paard in soort rolstoel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:03

of t tijdelijk is of niet kijk hoe t paardje oogt
vind t al helemaal best schandalig van bokt overigens om dit op voorpagina nieuws te zetten kennelijk vinden sommige dit helemaal geweldig -O- 8)7 :r ...
dit beestje hoort gewoon ingeslapen te worden
snap ook niet dat een DA hier aan mee zou doen dit is toch niet meer paard waardig te noemen ... zelfs bij honden gaat dit in mijn ogen te ver...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:04

@ daantjuhhh: Dit lijkt me overduidelijk dwerggroei. Als ik in de tekst lees dat het dier vergroeide benen heeft dan ga ik ervan uit dat hij zo geboren is en dat die rolstoel niet tijdelijk is.

De tekst dat hij elke dag de uitdaging aangaat vind ik overigens ronduit walgelijk. Alsof een dier het als een uitdaging ziet om zo te waggelen in een rolstoel :\ Ik ben zelf helemaal niet snel van het in laten slapen en ik zou ver gaan voor mijn dieren, maar dit gaat me echt te ver.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:05

Dit gaat echt te ver.. Niet dierwaardig meer!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:06

Zoals ik het lees is dat arme beestje al 2 en geboren met misvormde voetjes. In die 2 jaar heeft het ding nog geen stap gezet en zijn dit zijn aller eerste stapjes... (al heb ik daar wel medische vraagtekens bij, gezien zo lang blijven liggen ook niet gezond is en 2 jaar hangen in een hangmat ook niet)

Nee, dit vind ik persoonlijk niet dierwaardig en zal het 2 jaar gelden al hebben laten gaan. Dokteren heb ik op zich niets op tegen, maar een dierwaardig verder bestaan wel waarbij een dier zelfstandig en pijnvrij op de wei kan, dat een behandeling voor kortere tijd dingen met zich meeneemt is aan de eigenaar om te beslissen of het op dat moment het waard is/eerlijk is...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:09

Ik erger me vooral aan hoe het weer in de media wordt gebracht als "aaah kijk wat lieeevvvv!" :x
Overigens vraag ik mij af of dit diertje eigenlijk nog bij andere paarden in de kudde staat of kan staan. Wat als er eentje hem wil aanvallen/tegen de rolstoel aan slaat? Kan hij wel in een kudde staan of is hij gedoemd om alleen te staan?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:09

Sorry, maar inderdaad is dit géén dierwaardig bestaan! Diertje ziet er ongelofelijk miserabel uit, hij mag dan wel niet vermagerd zijn maar dit is echt geen happy pony. Waar ik me nog harder over verbaas is dat de SPCA nog niet op de stoep staat... Ohnee, dit noemen ze dan een doorbraak en schattig :x

Doet me heel erg denken aan de column van Karen Retera in de Hoefslag, over ethiek van dierenartsen en in hoeverre dat nog op gaat tegenwoordig. Talloze zware en experimentele behandelingen worden gedaan om het dier nog zo lang mogelijk in leven te laten of pijnloos met een kwaal rond te laten lopen zodat wij daar misbruik (ik kan er geen ander woord voor bedenken..) van kunnen maken. En de dierenarts die die "magische" behandeling bedacht heeft strijkt alle eer op :n

Zegt overigens ook genoeg over het egoïsme van mensen. Je eigen verdriet willen vermijden ten koste van het dier. Waar zijn we in godsnaam mee bezig tegenwoordig?!

Ab2008

Re: paard in soort rolstoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:11

Vreselijk om te zien..

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:17

Als jullie op de link klikken staat na afloop er ook een link naar een filmpje waar het diertje zelf loop en ook stukjes draaft, weet niet of dat voor of na het rolstoeltijdperk is :D maar het is idd geen paardwaardig bestaan!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:29

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:37

Ik vind dit dus ècht dierenmishandeling.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:43

Agossie schreef:
Ik vind dit dus ècht dierenmishandeling.

Ga ik in mee, verschrikkelijk.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:53

De hoop van de eigenaresse is dat de pony middels de wielen leert om zijn eigen voeten te gebruiken zonder braces zodat hij straks weer 'gewoon' kan lopen. Het is dus niet bedoeld als levenslange oplossing.
He uses his WHEELS in order to walk without his hind braces. He has to have the WHEELS (shown in the other video ) so he can begin to build his muscle strength & increase his flexor tendon tone. Our goals are for one day for Roo to be free of his braces and have the muscle strength & tendon tone to walk on his own. Again, please go read his story!!

Of het al dan niet mishandeling is, laat ik mij niet over uit. Ik ken de pony niet, ik ken de situatie niet en ik ken de prognose niet. Maar als de da. verwacht dat de pony weer gewoon kan leren lopen, zonder braces en zonder wielen, dan zie ik het toch weer wat genuanceerder dan de meeste mensen hier, die meteen hun oordeel klaar hebben.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:02

Vind de reacties wel wat overdreven hoor.. Gaan jullie maar eens lopen met misvormde benen: natuurlijk loop je dan mank!
Die pony ziet er niet uit alsof ie vergaat van de pijn, hij loopt alleen moeilijk maar dat lijkt me logisch. Ik neem aan dat zijn arts heus wel weet waar hij mee bezig is..
Ik denk ook niet dat je van zo'n kort filmpje kunt zien of het paardje gelukkig is ja of nee. Vind ik iig erg knap als je dat op 15 sec film kunt zien :P
Als je zelf mank wordt wil je toch ook niet ingeslapen worden? Wat een onzin!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:12

vroeg me al af waarom de wielen dan niet aan zijn voorkant geplaatst waren, maar dat hij spieren op moet bouwen maakt het logischer. alhoewel, als die brases schijf je dat zo? werken, zoals hij draafd waarom niet?

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:18

Ik vraag mij soms echt af. Hoever ga je ? En wat is het doel hiervan. Wat willen ze hiermee nou bereiken en/of laten zien. Van...kijk eens hoe goed wij zijn ? Het vermenselijken van dieren. Voor mij persoonlijk gaat dit veel te ver.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:26

Nouja aan de andere kant, dieren zien zichzelf niet als gehandicapten. Persoonlijk zou ik er zeker niet aan beginnen, maar... op de andere filmpjes dan die met die wielen zie ik geen ongelukkig dier. Hij speelt, verplaatst zich, geeft zelfs een bokje en sprintje. Dier snapt echt niet dat hij anders is... alleen in huis leven is wel erg slecht en die rolstoel vindt ie niets volgens mij, echt makkelijk en tevreden ziet t er niet uit nee..

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:28

ik kan hier niet eens naar kijken. Arm beestje. Een paard is een vluchtdier. Zodra een paard zijn instinkt niet meer kan volgen en weg kan rennen wanneer nodig is het naar mijns inziens geen paardwaardig bestaan meer.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:29

moos24 schreef:
En wat is het doel hiervan. Wat willen ze hiermee nou bereiken en/of laten zien. .

Als je even terugleest, zie je dat ik de tekst van de eigenaars heb gequote (trouwens voor iedereen leesbaar als men zich even de moeite wil nemen in plaats van direct te oordelen) dan weet je wat hun doel is en wat ze willen bereiken

He uses his WHEELS in order to walk without his hind braces. He has to have the WHEELS (shown in the other video ) so he can begin to build his muscle strength & increase his flexor tendon tone. Our goals are for one day for Roo to be free of his braces and have the muscle strength & tendon tone to walk on his own. Again, please go read his story!!
Laatst bijgewerkt door liljebo op 27-06-13 13:31, in het totaal 2 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:30

Sorry maar ik vind dit wel iets hebben je kunt altijd dit soort proberen. Miss helpt het om dit paarden straks gewoon leert lopen zonder de wieltjes of brace . je geeft mensen met zo iets toch ook een kans? waarom dieren niet. en ziet er niet uit dat dit beestje pijn heeft anders liep/ren/ sprong het ook niet zo maar lag alleen maar. dit baasje geet dit beestje een kans dit is niet in 1 2 3 gebeurd.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:31

Dit is een dwerg en de meesten die zijn vorm van "dwergisme"hebben worden niet oud, 2 jaar is al heel wat en dat ie het uberhaupt bereikt heeft.
Afgezien van dat ik dit niet dierwaardig vind, zo vreselijk happy beweegt ie niet rond, heeft een dwerg nog veel meer afwijkingen: de ingewanden zijn het formaat van wat het bij een normaal dier zou zijn en groeien dus door met als gevolg dat veel dwergen een enorme ballonbuik hebben en organen die verdrukt worden. De mond heeft afwijkingen en vaak kunnen ze slecht eten. Het is erg nobel dat de eigenaren ernaar streven dat ie over een tijd zelfstandig kan bewegen en zijn spieren sterker worden, maar het tegenovergestelde zal het geval zijn; hij wordt alleen maar slechter, niet beter.
Ik hoop dat ze toch de juiste beslissing kunnen nemen voor hem.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:32

liljebo schreef:
moos24 schreef:
En wat is het doel hiervan. Wat willen ze hiermee nou bereiken en/of laten zien. .

Als je even terugleest, zie je dat ik de tekst van de eigenaars heb gequote (trouwens voor iedereen leesbaar als men zich even de moeite wil nemen in plaats van direct te oordelen) dan weet je wat hun doel is en wat ze willen bereiken

Ik blijf bij mijn eigen standpunt.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:33

Dwergen hebben idd afwijkingen maar dat wil niet zeggen dat ze per definitie ten dode zijn opgeschreven. Ik heb er hier eentje staan met dwerggroei (nee, niet gekocht, maar gekregen omdat ze 'over' was bij een verzamelaar van pony's die naar een verpleeghuis moest) die al rond de 20 is. Zonder afwijking van de gewrichten, maar wel met de ingewanden van een gewone pony en korte pootjes en oortjes (tekkel zeg maar)---

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:34

moos24 schreef:
[

Ik blijf bij mijn eigen standpunt.[/quote]

Dat moet je zelf weten. Ik gaf alleen aan dat het antwoord op je vragen makkelijk te vinden was.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:36

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:38

Oh zonder meer, anders had hij die afwijking aan de gewrichten niet. Maar het is niet automatisch zo dat ze een kort leven hebben vanwege problemen met ingewanden. Ik kan daarover via een filmpje van enkele seconde op you tube niet over oordelen. Net zo min kan ik dat over een mogelijke prognose of toekomstige kwaliteit van leven. Jij wel?