werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:50

XEefjuhX schreef:
Dat doe je als eigenaar je paard toch niet aan? :n

Tja, maar als je gaat springen, kan het paard ook de benen breken toch? Of in een ren galop buiten en paard struikelt en breekt de nek. Er zitten altijd risico's aan sport verbonden, natuurlijk de 1 wel meer dan aan de ander, komt ook op training aan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-04-13 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:51

Ja, maar dat is een ongeluk ongeluk.
Hierbij gaat het wel vaker mis, dus dan is het een wist-ik-al-ongeluk
Hopelijk snap je het nog :D

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:54

Rianne11_42 schreef:
Even om iets te verduidelijken: degene die erop zit krijgt geen schok, omdat dat niet degene is die de grond raakt. Je moet de grond raken om een schok te krijgen. De mens voelt er niets van, omdat dat niet de snelste weg naar de grond is voor de electriciteit.

Verder: oud nieuws.

Diegene zit toch op dat paard, dus krijgt dan ook de schok door. Het geleid gewoon

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:59

DeniiSee schreef:
Rianne11_42 schreef:
Even om iets te verduidelijken: degene die erop zit krijgt geen schok, omdat dat niet degene is die de grond raakt. Je moet de grond raken om een schok te krijgen. De mens voelt er niets van, omdat dat niet de snelste weg naar de grond is voor de electriciteit.

Verder: oud nieuws.

Diegene zit toch op dat paard, dus krijgt dan ook de schok door. Het geleid gewoon

Zadel is van leer, leer geleid niet :P

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:00

5000V kan! Ligt aan de hoeveelheid joule. Ik had een stroom apparaat voor de paarden, die gaf 12000 V.

Vindt rodeo sowieso onzin. Mijn vorige paard had er ook een handje van (gevoelige schoft), kan me niet voorstellen dat mensen die leuk zouden kunnen vinden.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:01

XEefjuhX schreef:
DeniiSee schreef:

Ze komen toch met hun bene tegen het paard aan?

Esmee_RS

XEefjuhX schreef:
DeniiSee schreef:

Als die ruiter met zijn benen tegen het paard aan zit geleid het wel

Barendshoeve

IndianLady schreef:
forest11 schreef:
er staan mensen erbij en ze kijken en lachen. er komt geen hulp voor het dier. compleet aan zijn lot overgelaten.
http://www.youtube.com/watch?v=y-sj6bAx4c4

Waar lachen ze?!!
Aan zijn lot overgelaten, ja aan sommige 'ziektes' kan je niks doen.

Wat hadden ze moeten doen? Intuberen? Hartmassage?

:')

Wat dacht je van er niet an beginnen? Tenzij jij dit een normale manier van omgaan met een dier vind!?!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:02

DeniiSee schreef:
Ze komen toch met hun bene tegen het paard aan?

Leren laarzen, en van die leren dingen om hun benen, een soort broek ofzo. (hoe heet dat ook alweer? :P )

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:03

Toralone schreef:
5000V kan! Ligt aan de hoeveelheid joule. Ik had een stroom apparaat voor de paarden, die gaf 12000 V.

Vindt rodeo sowieso onzin. Mijn vorige paard had er ook een handje van (gevoelige schoft), kan me niet voorstellen dat mensen die leuk zouden kunnen vinden.

Sorry, je had een stroom-apparaat voor je paarden van 12000 volt?? :')
Waarvoor gebruikte je dat ding in hemelsnaam?

Anoniem

Re: werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:05

Hmm heb meer filmpjes gezien , weet niet wat ik er van moet denken vindt het lichtelijk ziek ook filmpjes van vorig jaar...

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:06

Waren er ook filmpjes van vorig jaar?
Wil je die ff posten voor me?

FRSLoviees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:08

Ooh Da's Echt Suuper Erg !! Voor Dat /3 !! Wie Doet Nu ZoIets Voor de "lol" ??

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:09

Dit is niet voor de lol hoor, maar voor het geld.
Dat maakt het niet beter, maar ja.. tis wel zo :(

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:09

ik heb dat filmpje ook gezien.
werkelijk waar walgelijk gewoon.
kan ook niet begrijpen dat mensen dit leuk vinden om te doen en om naar te kijken.

heb echt medelijden met die paarden-koeien.

hoop dat zoiets ooit verboden word, al heb ik er een hard hoofd in.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:10

Eikels zijn het!

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:11

XEefjuhX schreef:

Ik had een eigen stal en een groninger paard wat maling had aan schokjes. Eerst een sterkere, paard ging nog door de draadjes heen. Toen hebben we maar grof geschut gekocht. Toen was het over. (En dit apparaat was voor 20km draad, wat ik ook wel nodig had bijna ;( )

Edit: paard had daarna nog steeds regelmatig maling aan het stroomdraad, maar ipv 1x per dag uitbreken, was het nu nog maar 1x per maand... Zucht *lol*
Laatst bijgewerkt door Toralone op 25-04-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:11

dennisje schreef:
ik heb dat filmpje ook gezien.
werkelijk waar walgelijk gewoon.
kan ook niet begrijpen dat mensen dit leuk vinden om te doen en om naar te kijken.

heb echt medelijden met die paarden-koeien.

hoop dat zoiets ooit verboden word, al heb ik er een hard hoofd in.

laat dan gelijk de rollkurdressuur en het slaan-met-zweepspringen ook verboden worden graag! :j

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:12

Toralone schreef:
XEefjuhX schreef:

Ik had een eigen stal en een groninger paard wat maling had aan schokjes. Eerst een sterkere, paard ging nog door de draadjes heen. Toen hebben we maar grof geschut gekocht. Toen was het over. (En dit apparaat was voor 20km draad, wat ik ook wel nodig had bijna ;( )

ow op die manier, ik dacht meer aan een taser ofzo :')
Haha nu ik er zo over nadenk _O- Ik zie je helemaal voor me 8er je paard aanrennen met een taser _O-

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:14

Die paarden worden er voor gefokt, ze leren ook dat ze na het signaal weer mogen stoppen met bokken.

En 5000 V? Je weet dat het stopcontact ongeveer 360 V is?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:17

Hele diepe zucht.

Daar gaan we weer, het trappen naar de rodeo. Verdiep je eens in de materie voordat je weer het zoveelste topic erover start. Voor degenen die niet verder kijken dan hun neus lang is of zich laten beinvloeden door stemmingsmakende filmpjes hier een aantal links naar eerdere topic met bijbehorende filmpjes. Lees de discussie eens door (het wachten is op de eerstvolgende reactie van degenen die dat nu net niet heeft gedaan, maar goed tegen domheid valt niet te vechten).

Maar toch nog even dit: rodeo is een overkoepelende benaming voor een heleboel onderdelen, sommigen niet meer van deze tijd, anderen vragen een goed getraind paard, waar de cowboys heel zuinig op zijn. Ja de cowboys houden van hun paarden! Rodeo is niet alleen maar bucking horses, bull riding, wild horse races. calf roping of steer wrestling.

Filmpjes van het internet plukken is makkelijk, er staan filmpjes op van 30 jaar oud, en inmiddels heeft men bijgeleerd. Controle op de rodeo's is heel streng, voor sommige onderdelen worden paarden speciaal gefokt, waaronder voor de bucking horses.

Ja er gaat geld om in de rodeo. Maar een rodeo is ook een sociaal evenement, waar mensen bij elkaar komen om oude vrienden weer eens te zien en te spreken of nieuwe contacten te leggen voor hun werk en bedrijf.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:19

cassidy schreef:
De controle's op de grote rodeo's zijn heel streng, en daar hoort de rodeo van Salina's ook bij. Er zijn eerder topics geweest over rodeo's, die duidelijk uitleggen wat een rodeo inhoudt, en als je roept dat je tegen "rodeo" bent is dat het zelfde als dat je zegt dat je tegen "paardrijden" bent. Een rodeo is een naam voor een groot evenement binnen de westernsport. Rodeo is onder andere cutting, reining, working cowhorse en team penning, allemaal onderdelen waar je een goed getraind paard voor nodig hebt. De cowboys houden van hun paarden en gaan ze niet onnodig aan risico's blootstellen.

Er zijn onderdelen die niet meer van deze tijd zijn, zoals wild horse races en calf roping. Er staan filmpjes op internet die 30 jaar oud zijn, o.a van de Cheyenne Frontier days, maar er is inttussen bijgeleerd. De paarden die voor de onderdelen als bucking horses en de stieren die bij bull riding worden gebruikt zijn, zijn heel veel geld waard. Ja, ongelukken gebeuren. Maar op grond van een filmpje en een beperkte zicht op dingen een hele tak van sport te veroordelen is in mijn ogen niet correct.

Dus voor degenen die ECHT willen weten wat het fenomeen "rodeo" inhoudt ga ik even een paar links opsnorren.

Ja, ik ben tegen dierenmishandeling, en nee, in mijn ogen valt rodeo daar niet onder. Ik heb de petitie dan ook niet getekend.

[VN] Paard ingeslapen na opgelopen rugblessure tijdens rodeo

[VN] Drie paarden dood tijdens Canadees rodeo-evenement

[WN-AM] Rodeo discussie

En wil je nog wat filmpjes zien van rodeo onderdelen (gewoon kijken, is heel mooi om te zien)

http://www.youtube.com/watch?v=P8LWIMpBi5U

Calf roping

http://www.youtube.com/watch?v=iGJyJr5MqSc

Cutting

http://www.youtube.com/watch?v=FlnZ5roGPF4

Working Cowhorse

http://www.youtube.com/watch?v=VvtUoxIT4wk

http://www.youtube.com/watch?v=TT-tPnea ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=XSYF5Pzc ... re=related

Ranch sorting/team penning.

http://www.youtube.com/watch?v=B6BzDrQF ... ure=fvwrel

http://www.youtube.com/watch?v=_OmAa8Rs ... re=related

En natuurlijk zit overal de extra moeilijkheid van de tijdfactor achter. Zo bij het ropen, teampennen, cutten, working cowhorse.
En dat maakt het soms onnodig hard en voor de teerbesnaarde zieltjes moeilijk te verkroppen.

Maar als je gewend bent dat je kalf in een kist staat, en niet in een grote groep op het land, dan zou je zomaar niet bekend kunnen zijn met het feit dat heel veel onderdelen van een rodeo afgeleid zijn van het werk met de koe, het werk van de echte cowboy. Dan ga je steigeren bij het feit dat er onderdelen bestaan zoals roping, of steer wrestling, bronc riding, saddle bronc riding of bull riding....

De vraag is: hoeveel van de tegenstanders zijn vegetarier? :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:19

Cassidy schreef:
Hele diepe zucht.

Daar gaan we weer, het trappen naar de rodeo. Verdiep je eens in de materie voordat je weer het zoveelste topic erover start. Voor degenen die niet verder kijken dan hun neus lang is of zich laten beinvloeden door stemmingsmakende filmpjes hier een aantal links naar eerdere topic met bijbehorende filmpjes. Lees de discussie eens door (het wachten is op de eerstvolgende reactie van degenen die dat nu net niet heeft gedaan, maar goed tegen domheid valt niet te vechten).

Maar toch nog even dit: rodeo is een overkoepelende benaming voor een heleboel onderdelen, sommigen niet meer van deze tijd, anderen vragen een goed getraind paard, waar de cowboys heel zuinig op zijn. Ja de cowboys houden van hun paarden! Rodeo is niet alleen maar bucking horses, bull riding, wild horse races. calf roping of steer wrestling.

Filmpjes van het internet plukken is makkelijk, er staan filmpjes op van 30 jaar oud, en inmiddels heeft men bijgeleerd. Controle op de rodeo's is heel streng, voor sommige onderdelen worden paarden speciaal gefokt, waaronder voor de bucking horses.

Ja er gaat geld om in de rodeo. Maar een rodeo is ook een sociaal evenement, waar mensen bij elkaar komen om oude vrienden weer eens te zien en te spreken of nieuwe contacten te leggen voor hun werk en bedrijf.

Ik denk dat als je de zoekbalk gebruikt, je gelijk een stuk of 100 van dezelfde topics vind :')
Je hebt wel gelijk hoor, dat dit niet alles is.
Dit is een momentopname, het geheel is echt neit zo slecht

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:20

Cassidy:
Hier een vegetariër, over 2 weken volgens mij al 6 maanden vegaknakker! :j :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:20

Cassidy schreef:
Nog meer evenementen binnen de "rodeo"

Cassidy schreef: