Vrouw klimt op auto voor hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Re: Vrouw klimt op auto voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:53

Heb je zelf wel in de gaten wat je eigenlijk schrijft?

Je komt over als een asobak, die om wat voor reden dan ook je auto aanraakt wel eventjes de les zult lezen.

Of erg materialistisch ingesteld :)*

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:56

Oef, ik zou zeker niet vrolijk zijn als iemand op mijn auto springt.. Hoe bang dan ook...
Maargoed, wat deze jongens doen is nog erger, ik denk dat ik meer link op deze jongens zou zijn dan op deze mevrouw eigenlijk.. :=

Ik ben ook wel redelijk materialistisch, mijn auto is gewoon van mij, en daar heeft niemand aan te komen.. Weetje, je kan overal bang voor zijn, maar daar valt aan te werken. Deze mevrouw kan toch niet altijd en overal op alle auto's klimmen??

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:58

Vind je het gek, spaar zelf maar eens voor een nieuwe auto daar ben je dan ontzettend gek mee. Dan word je echt wel kwaad als daar iemand opeens op zit als je de winkel uit komt lopen.

Als je dat niet kunt begrijpen weet ik het ook niet meer. Of kan jij zo even 15.000 a 20.000 euro pinnen? ;)

En hartelijk bedankt dat je mij asobak noemt, ik denk dat dat ontzettend veel over jou verteld zulke dingen zeg je niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:01

Petrichor schreef:
Vind je het gek, spaar zelf maar eens voor een nieuwe auto daar ben je dan ontzettend gek mee. Dan word je echt wel kwaad als daar iemand opeens op zit als je de winkel uit komt lopen.

Als je dat niet kunt begrijpen weet ik het ook niet meer. Of kan jij zo even 15.000 a 20.000 euro pinnen? ;)

En hartelijk bedankt dat je mij asobak noemt, ik denk dat dat ontzettend veel over jou verteld zulke dingen zeg je niet!

Ik begrijp best wel dat je niemand aan je auto wilt, want ja eerlijk is eerlijk je handtas om iemands auto zetten? 8)7 :? , punt is hier dat mevrouw waarschijnlijk niet eens doorheeft dat ze op die auto zit. Ze is ZO in paniek dat ze dat niet doorheeft, ze is ZO in paniek dat ze niet bedenkt: oh dat is iemands auto straks maak ik er een kras op. Als je zo'n erge fobie hebt dan KAN je dat ook niet bedenken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:04

Als je een fobie hebt dan vind ik dat je daar wat aan moet doen en geloof mij daar zijn tegenwoordig hele fijne therapies voor. :) Je kan toch niet omdat je bang bent voor een hond op elke auto springen die je tegenkomt wanneer er een hond in de buurt is. Bovendien lijkt het mij vreselijk om bang voor honden te zijn ze zijn gewoon overal en elke dag kom je ze wel tegen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 09-05-14 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:05

Tuurlijk snap ik dat. Ik wil ook niet dat iemand op mijn auto springt.
Maar ik kan het wel begrijpen uit de angst van de vrouw. Het is ook geen teckeltje die daar rond huppelt maar een vechthond.

Ik zeg niet dat je een asobak bent. Ik zeg dat je zo overkomt, puur omdat bij jou het belang van je auto voorop staat.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:08

Mijn auto heeft mij meer als 2 jaar sparen gekost dus ja dat staat inderdaad wel voorop, ik denk dat ik serieus depressief word als er een deuk of kras op mijn auto zit. Dat vind ik geen asociaal gedrag, als ik een oud autootje had gehad had ik waarschijnlijk heel hard moeten lachen. :+

Verder doet deze hond helemaal niks, in principe lokt ze het zelf uit dat die hond zo staat te springen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:12

Oke mijn excuses voor mijn woorden "asobak".

Maar ik heb ooit mee gemaakt dat iemand door een vechthond aan moes gebeten werd.
Dus de angst van die vrouw kan ik me goed voorstellen. Ik denk namelijk niet dat ze bij iedere hond op een auto klimt :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:13

Oke zand er over. :)

Nou dat hoop ik ook niet. :') Lijkt me echt heel erg bang zijn voor een hond.

Ik ben als de doods voor spinnen maar die zie ik gelukkig niet elke dag.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:13

Oké, deze vrouw is bang. Dat kan ik begrijpen. Maar hé, ze is toch niet gek?
Kom op.. Als je heel erg bang bent zucht je een keer diep, en loop je langzaam weg. Nu zullen sommigen wel denken dat dat niet kan, maar ook als je panisch bang bent voor een hond, kan dat :+ Je hebt zelf controle over je eigen lichaam. Bang zijn is geen ziekte of handicap, je bent alleen bang.
Dat deze vrouw heel erg bang is, blijkt wel uit het filmpje. Maar ze heeft zelf voor het zeggen wat ze doet. Dat ze op de auto is geklommen is zeker niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:14

Petrichor schreef:
Als je een fobie hebt dan vind ik dat je daar wat aan moet doen en geloof mij daar zijn tegenwoordig hele fijne therapies voor. :) Je kan toch niet omdat je bang bent voor een hond op elke auto springen die je tegenkomt wanneer er een hond in de buurt is. Bovendien lijkt het mij vreselijk om bang voor honden te zijn ze zijn gewoon overal en elke dag kom je ze wel tegen.

Misschien is ze net een dag bezig met zo'n therapie, die zijn niet in een dag over (fobieën bedoel ik).
Als er een hond die los loopt ineens op je af komt lopen kan dat best intimiderend zijn, helemaal met angst voor honden. Fight or flight, en vechten tegen een hond ga je niet winnen met zo'n angst.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:16

Petrichor schreef:
Oke zand er over. :)

Nou dat hoop ik ook niet. :') Lijkt me echt heel erg bang zijn voor een hond.

Ik ben als de doods voor spinnen maar die zie ik gelukkig niet elke dag.

Hahaha zou je ervoor op een auto springen?

Als je ergens loopt en er komt zo'n harige spin op je af. En er staat auto :+ ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:17

Nou dan klimt ie vast ook op de auto! Nee ik denk dat ik probeer te doen alsof het heel normaal is zodat ie mij in elk geval overslaat. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:18

Arc_En_Ciel schreef:
Kom op.. Als je heel erg bang bent zucht je een keer diep, en loop je langzaam weg. Nu zullen sommigen wel denken dat dat niet kan, maar ook als je panisch bang bent voor een hond, kan dat :+ Je hebt zelf controle over je eigen lichaam. Bang zijn is geen ziekte of handicap, je bent alleen bang.
Dat deze vrouw heel erg bang is, blijkt wel uit het filmpje. Maar ze heeft zelf voor het zeggen wat ze doet. Dat ze op de auto is geklommen is zeker niet fijn.

Artsen diagnosticeren of er bij de fobie sprake is van:

hyperventilatie.
paniekaanvallen.
beperking in het functioneren en in de beleving van plezier of geluk.
vermijdingsgedrag.

Vermijdingsgedrag is het ontlopen van situaties waarin de angst tot uiting zou kunnen komen. Vermijding kan op de lange termijn voor verergering zorgen. Dit gedrag houdt de fobie in stand.

Kenmerkend bij paniek (en dus ook bij een paniekaanval) is de denkwijze. Omdat het brein 'gevaar' - en dat is bij een paniekaanval meestal verondersteld gevaar - signaleert, probeert het brein een oplossing te zoeken voor het gevaar. Kenmerkend aan deze 'paniekdenkwijze' is dat die denkwijze vaak niet wordt gekenmerkt door verstandelijke oplossingen, maar meer door onlogische, emotionele geladen gedachten. Dikwijls worden deze gedachten na de paniekaanval als vreemd en opvallend beschouwd.

- Wikipedia.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:23

Arc_En_Ciel schreef:

Geloof niet dat jij weet wat echte angst inhoud.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:27

Kennelijk moet je tegenwoordig overal begrip voor hebben, want stel je voor. Iemand mankeert vast iets. En is dan niet gewoon bang, maar heeft direct een fobie en moet in therapie.
Ik zie werkelijk niet iemand die in alle staten is van angst. Tuurlijk zal ze best bang zijn, maar da's niet direct een fobie. Voor de eigenaar van de auto hoop ik iig dat haar verzekering wel gewoon wil uitkeren, want die zal er minder onbeschadigd uitgekomen zijn dan zij zelf.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:31

ThreeFingers schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

:') jawel hoor. Maar je bent ten alle tijde verantwoordelijk voor wat je doet. Dan kan je nog zo bang zijn, dat geloof ik best, maar hyperventilatie ed komt ook voort uit jezelf gek maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:31

Oke, ik moest niet grinniken maar had ook niet erg veel medeleven, vind het een beeetje overdreven :o Totdat de filmer zo hard begon te lachen, gadver.
Die vrouw had anders kunnen reageren, en stiekem, toen ze helemaal op de auto klom moest ik ook een beetje grinniken :o

Overigens had ik de hond wel even gepakt, aangezien deze een halsband om heeft.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:32

Als je zoveel angst hebt dat je op een auto klimt met een niet handig postuur daarvoor....dan ben je echt angstig.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:24

Petrichor schreef:
Mijn auto heeft mij meer als 2 jaar sparen gekost dus ja dat staat inderdaad wel voorop, ik denk dat ik serieus depressief word als er een deuk of kras op mijn auto zit. Dat vind ik geen asociaal gedrag, als ik een oud autootje had gehad had ik waarschijnlijk heel hard moeten lachen. :+

Verder doet deze hond helemaal niks, in principe lokt ze het zelf uit dat die hond zo staat te springen.

Arc_En_Ciel schreef:
ThreeFingers schreef:

:') jawel hoor. Maar je bent ten alle tijde verantwoordelijk voor wat je doet. Dan kan je nog zo bang zijn, dat geloof ik best, maar hyperventilatie ed komt ook voort uit jezelf gek maken.

Jeetje. Ik vind het ongelooflijk dat er op deze manier gereageerd wordt op angstige mensen. Ongetwijfeld vanuit een gebrek aan kennis over angststoornissen, maar het lijkt me volkomen logisch dat iemand echt niet voor zn lol hyperventileert of vreemd/impulsief reageert vanuit extreme angst. Misschien leuk om je wat dat betreft eens te verdiepen in je medemens..

Grappig vind ik dit absoluut niet, hier wordt een vrouw gepest en belachelijk gemaakt (de hele wereld kan zelfs meegenieten nu...) vanwege een angst die ze duidelijk niet de baas is. Effe in therapie gaan is leuk gezegd maar niet zo gedaan. Ik heb gewerkt met mensen die een angststoornis hebben, dus ik heb genoeg gezien hoe verschrikkelijk moeilijk het is om van zo'n angst af te komen, of er in ieder geval zo mee om te kunnen gaan dat het iemand dagelijks leven niet beïnvloed.

En tja, dat er in dit geval een auto mogelijk schade heeft opgelopen is banketstaaf. Gelukkig betreft het in dit geval een bedrijfsbusje waarbij het verzekeringstechnisch vast wel snor zit.. Wellicht is deze dame zelf wel zo netjes geweest contact te hebben met de eigenaar, dat zien we dan weer niet terug op het filmpje. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:24

Amen, Tenshi, Amen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:26

Doanique schreef:
Amen, Tenshi, Amen.

_/-\o_

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:35

Ik was vroeger ok extreem bang voor honden, ik ging altijd een extra straat om als ik er eentje zag lopen.

Ik vind ook dat hondeneigenaren hun hand moeten aanlijnen als daarom gevraagd wordt.

De auto zal wel goed verzekerd zijn, de vrouw zal ook wel een wa verzekering hebben.
Jammer dat dit zo gefilmd is zonder je medeburger te helpen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:52

hotchocolat schreef:
Ik was vroeger ok extreem bang voor honden, ik ging altijd een extra straat om als ik er eentje zag lopen.

Ik vind ook dat hondeneigenaren hun hand moeten aanlijnen als daarom gevraagd wordt.

De auto zal wel goed verzekerd zijn, de vrouw zal ook wel een wa verzekering hebben.
Jammer dat dit zo gefilmd is zonder je medeburger te helpen

Sorry, maar als iemand moedwillig op een auto klimt betwijfel ik ten zeerste of de wa dit gaat uitbetalen. De grootste verliezer is die auto-eigenaar, want ga er maar vanuit dat die een hoop moeite zal moeten doen om aan zijn centen te komen.
Angststoornis of niet, ik vind dit erg ver gaan, met alle respect. Ik ben ook bang voor spinnen, echt bang, maar toen er laatst eentje op mijn dashboard verscheen had ik ook de hersenen om mijn auto langs de kant te zetten voor ik in tranen uitbarstte en uit de auto vloog. Een angst is geen reden om alle fatsoen maar aan de kant te zetten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:40

Secricible, ik had het eerder dit topic ook al gemeld, maar als je meer dan extreem bang bent voor iets denk je totaal niet meer na en ga je puur op de vluchtmodus.

Ik snap dat mensen dat zich niet kunnen voorstellen en diegene mogen zich in de handjes knijpen dat ze niet ZO angstig zijn.