leerling springt uit raam tijdens les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:37

1e filmpje: Vind de sprong aardig hoog xD. Hij loopt idd echt onwijs droog weg.

2e filmpje : Als er 15kinderen ontsnappen uit je les ben je wel een beetje kippig hoor.
Ik vind het volkomen terecht dat er kinderen geschorst zijn. Maar als je zo makkelijk uit het raam kan springen xd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:30

monikje schreef:
1e filmpje: Vind de sprong aardig hoog xD. Hij loopt idd echt onwijs droog weg.

2e filmpje : Als er 15kinderen ontsnappen uit je les ben je wel een beetje kippig hoor.
Ik vind het volkomen terecht dat er kinderen geschorst zijn. Maar als je zo makkelijk uit het raam kan springen xd.

Zijn er kinderen geschorst?

Dribbel

Re: leerling springt uit raam tijdens les

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:32

Bij het 2e filmpje zijn 3 leerlingen geschorst vanwege het publiceren (op youtube) van het filmpje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:37

Oh sorry, ik had nog niet gelezen. Maar dat je dat niet doorhebt. :?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:59

Ik vind ze alle 2 geweldig! :') _O-

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:49

Ik vind hem echt geweldig :=
1. minder wegens het taalgebruik ,maar wel zo droog := spring uit het raam . Okeeuj :))

En die 2de is gewoon echt komisch :') I want to break freee! floep! Fleop! floep! net schaapjes tellen :=

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:01

Eerlijk gezegd denk ik dat de eerste ook gespeeld is. Spullen zijn al ingepakt, tas staat bij het raam. Klaar om te filmen, ook al moet er nog gezegd worden dat eruit het raam gesprongen moet worden.
Misschien had de leerkracht wel niks door, maar de leerlingen spelen het denk ik.

Het blijft goed. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:51

2e filmpje, nou nou wat een lol sta je in je eentje buiten :')

filmpje 2; sorry hoor maar o o ze zijn geschorst voor 1 dag... :') nou nou poe poe, een dag vrij jippy! hahhaa

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:49

Adil schreef:
Nou, vrijdagmiddag dan maar twee uur nakomen voor de gemiste les zou ik zeggen :Y)

meestal schrijven ze absenten op aan het begin van de les,
als je nou mazzel heb heb je een kippige leraar die het niet eens merkt!

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:55

Alou schreef:
2e filmpje, nou nou wat een lol sta je in je eentje buiten :')

filmpje 2; sorry hoor maar o o ze zijn geschorst voor 1 dag... :') nou nou poe poe, een dag vrij jippy! hahhaa

Haha nou zo werkte het bij ons niet hoor, als wij werden geschorst zat je 'gezellig' met de directeur op kantoor tot half 6 *\o/*

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:00

Kan je bij deze melden dat het niet gespeeld is en de leerlingen zijn hierom ook een dag geschorst. Dit was een docente Grieks en/of Latijn op het Stedelijk Gymnasium in Nijmegen. Is nog een flinke ophef over geweest. Heb de krantenartikelen helaas niet bewaard.

Heb een van de krantenberichten gevonden:
LEERLINGEN GESCHORST NA YOUTUBE FILMPJE

AMSTERDAM - Drie leerlingen van het Stedelijk Gymnasium in Nijmegen zijn geschorst, nadat ze een filmpje van hun klas op YouTube hebben gezet. Op het filmpje is te zien hoe 15 leerlingen tijdens de les uit het raam klimmen, zonder dat de docent iets in de gaten heeft.
Rector Ronald van Bruggen meldt aan De Gelderlander dat de schoolleiding het filmpje als grap nog wel kon waarderen: "Als dit binnenskamers was gebleven, oké. Maar de leerlingen hebben het zonder toestemming van docente en andere leerlingen openbaar gemaakt. Daarbij wordt de lerares voor de hele wereld te kijk gezet."
De schooleiding heeft drie leerlingen geschorst voor één dag en wil daarmee vooral een signaal geven.
Van Bruggen: "Op zich is het geen schokkend filmpje. Er is ook niet mee gemanipuleerd. Toch moet voor onze leerlingen duidelijk zijn dat dit over de grens is. Zonder toestemming filmen tijdens de les is een kwalijke zaak en je mag ook niet ongevraagd foto's en filmpjes op internet plaatsen."
De drie scholieren die als hoofddader worden gezien, hebben een excuusbrief aan de docente geschreven. De docente gaat een coachingstraject volgen om in de toekomst beter orde te kunnen houden, meldt gelderlander.nl.[/quote]

Geniaal, vervolgens staat het filmpje nogsteeds op youtube :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:09

StillAngel schreef:
Vind dat taalgebruik helemaal niks maar ja dat is tegenwoordig zeker normaal.
voorderest leuk filmpje :)

wilde precies hetzelfde zeggen
en het tweede filmpje is al even geleden idd maar wel echt gebeurd en ook niet gespeeld ofzo
en bij ons is een dagje schorsen gewoon van eerste tm negende in je eentje in een lokaaltje/hok zitten, was lekker rustig toen, hele dag huiswerk gemaakt en toen liep ik even bij 2 vakken 2 hoofdstukken voor :P