steken. Genoeg te doen.
Liesje1611 schreef:_Penotti schreef:Nee BLM die beweging interesseert me inderdaad niet.
Omdat dit hier niet speelt!
Speelt er hier discriminatie in alle soorten vormen.
Ja zeker. Van discriminatie tot huidskleur, tot homo's tot chronisch zieken, tot dike mensen tot, zo ontzettend veel.
En ik interesseer me daar dan wel weer voor.
Ver van mijn bed, heel naar, maar laten we onze energie hier in Nederland steken. Genoeg te doen.
Niet om vervelend te doen ofzo, maar mocht het je ontgaan zijn, in NL heb je ook zwarte mensen en speelt dergelijke problematiek met betrekking racisme ook.
_Penotti schreef:Liesje1611 schreef:
Niet om vervelend te doen ofzo, maar mocht het je ontgaan zijn, in NL heb je ook zwarte mensen en speelt dergelijke problematiek met betrekking racisme ook.
Mocht het je ontgaan zijn: Zie dik gedrukte tekst.
Maar hier worden geen zwarte mensen zomaar omdat ze zwart zijn gedood.
Dat is waar BLM voor staat.
Liesje1611 schreef:Mitch Hendriquez.
_Penotti schreef:Maar hier worden geen zwarte mensen zomaar omdat ze zwart zijn gedood. (of extra zwaar gestraft)
Dat is waar BLM voor staat.
_Penotti schreef:Nee dat wil ik niet snappen dat klopt.
Omdat het hier in Nederland de kop op duikt door de dood van Floyd.
Zelf refereer je ook dit topic weer naar die man.
Verzin een andere naam voor je protesten voor discriminatie en ik steun je.
(niet als je met 5000 op een plein gaat staan)
_Penotti schreef:Mand schreef:Het maakt mij geen ene reet uit of jij mij steunt. Vind het sneu voor je dat je zo weinig te doen hebt dat je dit maar steeds blijft opzoeken
So seg.... ga jij even lekker.
En dat staat dan te protesteren voor gelijkheid.
Zie hier de ware aard.