Rapa das Bestas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:31

Cassidy; ik heb geen andere mensen nodig om een mening te vormen. Ik zeg wat ik denk, weet en of voel en dat andere het daar niet mee eens is prima. Ik zie wat er op het filmpje gebeurd en ik zie absoluut de noodzaak niet om dit te doen. Het feit dat er publiek bij zit zegt mij al voldoende om te weten dat dit gewoon vermaak is.
Lijkt mij ook niet echt veilig als deze paarden echt wild zijn er met kleine kinderen tussen te lopen....

Borisje

Re: Rapa das Bestas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:44

Net zo als nog een paar andere belachelijke tradities in Spanje, vind ik deze ook weer belachelijk. :=
Ik snap dat de nafok gevangen wordt om inteelt te voorkomen. Dat vind ik geen enkel probleem en het is maar 1 keertje stress voor die paarden.

Maar de meerwaarde om manen en staart af te knippen en die paarden daarvoor half hun nek te laten breken?
Wat een onzin weer. :n

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:04

Tsja ik zal er niet naar gaan zitten kijken maar voor dierenleed hoef je niet zo ver van huis te zoeken hoor.
Mega stallen e.d. voor een kippenpootje is evengoed dierenleed maar daar piept haast niemand over. Dan heb
ik toch liever een dagje dit amusement dan een kippenpoot op mijn bord.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:48

Kasmir schreef:
Tsja ik zal er niet naar gaan zitten kijken maar voor dierenleed hoef je niet zo ver van huis te zoeken hoor.
Mega stallen e.d. voor een kippenpootje is evengoed dierenleed maar daar piept haast niemand over. Dan heb
ik toch liever een dagje dit amusement dan een kippenpoot op mijn bord.

Ben al bijna 20 jaar vega, dus dat kippepootje komt niet op mijn bord;)
En dingen vergelijken helpt geen enkel dier, omdat het ene dan maar minder erg is moet dat maar goedgevonden worden....

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:20

En zo is het ongeveer 7 jaar geleden bij mijn paard gegaan alleen dan op IJsland. Uit het 'wild' bij elkaar gedreven, bestormt door een aantal mannen, ipv manen knippen werd er in z'n oor geknipt.
Mijn paard zal nooit meer over z'n trauma heenkomen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:56

Jeetje, kun je zien hoeveel impact dat op een paard kan hebben, ik denk als er een aantal mannen op een wild paard springen dit dier echt doodsangsten heeft.......
Ontzettend jammer, dit kan toch wel anders..

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:54

Oh my god.. ik word echt misselijk als ik er naar kijk... Hoe die mannen zowat de staartwortel afbreken en halsbrekende fratsen uithalen om het paard kalm te krijgen vor het nut van wat haar...! Bah!
Traditie of niet... heb spijt dat ik het filmpje bekeken heb eigenlijk ! :-(

Nja ze hebben in ieder land hun eigen tradities en hun eigen fantasien.. in roemenie steken ze het oog wat aan de weg kant zit uit om zo niet duur uit te hoeven zijn voor een hoofdstel met oogkleppen...

En zo zullen er in andere landen ook dingen zijn hoe dan ook... het is zielig en in mijn optiek zielig en hoop dat die mannen zich op de dag nog bezeren! :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:01

Dat die mensen daar niet meer verstand hebben :n

Stelletje idioten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:08

Paperboy schreef:
Ben al bijna 20 jaar vega, dus dat kippepootje komt niet op mijn bord;)
En dingen vergelijken helpt geen enkel dier, omdat het ene dan maar minder erg is moet dat maar goedgevonden worden....

Dat zeg ik niet, dit keur ik ook niet goed en ook hier zal ik nooit aan meewerken.
Vind het alleen hypocriet dat hier ontzettend verontwaardigd over wordt gedaan maar het vlees op hun bord niet.
Maar dit is natuurlijk eigenlijk een hele andere discussie dus ik zal me nu weer terugtrekken hihi }:0