Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
denice schreef:Klopt hoor Danique, het moet van beide kanten komen. Maar we zullen het toch met z'n allen moeten doen. Ruiters mogen niet op het fietspad, maar als er een keuze is tussen de 80 weg en het fietspad, dan mag het weer wel las ik ergens.
Ikke, ik heb wel eens aangifte gedaan, werd keihard uitgelachen op het bureau. Aangifte kon niet, een aantekening wel.
sanne1992 schreef:Heb wel getekend, ondanks dat ik (zoals meerdere in dit topic) van mening ben dat het inderdaad wel van 2 kanten moet komen. En dat er ook genoeg rotte appels onder de ruiters zijn.
Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe wil jij deze petitie onder de aandacht brengen aan de mensen die er iets aan kunnen veranderen?
Bedoel wordt wel hesjes genoemd in dit topic, maar dat is volgens mij altijd nog iets wat de ruiter zelf beslist om te doen.
Danique_G schreef:Als wielrenner kom ik ook wel eens ruiters tegen op het fietspad. Tempo omlaag halen vind ik prima, weg is van iedereen. Maar heb ook wel eens meiden gehad, waarbij ik bij tijds mijn aanwezigheid aangaf etc, maar stomweg op de weg bleven rijden. En nee ik voel mij niet lekker er bij als ik achter een (vreemd) paard moet hangen. Wat ook vergeten word is dat wij als wielrenner nog eens vast zitten aan de fiets, dus om omvallen te voorkomen moeten afstappen. En nee, met die fiets kan ik niet door de berm (wat ook niet zou moeten vind ik). Die meiden vertikte het en nog een grote mond geven ookGoed, duidelijk geval van een rot appeltje natuurlijk. Maar een reactie van de ruiters op het overige verkeer is natuurlijk, breed blijven en afdwingen. Hier is geen begrip voor namens het overige verkeer dus die denken, 'ja uuh oprotten met je knol.' En zo kom je natuurlijk in een vicieuze cirkel.
Aandacht is prima, maar aandacht voor elke verkeerganger lijkt mij reeëler dan enkel voor de paarden.
Sonador schreef:Danique_G schreef:Als wielrenner kom ik ook wel eens ruiters tegen op het fietspad. Tempo omlaag halen vind ik prima, weg is van iedereen. Maar heb ook wel eens meiden gehad, waarbij ik bij tijds mijn aanwezigheid aangaf etc, maar stomweg op de weg bleven rijden. En nee ik voel mij niet lekker er bij als ik achter een (vreemd) paard moet hangen. Wat ook vergeten word is dat wij als wielrenner nog eens vast zitten aan de fiets, dus om omvallen te voorkomen moeten afstappen. En nee, met die fiets kan ik niet door de berm (wat ook niet zou moeten vind ik). Die meiden vertikte het en nog een grote mond geven ookGoed, duidelijk geval van een rot appeltje natuurlijk. Maar een reactie van de ruiters op het overige verkeer is natuurlijk, breed blijven en afdwingen. Hier is geen begrip voor namens het overige verkeer dus die denken, 'ja uuh oprotten met je knol.' En zo kom je natuurlijk in een vicieuze cirkel.
Aandacht is prima, maar aandacht voor elke verkeerganger lijkt mij reeëler dan enkel voor de paarden.
Vind je het gek?
Meeste wielrenners en mountainbikers fietsen je om de oren zonder waarschuwing!
Dus ik zou ook lekker breed blijven, zowiezo heb ik vaak ruzie met wielrenners en mountainbikers (ook in de auto en op de motor). Terwijl ik zelf ook een wielrenner ben![]()
Als je een paard ziet, gewoon respectvol en rustig benaderen.
Dat geld imho ook voor mensen op de fiets of mensen die wandelen met of zonder een hond!
Elke dag weer heb ik te maken met idioten die met 100km/h + langs je heen zoeven.
En even aanspreken doe ik niet meer, want je word gewoon verrot gescholden of bedreigd!
Danique_G schreef:Dus omdat ik wielrenner ben heb jij het recht om de hele weg bewust te belemmeren en te versperren? Ook al ben je je bewust van mijn aanwezigheid en laat je mij er bewust niet langs waardoor er alsnog gevaarlijke situaties ontstaan?Generalisatie.
Jij bent een ruiter die de rest een slechte naam geeft. Dan ben jij geen haar beter dan een asociale wielrenner.
Sonador schreef:Danique_G schreef:Dus omdat ik wielrenner ben heb jij het recht om de hele weg bewust te belemmeren en te versperren? Ook al ben je je bewust van mijn aanwezigheid en laat je mij er bewust niet langs waardoor er alsnog gevaarlijke situaties ontstaan?Generalisatie.
Jij bent een ruiter die de rest een slechte naam geeft. Dan ben jij geen haar beter dan een asociale wielrenner.
Nee, maar ik kan snappen waarom mensen dat doen!
Jij niet?
Als jij de gehele weg om de oren bent gereden door "idiote" wielrenners die doen alsof de weg van hun is. Dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je even het "recht" neemt om de volgende een lesje te leren. Daarmee is het natuurlijk nog niet goed te noemen, maar begrip heb ik er zeker voor.
Niet voor het grote mond gedeelte overigens!