paard springt verkeerd over een hek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:44

Het valt best wel mee. Naar gezicht, en er wordt gezegt dat zoiets (de koprol dus) in 20 jaar niet gebeurd is. Maar dat het er erger uitziet dan het uiteindelijk was.
En dat "wunderbar", waar iets over gezegd wordt, zeg jij niet "goed zo!" of iets dergelijks als je paard eindelijk de trailer op loopt?
Ik denk dat met deze jonkies nog helemaal niets gedaan is, zeker geen "aan het halstertje laden", het zijn jonkies die lekker naar een natuurgebied gaan inderdaad, om lekker paard te zijn. Prima verzorgd, wormkuurtje, bekapt, op naar de volgende graasperiode. Er wordt niet hard gemept, het is alleen jammer dat die ene een beetje in paniek raakte en de verkeerde kant op ging. Zo'n enorme smak was het trouwens niet. Al had ik er met een gil direct naartoe gerend, maar ja, zulke boeren he, die zijn wat nuchterder als dierlief gewoon weer opstaat :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:49

Maar 1 woord voor: walgelijk!

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:52

Brr, verschrikkelijk naar zeg! Het zijn trouwens wel heeeele knappe paarden...

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:02

shirleyp schreef:
LecyTinker schreef:
ik durf het clipje niet te bekijken, kan iemand uitleggen wat er gebeurd?

Het paard maakt een backflip over een hek...

De manier van laden is inderdaad ook niet mijn ding... Maar goed dat we ooit op een paard zijn gaan zitten, anders was dit dagelijkse praktijk geweest denk ik... (denk maar aan al het vleesvee).

Psst... Ik moest heel stiekem toch wel een heeeeuuuuul klein beetje grinniken... Best een komisch gezicht... :=

:( achtelijk dat je hier om kan lachen!

Pff wat een gekke! :(:)

Ayasha
Blogger

Re: paard springt verkeerd over een hek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:05

Joh wat hadden ze moeten doen, 'm opvangen? Peerd raakt aan paniek, overkomt e beste wel eens en doe je niks aan. Als hij op staat is er achterin een man die hem op vangt. Waarom zou Shirley achterlijk zijn omdat ze er om kan gniffelen, ik vond het ook een apart zicht en hij doet het toch echt zichzelf aan, was geen reden om zo in paniek te raken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:34

Echt een WTF momentje toen het gebeurde, heb het filmpje er zelfs voor nog een paar keer bekeken.
Het ziet er echt heel raar uit, echt alsof het in slowmotion gefilmd is.

Het is een ongeluk, iets wat natuurlijk niet dagelijks voor komt. Ik denk dat deze dieren het naast dit filmpje best wel goed zullen hebben. Heerlijk toch dat ze lekker jong mogen zijn en in een natuurgebied mogen grazen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:38

Wat een vreemde reacties komen hier voorbij. Wat hadden ze dan moeten doen? De andere paarden ook maar over het hek laten backflippen?

Die paarden zien er geweldig uit, zijn netjes bij de smid geweest, goed ontwormd en gaan heerlijk een paar maanden een onbewoond eiland lekker kaal vreten.....mogen onze paaarden van dromen!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:43

Renslover schreef:
Brr, verschrikkelijk naar zeg! Het zijn trouwens wel heeeele knappe paarden...

Dat vond ik ook al mooie dieren en wat een val zeg!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:44

ziet er wel heftig uit zeg,
m aar fijn dat ze naar een natuurgebied gaan.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:50

PussInBoots schreef:
Wat een vreemde reacties komen hier voorbij. Wat hadden ze dan moeten doen? De andere paarden ook maar over het hek laten backflippen?

Die paarden zien er geweldig uit, zijn netjes bij de smid geweest, goed ontwormd en gaan heerlijk een paar maanden een onbewoond eiland lekker kaal vreten.....mogen onze paaarden van dromen!

Ze hadden tenminste even het paard van dichtbij kunnen bekijken in plaats van zich meteen weer omdraaien en weer verder gaan met de rest van de paarden. Hij maakte een behoorlijk lelijke val, ik zou toch even kijken of paardlief nog wel echt loopt.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:18

Hmm hij maakt een rotval maar verder vind ik het zielige ook wel meevallen. En als je wacht en die klep weer dicht en open moet krijg je juist alleen maar gedoe, heb juist altijd het idee dat er bij dit soort situaties heel wat minder stress is dan als ik een halfuur mijn pony aan de hand de trailer in sta te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:26

Millanka schreef:
PussInBoots schreef:

Ze hadden tenminste even het paard van dichtbij kunnen bekijken in plaats van zich meteen weer omdraaien en weer verder gaan met de rest van de paarden. Hij maakte een behoorlijk lelijke val, ik zou toch even kijken of paardlief nog wel echt loopt.

Hij loopt geheel rad naar de camion, hoeveel meer wil je nog kijken?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:41

Dit zijn 1 en 2 jarigen kon ik er van verstaan, ze gaan op transport, ik denk niet naar de slacht, anders zien de stallen er toch niet zo netjes uit en hebben ze voer?
+ er staan daarachter nog 2 veulens.
En ze zien er netjes verzorgd uit

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:48

Ik snap alle ophef niet zo.
Het paard doet het zichzelf aan hoor.

En daarbij; hij staat weer op en loopt compleet rad richting trailer.

Elk paard donderd wel eens van zijn sokken door een domme actie.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:46

Hier kunnen we pagina's over vol schrijven, over hoe ziellig het allemaal wel niet is, terwijl ondertussen de meesten vanavond lekker aan hun biefstukje zitten, misschien wel niet eens biologies! Dat vind ik pas zielig! Deze paardjes gaan de tijd van hun leven te gemoet, als je het vergelijkt met een paard op stal van ik die zieliger. Dan maar even een beetje stres, hoe hadden jullie dit dan willen aanpakken? Die mensen doen gewoon hun werk, paarden gaan lekker natuur gebied op, klaar.

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:49

ik snap alle reacties van allebei de kanten.

de mensen hadden er niks aan kunnen doen, het paard deed dit zelf. maar van de andere kant... het paard maakte wel een behoorlijke smak op zijn rug :=

maarja, wat had je dan willen doen? een paard wat (denk ik) niegt vaak in de hand is, zomaar even braaf een vrachtwagen oplopen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:58

Ah kom op mensen, hier zijn mannen bezig 1 en 2 jarige onervaren brokken van paarden op te laden (die overigens naar een eiland gebracht worden (bescherm natuurgebied) en niet naar de slacht). De paarden hebben nog netjes de hoeven gedaan gekregen, een wormkuurtje erin. Ik zie hier gezonde beesten. Wat er gebeurd is sneu, maar niks an te doen. Dat ze er op dat moment niet echt naar kijken: Daar hebben ze de tijd niet eens voor, andere paarden staan al op de aanhanger, dat moet snel gaan, de rest er achteraan en de deuren dicht.

Er wordt inderdaad gezegd dat dit in de afgelopen 10 jaar nog niet gebeurd is, dat het er erger uitzag dan het werkelijk was en dat de paarden uiteindelijk zonder ernstige blessures vervoerd konden worden (ik ga er dus van uit dat nog gecheckt is).

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:56

De klap is erger dan dat het lijkt en boeren zijn idd nuchterder dan ons in dit soort dingen, wij zouden gelijk er naartoe rennen en heel het paard onderzoeken, voor hun is het goed als het dier weer opstaat. Verder zien ze er super uit, zijn netjes bekapt en ontwormt en gaan ze lekker op het land met z'n allen, wat wilt een jong paard nog meer? En als je het filmpje goed bekijk zie je dat het gedeelte waar het paard ingesprongen is, is leeggehaald, daar stonden namelijk nog andere paarden en toen dat paard erin ging zag ik daar geen paard meer staan dus denk dat het paard toen is nagekeken.