Rivaldo schreef:Mag ik vragen wat voor opleiding jij hebt gedaan en wat voor apparatuur je allemaal hebt?
weet niet wat de relevantie is maar opleidingen die te maken hebben met mijn huidige werk wat ik nu oz'n bijna 12 jaar doe (want ik heb ook mijn B-assurantie diploma en ben makelaar taxateur o.g.) ;
veiligheidskundige uni A’werpen, stralingsbescherming, nucleaire rampenbestrijding en to do; decommissioning van nucleaire installaties (allen SCK-CEN in Mol)
opleidingen die om de 5 jaar herhaald moeten worden;
Stellingbouwinspecteur, VCA-vol, asbestdeskundige, gasdetectie ex/ox.tox, flensmonteur, en bij mijn huidige opdrachtgever jaarlijks dagtraining HF (waterstoffluoride training) H2S en Benzeen en de diverse poortfilmpjes maar dat is maar een paar uur. De andere opleidingen met nascholing zijn minimaal weken (welke ik ook niet kan doorfactureren natuulijk!)
Ik heb diverse meetapparatuur voor toxische stoffen en camera's waaronder ook de bekende thermografische camera en microscoop(die ik ook voor de paarden kan gebruiken). Aanschaf daarvan, is natuurlijk aftrekbaar omdat het bedrijfskosten zijn. Voor een normaal mens niet te betalen maar zakelijk kun je daar best wel profijt van hebben ivm afschrijvingen etc.
Aan 60 uur per week kom ik makkelijk, en dat is geen incidenteel iets, ik heb dit jaar nog maar weinig weekenden van 2 dagen gehad wat 6 dagen werken (en 24 uur oproepbaar zijn) is de norm.
Dat is niet erg, dat is een keuze, ik doe mijn werk heel graag (meestal
) de meeste feestdagen gaan ook aan mij voorbij.
Aan de andere kant toen 1 van mijn paarden deze week koliek had ben ik ook naar huis geraced en niet meer teruggegaan naar mijn werk, want mijn paarden gaan voor! Daar krijg ik ook geen scheve gezichten over (moeten ze ook niet proberen!)
2 van mijn da's hebben zelf ook paarden en vragen me af en toe of ik zin heb om voor een buitenrit af te spreken, ik moet tot nu toe altijd nee zeggen omdat ik moet werken 
iK heb geen problemen met tarieven van DA's, dat interesseert me veel minder dan hun gedrevenheid om iets op te lossen als er een probleem is "out of the ordinary" ik werk graag met DA's die doorpakken en niet afwachten, of ze nu zelfstandig zijn of onderdeel zijn van een grote kliniek. Of de een nu een paar tientjes meer of minder rekent is voor mij geen reden om naar een ander te gaan. Met de katten bijvoorbeeld ga ik nooit naar een DA maar laat ik (tenzij spoed) altijd DA aan huis komen. Makkelijker voor mij, minder stress voor de katten, kost wat meer maar so what!