Margon schreef:Die van mij krijgt gewoon altijd een deken op in de lente, winter en herfst maar in de zomer toch echt niet!
En juist in de zomer kan een deken zo heerlijk zijn voor een paard dat in de felle zon staat, omringd door irritante steekbeesten...
In Australië en Nieuw-Zeeland is het heel normaal om je paard zo in de wei te zetten:

En soms zelfs met een 'hood' erbij:

Beschermt uitstekend tegen vervelende insekten en felle zon: in Australië en Nieuw-Zeeland heeft een groot percentage van de paarden (met name van de schimmels) een of andere vorm van huidkanker. Zo'n deken vormt een goede bescherming. En je paard blijft heerlijk koel onder die witte lakens. Ik heb het verschil zelf gemerkt in Australië: paarden die zo 'ingepakt' werden, waren over het algemeen veel rustiger als ze buiten stonden dan paarden die 'bloot' buiten stonden.
Waarmee ik alleen wil zeggen dat een deken in de zomer zo gek nog niet is. 
Overigens is dit een vrij oud topic en het onderwerp is ook al heel vaak aan de orde geweest op Bokt, maar gezien de on topic reacties die er de laatste dagen bij zijn gekomen laat ik 'm toch staan.