Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:21

Ik vraag me af of de kNHS hier gevoelig voor gaat zijn, idem als die actie van Paard en Sport die niets opleverde......

germie

Re: Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:26

welnee, dat interesseert ze niet. Maar beetje aandacht via facebook e.d. voor deze waardeloze actie van de KNHS kan nooit geen kwaad.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:29

Nies_ schreef:
Ik teken ook. Heb er niet zo heel veel, stuk of 20-25, maar gaat me om t principe..

Precies, zo denk ik er dus ook over!!!

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:24

getekend!!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:30

Rij geen wedstrijden, toch getekend. Alsof de paardensport al niet duur genoeg is.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:06

Het valt mij toch op dat er vrij weinig mensen tekenen, hoe zou dit komen? Hebben gewoon toch mensen zoiets van, wat maak je je druk? Of weten gewoon te weinig mensen van deze petitie?

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 22:17

De petitie staat sinds gisteren op Internet, ik denk dat er nog niet zo heel veel mensen vanaf weten. Heb ook links op Hyves en Facebook gezet, ik denk dat iedereen ook zijn kennissenkring moet inlichten met mail, de link moet meer verspreidt worden, ik sta open voor ideeën!!!

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 20:44

lbfginsel schreef:
Omdat er meer mensen zijn zoals ikzelf (heb nog voor €80.- coupons liggen) heb ik besloten om een petitie te beginnen waarin de KNHS gevraagd wordt om coulanter om te gaan met de "onbeperkt"geldige startcoupons die na 1 januari 2012 niets meer waard zijn, behalve als je nog een complete set besteld na 1 juli 2011 hebt, die wordt wel vergoed. :(

Ik vind het niet kunnen dat je betaalt voor iets dat onbeperkt geldig is en omdat de ledenraad van de KNHS besloten heeft om per 1 januari 2012 over te gaan op een digitale startpas (en maar reclame maken dat dat voor iedereen goedkoper is....) ineens zit met een stapel coupons die bij het oude papier mogen.

We hebben voor deze coupons allemaal betaald en ik vind het niet meer dan redelijk als we deze coupons gewoon op kunnen maken op wedstrijden of dat je ze gewoon retour mag sturen als je niet in staat bent om te starten door welke reden dan ook.

DE PETITIE:

Wij willen dat de KNHS een betere regeling treft voor de mensen die nog in het bezit zijn van de zogenaamde "onbeperkt " geldige startcoupons die zijn betaald aan de KNHS en per 1 januari 2012 ineens bij het oude papier moeten omdat er door de Ledenraad is besloten dat en gaat worden gewerkt met een digitale startpas waardoor er geen coupons meer nodig zijn.
Wij zijn geen sponsors van de KNHS en willen gewoon ons geld terug voor alle coupons in ons bezit of de mogelijkheid hebben om deze coupons gewoon nog te kunnen gebruiken totdat ze op zijn.

De KNHS heeft een monopoliepositie en kan iedereen dus maar verplichten om aan de door de ledenraad bedachte regels te voldoen? Als je wedstrijden wilt starten is er geen mogelijkheid om je ergens anders dan bij de KNHS aan te melden dus:
Kom op, doe mee en teken deze petitie!
:list: http://www.axci.nl/?petitie=18842 +:)+

Momenteel al meer dan 100 handtekeningen en deze reactie van de ombudsman:
Ha Laura,

dank voor je bericht

ik ben bereid om aandacht aan jouw actie te besteden en te bemiddelen, voor zo ver dat mogelijk is.

toevallig spreek ik maandag mijn advocaat, dus ik kan ook wat juridische (on)mogelijkheden aftasten, bijvoorbeeld mbt het verenigingsrecht

zodra ik meer weet bericht ik je

Met vriendelijke groet,

Tim Brouwer de Koning
ombudsman

ombudsredactie@leidschdagblad
T 071-5356403

Leidsch Dagblad
3e Binnenvestgracht 23, 2312 NR Leiden
Postbus 54, 2300 AB Leiden

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 20:45

Annemeik schreef:
Het valt mij toch op dat er vrij weinig mensen tekenen, hoe zou dit komen? Hebben gewoon toch mensen zoiets van, wat maak je je druk? Of weten gewoon te weinig mensen van deze petitie?

Nu al ruim 100 handtekeningen!

Sjirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:36

Weet iemand waarom de site niet meer bereikbaar is? Zo komen we nooit aan genoeg handtekeningen. Ik heb een volledige set coupons naar de KNHS terug gestuurd met verzoek om geld terug te storten. Omdat ik ze voor 1 juli had besteld, kreeg ik de coupons per omgaande weer terug. Plakken ze er weer gewoon 3 euro porto op en krijg je waardeloze documenten terug. Slechte actie van de KNHS. Ik heb ze voorgesteld om iedereen het eerste jaar korting te geven op de startpas, om de geleden schade een beetje te compenseren. Maar hier heb ik nooit antwoord op gehad. Schandelig om pas in oktober te melden dat je coupons 3 maanden later waardeloos zijn. Daar is geen goed excuus voor te bedenken. En ze lijken doofstom voor de kritiek, volgens mij bestaat de KNHS bij de gratie van "leden" maar zo voelt het nu even niet. Ik weet dat ook nagenoeg bijna alle verenigingen heel erg balen van de wijze waarop dit wordt ingevoerd. Heb je al eens geprobeerd je nu aan te melden voor een wedstrijd na 1 januari? Chaos.... bellen, mailen, formulieren downloaden die je dan toch weer moet opsturen. Ik ben voor de startpas, maar wel met een goed voorbereide invoering. We zullen zien of de KNHS wil luisteren als er een petitie is, maar dan moet de site wel werken.......

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 19:53

Sjirina schreef:
Weet iemand waarom de site niet meer bereikbaar is? Zo komen we nooit aan genoeg handtekeningen. Ik heb een volledige set coupons naar de KNHS terug gestuurd met verzoek om geld terug te storten. Omdat ik ze voor 1 juli had besteld, kreeg ik de coupons per omgaande weer terug. Plakken ze er weer gewoon 3 euro porto op en krijg je waardeloze documenten terug. Slechte actie van de KNHS. Ik heb ze voorgesteld om iedereen het eerste jaar korting te geven op de startpas, om de geleden schade een beetje te compenseren. Maar hier heb ik nooit antwoord op gehad. Schandelig om pas in oktober te melden dat je coupons 3 maanden later waardeloos zijn. Daar is geen goed excuus voor te bedenken. En ze lijken doofstom voor de kritiek, volgens mij bestaat de KNHS bij de gratie van "leden" maar zo voelt het nu even niet. Ik weet dat ook nagenoeg bijna alle verenigingen heel erg balen van de wijze waarop dit wordt ingevoerd. Heb je al eens geprobeerd je nu aan te melden voor een wedstrijd na 1 januari? Chaos.... bellen, mailen, formulieren downloaden die je dan toch weer moet opsturen. Ik ben voor de startpas, maar wel met een goed voorbereide invoering. We zullen zien of de KNHS wil luisteren als er een petitie is, maar dan moet de site wel werken.......

Ik snap het niet maar ik kan gewoon inloggen:
http://www.axci.nl/?petitie=18842

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:07

gelukkig werkt de link weer, ik kon vanmorgen ook niet inloggen! dus bokkers, tekenen!!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:31

getekend! Heb er gelukkig maar 2 over.
Maar ken inderdaqd mensen met kilos overgebleven startcoupons.....

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:22

Ehm, hoe weet ik of de startcoupons die ik nog heb liggen van na 1 juli zijn?

Best l*llig dat je alleen volledige sets kunt terugsturen, die andere coupons heb ik toch ook keurig voor betaald...zeker te veel werk ofzo?

Heb de petitie ondertekend!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:25

Ook hier is de petitie ondertekend!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:37

Hmm ik heb er nog meer dan 30 liggen allemaal voor juli besteld (nagekeken op bankafschriften...). Potver! Balen.

Zijn er al mensen die hun voor juli bestelde coupons doodleuk terug hebben gestuurd? Wat gebeurt er dan?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:41

@ Rhys: dan stuurt de KNHS ze doodleuk retour afzender...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:30

Loetie84 schreef:
@ Rhys: dan stuurt de KNHS ze doodleuk retour afzender...

En betalen ze zo nog even 3,50 euro aan porto, maar de coupons vergoeden... nee joh...

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 00:42

Waarom niet het antwoordnummer gebruiken? Kost ons geen cent en de KNHS moet de kosten betalen:
Kon. Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) Antwoordnummer 2200 3840 ZA Ermelo

Zo draaien we ze tenminste nog een poot uit!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:51

Ik vind het sowieso nergens op slaan dat je alleen na 1 juli bestelde coupons mag terugsturen.
Alleen in 2011 besteld had ik nog in kunnen komen (anders kan iedereen alle oude troep die nog ergens achter in de kast ligt ook indienen), maar waarom die 1 juli grens?
Geldklopperij! Als ze nou meteen begin 2011 hadden aangekondigd dat ze aan een digitaal systeem werkten, dan had ik in het voorjaar geen dubbele sets besteld.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:59

Klopt Rhys. En ze zijn zelfs zo kinderachtig datze coupons besteld op 28 juni terugsturen! Kijk dat ik nog springcoupons van 4 jaar gelden heb liggen is een klein beetje mijn eigen probleem, maar ik heb ook dit jaar voor 2 paarden dubbele sets besteld.. Gelukkig ook grotendeels wel op gekregen, maar je hebt heb niet altijd zelf in de hand of je kunt starten of niet.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 19:52

Als we alles nu eens naar het Antwoordnummer gaan sturen, dat kost ze daar in Ermelo geld!!!!
Antwoordnummer 2200 3840 ZA Ermelo

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:34

Ook ik heb getekend!

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:07

startpassen zijn niet eens klaar je moet de oude tot 1 april gebruiken (startkaart)
Laten ze dan ook lekker die oude startcoupons op laten maken pfff :(

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:08

Ik heb ook getekend.

Wij hebben hier thuis nog 122 coupons (2 pony's springen en dressuur), voor juli besteld. Wij deden dat met de gedachte om zo geen administratiekosten te betalen (dat is toch iedere keer een euro geloof ik) en niet meer in de stress te zitten geen coupons meer te hebben. Ook dachten we dat ze onbeperkt hun waarde zouden blijven houden ... In de tijd dat wij ze bestelden (en dat is niet jaren geleden, hou het op maanden) was er nog helemaal niets gaande over een startpas. Ik vind het belachelijk, ze pakken zomaar geld van ons af en ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden, ook als je startkaart volgend jaar niet meer loopt (met de ene wel, met de andere niet).