Petitie tegen 'hard horse riding'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:23

Dit meisje is niet goed bij haar hoofd. Ze zouden haar moeten verbieden nog in aanraking te komen met dieren. Overigens, in een van de clips zie je telkens hetzelfde beeld. Is dit zo gemonteerd of is dit niet helemaal 100% echt?

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:14

Ik heb zeker weten getekend dit is echt te erg! Serieus als het kon zou ik priksporten om doen en met een zweep op haar zitten en haar verrot prikken -:(-

delvira

Re: Petitie tegen 'hard horse riding'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:25

ik heb hem ook ondertekend en ook op haar facebookprofiel gekeken, er waren serieus mensen die haar complimenten geven over haar rijstijl....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:33

Tja, nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen.....
maar zou dit wel echt zijn? ik heb een paar filmpjes gekeken, en ik kan op die filmpjes amper zien of het wel echt is (of ze raak slaat) en ook het schoppen lijkt 9 van de 10 keer mis.
Zou dit geen stunt zijn?
Feit dat ze als lesgeefster hiermee adverteert is natuurlijk niet al te best, en heel goed als hier iets tegen gebeurt, maar is dit wel zo erg?
waarbij ik het absoluut niet goedkeur, maar op de gemiddelde wedstrijd (hier in Nederland) zie ik toch VEEEEEL ernstigere dingen. (paarden die voor een hindernis stoppen krijgen regelmatig dit soort slaag, en dan VEEEL harder dan wat ik hier op het filmpje zie. En over de dressuurpaarden die constant met sporen geprikt worden zullen we het maar niet hebben.
Die fries heeft ook een vrij normaal bit in, waar de meeste springpaarden jaloers op zouden zijn.....

Nogmaals, ik keur het ABSOLUUT niet goed, maar ik zie hier in de buurt op concours regelmatig dingen voorbij komen, die hier niet voor onder doen....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:55

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:16

ik wou dat ik het niet hoefde te zeggen, maar ik vind van wel (niet elke wedstrijd, maar regelmatig zie ik dingen voorbij komen waarvan ik vind dat ze verboden moesten worden)
(zoals ruiters die in het B springen met een pessoabit mogen rijden (en zelf niet eens stil kunnen zitten) ruiters die zelf geen afstand zien, paard trekken en schoppen, paard stopt, krijgt slaag, of de dressuurruiters die menen een paard achterwaarts te moeten leren door deze tegen de bakrand aan te zetten en gelijktijdig te schoppen of slaan om de andere frustraties nog maar niet te spreken)

Nogmaals, ik keur het absoluut niet goed, maar hier in de buurt gebeuren mijn inziens ook al genoeg dingen waar we een petitie voor zouden kunnen tekenen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:20

en echt, ik vind niet omdat het ergens anders "erger" is dat er daarom niks tegen gedaan hoeft te worden...... maar als ik een dagje op wedstrijd zou filmen, denk ik dat mensen met een heel ander oog op concours gaan.

Het ergste is , dat ze trots is op haar filmpjes en er dus mee doorgaat....en dat er "fans" zijn....

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:23

hoop dat ze er een keer goed vanaf sodemietert en haar nek breekt

ik word er agressief van als ik dit zie moet ook niemand doen waar ik bij ben

-:(- -:(-

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:48

Okee, ik geloof niet altijd alles maar hier zou MINSTENS een deel van waar zijn, niet alleen die video's, maar ook die foto's en quotes...
Maar ik denk dat er ook steeds wat overdreven wordt. Maar dat zegt NIET dat ik het met deze methode eens ben, 'oh jij luisterd niet? hier! zul je leren...' -O-
Je mag heus wel een beetje streng zijn, (en dan bedoel ik niet kapot slaan ofzo, boktmensen :D ) als er een paardlief over je heen loopt ofzo :+ heb ik daar heus begrip voor als ie 1 TIKJE krijgt ofzo, daar kan ik mee leven maar zo meppen en schoppen dat vind ik niet kunnen. :roll:
Ja sorry hoor :(

Kan je oo k tekenen als je geen facebook hebt? (ja, ik heb géén facebook :o )

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:50

Dit misbaksel doet dit allemaal bewust. Zoals ze ook schrijft dat ze het heerlijk vind om te slaan. Ik hoop echt dat 1 van deze paarden haar zodanig te grazen neemt dat ze voor haar leven lang tot aan haar nek verlamd raakt. Met alleen haar nek breken komt ze er te gemakkelijk vanaf.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:46

ik heb dit vorige week ook op fb voorbij zien komen en haar div berichten gestuurd dat ze gestoord was en dat ik haar kapot zou slaan als ik haar ooit in mijn vingers zou krijgen.. ik schrok van vele reacties van mannen die helemaal gek waren van de manier waarop zij haar paarden kapot slaat.. ik zag zelf een filmpje waarin ze ster sporen heeft echte sterren van 2 cm lang en dat ze met een bezweet paard stil staat die staat te pompen voor zijn leven waarbij de gaten in zijn buik tot bloedens toe zaten.. echt te erg voor woorden.. zo iemand moeten ze opsluiten en zoveel zweep slagen geven dat ze nooit meer op staat.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:12

Heel veel van onze ruiters (ook de top) kunnen niet zonder sporen en zweep trainen. En hebben regelnatig bloed door sporen of bit. Dit wordt door velen afgedaan als kan gebeuren. Kijk goed om je heen en je zult nog heel veel misstanden zien.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:03

Kom aan zeg, moraalridders. Het beeld wat wordt geschetst vanuit dit Nepalese misbaksel staat niet in verhouding met de door jullie gestelde "misstanden" in onze wedstrijdsport. Ja er zijn sporen en zwepen, ja het is niet altijd even vriendelijk, maar deze dieren worden niet stelselmatig mishandeld voor eigen bevrediging.

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:32

Nee, inderdaad amaryllis!
Er worden in 'onze' sport heus verkeerde dingen gedaan, maar zo erg als dit? Dat valt dan okk wel weer mee hoor!
En het is niet alleen deze amazone,maar okk vele anderen die dit als een voorbeeld zien en dit na gaan doen... Dat is nog het ergste.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:30

Veel misstanden in onze wedstrijd sport ontstaan uit onkunde. Dit misbaksel doet dit alles omdat ze het leuk vind om te doen. Daar zit na mijn idee toch wel een groot verschil tussen.
Het praat niet goed, dat sommige in ons eigen land ook niet helemaal juist bezig zijn. Maar ik zie toch echt een groot verschil tussen deze 2 dingen.

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:23

Inderdaad miss-lizje!

Maar trouwens wat je hier vooral ziet (bij deze amazone) is dat het paard 'reageerd' om onder de pijn uit te komen, hij zit vol anhst en weet dat als hij iets niet naar haar zin doet dat hij weer op zijn donder krijgt...
Pure angst...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:15

schandalig.. en dat ze het nog verkoopt voor erotsch doeleinde.. absurt!

Die arme beesten.. dat ze haar uberhoud in haar buurt laten komen.. maarja ze kunnen waars. niet anders..
Dat mens zouden ze ook met de zweep erover moeten.. en dan moet ze maar roepen dat ze het lekker vind..
gestoord!!

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:39

Serieus? Iemand die het LEUK vind als en dier lijd? Nou, daar kan ik me echt boos over maken zeg! -:(-
Wij hebben het ook getekend, ( ik en mijn moeder, ben elf, vandaar). En ik ben het met miss_lizje eens :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:47

Misschien maar eerst een petitie tegen dingen in ons land.. Zoals de website die filmpjes aanbied om te kijken hoe vrouwen paarden slaan etc. In nederland..

Eerst maar even de problemen in ons eigen land oplossen denk ik dan persoonlijk.

Al is die vrouw natuurlijk niet goed snik, maar bedenk wel dat in vele andere landen er heel anders tegen paarden aangekeken wordt ( wat het natuurlijk niet goed praat) als je je bedenkt dat in vele landen de mensen al geen normaal leven hebben, geld dat dus ook voor de dieren.
Nogmaals ik praat niks goed, maar denk alleen dat het logischer is om dingen in ons eigen land op te lossen( zoals mijn voorbeeld waarvan ik de link niet plaats omdat ik niet weet of dat mag).

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:53

Afschuwelijk dat dit nog bestaat! Te erg voor woorden. Die vrouw is niet goed bij haar hoofd. Hoop echt dat er wat aan gedaan wordt.