Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:30

Laatst bijgewerkt door FlyAway op 01-01-14 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:31

Getekend. Laat ze maar per gemeente vuurwerk shows organiseren. Scheelt in opruim kosten en scheelt veel stress voor dieren.

Imagination

Doanique schreef:
Valkjelover schreef:
Ik teken niet , ik haat vuurwerk , echt ik haat het ! Maar het is maar 1 dag ! En hea laten we autorijden ook afschaffen , daar gebeuren ook elke dag ongelukken mee !

Mensen rijden (over het algemeen) niet iemand bewust aan... Een kat een rotje in zijn achterste stoppen lijkt me nou niet echt een ongelukje. 'Oh oliebol ik gooide 'm scheef en nu zit ie in de kat! Foutje bedankt!'

Dit was meer bedoelt met ledematen verliezen etc .

Ceriadwen

Ik teken ook niet. Als er nou een petitie opgezet was over een verzoek tot wetswijziging waarbij overtreders van de vuurwerk tijden en mensen met illegaal vuurwerk boetes zouden krijgen beginnend met 1000 euro en oplopend tot een celstraf van een jaar, dan had ik getekend.

_Tristan

Gedaan! Laat iedere gemeente een mooi vuurwerkfeest ergens organiseren! Gezelliger, Socialer, mooier, minder troep en minder stress voor die arme dieren. Ik zie daar alleen maar het voordeel van in..

420BlazeIt

Doanique schreef:
Als iedere gemeente nou gewoon wat afvuurt en er om half 12 mee ophoudt... Kan je lekker vuurwerk kijken en that's it.

Jaa iedere gemeente ... krijg je een flut showtje omdat gemeenten sws moeten bezuinigen. En half 12 man, het is toch traditie om op 24h te gaan knallen?

GrumpyCat

FlyAway schreef:
Valkjelover schreef:
Ik teken niet , ik haat vuurwerk , echt ik haat het ! Maar het is maar 1 dag ! En hea laten we autorijden ook afschaffen , daar gebeuren ook elke dag ongelukken mee !

1 dag? Wij wonen in het buitengebied, en zelfs hier is het niet 1 dag. In de randstad begint die ellende al begin november en gaat door ruim in januari. Dus 1 dag?

Inderdaad, wij hebben er best wel last van. Sterker nog, mijn zus werd vanmorgen op weg naar haar werk gewoon bekogeld door tienerjochies met rotjes! :n Moet toch niet gekker worden, levensgevaarlijk hoe sommige hier mee omgaan.

Flyaway, zou je ajb die foto in link willen plaatsen? Zitten ook jongere op bokt en ik persoonlijk heb ook niet zo'n sterke maag :=

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:32

xEmily schreef:
Doanique schreef:
Als iedere gemeente nou gewoon wat afvuurt en er om half 12 mee ophoudt... Kan je lekker vuurwerk kijken en that's it.

Jaa iedere gemeente ... krijg je een flut showtje omdat gemeenten sws moeten bezuinigen. En half 12 man, het is toch traditie om op 24h te gaan knallen?

Koper

xEmily schreef:
Een dagje per jaar en zelfs dat willen ze van ons afpakken.

Ehm hallóóó..? Hier wordt sinds voor de kerst al afgestoken. Inmiddels ruim een week.

Renske_W

Het is idd wel meer dan 1 dag!
Hier zijn ze al een maand aan het knallen.
Ik ben ook voor georganiseerde vuurwerk shows!

Ik snap er echt de lol niet van dat er mensen zijn die dieren en andermans spullen en huizen moeten vernielen/opblazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:33

Valkjelover, er gaan inderdaad een hoop dingen mis met autorijden, maar welke gek pakt er nou een brandend rotje op... Als je dat verbiedt zal het een stuk minder gebeuren. Maarja, niet mijn vingers hoor...

Van 10.00 's ochtends tot 2:00 's avonds is geen 24 uur toch..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:33

ik heb getemd op de foto.

Ik teken niet ondanks dat ik helemaal niks met vuurwerk heb en mijn dieren nog minder.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:34

Ook ik teken niet.
Vind ook dat als je afneemt het alleen maar erger wordt en ook in andere maanden worden dieren, helaas, wel leed aan gedaan. En zoals hierboven ook word gezegd dan kun je ook autorijden e.d. wel gaan afschaffen. Daarbij gebeuren elk jaar veel meer slachtoffers te vinden.

Onze honden hebben totaal geen last van vuurwerk, liggen zelfs nu gewoon te slapen. Groot gedeelte van de stress bij dieren komt ook door de eigenaar.

en op manege waar paarden staan hebben we elk jaar schriktraining waarbij o.a. ook vuurwerk als onderdeel word meegenomen.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:35

Doanique schreef:
Valkjelover, er gaan inderdaad een hoop dingen mis met autorijden, maar welke gek pakt er nou een brandend rotje op... Als je dat verbiedt zal het een stuk minder gebeuren. Maarja, niet mijn vingers hoor...

Mensen die even 200 rijden omdat ze haast hebben en er ongelukken mee veroorzaken , maar ja niet mijn leven hoor...

Anoniem

xEmily schreef:
Doanique schreef:

Doen ze het alleen in grote steden. Serious Request is ook maar in een stad daar komen ook genoeg mensen naar kijken. Als je het te ver vindt is het blijkbaar niet de moeite waard toch?

Emily kan je mij iets uitleggen? Wat is er nou leuk aan gestreste dieren, missende lichaamsonderdelen, doden, schade aan andermans of zelfs je eigen spullen, brandende afvalbakken... Gek he dat de gemeente moet bezuinigen, een hoop geld gaat naar nieuwe afvalbakken e.d. omdat die worden opgeblazen.

Anoniem

Valkjelover schreef:
Doanique schreef:

Mensen die even 200 rijden omdat ze haast hebben en er ongelukken mee veroorzaken , maar ja niet mijn leven hoor...

Dat is toch ook verboden, worden ook boetes voor uitgedeeld, en eventueel celstraffen.

myk_en_shant

Ik ben gedeeltelijk eens met afschaffen, vooral voor de opgeschoten jeugd die denken leuk te zijn om ongein uit te halen met vuurwerk.
Wat ik liever zou zien dat er per dorp, stad een gecentreerd vuurwerk spektakel zou organiseren die gedaan wordt door professionals.
Dan maar een euro of wat meer betalen voor gemeenteheffingen, maar wel de veiligheid hebben van dat je zonder een pijl in je oog over straat te kunnen lopen.

Sadira

Maar het is toch niet normaal dat 1 dag in het jaar zoveel mensen schrik moeten hebben om naar buiten te gaan en zoveel dieren doodsangsten uitstaan?

Ja hier is dat het dus wel :o maar ik vind het nog steeds iets heel bizars.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:36

xEmily schreef:
Doanique schreef:

Als ze de helft aan vuurwerk uitgeven ipv het bedrag aan schoonmaken van alle rotzooi, vandalisme en ledenmaten.. daar kun je een mooie show van geven hoor pff

Anoniem

Bonnelover schreef:
Ook ik teken niet.
Vind ook dat als je afneemt het alleen maar erger wordt en ook in andere maanden worden dieren, helaas, wel leed aan gedaan. En zoals hierboven ook word gezegd dan kun je ook autorijden e.d. wel gaan afschaffen. Daarbij gebeuren elk jaar veel meer slachtoffers te vinden.

Onze honden hebben totaal geen last van vuurwerk, liggen zelfs nu gewoon te slapen. Groot gedeelte van de stress bij dieren komt ook door de eigenaar.

en op manege waar paarden staan hebben we elk jaar schriktraining waarbij o.a. ook vuurwerk als onderdeel word meegenomen.

Dus omdat er toch wel dieren lijden, is het niet erg als die dagen ook nog even een kat wordt opgeblazen, een konijnenhok wordt ondergegooid met nitraatbommen....

Imagination

Doanique schreef:

Mensen die even 200 rijden omdat ze haast hebben en er ongelukken mee veroorzaken , maar ja niet mijn leven hoor...[/quote]

Dat is toch ook verboden, worden ook boetes voor uitgedeeld, en eventueel celstraffen.[/quote]
Ja maar autorijden wordt toch ook niet volledig afgestraft !

PascalB

Ik teken niet, het probleem zit niet in het legale consumenten vuurwerk.
Daarbij is het probleem ook niet opgelost met een verbod. Ik denk dat je het probleem alleen maar groter gaat maken. Meer handel van over de grens waar helemaal geen controle op zit.
zelfde als met de wietpas in het zuiden van Nederland. Na de introductie was er veel meer handel op straat dan voor heen, precies het tegenovergestelde effect.

Er is een groep die de vrijheid niet aan kan , pak deze harder aan.

En de overheid loopt een hoop extra inkomsten van 67 miljoen mis (21% BTW)
Laatst bijgewerkt door PascalB op 01-01-14 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:37

Nee, omdat autorijden relatief ongevaarlijk is. Er wordt gecontroleerd, geflitst, bonnen geschreven, gesurveilleerd...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:37

Met de huidige financiële posities van gemeentes wordt het wel een echte heuse vuurpijl, die nog piept ook!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:38

Ik ga hem niet tekenen vuurwerk hoord bij nederland

laat er maar strenger gecontroleerd worden vooral op illegaal vuurwerk
en strenger gestraft
mischien pas vuurwerk afsteken vanaf 18:00 of alleen om 00:00