Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Doanique schreef:Valkjelover schreef:Ik teken niet , ik haat vuurwerk , echt ik haat het ! Maar het is maar 1 dag ! En hea laten we autorijden ook afschaffen , daar gebeuren ook elke dag ongelukken mee !
Mensen rijden (over het algemeen) niet iemand bewust aan... Een kat een rotje in zijn achterste stoppen lijkt me nou niet echt een ongelukje. 'Oh oliebol ik gooide 'm scheef en nu zit ie in de kat! Foutje bedankt!'
FlyAway schreef:Valkjelover schreef:Ik teken niet , ik haat vuurwerk , echt ik haat het ! Maar het is maar 1 dag ! En hea laten we autorijden ook afschaffen , daar gebeuren ook elke dag ongelukken mee !
1 dag? Wij wonen in het buitengebied, en zelfs hier is het niet 1 dag. In de randstad begint die ellende al begin november en gaat door ruim in januari. Dus 1 dag?
Moet toch niet gekker worden, levensgevaarlijk hoe sommige hier mee omgaan.
xEmily schreef:Doanique schreef:Als iedere gemeente nou gewoon wat afvuurt en er om half 12 mee ophoudt... Kan je lekker vuurwerk kijken en that's it.
Jaa iedere gemeente ... krijg je een flut showtje omdat gemeenten sws moeten bezuinigen. En half 12 man, het is toch traditie om op 24h te gaan knallen?
Doanique schreef:Valkjelover, er gaan inderdaad een hoop dingen mis met autorijden, maar welke gek pakt er nou een brandend rotje op... Als je dat verbiedt zal het een stuk minder gebeuren. Maarja, niet mijn vingers hoor...
Van 10.00 's ochtends tot 2:00 's avonds is geen 24 uur toch..
xEmily schreef:Doanique schreef:Als iedere gemeente nou gewoon wat afvuurt en er om half 12 mee ophoudt... Kan je lekker vuurwerk kijken en that's it.
Jaa iedere gemeente ... krijg je een flut showtje omdat gemeenten sws moeten bezuinigen. En half 12 man, het is toch traditie om op 24h te gaan knallen?
Valkjelover schreef:Doanique schreef:Valkjelover, er gaan inderdaad een hoop dingen mis met autorijden, maar welke gek pakt er nou een brandend rotje op... Als je dat verbiedt zal het een stuk minder gebeuren. Maarja, niet mijn vingers hoor...
Mensen die even 200 rijden omdat ze haast hebben en er ongelukken mee veroorzaken , maar ja niet mijn leven hoor...
Bonnelover schreef:Ook ik teken niet.
Vind ook dat als je afneemt het alleen maar erger wordt en ook in andere maanden worden dieren, helaas, wel leed aan gedaan. En zoals hierboven ook word gezegd dan kun je ook autorijden e.d. wel gaan afschaffen. Daarbij gebeuren elk jaar veel meer slachtoffers te vinden.
Onze honden hebben totaal geen last van vuurwerk, liggen zelfs nu gewoon te slapen. Groot gedeelte van de stress bij dieren komt ook door de eigenaar.
en op manege waar paarden staan hebben we elk jaar schriktraining waarbij o.a. ook vuurwerk als onderdeel word meegenomen.
Doanique schreef:Valkjelover, er gaan inderdaad een hoop dingen mis met autorijden, maar welke gek pakt er nou een brandend rotje op... Als je dat verbiedt zal het een stuk minder gebeuren. Maarja, niet mijn vingers hoor...