Als je 1,23 moet betalen en je gaat pinnen is het gewoon 1,23, waarom zou je dan als je het gepast met 1 en 2 cent hebt ineens 1,25 moeten betalen?

Wel erg leuk stukje inderdaad!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LuckyLuna schreef:Oke dat is stom!
_Marinke_ schreef:Huh?
Als je 1,23 moet betalen en je gaat pinnen is het gewoon 1,23, waarom zou je dan als je het gepast met 1 en 2 cent hebt ineens 1,25 moeten betalen?
_Marinke_ schreef:Huh?
dees_daan schreef:_Marinke_ schreef:Huh?
Bij pinnen word het idd niet afgerond, heeft zoals ik al zei ook met wisselgeld te maken.
Dus voor de mensen die geen 2 cent extra willen betalen is pinnen een oplossing.

Lente schreef:Ik heb ook iets tegen het afronden. Toen we nog de gulden hadden rondde je ook af op 5 cent. Nu doen we dat dus weer, maar 5 cent nu is 11 cent toen. Dat vind ik erg veel.
Afijn, ik pin vrijwel altijd.
Adamootje schreef:Hoezo stom?Je klaagt vast niet als het bedrag naar beneden afgerond wordt... Als het totaalbedrag bijv. 3,22 euro is, betaal je 3,20.
dees_daan schreef:Zo stom is dat niet, er staat duidelijk aangegeven dat er afgerond word, en als jij persé €1,23 wil betalen dan hebben wij dus geen 2 cent wisselgeld als er die dag nog niemand 5 cent in 1 en 2 centen betaald heeft.
Als je het wel toe laat als er met 1 en 2 centen betaald word dan is dat juist krom, want dan rond je de ene keer wel af en de andere keer niet, zou je er dan ook op staan om die 2 cent extra te betalen als het €1,22 is?
Als je iets met 52 cent hebt dan ben je 2 cent goedkoper uit, is het 53 cent dan betaal je 2 cent meer.. Zo werkt het gewoon (behalve bij de Aldi)
dees_daan schreef:Cassidy schreef:Ergens ook wel van de zotte dat ze in Nederland afronden omdat ze die 1 en 2 centen weigeren te accepteren. Ik heb ze nog wel hoor, en als ik een krom bedrag heb dan betaal ik gepast contant. Ze mogen dat namelijk niet weigeren.
Je kan gewoon met 1 en 2 centen betalen, die mogen niet geweigerd worden.
Wij nemen ze ook gewoon aan maar als het €1,23 en dus afgerond €1,25 is dan moet je wel €1,25 betalen.
Hier in de buurt is de Aldi de enige nog die niet afrond.
Ik had het ook zelf voorgesteld bij dat jongetje, snap ook niet dat de caissière het niet kon waarderen.