Dit is toch echt supergaaf??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Dit is toch echt supergaaf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:16

Nee dat hoort niet zo. Blijkbaar werkt dit het beste voor dit meisje met haar korte beentjes.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 06:46

Haha, wat kan dat ding scheuren! Wist niet dat kinderen en pony's ook barrelraces reden.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 07:26

Leuke combi. :)

Maar barrelraces, dat vind ik dan weer niks :o

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:05

Wooh wat een kleine turbo!!
Gaaf man telkens denk je ooeehhh straks valt ze maar die kleine kan rijden joh!!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:10

Goh, lekker sjorren aan die teugel. Het beestje wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf zijn.
En de laatste keer dat ik zo'n zadel heb zien wapperen was jaren geleden, toen ik nog naar Zorro keek. Alleen wapperde daar zijn cape en niet zijn zadel.
Nee nu weet ik weer waarom ik cowboystyle niet leuk vind.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:14

@ x_Quinta_x
'Cowboystyle' is inderdaad niet leuk, maar western rijden wel.
Blijkbaar ken jij het verschil niet.
Ik zie liever een relaxed western paard dan zo'n hete kwpn'er die ze constant in de krul trekken en ze niet los durven laten.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 27-12-11 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:15

Haha geweldig :')
T is net of ze er steeds af valt, maar ze blijft goed zitten :)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:32

x_Quinta_x schreef:
Goh, lekker sjorren aan die teugel. Het beestje wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf zijn.
En de laatste keer dat ik zo'n zadel heb zien wapperen was jaren geleden, toen ik nog naar Zorro keek. Alleen wapperde daar zijn cape en niet zijn zadel.
Nee nu weet ik weer waarom ik cowboystyle niet leuk vind.

Als jij van één filmpje al een mening kunt vormen over de westernriding, zegt dat meer over jouw dan over de Western manier van rijden. >;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:36

Prachtfilmpje, zie die pony gaan! Barrelraces zijn verder ook mijn ding niet, maar jong geleerd is oud gedaan.

@Quinta: ik daag je uit om een op subtiele teugelhulp reagerende, door een kind gereden shet in de dressuur vinden, daar een filmpje van te maken en die op bokt te plaatsen?
Ach, lukt je dat niet? Dan weet ik weer waarom ik dressuur niet leuk vind :+

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:38

Top! Nog steeds de hoop dat mijn kleine meid dat ook over een jaartje of wat kan :D

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:44

Geweldig! Wat een vaart. Volgens mij weet dat dier inderdaad precies wat ie moet doen, hij is al niet te houden voor hij de ring in gaat :-)

@ quinta: ik daag je ook uit om in de dressuur een combinatie te zoeken van die grootte/ leeftijd waar alles super subtiel gaat. En overigens vind ik het reuze meevallen. Teugels hangen bijna de hele tijd los en ik zie een combi die heel veel lol heeft met elkaar. Dit is gewoon lol met je knol ten top.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:48

@Quinta: Heb je uberhaupt wel eens op een western paard gezeten?

Doperwt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:54

x_Quinta_x schreef:
Goh, lekker sjorren aan die teugel.

Bekijk het filmpje nog eens, ze heeft een hele pluk manen vast, samen met de teugel. Dus als er ergens aan gesjord wordt, dan is het aan de manen, maar ik heb zo het idee dat het racemonster zich daar weinig van aan trekt.

Het enige wat ik op te merken zou hebben is een cap, maar ik kan vanachter mijn pc niet zien of het een veiligheids'cowboy'hoed is.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:02

Die kende ik al, vind 'm echt schattig! :D
Ook echt bij de eerste barrel, ze vlogen zowat uit de bocht, joh! :')
Ik vind 't echt knap dat ze dat op die leeftijd al kan, ik weet niet of ik zoiets toen al uit had kunnen zitten, echt, petje af hoor! _/-\o_

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:28

Da mag ik nog zo hard op me kop krijgen hier. Ik vind het niks. Ik heb wel meerder westernfilmpjes gezien. Dat gestamp met die sporen kan me niet bekoren. En dan hangen ze nog van die speciale bitten erin met een boog in de scharen zodat het lijkt alsof de teugel in een boogje ziet. Nou ik heb Anky ook eens weten western rijden. "Lekker sjorre aan die mond. Kijk hoe ver mijn paard slippen kan"
En als dat zadel een dressuur/veelzijdigheid/wpringzadel was geweest, had dat ruitertje al lang half bokt op zich afgekregen. Een zadel hoort niet de flapperen nog erger dan de cape van zorro

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:15

x_Quinta_x schreef:
Nou ik heb Anky ook eens weten western rijden. "Lekker sjorre aan die mond. Kijk hoe ver mijn paard slippen kan"
En als dat zadel een dressuur/veelzijdigheid/wpringzadel was geweest, had dat ruitertje al lang half bokt op zich afgekregen. Een zadel hoort niet de flapperen nog erger dan de cape van zorro

Dan heb je Anky nooit dressuur zien trainen zeker...nou ik kan je vertellen dat ze niet
zo lief is met haar dressuurpaardjes en dan ook nog ff klink prikken met die knopsporen..die nog
veel erger zijn voor je paard dan een wieltje...maar, dat zal jij zeker niets vanaf weten! >;)

Sorry we gaan hier offtopic Y;(

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:25

x_Quinta_x schreef:
. Kijk hoe ver mijn paard slippen kan"

_O-

Misschien vergeten om er winterbanden onder te leggen? Dom ook natuurlijk. Krijg je met die amerikanen, altijd zo eigenwijs.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:46

troi schreef:
x_Quinta_x schreef:
. Kijk hoe ver mijn paard slippen kan"

_O-

Misschien vergeten om er winterbanden onder te leggen? Dom ook natuurlijk. Krijg je met die amerikanen, altijd zo eigenwijs.

En wat voegt deze reactie toe aan het topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:01

En jij vindt jouw eigen post nog wel van enig belang? In mijn ogen zou dat een zeer grove overschatting van jezelf zijn.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:05

x_Quinta_x schreef:
troi schreef:

_O-

En wat voegt deze reactie toe aan het topic?

Dat is hetzelfde als zeggen "kijk dat paard loopt scheef" bij de schouderbinnenwaarts. ;)
Als je er geen verstand van hebt, moet je je er (nog) geen mening over vormen. :)

Verdiep je er eens iets meer in dan alleen "eens wat westernfimpjes" bekijken.
Rijd eens op een goed gereden westernpaard , dan praten we weer. :)

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:08

hahah wat een stoere pony! geweldig

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:09

Gaaf om te zien daar kunnen alle (j)ankys |( op de manege nog wat van leren

DKStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:11

hahaha wat een gaaf filmpje. Heel erg knap dat een kind dat kan. Ik dacht een paar keer dat ze mogelijk ging vallen haha, wat gaan ze hard!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:07

x_Quinta_x schreef:
Da mag ik nog zo hard op me kop krijgen hier. Ik vind het niks. Ik heb wel meerder westernfilmpjes gezien. Dat gestamp met die sporen kan me niet bekoren. En dan hangen ze nog van die speciale bitten erin met een boog in de scharen zodat het lijkt alsof de teugel in een boogje ziet. Nou ik heb Anky ook eens weten western rijden. "Lekker sjorre aan die mond. Kijk hoe ver mijn paard slippen kan"

Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar als je alle westernruiters over 1 kam scheert krijg je wel 'op je kop' ja.
Je zit hier op het western forum.
En Anky is nou niet echt een reprensentatief voorbeeld van een goede western ruiter aangezien zij nog meer een beginneling is op dat gebied. Als je een filmpje op zoekt van het paard waar zij op rijdt maar dan met een andere ruiter, zie je dat het ook anders kan en hoort.
De teugels zitten bij een goed getraind western paard (en ruiter) in een boog en worden lichtjes opgepakt maar dan ook weer los gelaten als het gewenste resultaat bereikt is.
In tegenstelling tot dressuur waar je constant druk houdt.
En wat betreft de sporen, daar zijn ook al ellenlange discussies over geweest.
Rol maar eens met een western spoor over je arm en prik maar eens met zo'n stompe dressuur spoor in je arm, kijken wat het meeste zeer doet. ;)

Maar goed, die discussies zijn al zo vaak gevoerd en als mensen niet willen leren of niet verder willen kijken dan hun neus lang is blijf je die discussies altijd houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:12

GAAF _/-\o_
Ik wil dat ki ndje hebben,zou mooi op mijn pony staan O:)